Dodaj do ulubionych

Tramwaj Jozefów - Południe

IP: *.warszawa.sdi.tpnet.pl 12.06.01, 16:46
Kto pamięta plan uruchomienia lini tramwajowej Józefów (szpital) - Os.
Południe? Czy jedyną pozostałością z tych planów jest szeroka wysepka na
Chrobrego?
Obserwuj wątek
    • Gość: jdk Re: Tramwaj Jozefów - Południe IP: *.bmf.com.pl 12.06.01, 16:52
      Gość portalu: driver napisał(a):

      > Kto pamięta plan uruchomienia lini tramwajowej Józefów
      (szpital) - Os.
      > Południe? Czy jedyną pozostałością z tych planów jest
      szeroka wysepka na
      > Chrobrego?

      No wlasnie! Moze ktos pogrzebie glebiej w tym temacie.
      Byly kiedys plany uruchomienia tramwaju, ale sie
      rozmyly. Pytanie tylko, czy trwale, czy cos moze jeszcze
      z tego bedzie. Kiedys wielkim oredownikiem tramwaju w R.
      byl (jest) p. Kelles-Krauz. Moze ktos cos wie wiecej?
      • Gość: driver Re: Tramwaj Jozefów - Południe - finansowanie IP: 213.25.210.* 13.06.01, 10:00
        Nie wiem jaka jest obecna koncepcja rozwoju komunikacji publicznej w Radomiu.
        Mówiło się kiedyś też o kolei - budowie przystanków kolejowych na odcinku
        Lesiów-Wolanów. Co do tramwaju, to wiem tylko, że na Zachodzie wraca się do
        komunikacji tramwajowej np. we Francji, Niemczech ponieważ obecne rozwiązania
        gwarantują, że jest to środek komunikacji nieuciążliwy dla mieszkańców i
        ekologiczny no i w długiej ekspoloatacji może być tańszy od autobusu. Problem
        polega na tym, że wybudowanie 1 km lini kosztuje ok 10 mln zł. Z drugiej strony
        Radom zawsze miał firmę, która buduje trakcje kolejowe i tramwajowe (obecnie
        jest to PeBeK: http://www.pebek.com.pl), zatem może udałoby się dać
        zatrudnienie swoim a zakład może zrobiłby jakiś układ z miastem, który
        pozwoliłby sfinansować np. pierwszą linię. Mogłaby to być spółka miasta i
        PeBeKu np. Tramwaje Redomskie lub rozliczenie barterowe: miasto daje w zamian
        za partycypacje w kosztach budowy jakąś nieruchomość. Osobnym tematem, którym
        kiedyś zajmował się Wydział Transportu Politechniki jest studium opłacalności i
        przebiegu takiej lini. Może należałoby ją tak poprowadzić, aby przejęła jak
        najwięcej pasażerów. Sądzę, że w miarę rozwoju ośrodka akademickiego kierunek
        północ - południe z odnogą na Wacyn (planowany campus UMCS)jest uzasadniona.
        • Gość: BartekW Re: Tramwaje w Radomiu IP: *.radio.rekord.fm 08.07.01, 09:09
          Fakt.. W Radomiu przydalby sie tramwaj... Przynajmniej
          jedna linia choc jesli bylo by ich wiecej to bylyby
          mniejsze koszty przy jeszcze wiekszych zyskach.. Ale..
          LUDZIE! Nie ma sie co oszukiwac i łudzic.. Radom jest
          zbyt biednym miastem jak na tramwaje.. Kto sie
          podejmie takiej inwestycji..? Pomijajac juz fakt ile
          lat zajela by bydowa szyn.... Do tego jeszcze wezcie
          pod uwage szerokosc radomskich ulic.. kat.. np. ulica
          chrobrego na dzien dzisiejszy nadawalaby sie pod
          budowe szyn tramwajowych.. ale.. co dalej? skierowac
          je do Warszawskiej? a moze do struga? albo jakos przez
          kusocinskiego, zwirki i wigury i dalej 25 czerwca do
          dworca, pozniej 1905 roku i na poludnie? trasa linii
          7... heh:-) na razie mozemy sobie tylko porozmawiac i
          pomarzyc o trawajach... moze gazeta napisze cos na ten
          temat?
          • Gość: MZ Re: Tramwaje w Radomiu IP: *.echo-press.com.pl 08.07.01, 09:36
            Jeden z planów zakładał puszczenie trmwajów prosto Chrobrego, przez plac
            Jagielloński, Focha, plac Konstytucji 3 Maja, Piłsudskiego, prosto w Kościuszki
            (budynki na wylocie Piłsudskiego miały być wyburzone) i dalej w lewo na
            Ustronie lub w prawo na Południe. Jeżeli ktoś teraz przeanalizuje tę trasę, to
            sam stwierdzi, że to raczej nierealne. A może warto byłoby pomyśleć o linii
            trolejbusowej?
            • Gość: BartekW Re: Tramwaje w Radomiu IP: *.radio.rekord.fm 08.07.01, 09:42

              > Jeden z planów zakładał puszczenie trmwajów prosto Chrobrego, przez plac
              > Jagielloński, Focha, plac Konstytucji 3 Maja, Piłsudskiego, prosto w Kościuszki
              >
              > (budynki na wylocie Piłsudskiego miały być wyburzone) i dalej w lewo na
              > Ustronie lub w prawo na Południe.


              focha? tam awet ciezko sie jest minac dwóm samochodom osobowym:/
              a ustronie czy poludnie? a moze na poludnie przez obrzeża ustronia?


              A może warto byłoby pomyśleć o linii
              > trolejbusowej?

              trolejbus nie ominie korkow i nie bedzie szybciej jechal.. podobnie jak nie
              pomiesci wiecej ludzi.. zamiast rozmawiac o tych tramwajach i trolejbusach moze
              lepiej by tak porozmawiac jednak o autobusach i o tym co nalezaloby zmienic...?
              mnie rozlozyl na lopatki przystanek Poniatowskiego / Dw. PKP w kierunku
              Ustronia... linia 9 - 21:01, linia 19 - 21:01, linia 3 - 21:01, linia 23 -
              oczywiscie 21:01... czy tak trudno jest "fachowcom" z MZDiKu zajac sie tym przy
              ukladaniu rozkladow czy to po prostu czysta zlosliwosc....? nie mam najmniejszej
              ochoty czekac w okolicach dworca okolo 20 minut na kolejny zjazd autobusow zeby
              sie dostac na predocinek.... to tez nie jest zbyt bezpieczna okolica...:/ no
              chyba ze dam zarobic taxiarzom jak mi sie spieszy....

              • Gość: Wojtek Re: Tramwaje w Radomiu IP: *.dami.com.pl / 172.18.0.* 23.07.02, 11:11
                Gość portalu: BartekW napisał(a):

                >
                > > Jeden z planów zakładał puszczenie trmwajów prosto Chrobrego, przez plac
                > > Jagielloński, Focha, plac Konstytucji 3 Maja, Piłsudskiego, prosto w Kości
                > uszki
                > >
                > > (budynki na wylocie Piłsudskiego miały być wyburzone) i dalej w lewo na
                > > Ustronie lub w prawo na Południe.
                >
                >
                > focha? tam awet ciezko sie jest minac dwóm samochodom osobowym:/
                > a ustronie czy poludnie? a moze na poludnie przez obrzeża ustronia?
                >
                >
                > A może warto byłoby pomyśleć o linii
                > > trolejbusowej?
                >
                > trolejbus nie ominie korkow i nie bedzie szybciej jechal.. podobnie jak nie
                > pomiesci wiecej ludzi.. zamiast rozmawiac o tych tramwajach i trolejbusach
                moze

                Owszem, trolejbus nie rozladuje korkow, ale tramwaj w Radomiu tez nie, podobnie
                jak i autobus, czy nie bedzie szybciej jechal??? Lepszy rozruch i hamowanie...
                Na pewno jest cichy, akologiczny i jak na radomskie warunki duzo bardziej
                oplacalny w eksploatacji niz autobus, a to za sprawa duzych potokow pasazerow
                na liniach 3,7,9,13,23
                >
                > lepiej by tak porozmawiac jednak o autobusach i o tym co nalezaloby
                zmienic...?
                >
                > mnie rozlozyl na lopatki przystanek Poniatowskiego / Dw. PKP w kierunku
                > Ustronia... linia 9 - 21:01, linia 19 - 21:01, linia 3 - 21:01, linia 23 -
                > oczywiscie 21:01... czy tak trudno jest "fachowcom" z MZDiKu zajac sie tym
                przy
                >
                > ukladaniu rozkladow czy to po prostu czysta zlosliwosc....? nie mam
                najmniejsze
                > j
                > ochoty czekac w okolicach dworca okolo 20 minut na kolejny zjazd autobusow
                zeby
                >
                > sie dostac na predocinek.... to tez nie jest zbyt bezpieczna okolica...:/ no
                > chyba ze dam zarobic taxiarzom jak mi sie spieszy....
                >
      • Gość: woyteque Re: Tramwaj Jozefów - Południe + trolejbus IP: 12.44.231.* 21.07.01, 17:03
        Znając fachowość naszych ekspertów od komunikacji, którzy o opinię udają się do
        Gdyni to chyba nigdy i nic się w naszym mieście nie zmieni.Zacznę od trolejbusó-
        ponieważ jest to coś między tramwajem, a autobusem/forma przejściowa/.
        Instalacja trakcji może byłaby i droga, ale trolejbus nie smrodzi, cicho jeździ
        i jest przede wszystkim dużo tańszy. Nasi specjaliści uważają jednak chyba,że
        taki jest autobus i, że tak oblegane linie, jak 7 czy 9 tańsze chyba będą od
        trolejbusu. A jeśli chodzi otramwaj, to jeste gorąco za, gdyż fundusze by
        były/rok po roku,po jednym kilometrze- po 10 mln. zł.- i po kilku latach, przy
        współpracy supermarketów, multikin, fabryk i banków mamy tramwaje/ lub
        trolejbusy/ jak malowanie.Poza tym Radom jest jednym z najekologiczniejszych
        miast w Europie więc co za problem o kredyt, czy dotację ?
      • Gość: driver Re: Tramwaj Jozefów - Południe - jaka trasa? IP: *.warszawa.sdi.tpnet.pl 09.07.01, 10:47
        Z tego co wiem były dwa warianty (które miałybyć zrealizowane razem, zatem
        byłoby przynajmniej 2 linie). Jeden wariant (środmiejski) zakładał
        poprowadzenie lini z Józefowa przez Chrobrego do Struga (tam linia wchodziłaby
        w tunel pod Urzędem Wojewódzkim i Żeromskiego i wychodziła w okolicach
        Sienkiewicza koło katedry), Traugutta do dworca PKP z możliwym dalszym
        przedłużeniem wzdłuż Plant do ulicy, która miała powstać na tyłach cmentarza
        przy Limanowskiego i dalej łukiem na Osiedle Południe lub dalej do Krychnowic.
        Drugi wariant (peryferyjny) Józefów - Chrobrego, 11 Listopada, Mireckiego do
        wspomninej ulicy na tyłach cmentarza przy Limanowskiego i dalej podobnie na
        południe lub do Krychnowic. Była też planowana odnoga na Wośniki i na Ustronie.
        Profesor Kelles-Krauze a tego co wiem zakładał też możliwośc poprowadzenia lini
        na istniejących ulicach np. 1905 Roku, 25 Czerwca.
        • Gość: MZ Re: Tramwaj Jozefów - Południe - jaka trasa? IP: *.echo-press.com.pl 09.07.01, 12:28
          Na początek drobne wyjaśnienie: nie prof. Kelles-Krauze tylko prof. Kelles-
          Krauz. Przepraszam, że się czepiam szczegółów, ale wiem, że prof. Kelles-Krauz
          jest bardzo wrażliwy na tego typu przekręcanie swojego nazwiska. Ale do rzeczy -
          ja spotkałem się z nieco innymi wersjami trasy tramwajów w Radomiu. Będę
          używał obecnych nazw ulic, podając ich trasy. A zatem linia podstawowa miała
          kursować na trasie: Józefów --> Aleksandrowicza, Mieszka I, Chrobrego, plac
          Jagielloński, Focha, plac Konstytucji 3 Maja, Piłsudskiego, Kościuszki,
          Dowkonta, al. Grzecznarowskiego, PCK, Czarna, Młodzianowska --> Ustronie. Od
          tej linii miały być odnogi. Pierwsza: 1905 Roku, Limanowskiego, Starokrakowska,
          Stalowa --> Potkanów. Druga: Poniatowskiego --> Dworzec PKP. Trzecia: Struga,
          Kozienicka, Zubrzyckiego --> Gołębiów. Taka wersja istniała w latach 60-tych,
          kiedy istniały jeszcze duże zakłady na Potkanowie i Gołębiowie, a duże osiedla
          dopiero się rozbudowywały. Później zmieniono plany i przez centrum tramwaje
          miały jeździć ulicami 11 Listopada, Żwirki i Wigury, 25 Czerwca, Beliny-
          Prażmowskiego. Zamiast odnogi na Potkanów miała być odnoga na Południe, a
          odnogi na Gołębiów miało w ogóle nie być. Mało kto wie, ale były także plany
          uruchomienia linii trolejbusowej z Zamłynia na Glinice po trasie: Okulickiego,
          Mireckiego, Wernera, Kelles-Krauza, 25 Czerwca i Słowackiego.
            • Gość: rademene Re: Tramwaj Jozefów - Południe - jaka trasa? IP: 195.205.127.* 13.07.01, 09:12
              Tramwaj w Radomiu bardzo dobry pomysl ale:
              Pieniadze---miasto zbyt biedne,kredyty odpadaja bo juz jest
              tak zadluzone ze nikt ich nie da,moze nalezaloby
              sprawdzic mozliwosc uzyskania funduszy z ochrony
              srodowiska lub wykorzystac mozliwosci otrzymania
              srodkow europejskich funduszy(coraz wiecej miast
              w Polsce wykorzystuje takie mozliwosci)
              wola rzadzacych miastem---nalezaloby aby na forum wypowiedzial
              sie ktos z urzedu miejskiego,czy nasz magistrat
              stac na niebanalna inwestycje,chociaz to moze
              byc dla rzadzacych naszym miastem byc zbyt trudne bo nie potrafia nawet
              prowadzic umiejetnej polityki promocyjnej miasta
              a moze taka inwestycja zainteresowane by bylo jakies prywatne
              konsorcjum
      • Gość: DeftoneZ Re: Tramwaj Jozefów - Południe IP: *.radom.pl 15.07.01, 13:59
        Coz.......mysle ze dobrym impulsem bylaby akcja promocyjna takiego
        rozwiazania.Ot czego mamy studentow uczleni Ochrony Srodowiska?Albo li tez
        studentow Politechniki ktorzy mogliby sie przyczynic do przeforsowania spraw
        finansowych i ekonomicznych we wszystkich mozliwych instytucjach panstwowych??
        To moim zdaniem ruszylo by troche cala te sprawe.Mlodziez posiada potencjal:
        checi(?) + sily.A jesli by to "wypalilo". to i uczelnie radomskie zyskalyby na
        prestizu a studentom otworzylyby sie drzwi do SWIATA!!

        TRamwaj w RAdomiu:TO JEST TO!Oczywiscie istnieje kwestia sporna co do trasy no
        i idacych za tym wszystkim modernizacjach ulic....ale jesli ktos wogule chce to
        z pewnoscia uda mu sie to wszystko "ruszyc".
        • Gość: MZ Re: Tramwaj Jozefów - Południe IP: *.echo-press.com.pl 15.07.01, 14:04
          Gość portalu: DeftoneZ napisał(a):
          > ale jesli ktos w ogole chce to
          > z pewnoscia uda mu sie to wszystko "ruszyc".

          Takim kimś jest od lat wspomniany wcześniej prof. Michał Kelles-Krauz. Próbuje
          przekonać wszystkich o konieczności budowy linii tramwajowej w Radomiu już od
          kilkunastu lat, ale na razie nikt nie chce o tym słuchać. A szkoda...
          • Gość: jdk Re: Tramwaj Jozefów - Południe IP: *.bmf.com.pl 17.07.01, 09:53
            Gość portalu: BartekW napisał(a):

            > tylko kto na to wylozy pieniadze?


            To zalezy jaki bedzie rachunek ekonomiczny (inwestycja poczatkowa, koszty
            eksploatacji, spodziewane przychody, dodatkowe korzysci...).

            Znajac to mozna by sie zaczac zastanawiac nad sposobem finansowania.

            Swoja droga warto by chyba bylo policzyc to - chocby z ciekawosci. Do tego trzeba
            jednak znac dokladnie planowana trase i dodatkowe parametry - liczba skladow,
            czestotliwosc kursowania itp. Moze ktos opracowalby takie zalozenia - np. jakis
            student w ramach pracy magisterskiej?

            P.S. Czy prof. Kelles-Krauz pracuje jeszcze na Uczelni?

              • Gość: jdk Re: Tramwaj Jozefów - Południe IP: *.bmf.com.pl 17.07.01, 10:06
                Gość portalu: BartekW napisał(a):

                > tyle tylko ze mimo wszystko nawet poliecznie kosztow kosztuje... a po co wydwac
                > pieniadze w bloto? chyba ze ktos to zrobi fachowo i za darmo, ale w to akurat n
                > ie wierze....


                No wlasnie mowie - zrobic to w ramach badan studenckich - tylko fachowo. Ja sie
                na komunikacji nie znam, ale sa metody szacowania ruchu pasazerskiego. Jesli
                chodzi o rachunek ekonomiczny, to w prostej formie nie jest to az tak
                skomplikowane.

                A po co to wszystko? Po to chociaz, zeby sie przekonac, czy jest to jakkolwiek
                realne i wowczas mozna by zamowic dokladne ekspertyzy, czy tez faktycznie spisac
                pomysl tramwaju w Radomiu na wieczna pamiatke ad acta...
    • Gość: kaaarol Re: Tramwaj Jozefów - Południe IP: 12.44.231.* 24.07.01, 17:40
      Bez dyskusyjnie Radomiowi potrzebna jest komunikacja elektryczna. Jest tańsza w
      eksploatacji jak i ekologiczna, co jak w przypadku Radomia- jednego z
      najekologiczniejszych miast Europy- jest fenomenalnym rozwiązaniem. Były
      projekty tramwajów, które jak uważam nie powinny być zarzucone, bo od roku 60
      przy jednym kilometrze rocznie mielibyśmy 40 kilometrów trakcji- co dla Radomia
      jest nawet zbyt dużą liczbą. Mamy i mieliśmy także władze, że oprócz
      priorytetowychinwestycji drogowych- jak to określają- nie robią nic. I w tym
      momencie jest to dziwne, bo kiedy Radom się rozwinie (UMCS, "Centum Północ",
      podstrefa Wisłosan i ogromne ponoć lotnisko, nie licząc istniejących
      hipermarketów) potrzebna będzie szybka i sprawna komunikacja (autobusy są zbyt
      wolne i za drogie w utrzymaniu). Trolejbusy nie spełnią tu tylko wymogu
      szybkości przewozu i bezkolizyjności, ale za to nie zatrują nam powietrza i
      będa ciche. Tramwaje zaś będą szybkie i wydajne. Proponuję linię podstawową
      Józefów- os.Południe ulicami: Aleksandrowicza (pobocze), Chrobrego (wysepka,
      pobocze), pl.Jagielloński, Kelles-Krauza (pobocze), Wernera (pobocze),
      Limanowskiego (pobocze i wysepka), Narutowicza (pobocze), Kościuszki (pobocze),
      1905 roku (w jezdni,wysepka i pobocze), Łukasika (pobocze) i Wierzbicka
      (pobocze i wysepka). Do tego odnogi:
      1. Kusocińskiego, Zwirki i Wigury, Struga (pobocza),os.Gołębiów - lub do
      podstrefy Wisłosan;
      2. Dowkonta, Poniatowskiego (wysepki), Dworzec PKP;
      3. Grzecznarowskiego (jezdnia, wysepka), C.H. M1;
      4. Jana Pawła II, os.Ustronie;
      5. Wernera, Wacyn;
      6. Al.Wojska Polskiego, lotnisko.
    • Gość: Wojtek Re: Tramwaj Jozefów - Południe IP: *.pilickanet.pl 17.03.02, 18:49
      Czy niektorzy z Was nie rozumieja tego, ze pieniadze na zwalczanie bezrobocia
      czy takie tam to pochodza z innej puli???!?!?!?! Kasa na tramwaj/lub, wg. mnie
      lepiej trolejbus, ale moze byc i tak/ jest ze specjalnych funduszy pomocowych
      UE, WFOŚ i innych.... Budzet miasta doklada jakas czesc. Poza tym, to tak czy
      inaczej UE kladzie nacisk na ekologie i predzej, czy pozniej, ale wydaje mi
      sie, ze w Radomiu cos eko.. bedzie...
      Co ma do tramwajow MPK??? Ono jest przedsiebiorstwem obslugujacym tylko czesc
      linii i jeszcze raz powiem"TYLKO JE OBSLUGUJE!!!" Tu najwieksze slowo ma Zarzad
      miasta, a liniami i ulicami zajmie sie MZDIK...

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka