Dodaj do ulubionych

AW-101 dla Wojsk Lądowych

25.05.23, 17:18
na DoD24 pokazano grafikę, z której wynika że od 2025 zaczną trafiać/ zostaną zamówione (grafiki robione były chyba przez gimnazjalistów) 22 szt. AW-101 do WL. Koszt godziny lotu wersji dla WL w UK w 2007 to było 34 tys. funtów. Koszt godziny CH-47F (z 2018) to 3,5 tys funtów.
Obserwuj wątek
    • stary_chinczyk Re: AW-101 dla Wojsk Lądowych 26.05.23, 09:31
      Patrz jak kaszty obniżyli, w 2020 już było 4600 funtów za godzinę.
      • maxikasek Re: AW-101 dla Wojsk Lądowych 26.05.23, 11:23
        hansard.parliament.uk/Commons/2007-05-22/debates/070522106000055/HelicoptersCosts
        • stary_chinczyk Re: AW-101 dla Wojsk Lądowych 26.05.23, 18:00
          maxikasek napisał:

          The total operating cost per hour is approximately £34,000 for the Merlin Mk 3 and is approximately £42,000 for the Merlin Mk 1. These figures include both fixed and marginal costs, comprising servicing costs, fuel costs, crew capitation and training costs, support costs and charges for capital and depreciation.

          Czyli są to godzinne koszty operacyjne, zawierające amortyzację sprzętu, pensje załogi, koszty szkolenia itp, itd.
          Ktoś wesoło porównał to z kosztami benzyny jaką przez godzinę wylata Ch-47.
          • maxikasek Re: AW-101 dla Wojsk Lądowych 26.05.23, 19:00
            "The Army estimates that this upgrade will cut Chinook operating costs per flight hour from $2,526 for the CH-47D to $1,895 for the CH-47F."

            CHinook spala 340 galonów/h. KOszt galonu JP-8 to 2,14$
            jet-a1-fuel.com/fuel-price/jp-8

            Czyli ok. 730 $
            • maxikasek Re: AW-101 dla Wojsk Lądowych 26.05.23, 19:02
              Zapomniałem linku (z 2002 więc koszt operacyjny wyższy teraz)
              www.nationaldefensemagazine.org/articles/2002/7/1/2002july-upgraded-chinook-more-cargo-at-higher-altitudes
              • gregorxix2 Re: AW-101 dla Wojsk Lądowych 26.05.23, 20:14
                Aktualny koszt godziny lotu CH-47 (uśredniony dla obu wariantów D/F) to 6,7k $.
              • stary_chinczyk Re: AW-101 dla Wojsk Lądowych 27.05.23, 00:02
                Koszty godziny lotu uwzględniające amortyzację, szkolenia, pensje, koszty infrastruktury itd, zależą głównie od jednego czynnika - od tego ile się lata. Jak się ma mały nalot, to i koszt będzie wysoki. Dlatego też np koszty godziny specjalistycznych śmigłowców ZOP, które zwykle stoją w hangarach są znacznie wyższe niż ceny śmigłowców łącznikowych czy transportowych, które latają non stop.
                • maxikasek Re: AW-101 dla Wojsk Lądowych 27.05.23, 00:27
                  Zależy też od wielkości floty, zgadza się.
                  ALe Merlin Mk 3 to była (była bo pozbyli się ich ,przekazując je NAvy, chcąc dokupic w ich miejsce CH47) maszyna transportowa w wojskach lądowych. NAtomiast Mk 1 to ZOP.
                  • stary_chinczyk Re: AW-101 dla Wojsk Lądowych 27.05.23, 01:07
                    Ta sama maszyna w różnych siłach lotniczym może mieć inny koszt godziny lotu. Zależy jak jest używana .
                    Zwykła statystyka. I nie ma to nic wspólnego z tym ile trzeba zapłacić, żeby przenieść wykonać godzinny lot transportowy czy szkolny.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nie pamiętasz hasła lub ?

Nakarm Pajacyka