18.07.21, 22:33
Tworząc tandetny, mocno spóźniony odpowiednik F-22 (Su-57) ruskie zrobili składaka z XF-23 i Su-27. Wygląda na to że teraz tworząc tandetnego, mocno spóźnionego odpowiednika F-35 (Su-75?) już nie kombinowali ze współudziałem własnej "myśli technicznej" i zrobili totalną zrzynkę z XF-32.
Obserwuj wątek
    • wykrywacz_klamcow to nic nowego 19.07.21, 13:37
      kstmrv napisał:

      > Tworząc tandetny, mocno spóźniony odpowiednik F-22 (Su-57) ruskie zrobili skład
      > aka z XF-23 i Su-27. Wygląda na to że teraz tworząc tandetnego, mocno spóźnione
      > go odpowiednika F-35 (Su-75?) już nie kombinowali ze współudziałem własnej "myś
      > li technicznej" i zrobili totalną zrzynkę z XF-32.

      to po prostu resztki tego pierwszego "seryjnego" Su-57 posklejane, na tyle na ile dało się je sklecić.
      Stąd tez ta nazwa ;) po prostu przestawili cyferki ;)
    • kaczkodan Re: Su-75? 17.09.21, 19:01
      To bzdura. Akurat różnice pomiędzy Su-57 a samolotami amerykańskimi są nawet większe niż w przypadku F-15 i Su-27, śmiem twierdzić że celowo chciano zrobić jak najróżniejszy samolot.
      Niczego podobnego do YF-23 nie ma, jak ktoś widzi podobieństwo do Su-57 to jest kompletnym laikiem ignorującym fundamentalnie różne rozwiązania nadmiernie przywiązującym uwagę do drobnych podobieństw.
      Natomiast co do ogólnych kształtów samolotów stealth musi zajść konwergencja, bo wynikają one z praw aerodynamiki przy dodatkowych ograniczeniach narzucanych przez stealth.
      Sytuacja jest dokładnie taka sama jak w przypadku samolotów pasażerskich - wszystkie wyglądają tak samo.
      Cofając się w czasie - myśliwce podczas II wojny światowej były skrajnie trudne do rozróżnienia pomiędzy sobą i znacznie bardziej podobne do siebie niż obecne samoloty.

      Su-75 przypominając X-32 istotnie różni się od niego.
      Przede wszystkim posiada dolną komorę uzbrojenia gdy X-32 oferował jedynie boczne.
      Silnik jest umieszczony z tyłu a nie pośrodku samolotu, przez co jest znacznie mniej pękaty.
      Wlot powietrza jest inny. Skrzydła są inne.
      Podobieństwo na które zwracają uwagę ludzie to ogólny układ aerodynamiczny i płaskie powierzchnie kadłuba.


      • kaczkodan Re: Su-75? 17.09.21, 21:14
        Jeszcze aby uzupełnić - samolot z wlotami powietrza po bokach musi wyglądać podobnie do F-22/F-35/J-31/KF-21/T-FX.
        Samolot z wlotem powietrza od spodu musi wyglądać podobnie do Su-75/X-32. Są to optymalne konfiguracje i doskonale widać na ewolucji modeli koncepcyjnych jak powoli stają się coraz bardziej do siebie podobne (choć akurat J-31 wystartował jako bardzo dokładna kopia prototypów F-35 zaadaptowana do 2 silników).
        Warto doceniać drobne "innowacje" - jak na przykład kształt wlotów powietrza w T-FX umożliwiający z jednej strony zachowanie większej zgodności z regułą pól, a z drugiej dający możliwość zastosowania pokaźnych rozmiarów LERX-ów.
        Su-75 jest tak podobny do X-32 jak F-16 do A-8 Crusader.
        Kolejną cechą powierzchownie upodobniającą samoloty stealth do siebie jest gładka powierzchnia bez żadnych detali nisących cechy charakterystyczne. Gdy dorzuci się minimalizację ilości zastosowanych kątów dla płaszczyzn i krawędzi, nawet całkiem różne samoloty w ramach tej generacji będą siebie przypominać bardziej niż robiły to samoloty poprzedniej generacji jej ramach.

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka