Dodaj do ulubionych

System komputerowy ComArchu dręczył telefoniczn...

IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 06.06.04, 21:01
"mamy plan procedury" - brzmi to dumnie, szkoda że jest to puste w sobie.
Troche śmieszne ale i tragiczne, ta firma przygotowuje programy do banków i
obsługi billingów telefnicznych chyba czas sie zacząć bać.
Obserwuj wątek
      • Gość: ComArch Wyjasnienia Re: System ComArchu IP: *.comarch.pl 07.06.04, 09:12
        Szanowni Państwo,

        ComArch codziennie dla swoich klientów wysyła dziesiatki tysiecy dokumentów w
        ramach systemu wymiany dokumentów handlowych ECOD. Większość przez Internet,
        ale część użytkowników systemu dysponuje tylko faksem. Jeden z naszych klientów
        omyłkowo zlecił wysyłanie swoich dokumentów na numer Pana z Pułtuska, co
        próbowaliśmy wykonać.

        Przykro nam, że stało się to przyczyną niedogodności. Przesyłamy temu Panu
        przeprosiny i prezent od firmy. Myślę, że nie będzie niezadowolony.
        Na przyszłość wprowadziliśmy modyfikacje systemu, tak, żeby tego typu probem
        się nie powtarzały.

        Paweł Przewięźlikowski
        Vice Prezes Zarządu ComArch
        • Gość: Marcinex ECOD to lipa IP: *.tpnet.pl / *.tpnet.pl 07.06.04, 09:35
          System ECOD to pic na wodę - kiedy dostałem ofertę z Comarchu to oprócz nazwy
          mojej firmy pojawiły się tam również dwie inne, a już pomijam fakt że było to
          tydzień po terminie. To się nazywa indywidualne podejście do klienta. Ale nic
          to Mimo wszytko Comarch jest OK. Jednak co do posta o formatowania dysku i
          Microsofcie - Panowie w dzisiejszych czasach to wina Microsoftu. Systemy
          informatyczne muszą być idiotoodporne i nie ma na to rady - kto się z tym nie
          zgadza, niech nie pisze SOftu bo i tak zniknie z rynku
          • Gość: Retailer - BDE Re: ECOD to lipa IP: *.ahold.pl / 213.134.133.* 07.06.04, 13:40
            Mam dziwne wrażenie że nie rozumiesz problemu... Masz rację, soft ma być
            odporny na idiotów userów, ale co to ma wspólnego z problemem o którym mowa??
            Moja firma jako pierwsza zaczęła używać ECODa i cieżko nazywać lipą system
            który obsługuje ponad 1000 naszych dostawców.
            Ps
            Windows to raczej system idiot-friendly ale jakoś nie widzę schyłku MS.
            Jest takie stare porzekadło - "Jeżeli jesteś taki mądry, to czemu jesteś
            taki..." - dopisz sam co uważasz za stosowne.
            • Gość: Marcinex Re: ECOD to lipa IP: *.tpnet.pl / *.tpnet.pl 07.06.04, 14:23
              Cieszę się, że w Twojej firmie wszystko gra. To o czym napisalem to dokument z
              ECODa w którym otrzymałem ofertę na raczej pokaźną kwotę - oprócz nazwy mojej
              firmy pojawiają się tam też inne. To nie jest miłe być tak potraktowanym przy
              zapytaniu ofertowym które przekracza kwotę pięciocyfrową. Przekroczenie
              umówionego terminu na złożenie oferty o tydzień w momencie kiedy nawet w PDF są
              błędy w spisie treści (i nie piszę tutaj o tym że nie zgadzają się numery
              stron, ale poprostu program wgenerował w ofertę tekst o braku indeksów) to
              zakrawa na badziewiarstwo.

              Co do zarzutu niezrozumienia tematu - jeśli pojawia się ryzyko powstania błędu
              to system powinien zmusić uzytkownika aby ten był na 1000% procent pewien, że
              tego błędu nie popełnia. Jak to zrobić? Rozwiązań jest wiele.
      • Gość: Fajnie Czytaj dokładnie IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 07.06.04, 17:38
        Mi głównie chodziło o delikatnie mówiąc niefortunne wyrażenie, pracownika
        odnośnie "planu procedury". To jest to co wzbudza obawy i strach odnośnie
        systemów billingowych i bankowych. Ludzie którzy takimi wyrażeniami uspokajają,
        poprostu omamiają podobnie jak politycy, mówiący ze bezrobocie zmaleje bo oni
        opracowują właśnie plan np. hausnera.
        W tego rodzaju problemach nie powinno być mowy o planach procedury, tylko o jej
        realizacji i to już od pierwszego momentu działania systemu. A to że winny jest
        iks czy igrek to mnie nie obchodzi. Oferując usługe, tzn. realizując
        jakąkolwiek funkcje należy ją zaplanować, zorganizować, zrealizować i
        SKONTROLOWAĆ. Nawet jak to jest produkt informatyczny, używany przez miliony
        lamerów, którzy płaca wam nieźle.
    • Gość: Jan Re: System komputerowy ComArchu dręczył telefonic IP: *.comarch.pl 07.06.04, 12:45
      Proszę Państwa, nie można mieć pretensji do nokii, że Pan X, dzwoni z niej do
      Pana Y, miał zły numer i Pan Y sie wnerwił. To absurd. A jeśli wpiszę zły zdres
      e-mail i wyślę obcej osobie prywatne zdjęcia to mam podać microsoft do sądu?
      przecież to absurd.
      Ktoś napisał, że ECOD mu się nie podoba - a ja odpowiem tak: mi się podoba -
      jest największy i jest nasz z Polski - wysyłam nim faktury i odbieram
      zamówienia od wszystkich sieci handlowych.
    • Gość: Retailer - BDE Re: System komputerowy ComArchu dręczył telefonic IP: *.ahold.pl / 213.134.133.* 07.06.04, 13:24
      Jako pierwszy i aktualnie jeden z największych użytkowników ECODa (blisko 1150
      firm przesyłających dane via ECOD) muszę przyznać że smieszy mnie poziom postów
      ludzi którzy nie mają o tym pojęcia. Podejrzewam, że sama geneza błędu jest
      prozaiczna (błędnie dostarczony numer telefonu przez klienta) i powiązanie jej
      z "dziurami" w systemie jest poprostu niedorzeczne. Właściwie to nie mogę
      zrozumieć dlaczego z tak trywialnej sprawy stworzono tak "poważny" problem.
      Pozdrawiam
      • Gość: m. Re: System komputerowy ComArchu dręczył telefonic IP: *.comarch.pl 07.06.04, 13:49
        To jest bardzo proste: odkąd Pan Redaktor M. z pewnego poczytnego dziennika
        zaczął jadać kolacje z Panem Prezesem Ryszardem znad morza z pewnej wiodącej
        firmy informatycznej to problem państwowych miliardów (czyli naszych) już
        wydanych na różne zus-y lub właśnie planowanym do wydania (BEZ PRZETARGU !!!)
        na różne rum-y, tetry i inne nie może byc opisywany. Lepiej napisać sensacyjny
        artykuł o tym, jak to system źle działa, bo jakis użytkownik (klient, nie
        pracownik comarch jak to możemy doczytać się w jednym, krótkim zdaniu tego
        artykułu) podał zły numer telefonu.
        Następnym razem z tej sensacyjnej serii dowiemy się, że: nokia jest zła bo edek
        z pcimia zadzwonił pod zły numer (który sam wykręcił), bank y jest równie zły
        bo józek z krakowa zrobił przelew na złe konto (chociaż to on wpisał zły numer)
        itp.
        itd.
        Gratulacje dla Panów Dzienikarzy za obiektywizm i przenikliwość ...
        • Gość: 0101 Re: System komputerowy ComArchu dręczył telefonic IP: *.tpnet.pl / *.tpnet.pl 07.06.04, 14:33
          Myślę, że zbytnio uprościłeś problem. Nie sposób porównywać przekazywania w złe
          miejsce poufnych danych z pomyłką telefoniczną. Comarch robi systemy
          informatyczne to fakt. Niektóre z nich są dobre, a niektóre jako to się mówi
          sto lat za Murzynami. W tym jednak wypadku wystarczyło dodać jeden warunek -
          jeśli na lini klienta przystosowanej do wysyłania faksów kilka razy pod rząd
          zgłasza się połączenie głosowe powinno to zaalarmować użytkownik a systemu, że
          coś jest chyba nie tak - taki rozwój systuacji był do przewidzenia. Dla
          Comarchu minus na ECOD ale wielki plus za EGERIĘ
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka