Forum   keks

keks

(27 wyników)
  • keks(10)

    Popelnilam przedczoraj koncertowy zakalec choc trzymalam sie scisle przepisu z popularnej ksiazki kucharskiej. Mam dosc duza praktyke w pieczeniu ciast, ale keksu u mnie w domu sie nidgy nie robilo, wiec nie mam wzorca. Jaka konsystencje powinno miec utarte ciasto? dodajecie jeszcze jakis plyn, oprocz jajek? ubijacie bialka na piane czy dodajecie w calosci? ile powinno wyrosnac ciasto podczas pieczenia?, innymi slowy do jakiej wysokosci zapelniacie surowym ciastem forme? ... Z buntem ...
  • Od razu sie przyznam ;) W tym roku Wigilia u mnie i Tesciowa bedzie delektowac sie moimi potrawami ;) Robie wiec probe generalna i sprawdzam jak w praktyce wychodza te wszystkie pyszne przepisy rodzinne... (I kocham mojego Meza, ze ma taka swieta cierpliwosc do mnie ;) Dzis mam problem z Keksem - uwielbiany przez Rodzinke, ale jakos wyszedl podobny w smaku do ... babki piaskowej. Nie tak jak prawdziwy keks. Cos robie nie tak, tylko gdzie tkwi blad ? Przepis na Keks: 30 dag maki ...
  • Bardzo prosze o przepis na dobry keks.
  • mam przepis na keks z indyka. potrzebuje do niego 4 eskalopków z piersi indyczej. sprawdzałam co to są eskalopki i trochę jestem zamotana. raz pisze, że to cienkie kotleciki smażone bez panierki, innym razem, że zawijane z nadzieniem itp. czy użyć do keksu po prostu surową pierś indyczą, czy zmielić dopiero po obsmażeniu?
  • Poprosze o dobry przepis na keks, taki aby bakalie nie opadały. Dzieki
  • Czy ktos moglby mi podpowiedziec co zrobic,aby owoce kandyzowane nie opadaly na spod? W cukierniach kupuje sliczne keksy z usianymi owocami wygladajacymi jak piegi.Mnie zawsze owoce opadaja...:(
  • Pracowicie ćwiczę naukę pieczenia. Ale jeszcze wszystkich rozumów nie pozjadałam. Więc kiedy wyguglowanych pierwsze siedem przepisów na keksa okazało się różnych w dość zasadniczych kwestiach, lekko zgłupiałam. Jeden w ogóle bez tłuszczu. Drugi - dużo masła. Trzeci - mało margaryny. Do kolejnego - olej. Do innego - mleko. Mniej jajek. Więcej jajek. O cukrze to już w ogóle nie wspominam. Fachowiec rzuci okiem i wyciągnie średnią, ja liczę na Waszą pomoc. Pewnie każdy przepis jest...
  • Mam zerowe doświadczenie w pieczeniu ciast. Dziś postanowiłam upiec keks wytrawny, wzorowałam się na 2 przepisach - i . Nie mam wagi kuchennej, więc wszystkie produkty były na oko, ale dałam mniej więcej 200 g mąki (spora szklanka) z dodatkiem suchych drożdży (taka gotowa mieszanka), ok. 50 g parmezanu, ok. 100 ml mleka, 50 ml oliwy, 3 jajka i do tego trochę podsmażonych pieczarek, cebuli, papryki, no i oczywiście przyprawy. Piekłam 50 min, w tem 180 stopni. No i da się to zjeść, ale nijak n...
  • Nigdy jeszcze nie robiłam keksa
  • Powiniem leżec spokojjnie 10 - 14 dni i nabierać wilgoci, ale moj ma na to mniej czasu - jest jakaś metoda, żeby to przyspieszyć? Gdzie go trzymać, w jakiej temperaturze, w co owinąć?
  • Poszukuję przepisu na dobry keks. Mam przepis z którego piekę corocznie, ale nie jest dobry, bo bardzo się ciasto kruszy i na stole wygląda fatalnie. Proszę o pomoc.
  • macie jakies dobre i sprawdzone przepisy na piernik i keks? dzieki z gory
  • Upieklam wczoraj keks i okazalo sie,ze wszystkie bakalie opadly na do9l ciasta.Wyglada to jak ciasto zcentymetrowa warstwa bakali.Jest smaczne,ale...nie ma wygladu keksu. Co zrobilam zle? Czy bakalie powinno sie jakos specjalnie przygotowac? Jak?PO raz pierwszy nawet namoczone i opsypane maka rodzynki tez osiadly na dnie .Pieklam keks po raz pierwszy zachecona przepisami na Forum.Bardzo prosze o pomoc.
  • keks(7)

    bardzo dobre, zawsze wychodzi !!!
  • Bo wiecie, głuchy co nie usłyszy to zmyśli... Gdzieś wyczytałam, żeby je zalać alkoholem przed pieczeniem. Więc zrobiłam to wczoraj wieczorem (piec będę jutro), ale naszły mię wątpliwości: 1. czy to mi się jakoś nie spsuje? 2. czy wódka gruszkowa (tylko to miałam bo my niepijący:) rozcieńczona nieco to nie będzie jakiś dramat? 3. no i podstawa - co z tym potem zrobić, żeby nie było mokre oraz żeby nie opadło mi na sam spód ciasta? Ratuuuunuuuuu...
  • a co z masłem???
  • Jest pyszny, polecam.
  • Co to jest za rodzaj ciasta? Pamietam nazwe. Chyba to jadalam w dziecinstwie. Cos jak biszkopt? Chyba byly tam bakalie i pieklo sie to w waskich foremkach, prawda? Nic waznego ale meczy mnie to. Od razu mowie niecierpliwym i nerwowym, ze wyszukiwarka byla w robocie, wiec prosze na mnie nie krzyczec. Czy ktos ewentualnie moglby popchnac jakis przepis? Podziekowania sle z gory.
  • nie znalazłam tam przepisu na Keksa. Oczywiscie sa przepisy na keksa z szynką, serem i wiele innych jednak Ja szukam przepisu na keksa z kandyzowaną skórką pomarańczową i rodzynkami. Czy ktoś mógłby mi podać przepis?????? Bardzo dziękuję
Pokaż wątki z forum:

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się