Dodaj do ulubionych

Mini są ok

IP: *.toya.net.pl 01.06.06, 21:59
Za to nie wyjechało kilka Ikarusów, że o tramwajach nie wspomnę.
Pora przesiąść się na samochód, skoto MPK zamiast zrobić coś z dużym taborem
inwestuje w busiki.
Obserwuj wątek
      • jimmy_twister nie da się 02.06.06, 08:38
        Nie da się zwiększyć częstotliwości kursów, bo to by onaczało zatrudnienie
        większej ilości kierowców, a to jest oczywiście sprzeczne z polityką tak typowo
        kapitalistycznej firmy jaką jest MPK. Polecam rower :-)
    • Gość: Aleksej Re: Mini są ok IP: *.lodz.dialog.net.pl 02.06.06, 00:43
      > Za to nie wyjechało kilka Ikarusów, że o tramwajach nie wspomnę.

      Masz konkretne dany, czy tak ci sie wydaje?

      > Pora przesiąść się na samochód, skoto MPK zamiast zrobić coś z dużym taborem
      > inwestuje w busiki.

      Tak...oczywiscie 17 'busikow' i 37 nowych przegubowcow w tym roku, faktycznie
      nie inwestuja w duzy tabor.

      Aleksej
    • geograf Re: Mini są ok 02.06.06, 01:26
      A ja i tak uważam,że mini busy na linii 93 są błędem (chyba że pociągnie to za sobą zwiększenie częstotliwości, w co nie wierzę).
    • panajotow Re: Mini są ok 02.06.06, 08:06
      W notce dziennikarz podkresla, ze podrozni byli zadowoleni z czystosci nowych
      autobusikow. TO sie szybko zmieni, bo lodzkie MPK ppieknie nawiazuje do tradycji
      lodzkiego brudu i nie sprzata. Na podlogach autobusow i tramwajow zalega po
      kilka centymetrow zaskorupialego pieachu i brufu, zatem podrozni nie dlugo beda
      sie cieszyc czystoscia!
    • Gość: Enio Pytanie do MPK. IP: *.toya.net.pl 02.06.06, 13:58
      Dlaczego tyko i tylko złomy typu Ikarus jeżdżą jedynie na linii 99.My
      pasażerowie tych trzeszczących,szarpiących i śmierdżcych nie tylko spalinami
      autobusów płacimy tyle samo co inni a jeżdżą nowym taborem.Może trochę
      przemiennie panie prezesie? A może bilety ulgowe za szkodliwość?
      • Gość: Prezes Re: Pytanie do MPK. IP: 195.69.82.* 02.06.06, 14:23
        > Dlaczego tyko i tylko złomy typu Ikarus jeżdżą jedynie na linii 99.My
        > pasażerowie tych trzeszczących,szarpiących i śmierdżcych nie tylko spalinami
        > autobusów płacimy tyle samo co inni a jeżdżą nowym taborem.Może trochę
        > przemiennie panie prezesie?

        Dobrze, jutro dajemy nowe minibusy na 99.
      • yavorius Re: Pytanie do MPK. 02.06.06, 14:58
        Gość portalu: Enio napisał(a):
        > Dlaczego tyko i tylko złomy typu Ikarus jeżdżą jedynie na linii 99.

        O rany, to w Łodzi są niskopodłogowe Ikarusy? <uh>
      • play_lodz Re: Pytanie do MPK. 02.06.06, 17:36
        > Dlaczego tyko i tylko złomy typu Ikarus jeżdżą jedynie na linii 99.My
        > pasażerowie tych trzeszczących,szarpiących i śmierdżcych nie tylko spalinami
        > autobusów płacimy tyle samo co inni a jeżdżą nowym taborem.Może trochę
        > przemiennie panie prezesie? A może bilety ulgowe za szkodliwość?

        Trudno się nie zgodzić z tym z powyższym tekstem. Sam podrózuje 99 i tabor na
        tej linii chyba najgorszy w Łodzi. Miejmy nadzieję że pojawienie się Citaro i
        Conecto coś w tej kwestii zmieni
    • bart_step Re: Mini są ok 02.06.06, 15:25
      Fakt, z zewnątrz niby małe, ale w środku przestrzenne, dosyć pakowne. Dziś taki
      jeden śmigał na 63. Niestety, masakrycznie długo pompuje się pneumatyka i drzwi
      otwierają się po dłuższym czasie
      • Gość: Lukasz Re: Mini są ok IP: *.toya.net.pl 02.06.06, 20:48
        bart_step napisał:

        > Fakt, z zewnątrz niby małe, ale w środku przestrzenne, dosyć pakowne. Dziś
        taki
        >
        > jeden śmigał na 63. Niestety, masakrycznie długo pompuje się pneumatyka i
        drzwi
        >
        > otwierają się po dłuższym czasie

        Niestety to nie wina wolnego pompowania tylko tego że to sa drzwii typowe dla
        autobusów wycieczkowych czyli przy zamykaniu po dociśnięciu się do uszczelek
        jeszcze się podnosza dla zablokowania a przy otwieraniu muszą sie opuścic aby
        się otworzyły. Można to zaobserwować szczegółowo od środka. Przez to niestety
        szybciej nie pójdą. Jeszcze jest kwestia kimy która jest tylko wizualnie tzn
        sama obudowa bez wnętrzności lub z wnętrznościami nie podłączonymi wogóle ;)
        • Gość: Aleksej Re: Mini a linie nocne IP: *.lodz.dialog.net.pl 08.06.06, 16:55
          Myslisz troche? Od samego poczatku mowiono ze od poniedzialku do czartku na
          czesci nocek beda jezdzily nimibusy, np. na N6 czy N7 (chociaz nie wiem do
          konca jakie tam sa napelnienia, pewnie na wszystko moga isc mini oprocz N1 i
          N2). W weekendy nawet przeguby ida na nocki.

          I powiedz mi po co w tygodniu na nockach maja jezdzic 12 metrowce i wozic
          powietrze? Moze na dwa pierwsze kursy to ma sens, ale pozniej juz nie.

          Aleksej
        • Gość: _ Re: Mini a linie nocne IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 08.06.06, 20:24
          Puszczanie ich na N6 to chyba jednak zły pomysł. Na odcinku punkt przesiadkowy- Dąbrowa jeździ naprawdę sporo osób (ostatnio jechałem kursem 0.30 i obsługujący go Volvo 7000 o numerze 3304 był zatłoczony, a nie był to weekend, tylko czwartek. Wcześniej, w różne dni tygodnia, także podróżowałem nim nie raz, nie dwa i nigdy na brak pasażerów nie narzekał, wręcz przeciwnie). Nie wiem, może do Łagiewnik i na Rogi jeździ mniej osób, ale w przeciwną stronę do Vero na pewno się nie wepchną. Lepiej zostawić tak, jak jest, czyli trzy Volvo 7000 i Mercedesa O405N w dni powszednie i po dwa w weekendy. N7 zaś służy na przykład studentom Politechniki i robotnikom z okolic Nowych Sadów. Ja bym obu tym liniom dał spokój, ewentualnie pojedyncze na N7, ale na pewno nie więcej niż połowa. Zaś odnośnie linii dziennych może niezłym pomysłem byłoby obsłużenie nimi 71 i jednej brygady 61. Mam też pomysł na 56, czyli obsługa dwoma Vero co pół godziny (np. od 4.15 do 21.45 z Placu Dąbrowskiego), ale to dla ZDiT chyba tradycyjnie niewykonalne.
          • geograf Re: Mini a linie nocne 09.06.06, 01:40
            To znaczy dla mnie sprawa jest prosta: jeśli mini miałyby jeździć na nocnych to ZDiT _musiałby_ zmieniać obsady przy okazji jakiejkolwiek większej imprezy masowej w Łodzi.
            A znając życie...no cóż, różnie by z tym było.
            (Zresztą nie tylko w Łodzi)
          • lodzermensch1 Re: Mini a linie nocne 09.06.06, 08:09
            Mam też pomysł na 56, czyli obsługa dwoma Vero co pół godziny (np. o
            > d 4.15 do 21.45 z Placu Dąbrowskiego), ale to dla ZDiT chyba tradycyjnie
            niewyk
            > onalne.

            Zwłaszcza latem midi tam się przyda. Gratuluję "świetnych" pomysłów!!
            • ukalo Re: Mini a linie nocne 09.06.06, 10:08
              > Zwłaszcza latem midi tam się przyda. Gratuluję "świetnych" pomysłów!!

              A co za problem podmienić latem mini na 12-metrowce. I przynajmniej będą
              jeździły częściej, a nie jak teraz, gdy w sezonie dokłada się drugi autobus
              dokładnie o tym samym czasie. To dopiero świetny pomysł.
            • Gość: STUDI Re: Mini a linie nocne IP: *.prokom.pl 09.06.06, 11:17
              Nie będzie częsciej bo opłat za wozokilometry nie starczy. Proste?
              Ma nie być wiecej tylko mniej i ciaśniej.
              Zniechęcić ludzi do niepewnej komunikacji (czyt. nie możnośc wejścia do
              mikrobusa) a potem zlikwidować takie linie jako nierentowne. Same oszczędnosći
              dla urzędasów.
              • Gość: _ Re: Mini a linie nocne IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 09.06.06, 22:38
                Jeszcze odnośnie 56: Pomysł z dwoma Vero co pół godziny oczywiście nie dotyczyłby lata, wtedy kursowałyby normalne, 12- metrowe autobusy (nawet przegubowy, jeśli przeciśnie się przez krańcóweczkę w Arturówku, nie byłby wtedy błędem, dwa normalne obok siebie też są zatłoczone do granic możliwości). Jednak jeśli rozkład pozostanie bez zmian, a tak pewnie będzie, o jednym jedynym Vero nie ma tam mowy. Biedni ci ludzie. Można by w zamian spróbować posłać któregoś na 68. A jeśli na nocne, to tylko i najwyżej częściowo na N7, nie ma chyba linii, którą podróżowałoby mało osób.
                • geograf Re: Mini a linie nocne 09.06.06, 22:46
                  Gość portalu: _ napisał(a):

                  > Jeszcze odnośnie 56: (....)

                  Może w końcu ktoś pomyśli i dołoży nieco pieniędzy w celu utworzenia drugiej linii do Arturówka z "prostszą" trasą, np. z Placu Wolności.

                  > A jeśli na nocne, to tylko i najwyżej częściowo na N7, nie ma chyba linii, >którą podróżowałoby mało osób.

                  Wszystko zależy od godziny. Śmiem wątpić w tłok po 1 w nocy w dzień powszedni (poza piątkową nocą).
                  Czy naprawdę nie możnaby (przynajmniej na niektórych liniach) podmienić wozów na mniejsze po pierwszych kursach?
                  • Gość: kierowca Re: Mini a linie nocne IP: *.34.rev.vline.pl 10.06.06, 03:06
                    > Czy naprawdę nie możnaby (przynajmniej na niektórych liniach) podmienić wozów
                    > na mniejsze po pierwszych kursach?

                    1) To są dodatkowe koszty związane z zatrudnieniem w nocy dodatkowych ludzi do
                    podmieniania autobusów. Nie sądzę aby było zbyt dużo chętnych do pracy w nocy
                    przez 2 godziny.
                    2) Podmienianie po 2 kursach ? To w jakim celu kupowano mini ? Żeby zrobiły
                    tylko 2 kursy a później stały ?
                    • ventlan Re: Mini a linie nocne 10.06.06, 10:00
                      Gość portalu: kierowca napisał(a):
                      > 2) Podmienianie po 2 kursach ? To w jakim celu kupowano mini ? Żeby zrobiły
                      > tylko 2 kursy a później stały ?

                      Wlasnie na odwrot, wedlog tej koncepcji zeby oprocz tych 2 kursow jezdzily cala
                      reszte. Ale sam tez nie jestem przekonany co do takich podmianek, chyba na
                      niektorych nocnych sa wystarczajace na wszystkich kursach, najwyzej nie bedzie
                      wolnych miejsc siedzacych ;)
                    • geograf Re: Mini a linie nocne 10.06.06, 10:24
                      To może wykorzystać na jeden kurs tam-powrót autobus z linii dziennej, a później podmienić go autobusem, który dopiero rozpoczął pracę.
                      (Np. jeden kurs na N5 robi autobus zjeżdżający z 73, po czym wraca na Radogoszcz i zjeżdża na Limanowskiego.)
                      Odpada argument, że zatrudniono kogoś na jeden kurs, czyli oszczędności brak
                      Oczywiście może dojsć do pewnych korekt w rozkładach i zmianach, ale dla chcącego....
                      W Warszawie niektóre autobusy z linii dziennych robią kurs/pojawiają się od razu na nocnych. Nie wspominając już, że w ciągu dnia potrafi tu dojść do zamiany między liniami. Czyli można.
    • zdzichuk dziennikarze jak zwykle zorientowani 20.06.06, 18:25
      dziś w ŁWD był material o 5 jelczach ktore przyjechały do Łodzi.

      według dziennikarzy mini są przeznaczone o obsługi nasępujących linii: 76, 80,
      86, 98 i 99...

      jak zwykle poejmmując jakiś temat nie są w stanie zyskać chociaż minimalnej
      orientacji w nim...

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka