Dodaj do ulubionych

DOMY TOWAROWE WROCŁAWIA

IP: *.zgora.dialog.net.pl 25.03.04, 16:54
Proponuję mała ankietę. Wrocław miał szczęście do dobrych architektów (miał
tez pecha do złych - ale to inna sprawa) i dzięki temu mamy tu parę
tzw. "perełek architektury". Niewątpliwie wśród tych są domy towarowe. Dziś
czasy się zmieniły, zmienił się też sposób handlowania. Domy towarowe
pozostały. Który waszym zdaniem, nadal jest najelegantszy i
najbardziej "żywy"?
Proszę o propozycje i opinie.
Proponuję ocenę trzech: Pedetu, Kameleona i Feniksa.
Obserwuj wątek
    • undyna Re: DOMY TOWAROWE WROCŁAWIA 25.03.04, 20:01
      Jeśli chodzi o architekturę, to najbardziej podoba mi się feniks, dlaczego? Nie
      wiem, nie znam się na tym;)
      • Gość: sknerusmckwacz Re: DOMY TOWAROWE WROCŁAWIA IP: 62.233.249.* 25.03.04, 20:02
        PDT i już
        • Gość: wro2015 Re: DOMY TOWAROWE WROCŁAWIA IP: *.dip0.t-ipconnect.de 25.03.04, 20:50
          dla mnie wszystkie tak samo (teraz mowie o architekturze):

Originalne projekty byly piekne - a dzisiaj mamy wszystko osrane:

Renoma jeszcze w miare jest ok i krok po kroku remontowany - no ale te zlote
          kiczowate i prowincjonalne pierwsze ruchome schody w polsce - no to to bylo juz
          jakies wypowiedznie wojny przedwojennej architekturze.

Kameleon jest na zdjeciach przedwojennych taki jasny i duzy w srodku - jak
          dzisiaj tam wchodze (bylem ostatni raz przed dwoma laty) to mysle ze jestem w
          jakiejs jamie - na pierwsze pietro tylko raz odwazylem sie wejsc po zasyfialych
          schodkach.

Na a Feniks to juz szczyt tragicznych przebodow. pierwszy Akt juz sie zaczal za
          Nazistow. Przebudowali piekne i wielka secesyjna fasade w pierzeji rynku na
          jakies przyciezke nie wiem co (cos pomiedzy neoklasyzyzmem a szczatkami scesji
          czy tam jugendstil) - pozniej wojna rozp. piekna kule ziemska i polska dobila
          pacjenta!