Dodaj do ulubionych

Inteligentny system potrzebuje odważnych decyzji

04.10.11, 09:43
Nareszcie tekst na ten temat w Wyborczej! Jedna z większych i z pewnością najważniejszych miejskich inwestycji miasta w ostatnich latach była do tej pory właściwie niezauważana przez główne media.
Teza artykułu jak najbardziej prawdziwa - Wrocław nie realizuje własnej polityki transportowej sprzed kilkunastu lat. Rzekomy priorytet komunikacji zbiorowej to fikcja. Tory są wydzielane tylko tam, gdzie nie przeszkadza to samochodom. Światła są przestawiane tak, żeby samochody nie musiały za długo czekać. Urzędnicy przyzwyczaili mieszkańców do poruszania się samochodami. Sami do takiego myślenia przywykli, zatem bez "zmiany warty" wśród osób, które decydują o systemie komunikacyjnym, będziemy żyli w mieście zarządzanym według dwudziestowiecznych zasad. A co za tym idzie - będziemy tracić czas w korkach.
Obserwuj wątek
      • Gość: Marek Re: Inteligentny system potrzebuje odważnych decy IP: *.internetia.net.pl 04.10.11, 09:57
        Tramwaje przetaczają się raz na kilka - kilkanaście minut. Nic by nie zakorkowało miasta, gdyby raz na jakiś czas włączały sobie zielone (pozwalając również jechać na zielonym tym, którzy przemieszczają się w kierunku jazdy tramwaju). Sprawny tramwaj = tramwaj nie stający na każdych światłach po kolei. Teraźniejsza sytuacja przedstawia się tak, że tramwaj w centrum staje milion razy na każdym możliwym i niemożliwym czerwonym.
        • g625 Re: Inteligentny system potrzebuje odważnych decy 04.10.11, 10:01
          W ten sposób władze namawiają kolejnych mieszkańców Wrocławia i okolicznych wsi na jeżdżenie autem, także do centrum. Efekt? Większe korki, także po otwarciu AOW! Do tego nigdy nie wybudujemy takiej ilości bezpłatnych parkingów, aby każdy się w centrum zmieścił, więc piesi nie mają jak chodzić po chodnikach.
        • Gość: melek Re: Inteligentny system potrzebuje odważnych decy IP: *.e-wro.net.pl 04.10.11, 11:48
          > Tramwaje przetaczają się raz na kilka - kilkanaście minut. Nic by nie zakorkowa
          > ło miasta, gdyby raz na jakiś czas włączały sobie zielone (pozwalając również j
          > echać na zielonym tym, którzy przemieszczają się w kierunku jazdy tramwaju). Sp
          > rawny tramwaj = tramwaj nie stający na każdych światłach po kolei. Teraźniejsza
          > sytuacja przedstawia się tak, że tramwaj w centrum staje milion razy na każdym
          > możliwym i niemożliwym czerwonym.

          Ustawić znak że auta maja wjechac na prawy pas na zamek zamykając jednocześnie wjazd na skrzyżowanie z pasa na torowisku za pomocą czerwonego.
          Ustawić światła tak aby po torowisku mogło zdążyć przejechać około 10 aut i tylko za tramwajem.
          kto nie zdarzy musi skręcić w lewo bo zwykle po światłach na wprost są światła do jazdy w lewo.
          Szybko by się nauczyli aby nie jechać za tramwajem większa ilością aut niż system przepuszcza.

          Można to prosto robić tak jak się robi na świecie.
          Na torowisko wpuszcza się wytypowane pojazdy czyli uprzywilejowane, taksówki i rowery.
          Przepustowość skrzyżowania nie ucierpi a preferencje ma transport inny niż indywidualny w autach.




        • Gość: Cezary Na niektórych skrzyżowaniach tramwaje są co cykl IP: 192.100.112.* 04.10.11, 16:57
          Nawet korki tramwajowe się tworzą. W takiej sytuacji obawiam się, że ten system z Francji mógłby nie zadziałać - powstał by wielki chaos a miasto w tym rejonie całkowite zblokowane (łącznie z komunikacja miejską).
          Dodatkowo we Wrocławiu dochodzi problem tras tramwajowych, które mają dużą ilością skrętów. Dowiedziono, że komunikacja szynowa najlepiej funkcjonuje, gdy trasy są proste - z minimalną ilością skrętów. Oczywiście przy zorganizowaniu wygodnych przesiadek pomiędzy krzyżującymi się liniami. Wtedy można puścić (bez obawy korków) dużą ilość tramwajów na linię, odpada problem źle działających zwrotnic a inteligentna sygnalizacja dla tramwajów działa najefektywniej.
          Mimo wszystko obawiam się, że w mieście wielkości Wrocławia, sprawnie działająca komunikacja tramwajowa nie obejdzie się bez tuneli tramwajowych w najbardziej ruchliwych miejscach - tak jak to jest np we Frankfurcie nad Menem
        • niezalogowany_gosc Re: Inteligentny system potrzebuje odważnych decy 04.10.11, 12:00
          > jeździsz samochodem? To mit, że AOW nie ulżyła miastu, rozprowadzany chyba prze
          > z PiSiaków..

          Pitolisz jakbyś był od palikmiota.
          Co może jedna droga AOW uwolnić w mieście mającym 1000 ulic i prawie pół miliona aut ?
          Ubyło tylko trochę ciężarówek na Warszawę i Poznań czyli oddech złapało kilka ulic.
          AOW zmniejsza niszczenie naszych ulic ale 1000 czy 2000 aut jakie przenosi na godzinę AOW niewiele zmniejsza korki jakie generuje 400.000 aut w mieście.
          Nawet jeśli zmniejsza to niewiele a ponieważ aut ciągle przebywa to efekt pozytywny za 3-4 lata zostanie zjedzony. Trzeba by już zaczynać następną obwodnicę, a wiemy że OŚ i AOW ma starczyć na kilkadziesiąt lat.




          • tbernard Re: Inteligentny system potrzebuje odważnych decy 04.10.11, 14:06
            > Do niego powinny dowozić autobusy. Oczywiście często, a nie co pół godziny, jak
            > we Wrocławiu.

            Słowo klucz, to powinny. Gdy ostatnio oddałem auto do warsztatu i z konieczności musiałem skorzystać z komunikacji zbiorowej, to najpierw wybrałem się ze sporym zapasem (czyli o jeden wcześniej niż ten który według rozkładu powinien mnie zawieść na czas) na autobus. Przyjechał kilka minut spóźniony i tak niemiłosiernie zapchany, że nie miałem jak wejść. Wtedy musiałem podjąć desperacką decyzję, czy czekać na następny który według rozkładu powinien jeszcze mnie dowieźć, czy może się niewinnie spóźni i też będzie tak samo zatłoczony, że nie wejdę. Czy może lepiej przejść się około kilometra piechotą na tramwaj. Wybrałem to drugie a tramwaje akurat sobie stanęły, bo coś tam (co mnie kompletnie nie interesuje). Musiałem brać taksówkę aby zdążyć.
            Tak więc jak już MPK zacznie działać tak jak powinno, to chętnie przesiądę się z auta.
    • sverir Re: Inteligentny system potrzebuje odważnych decy 04.10.11, 10:29
      "na największych skrzyżowaniach jest tyle linii tramwajowych, że gdyby miały priorytet przed samochodami, zupełnie zakorkowałyby miasto"

      Dziwne. Ja byłem przekonany, że jednym z celów realizacji polityki transportowej miasta jest zachęcenie mieszkańców do rezygnacji z samochodów i przerzucenie się właśnie na tramwaje. Czyżby władze miasta z góry zakładały, że wszelkie działania skazane są na niepowodzenie?

      • afrowro Re: Inteligentny system potrzebuje odważnych decy 04.10.11, 11:20
        Człowieku, co Ty gadasz. Rusz się, trochę i popatrz na inne miasta. Jeśli twierdzisz, że we wrocku, jest tak źle, to ruszaj...nikt Ciebie tu nie trzyma. Zobacz jak jest wspaniale w Łodzi, Częstochowie, Bytomiu. We Wrocławiu, bardzo dużo się robi, nie da się w 10 czy 20 lat, nadrobić zaległości z ostatnich 70 lat. Zobaczysz, że w następnych wyborach, Pan Dutkiewicz nie ma czego się obawiać.
          • afrowro Re: Inteligentny system potrzebuje odważnych decy 04.10.11, 11:39
            Ale w Poznaniu i chyba też w Krakowie, wybudowano, prawie całkowicie nową linię szybkiego tramwaju, a z tego co wiem, to we wrocku jest on oparty na starym systemie, którego część pamięta jeszcze czasy przed wojną.
            Super by było, jakby we Wrocławiu powstała całkowicie nowa, wydzielona trasa przelotowa dla tramwajów. To byłby wielki skok w komunikacji miasta. Ale teraz mamy to co mamy i nie można spowodować, żeby tramwaje sparaliżowały całe miasto.
              • afrowro Re: Inteligentny system potrzebuje odważnych decy 04.10.11, 11:56
                Ale ok, dobrze. Ja nie jestem przeciwnikiem, pierwszeństwa dla tramwaju, chodzi mi tylko o to, że na tą chwilę nie można wprowadzić tego na wszystkich skrzyżowaniach, ponieważ nie ma alternatywy dla ruchu samochodowego. Ani na wydzielenie wszystkich torowisk we Wrocławiu. Jeśli miasto stanie w korku, to żaden ITS nic nie poradzi, tramwaje i autobusy też tam będą stały. Ja sobie nie wyobrażam żeby na Pl Dominikańskim tramwaje miałby pierwszeństwo, bo równie dobrze można by było to skrzyżowanie całkowicie zamknąć dla ruchu samochodowego.
                • g625 Re: Inteligentny system potrzebuje odważnych decy 04.10.11, 11:58
                  > ic nie poradzi, tramwaje i autobusy też tam będą stały. Ja sobie nie wyobrażam
                  > żeby na Pl Dominikańskim tramwaje miałby pierwszeństwo, bo równie dobrze można
                  > by było to skrzyżowanie całkowicie zamknąć dla ruchu samochodowego.

                  tak, to wszystko wina tramwajów:

                  blog.staszek.cieslicki.pl/wp-content/uploads/2008/12/02e418462c23ce9d.jpg
                • sverir Re: Inteligentny system potrzebuje odważnych decy 04.10.11, 17:01
                  > Ale ok, dobrze. Ja nie jestem przeciwnikiem, pierwszeństwa dla tramwaju, chodzi
                  > mi tylko o to, że na tą chwilę nie można wprowadzić tego na wszystkich skrzyżowaniach,
                  > ponieważ nie ma alternatywy dla ruchu samochodowego.

                  Zgadza się - nie ma. Alternatywą jest właśnie transport zbiorowy. A przynajmniej powinien być. Niestety nie jest, ponieważ oferta transportowa gminy jest bardzo uboga. A jednym z jej przyczyn jest właśnie to, że wszelkie zmiany generowałyby dodatkowe problemy dla kierowców. Nie dostrzegasz tego błędnego koła?

                  > Jeśli miasto stanie w korku, to żaden ITS nic nie poradzi, tramwaje i autobusy też tam będą
                  > stały.

                  Podobny problem miało Tokio, ze znacznie bardziej rozbudowaną komunikacją zbiorową niż Wrocław. A korki były takie, że Tokio należało do czołówki najbardziej zakorkowanych miast na świecie. Wiesz jak sobie z tym poradzono? Właśnie przy pomocy takiego systemu.
        • tbernard Re: Inteligentny system potrzebuje odważnych decy 04.10.11, 12:13
          > z jak jest wspaniale w Łodzi, Częstochowie, Bytomiu. We Wrocławiu, bardzo dużo
          > się robi, nie da się w 10 czy 20 lat, nadrobić zaległości z ostatnich 70 lat. Z
          > obaczysz, że w następnych wyborach, Pan Dutkiewicz nie ma czego się obawiać.

          Rozwój komunikacyjny Wrocławia, Dolnego Śląska, całego kraju to jedno i to samo, tylko kwestia skali. Oto co dało się zrobić w niecałe 20 lat startując z totalnego gruzowiska na terenach sejsmicznych i do tego dysponując technologiami i wiedzą sprzed ponad 50 lat. Ale oni pojęcia nie mieli, że niedasię.
        • Gość: melek Re: Inteligentny system potrzebuje odważnych decy IP: *.e-wro.net.pl 04.10.11, 12:17
          > Człowieku, co Ty gadasz. Rusz się, trochę i popatrz na inne miasta. Jeśli twier
          > dzisz, że we wrocku, jest tak źle, to ruszaj...nikt Ciebie tu nie trzyma. Zobac
          > z jak jest wspaniale w Łodzi, Częstochowie, Bytomiu. We Wrocławiu, bardzo dużo
          > się robi, nie da się w 10 czy 20 lat, nadrobić zaległości z ostatnich 70 lat.
          Za następne 20 lat napiszesz
          "Nie da się w ciągu 30-40 lat nadrobić zaległości z 70lat."
          Czy ty zdajesz sobie sprawy że nadrabiamy zaległości co najmniej 20 lat ?
          Czy rozumiesz, że dziś jest jeszcze gorzej niż 20-15-10 lat wcześniej ?
          Czy dociera do ciebie ze za następne 10 lat nadganiania będzie jeszcze gorzej niż dziś ?
          Budowa dróg zachęca do kupowania aut.

          Mają być wyraźne preferencje np do transportu zbiorowego, ruchu rowerowego, ułatwienia dla pieszych np korzystniej ustawione światła.
          Autem am jeździć tylko ten co musi .Jeśli część kierowców zrezygnuje z aut an skutek szykan dla kierowców ci co muszą będą tracili na jazdę autem tyle co dziś.
          Zatem jedyną droga jest wprowadzanie utrudnień dla kierowców i nagłaśnianie tych działań.
          Każdy kto bierze udział w seminariach na zachodzie wie, że oni poszli w te stronę i że to działa.







          Z
          > obaczysz, że w następnych wyborach, Pan Dutkiewicz nie ma czego się obawiać.
          • afrowro Re: Inteligentny system potrzebuje odważnych decy 04.10.11, 12:54
            Nie wiem w jakim mieście żyjesz bo ja od 30 lat tu mieszkam a 15 lat jestem kierowcą. Pewnie, że jest gorzej w pewnych częściach miasta, jeśli nie ma dobrej komunikacji zbiorowej a jedyna alternatywą jest samochód. Ale to nie powód żeby z dnia na dzień wprowadzić pierwszeństwo tramwajów na wszystkich skrzyżowaniach, bo to nic nie da. To jest proces stopniowy i wymagający stwarzania alternatyw. A gorzej jest, bo ilość samochodów rośnie lawinowo. Pewnie, że nigdy nie da się zbudować takiej infrastruktury, żeby wszyscy jeździli samochodami. Ale jeśli mamy sytuację taką, że przejazd samochodem na gaz z jednego końca na drugi koniec kosztuje 3,5 zł i trwa w granicach 30-40 min, a komunikacją miejską ok 5 zł i trwa 1-2 godziny, to odpowiedzieliśmy sobie na pytanie czemu tak duże korki są w mieście.
    • afrowro Inteligentny system potrzebuje odważnych decyzji 04.10.11, 10:45
      Super, wspaniale. Ale czy ktoś pomyślał o ludziach, którzy mieszkają w takim miejscu, gdzie komunikacja miejska nie dojeżdża???? Najpierw wybudujcie parkingi, gdzie ludzie mogliby się przesiąść na tramwaj czy autobus, lub kolej, a dopiero potem blokujcie światła na drogach. Ja się zgadzam z tym, że instalując na wszystkich skrzyżowaniach ITS, miasto stanie w gigantycznym korku, zwłaszcza w centrum, gdzie jest tylko kilka ulic, przez które można przejechać z jednego krańca miasta na drugi. A porównując się do miasta Reims, to chyba autor tego artykułu troszkę się zagalopował. Ponieważ, dwie linie tramwajowe, a około 20 we Wrocławiu to jest różnica. Nie mówiąc o ludności, gdzie w Reims mieszka niecałe 200 tyś, a we Wrocławiu prawie 800 tyś. ludzi.
      • g625 Re: Inteligentny system potrzebuje odważnych decy 04.10.11, 10:47
        > ńca miasta na drugi. A porównując się do miasta Reims, to chyba autor tego arty
        > kułu troszkę się zagalopował. Ponieważ, dwie linie tramwajowe, a około 20 we Wr
        > ocławiu to jest różnica. Nie mówiąc o ludności, gdzie w Reims mieszka niecałe 2
        > 00 tyś, a we Wrocławiu prawie 800 tyś. ludzi.

        to teraz wyobraź sobie, że wszyscy mieszkańcu Nowego Jorku, zamiast metrem, jadą do pracy samochodami.

        w dużym mieście priorytetem musi być komunikacja zbiorowa, bo auta zajmują po prostu więcej miejsca.
        • afrowro Re: Inteligentny system potrzebuje odważnych decy 04.10.11, 11:04
          Ale ja nie napisałem, że samochody są dobrą alternatywą dla komunikacji zbiorowej. Chodziło mi o to, że w dzisiejszej sytuacji komunikacyjnej miasta, wprowadzenie systemu ITS, spowodowałoby, całkowity paraliż. Na razie jest jedna alternatywa, żeby się przedostać z jednego na drugi koniec miasta, a mianowicie, AOW (A8). Ale to stanowczo za mało. W budowie jest most w Siechnicach przez Odrę. Za 2-3 lata ma powstać tzw. Wschodnia Obwodnica Wrocławia, to już w dużo większym stopniu odciąży cały wschód miasta. Ale zapominamy, o mieszkańcach, którzy mieszkają w centrum, a pracują po za miastem (na. Bielany Wrocławskie). Jadąc tam komunikacją miejską, skazani są oni na 2-4 godziny podróży w obie strony, gdzie samochodem, zajmuje to około godziny. To są tysiące osób.
          • g625 Re: Inteligentny system potrzebuje odważnych decy 04.10.11, 11:05
            > szkają w centrum, a pracują po za miastem (na. Bielany Wrocławskie). Jadąc tam
            > komunikacją miejską, skazani są oni na 2-4 godziny podróży w obie strony, gdzie
            > samochodem, zajmuje to około godziny. To są tysiące osób.

            bo tramwaje stoją w korkach i nie buduje się nowych tras, poza 2 małymi kawałkami.
            • afrowro Re: Inteligentny system potrzebuje odważnych decy 04.10.11, 11:12
              To że stoją w korkach, to inna sprawa, ale to żeby przejechać z jednego końca na drugi koniec miasta komunikacją miejską, to trzeba się przesiąść, raz albo dwa. A to tego mamy z 20-30 przystanków w jedną stronę. Co w obie strony daje około godziny czekania na przystanku w tramwaju lub autobusie. Nie ma szybkiej komunikacji przelotowej, gdzie byśmy mieli przystanek co 1 km a nie 200-300 metrów.
      • Gość: melek Re: Inteligentny system potrzebuje odważnych decy IP: *.e-wro.net.pl 04.10.11, 12:30
        > Super, wspaniale. Ale czy ktoś pomyślał o ludziach, którzy mieszkają w takim mi
        > ejscu, gdzie komunikacja miejska nie dojeżdża????
        Wymień te miejsca

        >Najpierw wybudujcie parkingi
        My mamy wbudować tobie ?
        To ty wybuduj nam.

        > , gdzie ludzie mogliby się przesiąść na tramwaj czy autobus, lub kolej,
        Nie trzeba budować parkingów aby się przesiąść na tramwaj.
        Wzdłuż ulic gdzie jeżdżą autobusy i tramwaje można zaparkować i to za darmo kilka milionów aut.

        > a dopie
        > ro potem blokujcie światła na drogach.
        Nie , już teraz trzeba bo inaczej nigdy nie wysiądziesz z aut.
        Najpierw będziesz wolał o parkingi, potem aby były darmowe, potem o coś innego i tak w kółko

        > Ja się zgadzam z tym, że instalując na w
        > szystkich skrzyżowaniach ITS, miasto stanie w gigantycznym korku,
        i tak stanie .To tylko kwestia czasu.


        >zwłaszcza w c
        > entrum, gdzie jest tylko kilka ulic, przez które można przejechać z jednego kra
        > ńca miasta na drugi.
        I to dowodzi ze ludzie się pchają do centrum bez powodu, bo chcą skrócić drogę.
        Wystarczy utrudnić im wjazd do centrum np zwężyć drogi a pojadą naokoło.

        > A porównując się do miasta Reims, to chyba autor tego arty
        > kułu troszkę się zagalopował. Ponieważ, dwie linie tramwajowe, a około 20 we Wr
        > ocławiu to jest różnica.
        Taka, że tam mając 2 linie dali im priorytet a u nas 20 stoi w korkach.

        >Nie mówiąc o ludności, gdzie w Reims mieszka niecałe 2
        > 00 tyś, a we Wrocławiu prawie 800 tyś. ludzi.
        Dlatego u nas 4 razy większe odległości i tym bardziej nie można czasu tracić w tramwaju.
        W tak dużym mieście jak 800.00 łatwiej zorganizować KZ niż w 4 krotnie mniejszym.
        Tracenie czasu na każdym skrzyżowaniu nie ma nic wspólnego z wielkością miasta.
        Tylko traci się czas na 4 razy większej ilości skrzyżowań a to znaczy ze u nas ITS jest potrzebniejszy.

    • inzynier.b Inteligentny system potrzebuje odważnych decyzji 04.10.11, 10:52
      "Na zamontowanie systemu na wszystkich liniach i skrzyżowaniach nie zgodziło się miasto. Magistrat w sztuczny sposób zdecydował się ograniczyć możliwości systemu. Nie będzie w pełni wykorzystywany, bo jak tłumaczy Błażej Trzcinowicz, kierownik projektu ITS w departamencie prezydenta, na największych skrzyżowaniach jest tyle linii tramwajowych, że gdyby miały priorytet przed samochodami, zupełnie zakorkowałyby miasto"

      Czy nalezy rozumiec, ze podjeto decyzje kupienia systemu za 100 000 000 PLN, ktory:

      - jest sprawdzony w miescie 5-krotnie mniejszym, na jednej lini trmwajowej budowanej od podstaw 2008 - 2009,
      - decyzja zakupy nie zwierala planu wprowadzenia systemu,
      - nie bylo zalozonych w projekcie partametrow oczekiwanych dla ruchu ulicznego: np. zmiana sredniego czasu przejazdu tramwaju na trasach a,b,c,d versus zmiana czasu przejazdu samochodem .

      Zakup systemu, ktory w swoim zalozeniu nie sluzy jako zabawka, ale ma dac pewna funkcjonalnosc, powinien wiazac sie z zawarta w umowie obietnica dostawcy uzyskania tej funcjonalnosci. Czy takie zapisy sa w umowie?

      Jakie inne opcje byly brane pod uwage dla uzyskania podobnej funkcjonalnosci?. Np. zamkniecie wszelkich skretow w lewo w centrum dla samochodow, poza autobusami miejskimi i trmwajami. - tez przyniesie korki ale moze lapiej zwiekszy przpustowosc dla komunikacji miejskiej.

      Jaki sa koszty eksploatacji tego systemu?

      Pani Magdo, dlaczego nie zadala Pani tych pytan i jeszcze paru innych wladzom miasta?
      Jest Pani reprezentantem wladzy (czwartej), transport miejski jest bardzo wazna czescia infrastruktury, co wiecej w przeciwienstwie do szkolnictwa, czy opieki zdrowotnej w pelni kotrolowany przez wladze samorzadowa. Nalezy wladze z takich decyzji rozliczac skoro nie maja do nas na tyle szacunku, aby w pore zadbac o debate publiczna.
      Sluze rada i pomoca.
    • Gość: melek Re: Inteligentny system potrzebuje odważnych decy IP: *.e-wro.net.pl 04.10.11, 11:36
      > Nareszcie tekst na ten temat w Wyborczej! Jedna z większych i z pewnością najwa
      > żniejszych miejskich inwestycji miasta w ostatnich latach była do tej pory właś
      > ciwie niezauważana przez główne media.
      > Teza artykułu jak najbardziej prawdziwa - Wrocław nie realizuje własnej polityk
      > i transportowej sprzed kilkunastu lat. Rzekomy priorytet komunikacji zbiorowej
      > to fikcja. Tory są wydzielane tylko tam, gdzie nie przeszkadza to samochodom. Ś
      > wiatła są przestawiane tak, żeby samochody nie musiały za długo czekać. Urzędni
      > cy przyzwyczaili mieszkańców do poruszania się samochodami. Sami do takiego myś
      > lenia przywykli, zatem bez "zmiany warty" wśród osób, które decydują o systemie
      > komunikacyjnym, będziemy żyli w mieście zarządzanym według dwudziestowiecznych
      > zasad. A co za tym idzie - będziemy tracić czas w korkach.


      jako kierowca z kilkudziesięcioletnim stażem podpisuje się pod tym rękoma i nogami.
      Mamy w magistracie tchórzy i nieudaczników a kto jest największym nie muszę pisać.
      Nie bez powodu na licie 65 europejskich miast Wrocław jest an 3 miejscu pod względem korków a przecież u ans bum motoryzacyjny dopiero się rozwija (najszybciej od 2005r) .
      Światła dla pieszych? Proszę bardzo ale biegiem bo jest 7-10 sekund i zdarzysz co najwyżej do wysepki na środku jezdni i czekaj znów 100 s na następny cykl.
      Ścieżki rowerowe ? Proszę bardzo ale pod warunkiem ze nie ubędzie żadne miejsce parkingowe.
      Od alt gada się tylko dla PR o kolei aglomeracyjnej , o spowalnianiu ruchu.
      O usuwaniu aut z centrum podjęto uchwalę już w 1995 roku i nic.
      Na razie z centrum usuwa się autobusy.

      Przecież największym kuriozum jest to ze tramwaj stoi w korku za kilkoma autami.
      To ma być poprawianie płynności ruchu aut ?
      Wystarczy tak ustawić sygnalizator na torowisku ze będzie na nim zielone dla aut dwa razy krócej niż na pasie prawym i nikt nie będzie się na ten pas pchał.
      Płynność się nie pogorszy bo ci z prawego rozjadą się za skrzyżowaniem na dwa pasy
      Dzięki temu na środkowym pasie będzie się ustawiać tylko tyle aut ile zdąży przeskoczyć na jednym cyklu.
      ITS mógłby wyliczyć czas potrzebny do uwolnienia torowiska z aut (na podstawie długości odcinka drogi i czasu zielonego w jednym cyklu) aby gdy zbliża się tramwaj zabloko0wac wjazd na torowisko na odpowiednia liczbę cykli aby tramwaj nie musiał stać za autami.
      Tramwaj daleko to torowisko otwarte dla aut.
      • afrowro Re: Inteligentny system potrzebuje odważnych decy 04.10.11, 11:52
        No tak, najlepiej krytykować.
        Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale z tego wynika, że powinno się przebudować większość skrzyżowań, gdzie krzyżuje się ruch samochodowy i tramwajowy? Bo ten opis, jest troszkę mało czytelny i nie wiem czy dobrze go rozumiem.

        A jeśli chodzi o przejście dla pieszych, to 10 sekund starcza spokojnie na przejście około 15 metrów, nie wiem czy we Wrocku jest dużo ulic szerszych niż 15 metrów. Może zrobić zielone dla pieszych na 20-30 sekund a tramwaje i samochody niech stoją.
        • Gość: melek Re: Inteligentny system potrzebuje odważnych decy IP: *.e-wro.net.pl 04.10.11, 15:11
          > No tak, najlepiej krytykować.
          jak jest co to nawet jest obowiązek


          > Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale z tego wynika, że powinno się przebudować
          > większość skrzyżowań, gdzie krzyżuje się ruch samochodowy i tramwajowy?
          Cały czas się przebudowuje pod katem poprawy płynności ruchu aut np dobudowując dodatkowe pasy do prawo i lewoskrętu co w efekcie zwiększa liczbę faz świateł i wydłuża cykl świetlny do 100 sekund .
          Skrzyżowanie robi się większe i czasy an ewakuacje rosną w efekcie czas otwarcia dla jednego kierunku to zaledwie 15-20 sekund czyli przez skrzyżowanie może przyjechać 4-6 razy mniej aut .
          Kiedyś skrzyżowania miały cykle podzielone na dwa kierunki i w efekcie każdy kierunek miał więcej czasu zielonego a i cykl był krótszy więc się długo nie stało.



          > A jeśli chodzi o przejście dla pieszych, to 10 sekund starcza spokojnie na prze
          > jście około 15 metrów, nie wiem czy we Wrocku jest dużo ulic szerszych niż 15 m
          > etrów.
          Dużo.Wszystkie dwujezdniowe czy rozdzielone wysepką.
          15 metrów w 10 sekund to mało kto robi bo to ponad 5 km/h.
          Dodatkowa szykaną jest to ze kto nie stoi na krawężniku nie zdąży przejść .
          Auta mają światła tak ze zdarzysz nadjechać.
          Ponieważ światło dla pieszych pali się 10 sekund , pieszy może wejść w 10-tej sekundzie.
          Aby przejść teraz 2 jezdnie musi biec i uciekać spod kół .
          Przykładowo na Krupniczej jest jedna jednia a światła tam mają chyba mniej niż 7 sekund.
          Gdy piesi są na środku zza budynków wyjeżdżają auta albo tramwaje.
          Piesi biegną po śliskiej kostce usłanej szynami.
          Dla osób o lace to jest horror bo za każdym razem ktoś ociera się im o plecy.


          >Może zrobić zielone dla pieszych na 20-30 sekund a tramwaje i samochody
          > niech stoją.
          Chyba nierozumeisz.
          Skoro kierunek na wprost dla aut otwarty jest najczęściej na 25 sekund to dlaczego pepsi idący w tym samym kierunku mają 10-15 sekund ?
          Wystarczy inaczej ustawić światłą dla skrętu w lewo.
          Należy światła ustawić tak aby zdrowy wysportowany człowiek nie był zatrzymywany na wysepce ale zdążył pokonać obie jezdnie na jednych światłach.
          Inwalidzi niech przechodzą na dwa cykle.
          Ale u nas ustawia się cykl na 4-ry czyli lewoskręt zaraz po jeździe na wprost i to jest chore bo nie sprawdza się na skrzyzowaniach z wysepkami.
          Dlatego Francuzi podzielili cykl na 18 części anie na 4-ry.



    • qwerfvcxzasd Inteligentny system potrzebuje odważnych decyzji 04.10.11, 11:49
      "Po raz kolejny - podobnie było już przy wydzielaniu torowisk - władze Wrocławia stchórzyły przed kierowcami."
      Rzeczywiscie, bardzo tchorzy.
      posluchaj glupia babo. wroclaw to nie francuska pipiduwa z 2 liniami. tu mieszka 4 x wiecej ludzi i nie kazdy jezdzi tylko z domu do pracy albo na uczelnie.
      ja mam codziennie do pokonania kilka tras i jezeli mialbym to robic zasyfiałym tramwajem to doba musiala trwac 48 godzin.
      tramwaje najwiecej czasu traca na przystankach a nie skrzyzowaniach. proponuje wiec pojsc krok dalej, niech jezdza puste,, wtedy beda jeszcze szybsze. ;)
      • Gość: tantus Re: Inteligentny system potrzebuje odważnych decy IP: 156.17.6.* 04.10.11, 12:51
        "wroclaw to nie francuska pipiduwa z 2 liniami. tu mieszka 4 x wiecej ludzi" - i właśnie dlatego transport zbiorowy powinien mieć priorytet, bo jest bardziej wydajny.

        "ja mam codziennie do pokonania kilka tras i jezeli mialbym to robic zasyfiałym tramwajem to doba musiala trwac 48 godzin."
        No więc dajmy priorytet tramwajom, to będziesz mógł się nimi szybciej poruszać.

        "tramwaje najwiecej czasu traca na przystankach a nie skrzyzowaniach."
        Bzudra, widać że dawno nie jechałeś tramwajem. Wg moich pomiarów, czas oczekiwania na światłach to dziś 25-35% całego czasu przejazdu tramwaju na danej trasie. I pomyśleć, że gdyby tramwaje nie stały na światłach można by zwiększyć częstotliwość kursowania bez konieczności zwiększenia liczby wozów!
      • sverir Re: Inteligentny system potrzebuje odważnych decy 04.10.11, 17:12
        > tramwaje najwiecej czasu traca na przystankach a nie skrzyzowaniach.

        Kiedyś liczyłem dla trasy którejś z linii 7x. Przejechanie trasy na pewnym odcinku zajęło 34 minuty. Z tego 17 minut (dokładnie połowa) to postoje na skrzyżowaniach. Cała reszta to jazda pomiędzy przystankami (z uwzględnieniem zatorów na torowisku) plus postój na przystankach. Nie twierdzę, że to miarodajne informacje dla każdej linii, ale zakładam, że i tak byłyby zbliżone.
      • g625 Re: Inteligentny system potrzebuje odważnych decy 04.10.11, 12:02
        qwerfvcxzasd napisał:

        > mlody
        >
        > tez jestem mieszkancem tego miasta i chce jezdzic autem. nie ustawiaj mi zycia.
        > samochodami porusza sie zdecydowana wiekszosc mieszkancow i my tez mamy swoje p
        > rawa.


        kłamiesz:

        www.wroclaw.pl/files/inwestycje%20drogowe/450x0/badaniaruchu.JPG
      • mlodywroclaw.pl Re: Inteligentny system potrzebuje odważnych decy 04.10.11, 12:30
        Ja nie mam takiej mocy, żeby układać Ci życie. Rozwój miasta musi być planowany, a zatem włodarze siłą rzeczy ustawiają nasze życie. My zaś dyskutujemy nad tym, w jaki sposób powinni to robić.
        Dla porządku uzasadnię swoje poglądy w punktach:
        1) jest oczywistym, że zakorkowanie miasta jest największym problemem Wrocławia; pokazują to od lat zamawiane przez magistrat co roku ankiety;
        2) jedyny sposób ograniczenia korków to zwiększenie przepustowości systemu transportowego miasta;
        3) warto uświadomić sobie, że ŚREDNIO w jednym samochodzie w ruchu miejskim jedzie 1,5 osoby (sic!) W autobusie - ok. 20 osób, w tramwaju ok. 30-40 osób. Autobus zajmuje tyle miejsca co 5 samochodów. Tramwaj tyle co 7 samochodów.
        4) nie trzeba geniusza matematyki, aby wyliczyć, że przepustowość (licząc w tzw. potokach osób) komunikacji zbiorowej (KZ) jest kilkukrotnie większa niż indywidualnej (samochodowej);
        5) doświadczenia miast, które dostrzegły fakt z punktu 4 pokazują, że po pewnym okresie większego zakorkowania miasta, kierowcy częściowo przesiadają się do KZ, a na ulicach zostają tylko Ci, którzy (tak jak Pan) nie mogą sobie na to pozwolić;
        6) dlatego w średniej perspektywie (2-3 lat) stosowanie preferencji dla KZ względem samochodów powoduje również zwiększenie płynności ruchu tych ostatnich.
        Z tych powodów jestem za preferowaniem KZ. Dodam, że osobiście korzystam zarówno z roweru, tramwaju, autobusu, jak i samochodu, jeżdżąc po Wrocławiu. Zależy to od pogody oraz od tego, co (i gdzie) mam w danym dniu do załatwienia. Dlatego nie utożsamiam się z krucjatą przeciw kierowcom.
    • xegar Infrastruktura kolejowa dla Tramwaju Plus 04.10.11, 12:26
      Wykorzystajcie torowiska kolejowe dla Tramwaju Plus, aby przeskoczyć pomiędzy dalekimi punktami miasta. Zielona fala częściowo rozwiązuje jeden problem, a częściowo tworzy inny, odbierając czas na przejazd skrzyżowania innym pojazdom.

      Realizacja postulatu wymagalaby przerobienia tramwajów na dwusystemowe zasilanie, ale tak to jest, gdy pomiędzy dwoma dobrymi rozwiązaniami, czyli zwykłym tramwajem na nowych liniach, a tramwajem z dwusystemowym zasilaniem, wybiera się najgorsze rozwiązanie pośrednie: tramwaj mający drzwi po obu stronach (jak pociąg, ale mniej miejsc siedzących) bez żadnych dodatkowych korzyści, bo tak samo przeciska się przez miast o i zatrzymuje na każdym przystanku.

      Xe.
      • tbernard Re: Infrastruktura kolejowa dla Tramwaju Plus 04.10.11, 13:27
        > Wykorzystajcie torowiska kolejowe dla Tramwaju Plus, aby przeskoczyć pomiędzy d
        > alekimi punktami miasta. Zielona fala częściowo rozwiązuje jeden problem, a czę
        > ściowo tworzy inny, odbierając czas na przejazd skrzyżowania innym pojazdom.

        Ja czegoś nie pojmuję.
        Jak to odbierając innym pojazdom? To do tej pory jak przejeżdżały, to auta z kierunków kolizyjnych miały zielone? Przecież tu tylko chodzi o taką synchronizację aby tramwaj nie stał niepotrzebnie. W tym czasie przecież powinni mieć zielone kierowcy jadący w tym samym kierunku, którzy nie kolidują z tramwajem. Daje to korzyść zarówno w poprawie sprawności podróży jak i zmniejsza ilość niepotrzebnych ruszań bardzo energożernych.
        Dla mnie to bzdura, że zastosowanie systemu (ale zakładam, że sprawnego) spowoduje zakorkowanie miasta. No chyba, ze są miejsca, gdzie należy wybierać: albo korek tramwajowy albo nieco większy dla aut. Wtedy można pomyśleć o przeniesieniu jednego z tych potoków do tunelu.
        • Gość: wolter Re: Infrastruktura kolejowa dla Tramwaju Plus IP: *.opera-mini.net 04.10.11, 13:56
          System może miał być Inteligentny.
          Ale we Wrocławiu, wzorem innych zjawisk, będzie to system Inteligentny Inaczej !!
          A ponieważ ludność Wrocławia, też jest Inteligentna Inaczej, na pewno wszystko się dobrze zakończy i uroczystego otwarcia dokona też Inteligentny Inaczej Prezydent z Inteligentnymi Inaczej Urzędnikami.

          Nadzieja niech umiera ostatnia. Czyli niech żywi nie tracą nadziei, że Inteligentni Inaczej zaczną być po prostu Inteligentnymi Na Co Dzień. I pomyślą jak będą głosować przy wyborach za 10, 20 czy 50 lat.
    • szafir51 Magda Nogaj z GW walczy z samochodami 04.10.11, 15:03
      Pani Magdo,

      Kiedyś Pani dorośnie, będzie miała dziecko, które będzie trzeba zawieźć do szkoły, czasami dowieźć do lekarza. Kupi Pani sobie wtedy samochód i być może skończy z debilnymi tekstami o odkorkowywaniu miasta.
        • szafir51 Re: Magda Nogaj z GW walczy z samochodami 04.10.11, 16:03
          szczególnie jak się stoi z przeziębionym dzieciakiem przez 40 minut na kilkunastostopniowym mrozie, czekając na autobus, który może przyjedzie, a może nie.

          Komunikacja miejska we Wrocławiu zdecydowanie nie dorosła do wymagać transportu publicznego w XXI wieku. Jakoś inne duże europejskie miasta potrafią zintegrować tramwaje, autobusy, metro i kolej w jeden sprawnie działający system komunikacyjny. Dokładając do tego tanie parkingi przy przystankach na głównych wlotach do miasta promują pozostawienie samochodu i przesiadkę z transport zbiorowy.
          U nas najlepiej ograniczyć ludziom dostęp i utrudnić korzystanie z samochodów. Tak jakby to było lekiem na całe zło. Pozamykać ulice dla aut i wtłoczyć wszystkich do autobusów i tramwajów. Ciekawe, jak wtedy poprawiłaby się jakość podróżowania po Wrocławiu.
          • g625 Re: Magda Nogaj z GW walczy z samochodami 04.10.11, 16:10

            > Tak jakby to było lekiem na całe zło. Pozamykać ulice dla aut i wtłoczyć wszyst
            > kich do autobusów i tramwajów. Ciekawe, jak wtedy poprawiłaby się jakość podróż
            > owania po Wrocławiu.

            Nie trzeba wszystkich, wystarczy studentów jeżdżących z Teków na pl. Grunwaldzki, czy tych, którzy parkują na trawnikach, bo nie stać ich na płacenie za używanie auta. Jeśli we Wrocławiu autem jeździliby tylko ci, którzy potrzebują, nie byłoby korków.
          • nazimno A moze to ma byc selekcja naturalna? 04.10.11, 16:18
            Moze chodzi o to, aby w miescie pozostaly tylko najbardziej odporne na stres
            i walke o zycie organizmy?

            Ktoz to moze wiedziec...

            A tak calkiem powaznie: gdyby np. matematyk otrzymal zadanie do rozwiazania
            i udokumentowane na pismie to jego "rozwiazywanie" byloby pelne bledow, nieudolnosci,
            lub wrecz ordynarnie demonstrowanego nieuctwa oraz, gdyby "rozwiazanie" koncowe
            bylo niezgodne z wlasciwym wynikiem, to co nalezaloby zrobic z takim
            "matematykiem"?

            Co nalezy zrobic z "muzykiem" bez poczucia rytmu i bez posiadania sluchu muzycznego,
            gdy "taki" zglasza sie jako muzyk w orkiestrze?

            No wiec wystarczy sie zastanowic, co zrobic, gdy ktos wykazuje sie brakiem kompetencji.
          • Gość: Romerk Re: Magda Nogaj z GW walczy z samochodami IP: 193.46.186.* 05.10.11, 08:30
            Rozumiem, że codziennie masz przeziębione dziecko i codziennie je wozisz do lekarza. Ty chyba sam powinieneś się leczyć. Nie rozumiem takiego piepr*enia farmazonów przez patałachów jak Ty, którzy wymyślą 1500 argumentów żeby tylko potwierdzić że tramwajem nie da się jeździć, że tramwaje są złe. Kiedy Ty osiołku tramwaj widujesz tylko na ulicy, a ostatnio nim jechałeś 25 lat temu. Nie rozumiem idioty który mieszkając na Nowowiejskiej do pracy w Pasażu Grunwaldzkim jeździ autem. Nie zrozumiem debila, który mieszkając na Sienkiewicza-Wyszyńskiego do pracy koło Eureki jeździ autem CODZIENNIE. Nigdy w życiu nie pojmę ich bezgranicznej głupoty, a takich ludzi w tym mieście są tysiące. Ja też mam samochód, ale korzystam z niego w dojeździe do pracy od czasu do czasu (ok. raz na 2 tygodnie) - kiedy mam coś większego do kupienia albo do przewiezienia, itp. Na codzień jeżdżę autobusem i tramwajem - i muszę przesiadać się 1 lub 2 razy. I wyobraź sobie, że jakoś potrafię i codziennie działa to w zasadzie bez żadnego problemu. Z rana samochód minimalnie wygrywa (o ok. 10 minut d2d). Najlepszy jednak jest powrót, bo czasowo wychodzi mi to o 5 minut dłużej niż jakbym jechał autem (door2door). Cała podróż zajmuje mi 35 minut, więc jest to kawałek drogi. Ale osioł będzie osłem i zawsze będzie się upierał, że tylko autem sa się jechać. A swojego dzieciaka to mógłbyś nauczyć samodzielności, bo zostanie sierotą życiową.
          • Gość: benek Re: Magda Nogaj z GW walczy z samochodami IP: *.e-wro.net.pl 06.10.11, 10:44
            > szczególnie jak się stoi z przeziębionym dzieciakiem przez 40 minut na kilkunas
            > tostopniowym mrozie, czekając na autobus, który może przyjedzie, a może nie.
            >
            A kiedy ty w dzień miałeś we Wrocławiu kilkanaście stopni mrozu ?
            Smucisz jakbyś się nawąchał oparów etyliny.
            Dlaczego nie napisałeś że mieszkasz na wsi z której autobus odjeżdża co 40 minut.
            Wieśniacy powinni mieć auto bo przecież nie będą np buraków z pola nosić w rękach.
            Zatem ty jesteś usprawiedliwiony.
            Ale my nie piszemy o posiadaniu auta, ale o wożeniu zdrowego dziecka niby do lekarza czy udawaniu że jeżdżąc całą dobę po mieście wieziemy dziecko do szkoły.





            > Komunikacja miejska we Wrocławiu zdecydowanie nie dorosła do wymagać transportu
            > publicznego w XXI wieku.
            Bzdura , KZ przewozi codziennie 500.000 osob a niedoinwestowanie bierze się z tego że kasa szła na latanie dziur w jedniach zamiast na remonty torowisk.
            Wystarczy zobaczyć ile lat UM nie potrafi wygonić aut z torowisk.
            Swoje działania UM tłumaczy ze cześć ludzi nazwijmy ich "kierofcami z urodzenia" nie pojedzie MPK nawet gdyby było za darmo.

            > Jakoś inne duże europejskie miasta potrafią zintegrow
            > ać tramwaje, autobusy, metro i kolej w jeden sprawnie działający system komunik
            > acyjny.
            Jedne potrafią a inne nie. We Wrocławiu nie ma problemu z dojechaniem autobusem do tramwaju.
            Nie ma osiedla bez KZ.
            Część taboru jeździ pusto a altem zmiejsza sie tak takt do 20-30 minut bo nie ma chetnych do jazdy.
            Oczywiście sa błedy w organizacji ale to pikuś wobec głupoty i neicheci osób stawiających na auto jako jedyny i najlepszy środek komunikacji.
            Gdyby wprowadzić szykany dla kierowców wzorem krajów europejskich to by wzrosła presja społeczeństwa na rozwój KZ.
            Wystarczy zabrać z remontów dróg jedną trzecia czyli ok 200 mln to byłyby środki na modernizację MPK.
            Liczby mówią dobitnie ze UM realizuje chore "potrzeby" ludzi zamiast kreować popyt .Na remonty dróg idzie prawie 600 mln a na remonty torowisk niecałe 4.
            Podobnie na remonty chodników niszczonych przez auta idzie 4 mln, a na drogi dla rowerów 1 mln..
            Ale jak ma iść więcej jak ty dajesz sygnał ze preferujesz auto ?
            też mi siezdarzyło na peryferiach czekac 30 minut na autobus gdy wypadł kurs.
            A ile miałbym czekac ?
            Może puszcać autobus co minutę to jak jeden siezepsuje to wystarczy poczekać tylko 2 minuty.

            Wozisz dziecko do lekarza ? To jak daleko od lekarza parkujesz?
            Podaj przychodnie pod którą można łatwo zaparkować ?
            Wozisz dziecko do szkoły ? A gdzie parkujesz , na trawniku szkolnym ?
            Czego dziecka uczysz.
            Pisze to na podstawie obserwacji nie twojego auta ale tych co uważają ze jak jadą do przychodni czy do szkoły to muszą np niszczyć trawniki bo przecież nie ma parkingów.
            A dlaczego nie ma ?
            A dlaczego są zapełnione choć kiedyś nie były ?
            Bo coraz wiecej osob mysli tak głupio jak ty.
            To zwykły egoizm kotry z czasem uderzy w ciebie.
            Będziesz stał w korku z chorym dzieckiem w aucie.
            Nie wezwiesz taksówki bo nie dojedzie a jak dojedzie to też będzie stała w korku.
            Karetka też postoi a musi jechac w dwie strony.
            Rozumiesz dlaczego nazywają osoby myślące tak jak ty głupcami ?
            Można zrozumieć że każdy korzysta z auta póki o jeszcze możliwe.
            ale nie rozumiem jak można być durniem który nie rozumie do czego to doprowadzi i co chce osiągnąć dziennikarz.
            Walkę z korkami nazywa walką z autami a tak się z autem identyfikuje że traktuje to jako zamach na siebie.
            Może by wprowadzić przepis aby nie dawać idiotom PJ i problem korków nie byłby tak napięty ?
          • Gość: benek Re: Magda Nogaj z GW walczy z samochodami IP: *.e-wro.net.pl 06.10.11, 11:08
            >Dokładając do tego tanie parkingi przy przystankach na głównych wlotach
            > do miasta promują pozostawienie samochodu i przesiadkę z transport zbiorowy.
            Zgadzasz się zabrać 50% środków na remonty dróg na rzecz parkingów P& R ?

            > U nas najlepiej ograniczyć ludziom dostęp i utrudnić korzystanie z samochodów.
            Tak się robi na całym świecie.
            Nikt nie wyrzuci kasy na MPK bez zmuszania ludzi środkami administracyjnymi aby chcieli z niej korzystać.
            Zatem jednocześnie szykany i inwestycje w KZ.
            Szykany mają narastać wraz z postępem poprawiania stanu KZ.
            Zamknięto kawałeczek ulicy Kiełbaśniczej i wielkie larum kierowców się podniosło,że wyłączają centrum dla aut.
            Będą wyłączać coraz więcej a ty w te dni gdy masz zdrowe dziecko ucz się korzystać z KZ.
            Jeśli więcej osób tak zrobi to będzie łatwiej chore dziecko dowieźć do lekarza czy do szkoły.

            Najlepszym modelem jest przesiadanie się z auta na MPK z dala od centrum.
            Eliminuje to wady KZ o ktorych piszesz.
            Nie będziesz stał 40 minut czekając na autobus na peryferiach.
            Nie będziesz szukał miejsca do parkowania w ścisłym centrum.
            Pieniądze zaoszczędzone na parkowaniu poświecisz na bilet MPK.
            Na peryferiach wykorzystasz większa prędkość auta a w centrum większa prędkość tramwaju.
            Nie potrzeba do tego P&R.
            Zresztą potrzeba miejsca dla 400.000 aut a twoja propozycja inwestowania w P&R to sprawa dla 100-200 aut, nie mającą wielkiego wpływu na zmiany świadomości kierowców.
            P&R są potrzebne ale jeszcze bardziej abyś zmienił myślenie bo widać ze wiesz w którą stronę iść.
            Masz rację w tym co piszesz ale źle stawiasz akcenty i priorytety. Bez przebudowy świadomości potrzeba by 2-3 razy więcej miliardów wpakować w KZ aby zachęcić do korzystania z niej.
            Ja z roku na rok coraz mniej używam auta właśnie w tym celu aby dało się po mieście jeździć.

            > Tak jakby to było lekiem na całe zło. Pozamykać ulice dla aut i wtłoczyć wszyst
            > kich do autobusów i tramwajów.
            Przeczytaj kilka razy bzdurę jaka napisałeś.
            Nie szkoda ci na to czasu ?

            > Ciekawe, jak wtedy poprawiłaby się jakość podróż
            > owania po Wrocławiu.
            Zadajesz pytania to znaczy że próbujesz myśleć.
            Jeszcze zacznij działać.

            Auta będą wyrzucane z centrum bo bez tego żaden system nie zadziała.
            Najpierw kreuje się popyt a potem podaż.
            Do czasu zapewnienia sprawniejszej KZ w centrum te kilkaset metrów można przejść piechotą.
            Jak jest nadmiar aut to nawet ITS czy inne działania wysiadają.

            Jak masz 10-20 mld to zaryzykuj i zainwestuj w KZ może kierowcy zrezygnują z luksusu jazdy autami i KZ stanie się rentowna.

            Pewnie nie masz, więc co możesz zrobić oprócz założenia spółki akcyjnej ?
            Lobbuj za utrudnieniami w poruszaniu się autem w centrum.
            Nie zakazami ale utrudnieniami.
            Kreuj popyt na KZ.
      • Gość: benek Re: Magda Nogaj z GW walczy z samochodami IP: *.e-wro.net.pl 06.10.11, 10:15
        > Kiedyś Pani dorośnie, będzie miała dziecko, które będzie trzeba zawieźć do szko
        > ły, czasami dowieźć do lekarza. Kupi Pani sobie wtedy samochód i być może skońc
        > zy z debilnymi tekstami o odkorkowywaniu miasta.
        >

        Ale ci odwaliło, pewnie za dużo jeździsz autem.
        Masz już dziecko? Zrobiłeś je jak miałeś 15 lat ?
        Tak myślę bo piszesz jak 15-16 latek.
        Jak byłem dzieckiem to zdarzało mi się chorować i chodziłem też do szkoły.
        nigdy nie umarłem ani nie zapadłem na zdrowiu gdy jechałem do lekarza MPK.
        Zwykle rodzice wybierali przychodnię osiedlową leząca 3 ulice dalej i nie opłacało się prosić sąsiada mającego auto czy zamawiać taxi bo to kilka minut spacerkiem.
        W sytuacjach gdy potrzeba było jechac na pogotowie zamawiało sie karetkę lub taxi.
        Raz na rok wydac 15 zł na taxi to chyba nie majątek.
        Tak samo z droga do szkoły.
        Szkoły buduje się na osiedlach aby nie trzeba było wozić dziecka na drugi koniec miasta.
        Może jesteś z PZPR bo oni mieli swoje szkoły i musieli dzieci daleko wozić.
        Wożenie dziecka starszego niż pierwszoklasisty do szkoły an osiedlu to taka sama głupota jak latanie do szkoły samolotem gdyby pod nią był pas do lądowania.
        Wystarczy stanąć na drodze o godzinie 7:50 aby zobaczyć w co setnym aucie wiezie się dziecko


        Zatem nie wal tu debilnych tekstów mających nam wmówić ze auto służy do wożenia dzieci.
        Nie mów ze pani Nogaj walczy z autami bo tylko idiota walczy z maszyną.
        Ona walczy z idiotami myslacymi tak ajk ty ktorzy neiw iedza jak uzywac auta.

        Przykład : młotek służy do wbijania gwoździ ale należy walczyć z każdym kto wali młotkiem we wszystko co ma pod ręką.
        Coraz więcej osób myśli ze skoro auto służy do jeżdżenia to oni nim muszą jeździć jeśli już je kupili , zawsze i wszędzie.
        Czują się zdegradowani kiedy muszą wejść do tramwaju.
        Sam fakt że są ludzie bez auta, stawia tych co mają auto na uprzywilejowanej pozycji.Czują się lepszymi od tych co auta nie mają.
        To efekt jakiś kompleksów.
        "Ja mam auto .Ja mam auto lepsze niż ty.
        Ja nim będę jeździć abyś się nie śmiał że stać mnie na auto ale nie stać na benzynę."
        Jak się poczyta, że takiemu auto jest potrzebne do wożenia do lekarza lub szkoły, to człowiek uznaje, że tacy biedni ludzie muszą mieć auto bo bez niego byliby nikim.

        Można by pomyśleć że ludzie zaczęli chorować i edukacja się rozwinęła zupełnie niedawno gdy do Polski zwieźli złom z Europy.

      • polujacy_na_kaczki Re: Magda Nogaj z GW walczy z samochodami 04.10.12, 18:09
        szafir51 napisał:

        > Pani Magdo,
        >
        > Kiedyś Pani dorośnie, będzie miała dziecko, które będzie trzeba zawieźć do szko
        > ły, czasami dowieźć do lekarza. Kupi Pani sobie wtedy samochód i być może skońc
        > zy z debilnymi tekstami o odkorkowywaniu miasta.
        >
        >
        Nie mogę uwierzyć, że wciąż tylu Wrocławian nie potrafi pojąć, że im więcej ludzi z własnych samochodów przesiądzie się do komunikacji miejskiej, tym łatwiej będzie owym samochodem poruszać się po mieście. Ale nikt się nie przesiądzie, bo własne auto jest szybsze i tańsze od wrocławskiego zbiorkomu. Dla tego ciągle tkwimy w korkach.
        P. S. Na przyszłość proszę albo wybrać dziecku szkołę bliżej domu, albo też latorośl usamodzielnić, by potrafiła bez pomocy samochodu rodziców poruszać się po mieście.
    • petroo81 Inteligentny system a w Komunikacji bida z nędzą ! 04.10.11, 16:26

      Obejrzałem sobie te zdjęcia. To co widać odrazu to komunikacja wygląda tam jak przystaje w cywilizowanym kraju, czysto schludnie, zielono i wszystko wychuchane:)
      A u nas?
      W tramwajach syf, smród i podłoga tak uklejona, że można czasem zostawić buta. Zawsze puszki po browarach, resztki słonecznika, a do tego wszystko zdewastowane napisami oraz porysowane i popisane szyby, z za których nic nie widzimy. MPK robi prowizorkę, kupuje farbe ze świebockiego i chamsko zamalowuje to co zostało zniszczone, zabija fragmentami tekturowymi dziury, które powstały po tym jak komuś po pijaku włączył się tryb nieśmiertelny. No i na koniec jak wysiadamy, to witają Nas przystanki z wybitymi szybami lub obklejone reklamami: wynajme mieszkanie albo chińskie dywany-TANIO. A pod tym wszystkim krpokę nad i stawia śmierdzący żul pod wiatą.Ludzie doprowadzcie komunikacje miejska do stanu używalności i dbajcie o nią, a później możecie montować nawet jakuzzi.
    • Gość: tramp Re: Inteligentny system potrzebuje odważnych decy IP: *.wroclaw.vectranet.pl 04.10.11, 23:10
      Nikt nie wziął po uwagę że u nas i tak motorniczy będzie musiał zwalniać na skrzyżowanich. Przejazd przez krzyżówki tramwajowe, zwrotnice najazdowe i zjadowe to maksymalnie 10-15km/h. To że większość skrzyżowań jest przejezdna to zasługa motorniczych i nietrzymanie się zalecanych prędkości. Pl. Dominikański - przy 10 km/h tramwaj jadący prosto do Księza znajduje się na środku skrzyżowania a już jest światło zielone do skrętu w Piotra Skargi. Gdyby trzymać się prędkości obowiązujących praktycznie każde skrzyżowanie byłoby zablokowane.
    • donal-dina Inteligentny system potrzebuje inteligentnych 06.10.11, 16:17
      Inteligentni inaczej odpowiedzialni z komunikację we Wrocławiu myślą inaczej i nie wiedzą do czego ten system w mieści w którym jeżdżą różane tramwaje i są różne skrzyżowania światła i to co kilkadziesiąt metrów. Gdyby tak zarządzające geniusze zwrócili się do dzieci z przedszkola może dowiedzieli się co to miasto i jak należy instalować sygnalizację świetlną . Swoją drogą zastanawiam się co za cymbał wymyślił światła na Pl. 1maja /koło apteki / i te przejście dla pieszych. Jadąc od bunkra stoi się na zielonych światłach przy Nabycińskiej bo pali się czerwone na przejściu dla pieszych i samochody nie mogą się zmieścić na tym krótkim odcinku/ Podobnie wygląda sprawa jadąc od Kazimierza do placu. Brawa dla genialnych jełopów co korkują Wrocław i jeszcze fantazjują na temat parkingów. Teraz wiem na kogo nie należy glosować. Nie zagłosuje na nikogo z obecnych zarządców miasta!
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka