10.12.11, 23:46
Witam, od 4 miesięcy mam problem ze swoim internetem (neostrada 6 mb) zamiast 6 mb do godz 23 otrzymuje 0.5mb-1.5mb. Jestem ciekaw jak chodzi internet 6mb u państwa? Proszę o podanie prędkości w godzinach 17-20, i w której częsci miasta państwo mieszkają. Pomoże mi to zdiagnozować czy problem występuje tylko w mojej okolicy, tylko u mnie, czy jest to problem na większą skalę. Klientow Netii, lokalnych dostawcow a takze wszystkich innych dostawcow proszę o wypowiadanie sie. Z gory dziekuje i pozdrawiam.
Obserwuj wątek
    • zembolak Re: Internet 11.12.11, 14:12
      Mam dokładnie to samo. Zamówiłem dwa miesiące temu Neo 20 Mb bo taką prędkość maksymalną dopuszczał system TP. Po podpisaniu umowy dostarczonej kurierem i odczekaniu 2 tygodni bez żadnego ruchu ze strony TP dowiedziałem się, że dla prędkości 20 Mb nie ma „możliwości technicznych”. Jakieś dwa lata wcześniej dostałem na miesięczny test dwudziestkę i działała bez problemu. Ponownie dostarczono mi umowę tym razem na 10 Mb. Trzy tygodnie po kilku monitach została mi łaskawie podłączona. Po problemach z synchronizacją udało się w końcu ją uruchomić. Prędkość 10 Mb jest osiągana po godzinie 23. W ciągu dnia jest to 0,1 do 2 w porywach. Kilkakrotnie zgłaszałem ten fakt. W listopadzie nawet przyjechali monterzy aby sprawdzić przyłącze ale nie stwierdzili niczego co mogłoby pogarszać parametry tym bardziej, że po godzinie 23 wszystko jest ok co świadczy, że przyczyna tkwi w kiepskiej wydolności serwerów w Żychlinie. Dostałem zapewnienie, że od 1 grudnia po modernizacji centrali parametry mają się zdecydowanie polepszyć. Polepszyły się….. trochę. Nie zamierzam płacić za 10 Mb mając do dyspozycji w ciągu dnia 2 MB ale nie pozwolę też na migrację prędkości w dół. Będę reklamował prędkość co tydzień i dobrze abyśmy robili to wszyscy bo sądzę, że problem nie dotyczy tylko nas dwóch.
      Pozdrawiam i życzę sukcesów w walce z TPSA.
      • riddley Re: Internet 12.12.11, 14:50
        Dzwoniłem do TP, na szczęście odebrał facet, który zaczął ze mną rozmawiać po swojemu a nie wyuczonymi formułkami jak to robili jego poprzednicy. Powiedział mi oczywiście w pewnym kontekście, że znając życie nie polepszy się to jeszcze sporawy czas. Powiedział, że wymagało to będzie rozbudowy centrali. Niestety, zazwyczaj są to kosztowne sprawy i taka inwestycja może być rozwiązana w przyszłym roku, jak projekty wejdą w życie. Do tego pieniędzy musi STARCZYĆ na nasz Żychlin, w przeciwnym razie o internecie 2mb + możemy zapomnieć. Dodam że do sierpnia wszyzstko było w porządku z tym moim 6mb, pobieranie w granicach 550b/s do 650 kb/s w zupełności mnie nie zadowalało, teraz piosenka 3.5 mb pobiera mi się 5 minut. Przykre ale prawdziwe. Dodam, że po ostatnim telefonie do TP, otrzymałem odpowiedź, że prawdopodobny termin usunięcia awarii to 30.12.12. Czekam do sylwestra i dzwonię ponownie, ciekaw jestem ich reakcji. Co najśmieszniejsze ani w punkcie TP nie mają na to wpływu ani pomoc techniczna oferowana telefonicznie. Pozdrawiam i czekam do 30.12.
        • zembolak Re: Internet 12.12.11, 20:08
          Wynika z tego, że TP bierze nas na przeczekanie i próbuje brać pieniądze za coś czego nie jest w stanie zapewnić. Mnie zapewniano o poprawie parametrów od 1 grudnia co widać jest typowym graniem na zwłokę. Codziennie robię pomiar prędkości i zapisuję screena. Dwa miesiące od uruchomienia mam darmo. Później będę z nimi walczył i nie zamierzam płacić wcale jeśli nie będę miał zapewnionej prędkości na jaką podpisałem umowę bo tylko taka mnie interesuje. Jeżeli ktoś ma podobne problemy proszę zgłaszać reklamacje na błękitną linię albo ze strony tp.pl może to przyśpieszy inwestycje w naszą centralę. Wiadomo w "kupie siła" ;-)
    • jb-zychlin Re: Internet 14.12.11, 11:25
      riddley napisał:

      > Witam, od 4 miesięcy mam problem ze swoim internetem (neostrada 6 mb) zamiast 6
      > mb do godz 23 otrzymuje 0.5mb-1.5mb. Jestem ciekaw jak chodzi internet 6mb u p
      > aństwa? Proszę o podanie prędkości w godzinach 17-20, i w której częsci miasta
      > państwo mieszkają. Pomoże mi to zdiagnozować czy problem występuje tylko w moje
      > j okolicy, tylko u mnie, czy jest to problem na większą skalę. Klientow Netii,
      > lokalnych dostawcow a takze wszystkich innych dostawcow proszę o wypowiadanie s
      > ie. Z gory dziekuje i pozdrawiam.
      No to przeczytaj ten link:
      hela.com.pl/tpsa/
      • ronin.pl Łacze Netia 28.12.11, 22:32
        Tez mam sporadyczne problemy. Operator Netia, ale łącze bodajże TP SA, umowa 6 Mb/s. Ważna informacja do użytkownika powyżej, przeczytaj uważnie umowę nie będziesz mógł chyba reklamować nie pełnej prędkości łącza, ponieważ nie masz w umowie 10 Mb/s tylko przypuszczalnie maksymalnie 10 Mb/s. Tacy oszuści . Do wakacji łącze działało super, 6 Mb/s praktycznie non-stop. od września sporadycznie zaczęły pojawiać się czasowe problemy i spadek prędkości łącza do 1,5-2 Mb/s. Raczej rzadko, głownie po południu i w weekendy.
        W listopadzie i na początku grudnia był raczej spokój, ale w święta znów było ok. 2,5 Mb/s. Teraz mierzyłem speedtestem (godz. 22.10) i mam
        - 6,02 Mb/s na firefoxie i przy wyłączonym Kasperskym
        - 3,72 Mb/s na chrome i przy włączonym Kasperskym (dwa powtórzone pomiary 3,62 i 3,84)
        - 6,2 Mb/s na chrome i przy wyłączonym Kasperskim (dwa pomiary, wartość prawie identyczna).
        Widać problemem w pomiarze prędkości może być włączony Kaspersky, ale np. w JDown osiągam teraz również ok. 6 MB/s nawet z działającym Kasperskim.
        • riddley Re: Łacze Netia 31.12.11, 10:59
          Tu nie chodzi o włączone programy, po prostu jest centrala przeciążona.

          Wydaje mi się, że każdy kto boryka się z problemem spadku prędkości na pewno powyłączał wszelkie programy wykorzystujące internet działające w tle.

          Poza tym, szczerze wątpie, żeby to Kaspersky powodował Ci tak gwałtowny spadek. Z tego co mi wiadomo, Kaspersky to jedna z wiodących marek i z pewnością nie ma takich "działań ubocznych".

        • zembolak Re: Łacze Netia 31.12.11, 16:08
          Mam podpisaną umowę na Neo do 10Mb ale wartość ta nie może być mniejsza niż niższa oferowana czyli 6Mb. To samo dotyczy Neo do 6 Mb która nie może być wolniejsza niż niższa oferowana czyli teraz zdaje się 2Mb. Jaki sens miałoby rozgraniczanie prędkości jeśli płacąc za 10Mb miałbym usługę o prędkości za niższą opłatę abonamentową. Podobno w Żychlinie "instaluje" się nowy operator internetu ciekawe jakie będą prędkości i ceny. Jeżeli będzie lepiej niż w TP to wypowiem umowę z powodu nie dotrzymania parametrów. W większych miastach TP oferuje już tzw "fiber" z prędkościami bodajże 40 i 80Mb z opłatami wyższymi o 5 zł od wolniejszych w obecnej ofercie. Być może nowy operator będzie kombinował coś w oparciu o tę technologię.
        • ronin.pl Re: Łacze Netia 03.01.12, 19:21
          No i dwa dni z rzędu prędkości po ok. 1 - 1,5 MB/s.
          Ridley tez byłem zdziwiony tymi wynikami, ale pomiary były powtarzalne i wyniki wyszły jak podałem. Wcześniej tez miałem takie wyniki. Dzis bez względu na włączony/wyłączony KIS 1 MB/s.
          • zembolak Re: Łacze Netia 03.01.12, 20:25
            Wczoraj zgłosiłem zaniżony transfer do TP. Przysłali techników którzy pogmyrali coś na słupie stwierdzili, że wszystko jest ok, następnie dostałem SMS-a z TP, że awaria została usunięta a transfer w dalszym ciągu tragiczny. Zadzwoniłem na "błękitną" i ponownie zgłosiłem brak prędkości. Miły pan potwierdził, że moja prędkość musi zawierać się między 10 a 6 Mb i spróbuje się dowiedzieć jakie są perspektywy na przyszłość. Może wreszcie dowiem się czegoś konkretnego.
            • riddley Re: Łacze Netia 03.01.12, 21:53
              Witam, dzwoniłem przed chwileczką do TP, pani konsultant powiedziała, że zgłosi to do techników, mam nadzieję, że przyjadą.

              Co do nowego operatora w Żychlinie. Dowiedziałem się tylko jednego, że słup-antena na bloku na Łąkowej to właśnie od owego dostawcy. Będę próbował się dowiedzieć więcej, jak tylko czegoś się dowiem od razu napiszę.

              Dodam, że wspomniałem, że w całym mieście występują problemy i miła pani prosiła aby wszyscy zgłaszali to telefonicznie pod numerem 801-505-505 we wsparciu technicznym. To podobnież jedyna droga do wywalczenia normalnej prędkości.

              Pozdrawiam, riddley.
              • ronin.pl Re: Łacze Netia 04.01.12, 20:10
                Dzisiaj masakra - 202 Kb/s. Czyli 1/30 płaconej prędkości. Po wczorajszym zgłoszeniu w Netii uzyskałem odpowiedź, że to wina ... TP SA (legendarna rozbudowa centrali) bo to ich łącze i centrala. Powiedziałem, że mam to gdzieś, bo umowę mam spisaną z Netia nie z TP SA. Przy okazji ciekawe spostrzeżenie, kończy mi się umowa i właśnie wczoraj po raz ostatni dzwonił do mnie miły Pan z TP SA i po odmowie przejścia do TP SA .. dziś spadek netu do niespełna 0,2 MB/s. Walka o klienta ?
                • zembolak Re: Łacze Netia 04.01.12, 21:06
                  Dalszy ciąg epopei z TPSA:
                  Dzisiaj ponownie dzwonili do mnie technicy. Wypytali szczegółowo o jakiej porze dnia daje się zauważyć zaniżenie transferu itd. Późnym popołudniem dostałem smsa, że awaria została usunięta i po powrocie do domu około godziny 20 stwierdziłem faktycznie zdecydowaną poprawę. Ciekawe na jak długo? Kiedy tylko znów będę miał problemy natychmiast będę zgłaszał.
                  Co do nowego operatora wszystko jest tutaj:
                  profitgroup.com.pl/node/3
                  Nie wygląda to zbyt interesująco a pani z infolinii była mocno nie w temacie.
                  • riddley Re: Łacze Netia 04.01.12, 22:06
                    Dostałem SMS, że awaria została usunięta, nieznaczna poprawa, bo filmiki np. YouTube wczytują się ale ściąganie plików idzie po 40kb/s. Jutro dzwonie po raz kolejny powiedzieć, że niby usterka usuwana a nadal jest to samo. Nie mam pojęcia jak z nimi rozmawiać.

                    zembolak napisz proszę gdzie zgłaszasz to telefonicznie i na jaki dział. Ja zazwyczaj 801-505-505 i wsparcie techniczne, i zastanawiam się czy nie spróbować "zgłoszenia awarii"
                    • zembolak Re: Łacze Netia 04.01.12, 22:30
                      Dzwonię od jakiegoś czasu na "błękitną linię" 19393 bo jest darmowa. Po przebrnięciu przez ich guzikologię i odczekaniu na połączenie z konsultantem zgłaszam awarię i żądam podania numeru zgłoszenia (to chyba obliguje ich do działania) czasem przełączają mnie na dział techniczny czyli ten 801505505. Wcześniej dzwoniłem właśnie na ten numer aby uruchomić neo ale czekając na połączenie i przyjęcie zgłoszenia nabijałem sobie rachunek a przyjąć reklamację muszą przez "błękitną".
                      Pozdrawiam i życzę powodzenia.
                      • riddley Re: Łacze Netia 05.01.12, 18:47
                        Dzięki za informacje, nie mam pojęcia co robić. Potrzebuje bardzo szybkiego internetu, ale Neostrada-lipa, Netia-dzięki TP też lipa, lokalni dostawcy też lipa...
                        • zembolak Re: Łacze Netia 05.01.12, 20:15
                          Właśnie dziś dostałem fakturę z TP gdzie jest opłata cząstkowa za niepełny miesiąc internetu 10Gb. Miła pani po przeanalizowaniu moich zgłoszeń natychmiast tę opłatę anulowała i powiedziała abym zgłaszał co kilka dni awarię a wtedy będą mieli podstawę aby opłatę obniżać lub anulować co miesiąc.
                          Róbmy tak wszyscy a może zmusimy TP do inwestycji w naszą centralę.
                          Powiadomcie wszystkich znajomych bo jestem przekonany, że problem nie dotyczy tylko nas kilku z forum.
                          Nie jest moim celem unikanie opłat, ja chcę płacić ale za usługę należycie wykonaną a tak powolny internet jak w tej chwili po prostu mnie nie interesuje.
    • riddley Re: Internet 06.01.12, 22:24
      A co sądzicie o naszych lokalnych dostawcach? Nie chce robić reklamy, ale słyszałem, że od p. Maciejewskiego internet działa prawidłowo.
      • pyziak123 Re: Internet 07.01.12, 00:08
        Bo sie wstrzelił pierwszy i wykupił rure w Polpaku - symetryka. Aktualnie infrastruktura tpsa nie pozwala na podłączenie takiego łącza w innej lokalizacji bo podobnież nie ma war technicznych lub coś tam coś tam. Żychlin jest za mały a ewentualnych chętnych na symetryka znalazło by się zbyt mało aby TPSie opłacało się rozbudować centrale. Z tego co wiem nowy dostawca będzie przesyłał sygnał po radiu z Kutna.
        • riddley Re: Internet 07.01.12, 11:03
          Dzięki za info, widzę, że dostawca z Kutna będzie miał mnóstwo chętnych :) Jeśli sytuacja z tepsą nie ulegnie poprawie to uciekam od nich jak najdalej.
            • pyziak123 Re: Internet 09.01.12, 23:24
              Nowemu nie zależy na klientach :) cały ich biznes polega na wyciąganiu kasy z unii. Teraz muszą sie wykazać ze realizują program żeby dostać druga cześć kasy wszystko w tym temacie. Ci co sie interesują wnioskami, dotacjami wiedza o co tu chodzi.




                • riddley Re: Internet 12.01.12, 20:44
                  @pyziak

                  Wcale nie trzeba być obeznanym w unijnych sprawach, od tego aż huczy w internecie. Poza tym sama nazwa profit (zysk) czy on niczego nie sugeruje ?

                  troszkę z humorem.

                  Wracając do słabego internetu, ma ktoś jakieś nowe informacje?
                  • zembolak Re: Internet 18.01.12, 07:58
                    W sprawie internetu nic nowego, wolny jest jak był. Złożyłem kolejną reklamację i nie zamierzam płacić za 10Mb mając do dyspozycji 0,5Mb w godzinach szczytu. Taki internet w ogóle mnie nie interesuje i coś czuję, że skończy się na rozwiązaniu umowy niestety. Zgłaszajcie zaniżenie prędkości bo problem podobno jest stosunkowo prosty do rozwiązania ale jeśli TP nie będzie o tym fakcie informowana to z własnej inicjatywy żadnych kroków nie podejmie.
    • riddley Re: Internet 18.01.12, 18:50
      UWAGA!

      Zadzwoniłem teraz nie na wsparcie techniczne a na zgłoszenie awarii na skale masową.
      Przygotowałem się dość dobrze, z racji tego, że często dzwonię to znam wyuczone formułki konsultantów TP. Na każdą miałem minimum jeden argument przeciw. Po ośmio minutowej konwersacji i przedstawianiu moich (znakomitych w mym odczuciu) argumentów pani się poddała. Powiedziała, że nie będzie mi więcej ściemniać na temat terminów przewidywanych naprawy. Oznajmiła, że nei zostanie to naprawione (niestety nie uzyskałem informacji dlaczego). Polecono mi tylko złożyć reklamacje i wystąpić o obniżenie kosztów (tutaj się pojawił argument, że nie interesują mnie koszta a dobry internet), po czym podano mi adres Katowice Bażantowa 35 a żeby tam złożyć pisemną skargę. (w tym momencie dostałem kilka rad "od serca" co i jak zrobić a czego nie robić m.in. odradzono mi dzwonić na Błękitną linię).

      Czekam teraz na odpowiedź Teodora w sprawie Aero2, ciekaw jestem czy to rzeczywiście działa, głównie interesuje mnie prędkość pobierania minimu. 500 kb/s i ping maksimum 60, więcej mi do szczęścia nie potrzeba.

      Polecam dzwonić na dział zgłaszania awarii i mówić, że problem dotyczy całego miasta, najlepiej przygotować się dokładnie co do liczb poszkodowanych itp. (można zaokrąglić troszeczkę wzwyż :) )

      I zgłaszać pisemne skargi do Katowic, powinno coś być o tym w internecie co i jak wypełnić, wolę zapłacić za znaczek na poczcie niż przepłacać za internet. Jedynym sposobem wywalczenia dla Żychlina dobrego internetu mogą byćwłaśnie pisemne skargi za niedotrzymanie umowy. Będzie tego dużo to się zainteresują. Szkoda tylko, że w naszym Żychlinie to TP jest monopolistą. Nie wygramy, ale próbujmy ostatniej szansy i dajmy sobie spokój z telefonami. Telefony są dobre na zgłoszenie usterki typu "nie mam internetu" albo "nie mam telewizji", to tutaj chętnie pomogą nam wyuczone formułki konsultantów.

      Wytrwajmy!
      • zembolak Re: Internet 18.01.12, 21:37
        Popieram jak najbardziej. Ja wczoraj zgłosiłem nie awarię lecz reklamację ale gotów jestem napisać coś do Katowic. Pozdrawiam
          • 20_cm_w_zimnej_wodzie Re: Internet 19.01.12, 13:22
            Nie ma się co jarać Aero. Przeczytaj punkt 3.5 regulaminu:
            Prędkość transmisji danych dla każdego Korzystającego jest na poziomie nie większym niż 256 kb/s w ciągu pierwszych 12 miesięcy liczonych od Daty Uruchomienia Bezpłatnego Dostępu do Internetu oraz nie większym niż 512 kb/s w okresie kolejnych 24 miesięcy.

            Internet z modemu się przypomina.
            • pyziak123 Re: Internet 19.01.12, 14:53
              Największy ból to taki że TPSa ma stado prawników w pytos kasy i ma w dupie klienta więc za specjalnie im się nie podskoczy. Ponadto komu sie chce pisac pisma każdy ma swoje sprawy i nie ma czasu na brandzlowanie się z pisemkami do Tpsy czy innego dziada bo to i tak guzik da a prawniczek i tak odpisze w wymijający sposób i tak można się brandzlować z nimi przez 2 lata az do końca obowiązującej nas umowy. Umowy są tak skonstruowane że za wiele się ugrac nie da. Jesli nie zapłacisz to wyłaczą wogóle usługe i podadza cię do windykacji i dalej będa wystawiąc faktury do końca umowy pomimo ze nie korzystasz bo przecież ci odłaczyli hehe ale umowa obowiązuje. Jak przyjmiesz postawę a niech wyłaczają ja mam ich w 4 literach nie będe płacił wezmę neta sobie gdzie indziej to za jakiś czas wejda ci na konto lub przyśle ci komornik pisemko że wchodza ci na pobory i nie podskoczysz chyba że nie pracujesz i nie masz konta w banku. Swoich praw możesz jedynie dochodzić w sądzie - życze powodzenia. Miałem przeboje jakiś czas temu z TPSA i jestem szczęśliwy że już nie jestem ich abonentem. Polska to dziki kraj.
                • zembolak Re: Internet 27.02.12, 07:41
                  Na moją kolejną reklamację otrzymałem następującą odpowiedź:

                  "Szanowny Panie,
                  Dziękujemy za przekazanie uwag dotyczących jakości świadczenia usługi neostrada.
                  Potwierdzam, że złożona reklamacja jest uzasadniona.
                  Wyjaśniam, że spadek prędkości usługi pojawia się z powodu przeciążenia sieci i występuje,
                  gdy jest generowany największy ruch. W związku z zarejestrowanymi utrudnieniami w dostępie, zgodnie
                  z odpowiedzią na reklamację zarejestrowaną pod numerem ******** otrzymał Pan rekompensatę
                  w postaci korekty do faktury ze stycznia 2012 r. Dodatkowo zgodnie ze zgłoszeniem ******** otrzyma
                  Pan w lutym 2012 r. bonifikatę w wysokości 43,01 zł z VAT.
                  Jednocześnie wyjaśniam, że prowadzone są prace mające na celu polepszenie jakości świadczonej
                  usługi. Ich zakończenie planowane jest na 29 lutego 2012 r.
                  Zdaję sobie sprawę, że ta sytuacja mogła sprawić kłopot i bardzo przepraszam. Mam nadzieję,
                  że dalsza współpraca będzie przebiegała bez zakłóceń."

                  Odpowiedź na reklamację mnie usatysfakcjonowała i najważniejsze, że podano jakiś termin.
                  A co najważniejsze internet od pewnego czasu śmiga aż miło. Może jednak nasze działania przyniosły efekt.....?
                  Spróbuję teraz zapytać o możliwość opcji z prędkością 20 Mb.
                  • riddley Re: Internet 11.03.12, 11:31
                    Zembolak, rzeczywiście internet zaczął od tygodnia albo dwóch naprawdę przyśpieszać. Cieszę się również, że udało Ci się uzyskać rekompensatę.

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka