mamadoo 25.04.06, 23:27 PKP Przewozy Regionalne pokazały swoje zmodernizowane z funduszy europejskich zespoły trakcyjne EN57. Ciekawa kolorystyka... www.pr.pkp.pl/code/glowna.php?ID=1000&wersja=pol&TSID=129&nav=B Odpowiedz Link Zgłoś Obserwuj wątek Podgląd Opublikuj
Gość: yarro z nielogu Re: Zmodernizowane EN57 IP: *.toya.net.pl 26.04.06, 03:06 No niezłe, niezłe :) Myślałem, że te foty to same wizualki... :) Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: J.G Re: Zmodernizowane EN57 IP: *.toya.net.pl 26.04.06, 09:41 w poniedziałek stała taka jednostka na kaliskim ale z normalan sciana czołową Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: mamadoo Re: Zmodernizowane EN57 IP: 212.191.130.* 26.04.06, 09:46 Czerwono-biała? Jeśli nie, to nie z puli 75 zmodernizowanych z funduszy unijnych. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: J.G Re: Zmodernizowane EN57 IP: *.toya.net.pl 26.04.06, 10:42 Gość portalu: mamadoo napisał(a): > Czerwono-biała? > Jeśli nie, to nie z puli 75 zmodernizowanych z funduszy unijnych. dokładnie w takim samym malowaniu jak na tych fotkach ( tylko z napisem PR szczecin ) Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: mamadoo Re: Zmodernizowane EN57 IP: 212.191.130.* 26.04.06, 10:57 Czyżby PKP PR chciało wprodzić nowe, jednolite barwy taboru , których właściwie nie ma? Wagony w innym kolorze, piętrowe w innym, składy elektryczne chyba mają już z pięć wersji malowania, nieliczne szynobusy - każdy inny. Nie świadczy to najlepiej o tej firmie. Nawet Intercity czy Cargo myśli o zintegrowanej kolorystyce, identyfikacji wizualnej. W Przewozach Regionalnych nawet tego nie potrafią zrobić.... Odpowiedz Link Zgłoś
michal.ch Re: Zmodernizowane EN57 26.04.06, 12:17 Gość portalu: mamadoo napisał(a): > Czyżby PKP PR chciało wprodzić nowe, jednolite barwy taboru , których właściwie > > nie ma? Docelowo wszystkie EZT mają uzyskać malowanie wybrane w konkursie na stronie internetowej PKP. Pisali przecież o tym. > Wagony w innym kolorze, piętrowe w innym, składy elektryczne chyba mają > > już z pięć wersji malowania, nieliczne szynobusy - każdy inny. Szynobusy w przeważającej części są własnością władz lokalnych, więc to nie PKP decyduje o ich malowaniu. Każdy region maluje po swojemu. > Nie świadczy to najlepiej o tej firmie. Nawet Intercity czy Cargo myśli o > zintegrowanej kolorystyce, identyfikacji wizualnej. Intercity ma tylko zbliżone wizualnie wagony, więc sprawa była prosta. Nie ma za to EZT, nie ma piętrusów itp. Przecież w PKP-PR wagony też są malowane jednakowo. O estetyce i dopasowaniu do taboru nowego malowania lokomotyw Cargo się nie wypowiem, bo by mi post wycięli za niecenzuralne słowa w dość dużej ilości... > W Przewozach Regionalnych > nawet tego nie potrafią zrobić.... Polemizowałbym. Wagony osobowe drugiej klasy maja jednolite malowanie, pierwsza klasa również, piętrusy także (w większości), EZT nie wszystkie, ale tylko i wyłącznie ze względu na ich ogromną liczbę (kolor niebieski z zółtym pasem przez środek pudła - nie zdążono zrealizować planu w 100% przed wdrożeniem nowego wzorca). Różny typ taboru - różne barwy. Ale w granicach poszczególnych serii PKP-PR stara się wprowadzać jednolity wzorzec. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: mamadoo Re: Zmodernizowane EN57 IP: 212.191.130.* 26.04.06, 13:16 Przeciętny pasażer nie wie, że jedzie z przewozami regionalnymi. Po prostu jakaś tam kolej. Wydaje mi się, że jest już wyższa świadomość tego aspektu u pasażerów PKP IC. Wiele kolei europejskich można zidentyfikować od razu. Na przykłada niemieckie DB Regio - czerwone wagony, składy, od razu wiadomo. Białe z czerwonym pasem DB - Intercity. Parę przykładów "jednolitego" malowania PKP PR: transport.asi.pwr.wroc.pl/0.1A/duze/0D/37918.jpg transport.asi.pwr.wroc.pl/0.1A/duze/04/12089.jpg transport.asi.pwr.wroc.pl/0.1A/duze/04/9580.jpg Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: mch Re: Zmodernizowane EN57 IP: *.lodz.dialog.net.pl 26.04.06, 13:38 Ostatnie jest jak najbardziej firmowe i zgodne z malowaniem EZT i wagonów piętrowych (niebieski z zółtym pasem - to były do niedawna barwy PKP-PR, z wyjątkiem zwykłych wagonów). Dwa pierwsze nie wiem jakim cudem powstały i wygląda to na twórczość lokalną. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: mch Re: Zmodernizowane EN57 IP: *.lodz.dialog.net.pl 26.04.06, 14:01 Poniżej w ramach uzupełnienia dotychczasowe wzorce malowania firmowego PKP-PR (niebiesko-żółte). Zespoły trakcyjne: www.psmkms.ipx.pl/kolej/en571806.jpg www.railfaneurope.net/pix/pl/electric/emu/EN57/blue-yellow/Gdansk/EN57-1554_-_2005-05-18.jpg transport.asi.pwr.wroc.pl/0.1A/duze/04/9580.jpg Wagony piętrowe: www.wagony.net/foto/Bhp2.jpg www.wagony.net/obrazki/mal_Bdhpumn.gif Tak więc nie można zarzucić PKP-PR, że nie miało barw identyfikacyjnych. Ilość taboru spowodowałą jednak, że nie zdążono przemalować kompletu. Ale sztuk w wyżej prezentowanych barwach (z wyjątkiem szynobusów, gdzie faktycznie panuje wolna amerykanka) jest wbrew Twojej opinii bardzo dużo. Wagony jedopoziomowe również mają malowanie łatwo identyfikowalne - pokaż mi drugiego przewoxnika kolejowego w Polsce, który maluje wagony pasażerskie pierwszej i drugiej klasy identycznie jak PKP-PR (może zostało jeszcze kilka sztuk w Intercity, których nie zdążono przelakierować, ale to już niedobitki - btw świadczące o tym, że rzeczone Intercity też nie ma 100% malowania firmowego). Odpowiedz Link Zgłoś
el-042 Re: Zmodernizowane EN57 27.04.06, 01:50 Na zdjęciu: www.psmkms.ipx.pl/kolej/en571806.jpg EZT mają różne kolory trąbek sygnałowych: w jednym są niebieskie, a w drugim żółte. Trąbek już nie zunifikowali. Niedociągnięcia, eh. A te nowe EZT czerwono-szare z nowym czołem jak dla mnie są brzydkie. Jedyna większa zmiana to kolor i czoło, które jest toporne i przez które wagon wygląda, jakby miał wodogłowie. Te na warszawski SKM sto razy ładniejsze. -- Odpłyń Łodzią z EL-042 Odpowiedz Link Zgłoś
el-042 Re: Zmodernizowane EN57 27.04.06, 02:01 Poza tym jak to jest? Na 5. zdjęciu z tego linku 70.85.129.219/cgi-bin/sas.cgi? u=IJWDihVn;b=kolej;r=2;p=04d2.1;f=DOC;o=;v=VIEW oraz na tym zdjęciu www.pr.pkp.pl/img_in/GALERIA/duze/pezt11.jpg wynika, że ten pociąg ma dwa typy drzwi zewnętrznych pasażerskich (kształt okien). -- Odpłyń Łodzią z EL-042 Odpowiedz Link Zgłoś
el-042 Re: Zmodernizowane EN57 27.04.06, 02:05 Jeszcze raz te linki: 5. zdjęcie i to. -- Odpłyń Łodzią z EL-042 Odpowiedz Link Zgłoś
michal.ch Re: Zmodernizowane EN57 27.04.06, 09:43 Pierwszy link nie działa, ale domyślam się o co chodzi. Wynika to z tego, że modernizacje robią dwie firmy. Jednostki różnią się drobnymi detalami. A odnośnie trąbek - nie czepiaj się szczegółów. Przeciętna gospodyni domowa i tak nie zwróci uwagi. ;) Odpowiedz Link Zgłoś
el-042 Re: Zmodernizowane EN57 27.04.06, 10:50 No tak, a wczoraj link działał. Chodzi mi o artykuł z 2006-04-26 pt. "Prezentacja zmodernizowanych ezt PKP „PR” ze strony www.rynek-kolejowy.pl Zaprezentowano tam nowy EZT EN57-1417rb. Na stronie PKP zaprezentowano chyba ten sam skład. Może jednak tam są zdjęcia różnych składów (drugi jest tam w trakcie lakierowania) i stąd te różnice w detalach. Mnie się jednak nie podoba, że zachowano stary krój drzwi i okien sfazowanych (zaokrąglenia narożników). Na ujęciach ze strony PKP przód wygląda OK, ale na stronie Rynek Kolejowy wygląda topornie, mnie przypomina kogoś z wodogłowiem albo Moby Dicka. No a wewnątrz nowy EZT wygląda dość tandetnie. W którejś z wcześniejszych modernizacji EN57 półki bagażowe wyglądały o wiele ładniej (takie w wycięte kółeczka). Poza tym nie ma informacji dla podróżnych wewnątrz, zachowano stare nawiewniki, drzwi międzyprzedziałowe (dlaczego z nich nie zrezygnowano?). Ze względu na niepełnosprawnych wciśnięto sedes w róg WC. OK, cieszę się, ale można to było rozplanować lepiej, bo wyglada to dość śmiesznie. Wg mnie zmiany w nowym EZT są na tyle małe, że szkoda ładować pieniędzy, bo nowej jakości w wyglądzie przynajmniej nie osiągnięto. Nie mówiąc już o technice i elektryce, która powinna być zmieniona, ale na tym to ja się nie znam, choć mam świadomość, że pewnie te wagony pod grubą tapetą makijażu kryją rupieć. Mam nadzieję, że pojeżdżą one jeszcze 10, góra 15 lat i wreszcie ktoś się ich pozbędzie. Wizualnie jestem niemile rozczarowany. Te EZT na SKM są dla mnie o wiele ładniejsze. -- Odpłyń Łodzią z EL-042 Odpowiedz Link Zgłoś
el-042 Re: Zmodernizowane EN57 27.04.06, 11:02 Podoba mi się ta nowoczesność z tą tablicą kierunkową na SKMie: www.fuw.edu.pl/~michalj/kolej/14we-20051006/1006-133437.html ;) -- Odpłyń Łodzią z EL-042 Odpowiedz Link Zgłoś
mamadoo a jednak znowu nowa koncepcja... 02.05.06, 22:28 > dokładnie w takim samym malowaniu jak na tych fotkach ( tylko z napisem PR > szczecin ) Póki nie zobaczyłem to nie wierzyłem stary: transport.asi.pwr.wroc.pl/1-13086.html nowy: stud.pam.szczecin.pl/~wizard/details.php?image_id=4788&sessionid=ef5d104e4af07edc20244ef40c65ad6a I tak PKP PR ma niesmowity chaos w malowaniu nawet tej samej serii co nie poprawoia "rozpoznawalności". Po prostu jakieś pociągi... Odpowiedz Link Zgłoś
mamadoo koncepcji parę... 02.05.06, 23:08 A teraz...garść koncepcji malowania zestawów trakcyjnych EN57: koncepcja ostatnia (sprzed czerwono-srebrnej, najnowszej a la Deutsche Bahn) www.railfaneurope.net/pix/pl/electric/emu/EN57/blue-yellow/Reda/EN57-1249_2006_04_04_02.jpg ...i jej ciemniejszy pierwowzór z Bydgoszczy: transport.asi.pwr.wroc.pl/0.1A/tournee.php?p=42118 to miało być dla "aglomeracji warszawskiej i śląskiej": www.railfaneurope.net/pix/pl/electric/emu/EN57/red-orange/57-997-mt.jpg ale w międzyczasie pojawiły się Koleje Mazowieckie: www.przegubowiec.com/galeria/displayimgpkp.php?album=8&pos=6 klasyka (jescze z lat przedwojennych) www.railfaneurope.net/pix/pl/electric/emu/EN57/ivory-blue/pkpen57.jpg klasyka gdy się "trochę" inna farba trafiła: transport.asi.pwr.wroc.pl/0.1A/tournee.php?p=47598 transport.asi.pwr.wroc.pl/0.1A/tournee.php?p=12177 pomarańczowy: www.railfaneurope.net/pix/pl/electric/emu/EN57/orange/Warszawa/EN57-1748_08-04-03.jpg pomarańczowy z żółtym czołem (ledwo co widać): jjc1.republika.pl/galeria/en57-1938%20(tomek).JPG wariant "regionalny" (z firankami): transport.asi.pwr.wroc.pl/0.1A/tournee.php?p=22740 inny wariant(?): www.railfaneurope.net/pix/pl/electric/emu/EN57/misc/EN57-1050.jpg jescze były inne (ale nie mogę znaleźć zdjęć)np: pomarańczowy ale z ukośnymi czerwonymi figurami, pomarańczowy z szerokim brązowym pasem i białymi lamówkami i a la SKM trójmiejska tylko z czerwonym i białym zamiast żółtym i niebieskim jak tu: transport.asi.pwr.wroc.pl/0.1A/tournee.php?p=38564 ...bym zapomniał, jeszcze na EN71 (czyli nieco dłuższym wariancie EN57) pojawiło się coś takiego: transport.asi.pwr.wroc.pl/0.1A/tournee.php?p=44502 transport.asi.pwr.wroc.pl/0.1A/tournee.php?p=1309 Ile jest tych wariantów? Myślę, że wielość koncepcji świetnie wpływa na rozpoznawalność marki "PKP Przewozy Regionalne". Może i tak nie ma się czym chwalić i z czym identyfikować. Do tego możemy dodać z 6 wariantów malowania wagonów piętrowych, wagony jednopokładowe i z 5 wariantów malowania szynobusów należących do PKP. Tęczowa kolej... Odpowiedz Link Zgłoś
el-042 Re: a jednak znowu nowa koncepcja... 02.05.06, 23:58 EN57 ze starym czołem w nowym malowaniu wygląda tragicznie. Kolory nie pasują i proporcje oraz liczba pasów zła. Po co długi pociąg dzielić jeszcze dodatkowo na wiele poziomych linii? To ma być coś jak Deutsche Bahn? To może od razu pomalowac jak ICE, nikt się nie pozna. -- Odpłyń Łodzią z EL-042 Odpowiedz Link Zgłoś
mamadoo Kolejne warianty...świeże... 03.05.06, 12:13 O proszę, kolejny przykład "spójnej koncepcji": www.railfaneurope.net/pix/pl/diesel/dmu/SA101/SA101-002%2BSA102-001_2006.04.26_03.jpg Odpowiedz Link Zgłoś
michal.ch Re: Kolejne warianty...świeże... 09.05.06, 20:10 > O proszę, kolejny przykład "spójnej koncepcji": > www.railfaneurope.net/pix/pl/diesel/dmu/SA101/SA101-002%2BSA102-001_2006.04.26_03.jpg Drugi jest pomalowany prawidłowo. Ten pierwszy to jakaś kolejna wizja pana Zenona z lakierni. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Ja Re: a jednak znowu nowa koncepcja... IP: *.lodz.cvx.ppp.tpnet.pl 03.05.06, 22:51 Zgadzam się. Nie wiem jak to PKP robi, ale za co się nie weźmie - to spie**y. Na wizualizacjach malowanie wyglądało ok. Było zestawienie białego czerwonego i bodajże ciemnego granatu. Ten po modernizacji to jeszcze ledwo ledwo ale się prezentuje, no ale ten stary. Dajcie spokój. Bura czerwień z niecałkiem czarnym i ciemnym srebrnopodobnym. Ptfuj! Odpowiedz Link Zgłoś
michal.ch Re: a jednak znowu nowa koncepcja... 09.05.06, 20:09 Jaki granat? Człowieku, mylisz projekty. Odpowiedz Link Zgłoś
michal.ch Re: a jednak znowu nowa koncepcja... 09.05.06, 22:44 el-042 napisał: > EN57 ze starym czołem w nowym malowaniu wygląda tragicznie. Nie powiedziałbym. Wybraliście złe zdjęcie, btw świadczące o tym, że ktoś zamiast wziąć właściwy lakier według zatwierdzonego projektu, machnął EZT w takie kolory, jakie akurat miał po ręką. Co tam robią te srebrne paski??? To jest machnięte na całej długości srebrzanką, czy tylko to jakieś przywidzenie? Miał być szary metalik. > Kolory nie pasują i > > proporcje oraz liczba pasów zła. Po co długi pociąg dzielić jeszcze dodatkowo > na wiele poziomych linii? Taaa, twoje wypowiedzi zaczynają mnie draznić. Wypowiedział się pan plastyk od siedmiu boleści. Może mieli go pomalowac w pionowe paski, co wg ciebie optycznie skróciłoby EZT i pewnie wyglądałoby lepiej? Skąd ty możesz wiedzieć czy ilość pasków jest zła? Dla twojej informacji - projekt wybrany został w konkursie. Ale oczywiście pan zarozumialec wie lepiej, jak powinno wyglądac malowanie, a osoby, które na to zagłosowały to półgłówki? :P Tutaj lepsza wersja nowego malowania: www.railways.pl/main.php?g2_itemId=748 Odpowiedz Link Zgłoś
el-042 Re: a jednak znowu nowa koncepcja... 10.05.06, 00:44 Są złe proporcje pasów, bo ten skład zamiast mieć jakiś dominujący kolor jest po prostu w paski i wg mnie wygląda to źle. Poza tym część czoła ponad szybą też powinna być czerwona, nie wiem, po co samą górę nagle ucięto. Sama koncepcja malowanie może być, ale nie w tych proporcjach. Z resztą większości oglądających ten typ malowania się nie podoba, więc to nie moje widzimisię. Widziałem projekt, wyglądał o niebo lepiej. Śmieszny jest argument, że wybraliśmy złe zdjęcie. To co? Pociąg można oglądać tylko z wybranyh ujęć? -- Odpłyń Łodzią z EL-042 Odpowiedz Link Zgłoś
michal.ch Re: a jednak znowu nowa koncepcja... 10.05.06, 10:19 > Są złe proporcje pasów, bo ten skład zamiast mieć jakiś dominujący kolor jest > po prostu w paski i wg mnie wygląda to źle. Na burcie są tylko dwa szerokie pasy - czerwony i czarny/grafitowy. Oba nałożone na jednolite tło o barwie jasno-szarej z metalicznym połyskiem. Idąc twoim tokiem myślenia fabryczne malowanie EN57 (piaskowo-granatowe) też jest do dupy, no bo na dobrą sprawę również opiera się na poziomych paskach. O zgrozo, a co powiedzieć na malowanie pomarańczowe, tak do niedawna popularne. Tam to dopiero są paski, no wprost tragedia i bezguście. A Koleje Mazowieckie - cholera, same paski i żaden nie chce dominować. :> Ty chyba naprawdę chciałbys pociąg w jakieś tandetne wzorki, albo najlepiej w szkocką kratę. > Śmieszny jest argument, że > wybraliśmy złe zdjęcie. To co? Pociąg można oglądać tylko z wybranyh ujęć? Nie. Oznacza to tylko, że EZT z tamtego zdjęcia prawdopodobnie nie trzyma ustalonego schematu kolorystycznego, a przynajmniej takie sprawia wrażenie (srebrne paski; przyglądam się po raz któryś z rzędu i nadal widzę srebro i a nie połyskujący jasno-szary). Zerknij na obie fotki, a zobaczysz, że to dwie jednostki, a nie ta sama na różnych zdjęciach. Bo chyba tego istotnego faktu nie zauważyłeś. Ten drugi EN57 wygląda już lepiej. Odpowiedz Link Zgłoś
el-042 Re: a jednak znowu nowa koncepcja... 13.05.06, 01:49 > Na burcie są tylko dwa szerokie pasy - czerwony i czarny/grafitowy. Oba > nałożone na jednolite tło o barwie jasno-szarej z metalicznym połyskiem. Idąc > twoim tokiem myślenia fabryczne malowanie EN57 (piaskowo-granatowe) też jest > do dupy, no bo na dobrą sprawę również opiera się na poziomych paskach. O > zgrozo, a co powiedzieć na malowanie pomarańczowe, tak do niedawna popularne. > Tam to dopiero są paski, no wprost tragedia i bezguście. A Koleje azowieckie - > cholera, same paski i żaden nie chce dominować. :> Chyba mnie nie zrozumiałeś. Powierzchnia wagonu jest za bardzo pociachana, pasów jest za dużo. Robi się z tego kolorowa zebra. O niebo bardziej podobało mi się malowanie zółto-niebieskie (największy kontrast wśród barw) oraz brązowo (bordowo)-pomarańczowe (stonowanie barw). Dwa kolory i góra trzy paski wystarczą dla starego EN57. A w ogóle to najbardziej z malowań jakie widziałem podobało mi się w wersji dla kolei słoweńskich (kremowo-czerwone). > > Ty chyba naprawdę chciałbys pociąg w jakieś tandetne wzorki, albo najlepiej w > szkocką kratę. Akurat jestem największym wrogiem pretensjonalności, a wzorków nie znoszę - dlatego też na swojej stronie wyśmiewam pstrokate i krzykliwe budowle w Łodzi. Moje projekty są zawsze minimalistyczne, oszczędne, surowe, modernistyczne. Amerykańskie pseudowiktoriańskie wieżowce to dla mnie jakiś koszmar. W ogóle stylistyka Stanowa - wzorzysta jest dla mnie nie do zaakceptowania. Dlatego Twoje spostrzeżenia są błędne, bo ja krytykuję pstrokaciznę nowych EN57. Dla kolei Mazowieckich wcale nie są lepsze. Nie rozumiem, dlaczego ktoś tabor starego typu koniecznie chce unowocześnić malowaniem. Dla mnie to wygląda śmiesznie. To jakby góralską chatę pomalować na srebrny metalik, żeby przypominała Hi-Tech. Wszystko ma swój charakter i nie wszystko się nadaje do upodabniania do nowoczesnych trendów. Dla mnie we wzornictwie liczy się autentyczność i czysta forma. > Nie. Oznacza to tylko, że EZT z tamtego zdjęcia prawdopodobnie nie trzyma > ustalonego schematu kolorystycznego, a przynajmniej takie sprawia wrażenie > (srebrne paski; przyglądam się po raz któryś z rzędu i nadal widzę srebro i a > nie połyskujący jasno-szary). Zerknij na obie fotki, a zobaczysz, że to dwie > jednostki, a nie ta sama na różnych zdjęciach. Bo chyba tego istotnego faktu > nie zauważyłeś. Ten drugi EN57 wygląda już lepiej. Stara bryła i nowe malowanie. Dla mnie to złe zestawienie. Najgorsze są te stare dwudzielne zaokrąglone okna i ohydne wiadra na czole. To tak jak z ta góralską chatą... -- Odpłyń Łodzią z EL-042 Odpowiedz Link Zgłoś
michal.ch Re: a jednak znowu nowa koncepcja... 14.05.06, 19:06 Akurat te okna i wiadra nadają temu EZT wyrazu. Szczególnie wiadra. Bez nich ta "gęba" w oryginalnej stylistyce i tylko z nowymi światłami byłaby nijaka. Osobiście jestem przciwnikiem doklejania plastikowych ryjów do starych tramwajów/pociągów. Tym bardziej jeśli oryginał jest ładny, a tak się składa, że EN57 ma naprawdę rasowy i charakterystyczny wygląd i nie widzę powodów, żeby pozbywać się tego wizerunku. Odpowiedz Link Zgłoś
el-042 Re: a jednak znowu nowa koncepcja... 14.05.06, 20:54 Tu się mogę zgodzić. Dla mnie bezsensowne jest zmienianie starego, by udawało nowe. To po prostu fałsz, a i wynik często jest o wiele gorszy, niż się spodziewano. Jeżeli już zmiany, to w stylu starego, albo totalne, by stare w ogóle zaniknęło i by uzyskano zupełnie nową jakość. Doklejanie jakiegoś elementu nową jakością na pewno nie jest. Jest raczej oszustwem i udawaniem, że po doklejeniu przodu mamy superpociąg. -- Odpłyń Łodzią z EL-042 Odpowiedz Link Zgłoś
michal.ch Re: Zmodernizowane EN57 26.04.06, 11:03 Zabawnie wygląda w tym wnętrzu Hassler w klasycznej obudowie. Prawie jak taki wiszący "zegar z kukułką". ;) To już mogli go na pulpit jakoś wrzucić, sądzę, że byłoby to nawet wygodniejsze dla prowadzącego. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: wiewiór Re: Zmodernizowane EN57 IP: *.toya.net.pl 26.04.06, 14:41 szkoda tylko że dalej to EN57 tak jak w warszawie SKM głośne, powolne przy ruszaniu, odgłosy jak ze starej poczciwej "łajki" ale z zewnątrz jak i wśrodku musze przyznać że prezentuje się rewelacyjnie Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: mch Re: Zmodernizowane EN57 IP: *.lodz.dialog.net.pl 26.04.06, 15:13 A skąd wiesz, jakie odgłosy wydaje? Jechałeś nim? Poczytaj specyfikację modernizacji, a potem pisz. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: wiewiór Re: Zmodernizowane EN57 IP: *.toya.net.pl 26.04.06, 17:46 bardziej wyciszony - SKM warszawa (newag też wyciszał i coś to nie pomogło) Modernizacja wózków - może to coś zmieni ale reszta jest dalej ta sama (rama, napęd, hamulce), głównie ma zmieniony wygląd i dobrze bo fajniej wygląda niż typowe EN Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Aeczko Re: Zmodernizowane EN57 IP: *.internetdsl.tpnet.pl 27.04.06, 10:31 Toaleta jak sądzę nie jest w obiegu zamkniętym i kupa tak jak dawniej będzie lądować na torowisku... No, no. Modernizacja... Odpowiedz Link Zgłoś
michal.ch Re: Zmodernizowane EN57 27.04.06, 11:15 Nawozy naturalne wracają do łask. Trzeba mysleć "ekologicznie"... ;) Odpowiedz Link Zgłoś
yarro Re: Zmodernizowane EN57 27.04.06, 12:28 Większość regio w Belgii i Holandii nadal ma z tego co wiem WC otwarte. I co? Odpowiedz Link Zgłoś
el-042 Re: Zmodernizowane EN57 29.04.06, 10:58 Jak to WC otwarte? To w czasie załatwiania potrzeby cały wagon musi się przesiąść do innego? -- Odpłyń Łodzią z EL-042 Odpowiedz Link Zgłoś
yarro Re: Zmodernizowane EN57 29.04.06, 17:41 O raaaaany. Bardzo zabawne. Umarłem. Chodzi o to że kupka i siusiu ląduje na torowisku, a nie w zbiorniku. Kapujesz? Odpowiedz Link Zgłoś
el-042 Re: Zmodernizowane EN57 29.04.06, 17:49 A ja myślałem, że narodziła się na zachodzie jakaś nowa świecka kultura. Pokaż mi jak srasz, a powiem ci, kim jesteś. Jednak europejczycy z zachodu nie są jeszcze aż tak otwarci. Szkoda, byłby to powrót do natury. -- Odpłyń Łodzią z EL-042 Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Artur Przezywacz Re: Zmodernizowane EN57 IP: 195.69.82.* 29.04.06, 17:55 You're not funny anymore Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Aleczko Re: Zmodernizowane EN57 IP: *.internetdsl.tpnet.pl 30.04.06, 14:45 Belgowie i Holendrzy zazwyczaj przestrzegają zakazu i nie robią kupy podczas postoju pociągu na stacji (no chyba że akurat jedzie imigrant z Polski). Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Mike Re: Zmodernizowane EN57 IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 29.04.06, 19:47 Piekny ten pociag!!!!!!! Odpowiedz Link Zgłoś