Dodaj do ulubionych

Zmodernizowane EN57

25.04.06, 23:27
PKP Przewozy Regionalne pokazały swoje zmodernizowane z funduszy europejskich
zespoły trakcyjne EN57. Ciekawa kolorystyka...
www.pr.pkp.pl/code/glowna.php?ID=1000&wersja=pol&TSID=129&nav=B
Obserwuj wątek
    • Gość: yarro z nielogu Re: Zmodernizowane EN57 IP: *.toya.net.pl 26.04.06, 03:06
      No niezłe, niezłe :)

      Myślałem, że te foty to same wizualki... :)
    • Gość: J.G Re: Zmodernizowane EN57 IP: *.toya.net.pl 26.04.06, 09:41
      w poniedziałek stała taka jednostka na kaliskim ale z normalan sciana czołową
      • Gość: mamadoo Re: Zmodernizowane EN57 IP: 212.191.130.* 26.04.06, 09:46
        Czerwono-biała?
        Jeśli nie, to nie z puli 75 zmodernizowanych z funduszy unijnych.
        • Gość: J.G Re: Zmodernizowane EN57 IP: *.toya.net.pl 26.04.06, 10:42
          Gość portalu: mamadoo napisał(a):

          > Czerwono-biała?
          > Jeśli nie, to nie z puli 75 zmodernizowanych z funduszy unijnych.

          dokładnie w takim samym malowaniu jak na tych fotkach ( tylko z napisem PR
          szczecin )
          • Gość: mamadoo Re: Zmodernizowane EN57 IP: 212.191.130.* 26.04.06, 10:57
            Czyżby PKP PR chciało wprodzić nowe, jednolite barwy taboru , których właściwie
            nie ma? Wagony w innym kolorze, piętrowe w innym, składy elektryczne chyba mają
            już z pięć wersji malowania, nieliczne szynobusy - każdy inny.
            Nie świadczy to najlepiej o tej firmie. Nawet Intercity czy Cargo myśli o
            zintegrowanej kolorystyce, identyfikacji wizualnej. W Przewozach Regionalnych
            nawet tego nie potrafią zrobić....
            • michal.ch Re: Zmodernizowane EN57 26.04.06, 12:17
              Gość portalu: mamadoo napisał(a):

              > Czyżby PKP PR chciało wprodzić nowe, jednolite barwy taboru , których właściwie
              >
              > nie ma?


              Docelowo wszystkie EZT mają uzyskać malowanie wybrane w konkursie na stronie
              internetowej PKP. Pisali przecież o tym.


              > Wagony w innym kolorze, piętrowe w innym, składy elektryczne chyba mają
              >
              > już z pięć wersji malowania, nieliczne szynobusy - każdy inny.


              Szynobusy w przeważającej części są własnością władz lokalnych, więc to nie PKP
              decyduje o ich malowaniu. Każdy region maluje po swojemu.


              > Nie świadczy to najlepiej o tej firmie. Nawet Intercity czy Cargo myśli o
              > zintegrowanej kolorystyce, identyfikacji wizualnej.


              Intercity ma tylko zbliżone wizualnie wagony, więc sprawa była prosta. Nie ma za
              to EZT, nie ma piętrusów itp. Przecież w PKP-PR wagony też są malowane jednakowo.

              O estetyce i dopasowaniu do taboru nowego malowania lokomotyw Cargo się nie
              wypowiem, bo by mi post wycięli za niecenzuralne słowa w dość dużej ilości...


              > W Przewozach Regionalnych
              > nawet tego nie potrafią zrobić....


              Polemizowałbym. Wagony osobowe drugiej klasy maja jednolite malowanie, pierwsza
              klasa również, piętrusy także (w większości), EZT nie wszystkie, ale tylko i
              wyłącznie ze względu na ich ogromną liczbę (kolor niebieski z zółtym pasem przez
              środek pudła - nie zdążono zrealizować planu w 100% przed wdrożeniem nowego
              wzorca). Różny typ taboru - różne barwy. Ale w granicach poszczególnych serii
              PKP-PR stara się wprowadzać jednolity wzorzec.
              • Gość: mamadoo Re: Zmodernizowane EN57 IP: 212.191.130.* 26.04.06, 13:16
                Przeciętny pasażer nie wie, że jedzie z przewozami regionalnymi. Po prostu
                jakaś tam kolej. Wydaje mi się, że jest już wyższa świadomość tego aspektu u
                pasażerów PKP IC.
                Wiele kolei europejskich można zidentyfikować od razu. Na przykłada niemieckie
                DB Regio - czerwone wagony, składy, od razu wiadomo. Białe z czerwonym pasem
                DB - Intercity.
                Parę przykładów "jednolitego" malowania PKP PR:
                transport.asi.pwr.wroc.pl/0.1A/duze/0D/37918.jpg
                transport.asi.pwr.wroc.pl/0.1A/duze/04/12089.jpg
                transport.asi.pwr.wroc.pl/0.1A/duze/04/9580.jpg
                • Gość: mch Re: Zmodernizowane EN57 IP: *.lodz.dialog.net.pl 26.04.06, 13:38
                  Ostatnie jest jak najbardziej firmowe i zgodne z malowaniem EZT i wagonów
                  piętrowych (niebieski z zółtym pasem - to były do niedawna barwy PKP-PR, z
                  wyjątkiem zwykłych wagonów). Dwa pierwsze nie wiem jakim cudem powstały i
                  wygląda to na twórczość lokalną.
                  • Gość: mch Re: Zmodernizowane EN57 IP: *.lodz.dialog.net.pl 26.04.06, 14:01
                    Poniżej w ramach uzupełnienia dotychczasowe wzorce malowania firmowego PKP-PR
                    (niebiesko-żółte).

                    Zespoły trakcyjne:

                    www.psmkms.ipx.pl/kolej/en571806.jpg
                    www.railfaneurope.net/pix/pl/electric/emu/EN57/blue-yellow/Gdansk/EN57-1554_-_2005-05-18.jpg
                    transport.asi.pwr.wroc.pl/0.1A/duze/04/9580.jpg
                    Wagony piętrowe:

                    www.wagony.net/foto/Bhp2.jpg
                    www.wagony.net/obrazki/mal_Bdhpumn.gif

                    Tak więc nie można zarzucić PKP-PR, że nie miało barw identyfikacyjnych. Ilość
                    taboru spowodowałą jednak, że nie zdążono przemalować kompletu. Ale sztuk w
                    wyżej prezentowanych barwach (z wyjątkiem szynobusów, gdzie faktycznie panuje
                    wolna amerykanka) jest wbrew Twojej opinii bardzo dużo.

                    Wagony jedopoziomowe również mają malowanie łatwo identyfikowalne - pokaż mi
                    drugiego przewoxnika kolejowego w Polsce, który maluje wagony pasażerskie
                    pierwszej i drugiej klasy identycznie jak PKP-PR (może zostało jeszcze kilka
                    sztuk w Intercity, których nie zdążono przelakierować, ale to już niedobitki -
                    btw świadczące o tym, że rzeczone Intercity też nie ma 100% malowania firmowego).

                    • el-042 Re: Zmodernizowane EN57 27.04.06, 01:50
                      Na zdjęciu:
                      www.psmkms.ipx.pl/kolej/en571806.jpg
                      EZT mają różne kolory trąbek sygnałowych: w jednym są niebieskie, a w drugim
                      żółte. Trąbek już nie zunifikowali. Niedociągnięcia, eh.
                      A te nowe EZT czerwono-szare z nowym czołem jak dla mnie są brzydkie. Jedyna
                      większa zmiana to kolor i czoło, które jest toporne i przez które wagon
                      wygląda, jakby miał wodogłowie. Te na warszawski SKM sto razy ładniejsze.

                      --
                      Odpłyń Łodzią z EL-042
                      • el-042 Re: Zmodernizowane EN57 27.04.06, 02:01
                        Poza tym jak to jest?
                        Na 5. zdjęciu z tego linku 70.85.129.219/cgi-bin/sas.cgi?
                        u=IJWDihVn;b=kolej;r=2;p=04d2.1;f=DOC;o=;v=VIEW
                        oraz na tym zdjęciu www.pr.pkp.pl/img_in/GALERIA/duze/pezt11.jpg
                        wynika, że ten pociąg ma dwa typy drzwi zewnętrznych pasażerskich (kształt
                        okien).

                        --
                        Odpłyń Łodzią z EL-042
                        • el-042 Re: Zmodernizowane EN57 27.04.06, 02:05
                          Jeszcze raz te linki:

                          5. zdjęcie

                          i to.

                          --
                          Odpłyń Łodzią z EL-042
                          • michal.ch Re: Zmodernizowane EN57 27.04.06, 09:43
                            Pierwszy link nie działa, ale domyślam się o co chodzi. Wynika to z tego, że
                            modernizacje robią dwie firmy. Jednostki różnią się drobnymi detalami.

                            A odnośnie trąbek - nie czepiaj się szczegółów. Przeciętna gospodyni domowa i
                            tak nie zwróci uwagi. ;)
                            • el-042 Re: Zmodernizowane EN57 27.04.06, 10:50
                              No tak, a wczoraj link działał. Chodzi mi o artykuł z 2006-04-26
                              pt. "Prezentacja zmodernizowanych ezt PKP „PR” ze strony www.rynek-kolejowy.pl
                              Zaprezentowano tam nowy EZT EN57-1417rb. Na stronie PKP zaprezentowano chyba ten sam skład. Może jednak tam
                              są zdjęcia różnych składów (drugi jest tam w trakcie lakierowania) i stąd te
                              różnice w detalach. Mnie się jednak nie podoba, że zachowano stary krój drzwi i
                              okien sfazowanych (zaokrąglenia narożników). Na ujęciach ze strony PKP przód
                              wygląda OK, ale na stronie Rynek Kolejowy wygląda topornie, mnie przypomina
                              kogoś z wodogłowiem albo Moby Dicka. No a wewnątrz nowy EZT wygląda dość
                              tandetnie. W którejś z wcześniejszych modernizacji EN57 półki bagażowe
                              wyglądały o wiele ładniej (takie w wycięte kółeczka). Poza tym nie ma
                              informacji dla podróżnych wewnątrz, zachowano stare nawiewniki, drzwi
                              międzyprzedziałowe (dlaczego z nich nie zrezygnowano?). Ze względu na
                              niepełnosprawnych wciśnięto sedes w róg WC. OK, cieszę się, ale można to było
                              rozplanować lepiej, bo wyglada to dość śmiesznie. Wg mnie zmiany w nowym EZT są
                              na tyle małe, że szkoda ładować pieniędzy, bo nowej jakości w wyglądzie
                              przynajmniej nie osiągnięto. Nie mówiąc już o technice i elektryce, która
                              powinna być zmieniona, ale na tym to ja się nie znam, choć mam świadomość, że
                              pewnie te wagony pod grubą tapetą makijażu kryją rupieć. Mam nadzieję, że
                              pojeżdżą one jeszcze 10, góra 15 lat i wreszcie ktoś się ich pozbędzie.
                              Wizualnie jestem niemile rozczarowany. Te EZT na SKM są dla mnie o wiele
                              ładniejsze.

                              --
                              Odpłyń Łodzią z EL-042
                              • el-042 Re: Zmodernizowane EN57 27.04.06, 11:02
                                Podoba mi się ta nowoczesność z tą tablicą kierunkową na SKMie:
                                www.fuw.edu.pl/~michalj/kolej/14we-20051006/1006-133437.html
                                ;)

                                --
                                Odpłyń Łodzią z EL-042
          • mamadoo a jednak znowu nowa koncepcja... 02.05.06, 22:28
            > dokładnie w takim samym malowaniu jak na tych fotkach ( tylko z napisem PR
            > szczecin )

            Póki nie zobaczyłem to nie wierzyłem
            stary:
            transport.asi.pwr.wroc.pl/1-13086.html
            nowy:
            stud.pam.szczecin.pl/~wizard/details.php?image_id=4788&sessionid=ef5d104e4af07edc20244ef40c65ad6a
            I tak PKP PR ma niesmowity chaos w malowaniu nawet tej samej serii co nie
            poprawoia "rozpoznawalności". Po prostu jakieś pociągi...
            • mamadoo koncepcji parę... 02.05.06, 23:08
              A teraz...garść koncepcji malowania zestawów trakcyjnych EN57:
              koncepcja ostatnia (sprzed czerwono-srebrnej, najnowszej a la Deutsche Bahn)
              www.railfaneurope.net/pix/pl/electric/emu/EN57/blue-yellow/Reda/EN57-1249_2006_04_04_02.jpg
              ...i jej ciemniejszy pierwowzór z Bydgoszczy:
              transport.asi.pwr.wroc.pl/0.1A/tournee.php?p=42118
              to miało być dla "aglomeracji warszawskiej i śląskiej":
              www.railfaneurope.net/pix/pl/electric/emu/EN57/red-orange/57-997-mt.jpg
              ale w międzyczasie pojawiły się Koleje Mazowieckie:
              www.przegubowiec.com/galeria/displayimgpkp.php?album=8&pos=6
              klasyka (jescze z lat przedwojennych)
              www.railfaneurope.net/pix/pl/electric/emu/EN57/ivory-blue/pkpen57.jpg
              klasyka gdy się "trochę" inna farba trafiła:
              transport.asi.pwr.wroc.pl/0.1A/tournee.php?p=47598
              transport.asi.pwr.wroc.pl/0.1A/tournee.php?p=12177
              pomarańczowy:
              www.railfaneurope.net/pix/pl/electric/emu/EN57/orange/Warszawa/EN57-1748_08-04-03.jpg
              pomarańczowy z żółtym czołem (ledwo co widać):
              jjc1.republika.pl/galeria/en57-1938%20(tomek).JPG
              wariant "regionalny" (z firankami):
              transport.asi.pwr.wroc.pl/0.1A/tournee.php?p=22740
              inny wariant(?):
              www.railfaneurope.net/pix/pl/electric/emu/EN57/misc/EN57-1050.jpg
              jescze były inne (ale nie mogę znaleźć zdjęć)np:
              pomarańczowy ale z ukośnymi czerwonymi figurami, pomarańczowy z szerokim
              brązowym pasem i białymi lamówkami i a la SKM trójmiejska tylko z czerwonym i
              białym zamiast żółtym i niebieskim jak tu:
              transport.asi.pwr.wroc.pl/0.1A/tournee.php?p=38564
              ...bym zapomniał, jeszcze na EN71 (czyli nieco dłuższym wariancie EN57) pojawiło
              się coś takiego:
              transport.asi.pwr.wroc.pl/0.1A/tournee.php?p=44502
              transport.asi.pwr.wroc.pl/0.1A/tournee.php?p=1309
              Ile jest tych wariantów? Myślę, że wielość koncepcji świetnie wpływa na
              rozpoznawalność marki "PKP Przewozy Regionalne". Może i tak nie ma się czym
              chwalić i z czym identyfikować. Do tego możemy dodać z 6 wariantów malowania
              wagonów piętrowych, wagony jednopokładowe i z 5 wariantów malowania szynobusów
              należących do PKP. Tęczowa kolej...
            • el-042 Re: a jednak znowu nowa koncepcja... 02.05.06, 23:58
              EN57 ze starym czołem w nowym malowaniu wygląda tragicznie. Kolory nie pasują i
              proporcje oraz liczba pasów zła. Po co długi pociąg dzielić jeszcze dodatkowo
              na wiele poziomych linii? To ma być coś jak Deutsche Bahn? To może od razu
              pomalowac jak ICE, nikt się nie pozna.

              --
              Odpłyń Łodzią z EL-042
              • mamadoo Kolejne warianty...świeże... 03.05.06, 12:13
                O proszę, kolejny przykład "spójnej koncepcji":
                www.railfaneurope.net/pix/pl/diesel/dmu/SA101/SA101-002%2BSA102-001_2006.04.26_03.jpg
                • michal.ch Re: Kolejne warianty...świeże... 09.05.06, 20:10
                  > O proszę, kolejny przykład "spójnej koncepcji":
                  >
                  www.railfaneurope.net/pix/pl/diesel/dmu/SA101/SA101-002%2BSA102-001_2006.04.26_03.jpg


                  Drugi jest pomalowany prawidłowo. Ten pierwszy to jakaś kolejna wizja pana
                  Zenona z lakierni.
              • Gość: Ja Re: a jednak znowu nowa koncepcja... IP: *.lodz.cvx.ppp.tpnet.pl 03.05.06, 22:51
                Zgadzam się. Nie wiem jak to PKP robi, ale za co się nie weźmie - to spie**y.
                Na wizualizacjach malowanie wyglądało ok. Było zestawienie białego czerwonego i
                bodajże ciemnego granatu. Ten po modernizacji to jeszcze ledwo ledwo ale się
                prezentuje, no ale ten stary. Dajcie spokój. Bura czerwień z niecałkiem czarnym
                i ciemnym srebrnopodobnym. Ptfuj!
                • michal.ch Re: a jednak znowu nowa koncepcja... 09.05.06, 20:09
                  Jaki granat? Człowieku, mylisz projekty.
              • michal.ch Re: a jednak znowu nowa koncepcja... 09.05.06, 22:44
                el-042 napisał:

                > EN57 ze starym czołem w nowym malowaniu wygląda tragicznie.


                Nie powiedziałbym. Wybraliście złe zdjęcie, btw świadczące o tym, że ktoś
                zamiast wziąć właściwy lakier według zatwierdzonego projektu, machnął EZT w
                takie kolory, jakie akurat miał po ręką. Co tam robią te srebrne paski??? To
                jest machnięte na całej długości srebrzanką, czy tylko to jakieś przywidzenie?
                Miał być szary metalik.


                > Kolory nie pasują i
                >
                > proporcje oraz liczba pasów zła. Po co długi pociąg dzielić jeszcze dodatkowo
                > na wiele poziomych linii?


                Taaa, twoje wypowiedzi zaczynają mnie draznić. Wypowiedział się pan plastyk od
                siedmiu boleści. Może mieli go pomalowac w pionowe paski, co wg ciebie optycznie
                skróciłoby EZT i pewnie wyglądałoby lepiej? Skąd ty możesz wiedzieć czy ilość
                pasków jest zła? Dla twojej informacji - projekt wybrany został w konkursie. Ale
                oczywiście pan zarozumialec wie lepiej, jak powinno wyglądac malowanie, a osoby,
                które na to zagłosowały to półgłówki? :P

                Tutaj lepsza wersja nowego malowania:

                www.railways.pl/main.php?g2_itemId=748
                • el-042 Re: a jednak znowu nowa koncepcja... 10.05.06, 00:44
                  Są złe proporcje pasów, bo ten skład zamiast mieć jakiś dominujący kolor jest
                  po prostu w paski i wg mnie wygląda to źle. Poza tym część czoła ponad szybą
                  też powinna być czerwona, nie wiem, po co samą górę nagle ucięto. Sama
                  koncepcja malowanie może być, ale nie w tych proporcjach. Z resztą większości
                  oglądających ten typ malowania się nie podoba, więc to nie moje widzimisię.
                  Widziałem projekt, wyglądał o niebo lepiej. Śmieszny jest argument, że
                  wybraliśmy złe zdjęcie. To co? Pociąg można oglądać tylko z wybranyh ujęć?

                  --
                  Odpłyń Łodzią z EL-042
                  • michal.ch Re: a jednak znowu nowa koncepcja... 10.05.06, 10:19
                    > Są złe proporcje pasów, bo ten skład zamiast mieć jakiś dominujący kolor jest
                    > po prostu w paski i wg mnie wygląda to źle.


                    Na burcie są tylko dwa szerokie pasy - czerwony i czarny/grafitowy. Oba nałożone
                    na jednolite tło o barwie jasno-szarej z metalicznym połyskiem. Idąc twoim
                    tokiem myślenia fabryczne malowanie EN57 (piaskowo-granatowe) też jest do dupy,
                    no bo na dobrą sprawę również opiera się na poziomych paskach. O zgrozo, a co
                    powiedzieć na malowanie pomarańczowe, tak do niedawna popularne. Tam to dopiero
                    są paski, no wprost tragedia i bezguście. A Koleje Mazowieckie - cholera, same
                    paski i żaden nie chce dominować. :>

                    Ty chyba naprawdę chciałbys pociąg w jakieś tandetne wzorki, albo najlepiej w
                    szkocką kratę.


                    > Śmieszny jest argument, że
                    > wybraliśmy złe zdjęcie. To co? Pociąg można oglądać tylko z wybranyh ujęć?


                    Nie. Oznacza to tylko, że EZT z tamtego zdjęcia prawdopodobnie nie trzyma
                    ustalonego schematu kolorystycznego, a przynajmniej takie sprawia wrażenie
                    (srebrne paski; przyglądam się po raz któryś z rzędu i nadal widzę srebro i a
                    nie połyskujący jasno-szary). Zerknij na obie fotki, a zobaczysz, że to dwie
                    jednostki, a nie ta sama na różnych zdjęciach. Bo chyba tego istotnego faktu nie
                    zauważyłeś. Ten drugi EN57 wygląda już lepiej.
                    • el-042 Re: a jednak znowu nowa koncepcja... 13.05.06, 01:49
                      > Na burcie są tylko dwa szerokie pasy - czerwony i czarny/grafitowy. Oba
                      > nałożone na jednolite tło o barwie jasno-szarej z metalicznym połyskiem. Idąc
                      > twoim tokiem myślenia fabryczne malowanie EN57 (piaskowo-granatowe) też jest
                      > do dupy, no bo na dobrą sprawę również opiera się na poziomych paskach. O
                      > zgrozo, a co powiedzieć na malowanie pomarańczowe, tak do niedawna popularne.
                      > Tam to dopiero są paski, no wprost tragedia i bezguście. A Koleje azowieckie -
                      > cholera, same paski i żaden nie chce dominować. :>

                      Chyba mnie nie zrozumiałeś. Powierzchnia wagonu jest za bardzo pociachana,
                      pasów jest za dużo. Robi się z tego kolorowa zebra. O niebo bardziej podobało
                      mi się malowanie zółto-niebieskie (największy kontrast wśród barw) oraz brązowo
                      (bordowo)-pomarańczowe (stonowanie barw). Dwa kolory i góra trzy paski
                      wystarczą dla starego EN57. A w ogóle to najbardziej z malowań jakie widziałem
                      podobało mi się w wersji dla kolei słoweńskich (kremowo-czerwone).

                      >
                      > Ty chyba naprawdę chciałbys pociąg w jakieś tandetne wzorki, albo najlepiej w
                      > szkocką kratę.

                      Akurat jestem największym wrogiem pretensjonalności, a wzorków nie znoszę -
                      dlatego też na swojej stronie wyśmiewam pstrokate i krzykliwe budowle w Łodzi.
                      Moje projekty są zawsze minimalistyczne, oszczędne, surowe, modernistyczne.
                      Amerykańskie pseudowiktoriańskie wieżowce to dla mnie jakiś koszmar. W ogóle
                      stylistyka Stanowa - wzorzysta jest dla mnie nie do zaakceptowania. Dlatego
                      Twoje spostrzeżenia są błędne, bo ja krytykuję pstrokaciznę nowych EN57. Dla
                      kolei Mazowieckich wcale nie są lepsze. Nie rozumiem, dlaczego ktoś tabor
                      starego typu koniecznie chce unowocześnić malowaniem. Dla mnie to wygląda
                      śmiesznie. To jakby góralską chatę pomalować na srebrny metalik, żeby
                      przypominała Hi-Tech. Wszystko ma swój charakter i nie wszystko się nadaje do
                      upodabniania do nowoczesnych trendów. Dla mnie we wzornictwie liczy się
                      autentyczność i czysta forma.

                      > Nie. Oznacza to tylko, że EZT z tamtego zdjęcia prawdopodobnie nie trzyma
                      > ustalonego schematu kolorystycznego, a przynajmniej takie sprawia wrażenie
                      > (srebrne paski; przyglądam się po raz któryś z rzędu i nadal widzę srebro i a
                      > nie połyskujący jasno-szary). Zerknij na obie fotki, a zobaczysz, że to dwie
                      > jednostki, a nie ta sama na różnych zdjęciach. Bo chyba tego istotnego faktu
                      > nie zauważyłeś. Ten drugi EN57 wygląda już lepiej.

                      Stara bryła i nowe malowanie. Dla mnie to złe zestawienie. Najgorsze są te
                      stare dwudzielne zaokrąglone okna i ohydne wiadra na czole. To tak jak z ta
                      góralską chatą...

                      --
                      Odpłyń Łodzią z EL-042
                      • michal.ch Re: a jednak znowu nowa koncepcja... 14.05.06, 19:06
                        Akurat te okna i wiadra nadają temu EZT wyrazu. Szczególnie wiadra. Bez nich ta
                        "gęba" w oryginalnej stylistyce i tylko z nowymi światłami byłaby nijaka.

                        Osobiście jestem przciwnikiem doklejania plastikowych ryjów do starych
                        tramwajów/pociągów. Tym bardziej jeśli oryginał jest ładny, a tak się składa, że
                        EN57 ma naprawdę rasowy i charakterystyczny wygląd i nie widzę powodów, żeby
                        pozbywać się tego wizerunku.
                        • el-042 Re: a jednak znowu nowa koncepcja... 14.05.06, 20:54
                          Tu się mogę zgodzić. Dla mnie bezsensowne jest zmienianie starego, by udawało
                          nowe. To po prostu fałsz, a i wynik często jest o wiele gorszy, niż się
                          spodziewano. Jeżeli już zmiany, to w stylu starego, albo totalne, by stare w
                          ogóle zaniknęło i by uzyskano zupełnie nową jakość. Doklejanie jakiegoś
                          elementu nową jakością na pewno nie jest. Jest raczej oszustwem i udawaniem, że
                          po doklejeniu przodu mamy superpociąg.

                          --
                          Odpłyń Łodzią z EL-042
    • michal.ch Re: Zmodernizowane EN57 26.04.06, 11:03
      Zabawnie wygląda w tym wnętrzu Hassler w klasycznej obudowie. Prawie jak taki
      wiszący "zegar z kukułką". ;)

      To już mogli go na pulpit jakoś wrzucić, sądzę, że byłoby to nawet wygodniejsze
      dla prowadzącego.
      • Gość: wiewiór Re: Zmodernizowane EN57 IP: *.toya.net.pl 26.04.06, 14:41
        szkoda tylko że dalej to EN57 tak jak w warszawie SKM głośne, powolne przy
        ruszaniu, odgłosy jak ze starej poczciwej "łajki" ale z zewnątrz jak i wśrodku
        musze przyznać że prezentuje się rewelacyjnie
        • Gość: mch Re: Zmodernizowane EN57 IP: *.lodz.dialog.net.pl 26.04.06, 15:13
          A skąd wiesz, jakie odgłosy wydaje? Jechałeś nim? Poczytaj specyfikację
          modernizacji, a potem pisz.
          • Gość: wiewiór Re: Zmodernizowane EN57 IP: *.toya.net.pl 26.04.06, 17:46
            bardziej wyciszony - SKM warszawa (newag też wyciszał i coś to nie pomogło)
            Modernizacja wózków - może to coś zmieni
            ale reszta jest dalej ta sama (rama, napęd, hamulce), głównie ma zmieniony
            wygląd i dobrze bo fajniej wygląda niż typowe EN
    • Gość: Aeczko Re: Zmodernizowane EN57 IP: *.internetdsl.tpnet.pl 27.04.06, 10:31
      Toaleta jak sądzę nie jest w obiegu zamkniętym i kupa tak jak dawniej będzie
      lądować na torowisku... No, no. Modernizacja...
      • michal.ch Re: Zmodernizowane EN57 27.04.06, 11:15
        Nawozy naturalne wracają do łask. Trzeba mysleć "ekologicznie"... ;)
      • yarro Re: Zmodernizowane EN57 27.04.06, 12:28
        Większość regio w Belgii i Holandii nadal ma z tego co wiem WC otwarte. I co?
        • el-042 Re: Zmodernizowane EN57 29.04.06, 10:58
          Jak to WC otwarte? To w czasie załatwiania potrzeby cały wagon musi się
          przesiąść do innego?

          --
          Odpłyń Łodzią z EL-042
          • yarro Re: Zmodernizowane EN57 29.04.06, 17:41
            O raaaaany. Bardzo zabawne. Umarłem.

            Chodzi o to że kupka i siusiu ląduje na torowisku, a nie w zbiorniku. Kapujesz?
            • el-042 Re: Zmodernizowane EN57 29.04.06, 17:49
              A ja myślałem, że narodziła się na zachodzie jakaś nowa świecka kultura. Pokaż
              mi jak srasz, a powiem ci, kim jesteś. Jednak europejczycy z zachodu nie są
              jeszcze aż tak otwarci. Szkoda, byłby to powrót do natury.

              --
              Odpłyń Łodzią z EL-042
              • Gość: Artur Przezywacz Re: Zmodernizowane EN57 IP: 195.69.82.* 29.04.06, 17:55
                You're not funny anymore
        • Gość: Aleczko Re: Zmodernizowane EN57 IP: *.internetdsl.tpnet.pl 30.04.06, 14:45
          Belgowie i Holendrzy zazwyczaj przestrzegają zakazu i nie robią kupy podczas
          postoju pociągu na stacji (no chyba że akurat jedzie imigrant z Polski).
    • Gość: Mike Re: Zmodernizowane EN57 IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 29.04.06, 19:47
      Piekny ten pociag!!!!!!!

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka