Dodaj do ulubionych

Tempo prac przy ŁTR

18.09.07, 12:49
Chwilami zastanawiam się czy rezygnacja z samochodu to był jednak dobry pomysł
- i paradoksalnie nie chodzi tu o czas czy komfort przejazdu, tylko o fakt, że
jadąc 59 a potem Z1/Z2 mimowolnie nawet, ale nie mogę się powstrzymać przed
obserwowaniem "postępu prac" przy ŁTR. To co widzę powoli zaczyna doprowadzać
mnie do pewnej choroby, której nazwa na "k" jest rozwinięciem pewnego
popularnego przekleństwa. Na większości remontowanej trasy totalnie nic się
nie dzieje, średnio widać pięciu ludzi na kilometr, z czego trzech opiera się
o łopatę lub pali papieroska. Cały plac budowy to jeden wielki burdel i syf,
jedyne co zasadniczo jest zrobione to fundamenty pod nowe słupy trakcyjne,
poza tym gdzieniegdzie rozsypane jest trochę drobniejszego tłucznia, grubszego
tłucznia, bezładnie porozwalana geowłóknina, którą najpierw kładą a potem
znowu zdejmują bo zapomnieli pod nią coś ułożyć, świeżo utwardzone walcem
podłoże znowu rozkopują i kładą tam jakieś rury - generalnie z wyjątkiem
odcinków Żwirki-Mickiewicza i ostatnio też Mickiewicza-Zamenhofa, w ostatnich
tygodniach nie widać praktycznie żadnego postępu prac, odcinek
Limanowskiego-Lutomierska jest wstrzymany do dowołania z powodu
nieoczekiwanego znaleziska o charakterze archeologicznym, odcinek
Lutomierska-Legionów (jeden z najtrudniejszych, bo przechodzący przez
wymagającą szczególnie starannego odwodnienia dolinę rzeki Łódki, poza tym z
planowanym znacznym przesunięciem torowiska i budową nowych przystanków) - w
ogóle jeszcze nie ruszony... zastanawiam się, czy którykolwiek z remontowanych
odcinków zostanie oddany jeszcze w tym roku, co pozwoliłoby przynajmniej
częściowo przywrócić normalne funkcjonowanie KM na tym głównym ciągu N-S czy
też wszystko, totalnie wszystko pozostanie tak rozgrzebane na zimę...
Obserwuj wątek
    • Gość: Tomasz.bu Re: Tempo prac przy ŁTR IP: *.ssp.dialog.net.pl 18.09.07, 13:48
      > częściowo przywrócić normalne funkcjonowanie KM na tym głównym
      ciągu N-S czy
      > też wszystko, totalnie wszystko pozostanie tak rozgrzebane na
      zimę...

      Jest jeszcze jedna mozliwość: szyny bedą spawane w środku zimy, z
      podobnym efektem co na łukach na Wyszyńskiego przy Retkińskiej.
      No, ale - optymizmu. Wykonawcy mają w końcu określone terminy, wiec
      jak ich niedotrzymają, to sami bedą mieć kłopoty.
    • Gość: ddj Re: Tempo prac przy ŁTR IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 18.09.07, 16:06
      Niestety masz 100% racji, zresztą już o tym pisałem.
      Ja kilka razy dziennie obserwuję to samo na odc. Rondo Lotników -
      Plac Niepodległości. Nie spieszy im się nawet przynajmniej szybko
      otworzyć skrzyżowanie Pabianicka/Wólczanska.
      Myślę że winę ponoszą osoby odpowiedzialne za przygotowanie warunków
      przetargów. Prawdopodobnie ustalili tak długie dopuszczalne terminy
      wyk. prac że wykonawcom się nie spieszy.
    • Gość: Rafik TOR KRAK najszybciej to załatwi IP: *.ssp.dialog.net.pl 18.09.07, 21:30
      Jakby nie patrzeć ta firma układa torowisko najszybciej. Zrobili już podkłady
      praktycznie na całym odcinku od Żwirki do Zielonej. Od żwirki układają już tory,
      doszli już prawie że do Zamenhofa. Są w trakcie remontu Kościuszki -
      Mickiewicza, robią też Kościuszki - Zamenhofa. Jutro zaczyna się także
      Kościuszki - Zielona.
      A inni, którzy zaczęli remont w tym samym czasie?? Faktycznie, są tylko
      fundamenty pod słupy trakcyjne. Na Piotrkowskiej przy Wigury dzisiaj zaczęli
      robić wylewki. Ale to i tak Infrastruktura jest jest o wiele do tyłu niż Tor Krak.

      Widać Tor Krak chce jechać do domu na święta z poczuciem, że robotę w Łodzi już
      załatwił;)
      • vemod Re: TOR KRAK najszybciej to załatwi 19.09.07, 11:46
        Rzeczywiście odcinek Tor-Kraka wygląda w tym wszystkim najsensowniej. I jeśli,
        zgodnie z sugestią Tomka, zdobyć się na nieco optymizmu, to ewentualnie
        typowałbym Mickiewicza - Legionów do ewentualnego oddania jeszcze w tym roku.
        Zrobione skrzyżowania z Próchnika, Więckowksiego, Zamenhofa, Zieloną wbrew temu
        co pisała jedna z gazet - dziś zaczęli, pozostaje Andrzeja, odcinki między
        skrzyżowaniami w miarę zaawansowane, od Mickiewicza kładą już podkłady i tory
        (ciekawostka - szyny bezrowkowe typu kolejowego!). Odcinek na południe od
        Mickiewicza raczej bez szans, mimo sporego zaawansowania na Kościuszki - w ogóle
        nie ruszona Żwirki, Piotrkowska chyba chwilowo utknęła na etapie najgłębszej
        warstwy podbudowy. Tym bardziej odcinek Legionów - Limanowskiego - tutaj
        zdecydowanie realizacja dopiero w przyszłym roku, w tym wymiana krzyżaka
        Zachodnia/Legionów, którą spokojnie można było zrobić przy okazji remontu
        Pomorskiej. Na szczęście ten odcinek jest do objechania Nowomiejską. W takiej
        sytuacji Limanowskiego - Dolna nic nie wnosi. Natomiast od Dolnej na północ
        jakby chcieli to by zrobili - stosunkowo łatwy w organizacji prac odcinek, bez
        newralgicznych skrzyżowań - mogliby w tym roku przynajmniej do św. Teresy się
        skoncentrować, ale skoro pętla ma tak czy tak iść do likwidacji, to to i tak nie
        ma sensu - tu raczej też typuję przyszły rok, zresztą można sobie podejrzeć na
        mapie MODGiKu www.mapa.lodz.pl jeśli oczywiście wierzyć aktualności informacji
        tam zawartych.
    • Gość: michaŁ 3 kwestie IP: *.toya.net.pl 02.10.07, 14:07
      1. czy Legionów/Zachodnia znowu rozgrzebią łącznie z wymianą torów?
      Przecież to było gruntownie wyremontowane skrzyżowanie góra 3 lata
      temu! Nowe szyny i nowy asfalt.
      2. Co to jest geowłóknina i po co kładą to pod tłuczeń? Może
      wykładzinę z Komfortu by rozłożyć?
      3. Czy na całej trasie nie mogłyby być tory typu kolejowego? Ktoś
      pisał, że przy Mickiewicza będą. W sumie takie typu kolejowego są
      chyba sporo tańsze, nie? Mniej stali potrzeba. Co daje to
      wyżłobienie i rant z drugiej strony? Skoro pociągom wystarczają
      takie zwykłe, to tramwajom nie?
      • Gość: gosc Re: 3 kwestie IP: 195.69.82.* 02.10.07, 14:38
        > 1. czy Legionów/Zachodnia znowu rozgrzebią łącznie z wymianą
        torów?

        Jesli juz to nie "lacznie z wymiana" a "przede wszystkim z wymiana".
        Wymiana torow to nie dodatek do rozgrzebania tylko jego powod

        > 2. Co to jest geowłóknina i po co kładą to pod tłuczeń? Może
        > wykładzinę z Komfortu by rozłożyć?

        Ale smieszne

        > 3. Czy na całej trasie nie mogłyby być tory typu kolejowego?

        Tory typu kolejowego w jezdni?
        • michalstankiewicz Re: 3 kwestie 02.10.07, 16:51
          1. No więc czy po tych 3 latach tory w tym miejscu
          (zachodnia/legionów) już nadają się do wymiany? Jeśli tak to
          delikatnie mówiąc wielka niegospodarność.
          2. Więc po co kładą geowłókninę pod tłuczeń?
          3. Nie w jezdnie, ale w ciągu ulic Kościuszki i Zachodnia znakomita
          część torowiska nie idzie jezdnią. Jezdnią idą tory tylko przez
          skrzyżowania.
          Nie odpowiedziałeś na żadne z tych pytań, więc po co odpisałeś na
          mój post?
          • Gość: gosc Re: 3 kwestie IP: 195.69.82.* 02.10.07, 17:14
            > 1. No więc czy po tych 3 latach tory w tym miejscu
            > (zachodnia/legionów) już nadają się do wymiany? Jeśli tak to
            > delikatnie mówiąc wielka niegospodarność.

            Nie po trzech, tylko po pieciu, to raz
            A dwa - jesli cala trase buduje sie w jakims standardzie (powiedzmy,
            ze wyzszym niz to robiono do tej pory) to sie czasem takie rzeczy
            robi.

            > 3. Nie w jezdnie, ale w ciągu ulic Kościuszki i Zachodnia
            znakomita
            > część torowiska nie idzie jezdnią.

            No i tam wlasnie beda szyny kolejowe, o co chodzi?

            > Nie odpowiedziałeś na żadne z tych pytań, więc po co odpisałeś na
            > mój post?

            Z tego samego powodu dla ktorego napisales o wykladzinie z Komfortu

            Co do geowlokniny to zawsze mozna sobie poczytac np tu

            pl.wikipedia.org/wiki/Geow%C5%82%C3%B3knina
          • Gość: barnaba Re: 3 kwestie IP: *.lodz.msk.pl 02.10.07, 17:17
            > 1. No więc czy po tych 3 latach tory w tym miejscu
            > (zachodnia/legionów) już nadają się do wymiany? Jeśli tak to
            > delikatnie mówiąc wielka niegospodarność.

            5 lat, było to dokładnie wiosną 2002r.
            Jeśli chodzi o samą wymianę:
            - nie wiem czy nie zmienia się geometria torów na skrzyżowaniu
            - wymieniane mają być ZTCW tylko tory- w 2002r. zrobiono im przyzwoitą podbudowę
            (coś takiego jak na Zielonej/Al. Kościuszki).

            > 2. Więc po co kładą geowłókninę pod tłuczeń?

            Na logikę: żeby nie wbijać tłucznia w piach przy walcowaniu.

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka