Dodaj do ulubionych

W ramach relaksu - nietypowy wpis

17.05.22, 18:23
Nie znacie? To posłuchajcie:
youtu.be/H3v9unphfi0
Obserwuj wątek
    • kiks4 Re: W ramach relaksu - nietypowy wpis 17.05.22, 23:06
      Co prawda nie znam się na tym, ale wydaje mi się, że dla tego typu muzyki znakomicie nadają się wnętrza świątyń zbudowanych w stylu romańskim, tak jak w tym kościele św. Bartłomieja, gdzie nawy mają sklepienia kolebkowe. Wydaje mi się, że działają one na fale dźwiękowe jak lustra wklęsłe w optyce. To znaczy skupiają dźwięki i kierują w dół do słuchaczy.
      Tak zbudowana jest także aula naszego Uniwersytetu, uznawana za salę koncertową o doskonałej akustyce.
      Kościoły gotyckie ze sklepieniami krzyżowymi mieszają i rozpraszają fale dźwiękowe, do słuchacza dochodzą te same dźwięki z różnym opóźnieniem dając w sumie efekt pewnego chaosu.
      Ale o tylko moje luźne przypuszczenia, mogę się mylić
      Dzięki Rene za coś innego w naszym zdychającym Forum.
      • qwardian Re: W ramach relaksu - nietypowy wpis 18.05.22, 08:06
        kiks4 napisał:

> Co prawda nie znam się na tym, ale wydaje mi się, że dla tego typu muzyki..

Źródłem muzyki w tym przypadku jest głos, bez udziału montowanego instrumentu. Zresztą organy piszczałkowe w katedrach nie odwzoruje uczciwie żaden głośnik domowy..
      • l.george.l Re: W ramach relaksu - nietypowy wpis 18.05.22, 21:40
        Otóż kościoły zupełnie nie spełniają warunków minimum dobrej sali koncertowej. Nieprzewidywalna temperatura i akustyka, zazwyczaj fatalna. Koszmarnie niewygodne siedzenia, zła widoczność. No i przede wszystkim brak bufetu z drinkami.
        • kiks4 Re: W ramach relaksu - nietypowy wpis 19.05.22, 12:04
          Rozumiem- George- że swoją opinię zbudowałeś po wielu godzinach spędzonych na słuchaniu muzyki kościelnej w różnych świątyniach.