Dodaj do ulubionych

PKP a sprawa radomska

21.01.05, 13:53
i ty możesz mieć wpływ na to jakie pociągi kursować będę do Radomia i innych miast Regionu.

Włącz się do akcji
Obserwuj wątek
    • jdk Re: PKP a sprawa radomska 21.01.05, 14:11
      Proponuje dyskusje, jakie polaczenia kolejowe sa konieczne dla Radomia.

      Rozpatrzmy w 2 wymiarach:
      - strategicznym
      - osobistym (tj. gdzie kto z Was akurat jezdzi i jakiego polaczenia mu brakuje).

      Sprobuje sformulowac propozycje strategiczna:

      1. Bezposrednie polaczenia Radomia z miastami polnocno-zachodniej Polski, tj:
      - Radom-Lodz-Poznan/Szczecin (np. w relacji z Kielc i Lublina, pociagi
      laczone w Radomiu) 1-2 pary pociagow pospiesznych na dobe
      - Radom-Lodz-Torun/Bydgoszcz-Gdan sk (podobnie - relacja Kielce/Lublin lub
      nawet dalej - z Przemysla/Rzeszowa i Krakowa laczone w Radomiu), 1-2 pary
      pociagow pospiesznych na dobe

      2. Przywrocenie ruchu pasazerskiego na trasie Radom-Lodz. Minimalna docelowa
      czestotliwosc powinna wynosic 4-6 pociagow pospiesznych/ekspresowych na dobe +
      4-6 par pociagow osobowych (do Lodzi wzglednie do Tomaszowa Mazowieckiego /
      Koluszek). Czas przejazdu do Lodzi max. 2 godziny.

      I wreszcie:

      3. Gruntowna modernizacja linii kolejowej Warszawa-Radom-Kielce-Krakow
      (polaczona z budowa 2 toru na trasie Radom-Warka) umozliwiajaca przejazd z
      predkoscia maksymalna 160/120 km/h, co przekladaloby sie na czas przejazdu
      Radom-Warszawa max 1 godzine, a na trasie Warszawa-Krakow max 2:45 godziny.

      Wowczas ruch pociagow IC/EX obecnie kierowany CMK moglby isc przez Radom i
      Kielce, obejmujac 2 prawie cwiercmilionowe miasta na trasie.

      To sa moje propozycje.

      Pozdrawiam,
    • Gość: Marek Re: PKP a sprawa radomska IP: 213.134.136.* 21.01.05, 15:37
      Jdk trafnie określił priorytety inwestycyjne PKP z punktu widzenia Raomia. Nie
      jest to nic odkrywczego. Niestety każdy pociąg można zrobić deficytowym, jak
      się chce. Wystarczy przesunąć godzine przyjazdu do stacji docelowej, a okazuje
      się, ze pociąg dotąd oblegany jeździ pusty. Wiele osób pisało do PKP i efekt
      był taki sam, czyli żaden
      Kolejnym problemem jazdy pociagami to stan taboru. Popularnymi żółtkami można
      jechac do 50 km i to przy prędkościach poryszania się 120/160 km.h. Dłużej
      kręgosłup nie wytrzymuje, ani odzież palona przez ogrzewanie podsiedzeniowe,
      nie wspomne o d..e.
    • Gość: ondrasz Re: PKP a sprawa radomska IP: *.internetdsl.tpnet.pl 22.01.05, 11:28
      Likwidacja sieci pociagow osobowych na linii Radom Tomaszów to porażka władz
      miasta i województwa, którzy... tracą silny argument promocyjny Radomia (MIASTO
      NA TRASIE LINII KOLEJOWYCH: KRAKÓW WARSZAWA I ŁÓDŹ KIJÓW:))))))))hłehłehłe.
      Pewnie Fiaty Doblo firmy InterAutko zastąpią pociągi dowożąc lud pracujący
      Wieniawy, Skrzyńska i okolic.
      Zagadka: Kim zostanie Banasiewicz, gdy skończy miłościwie nam prezydentować?
            • pitagor Re: PKP a sprawa radomska 08.02.05, 18:32
              Na stronie www.rynek-kolejowy.pl/news05/0502/0502_035.htm
              Propagandowy rozkład jazdy
              dodano: 08-02-2005
              "Buduj z nami rozkład jazdy 2005-2008" taką akcję prowadzi PKP. Kolej zachęca
              pasażerów do podawania propozycji zmian w połączeniach. Kolejny rozkład jazdy,
              ma obowiązywać przez trzy lata. W tym czasie mają być wprowadzane jedynie
              kosmetyczne poprawki. Związkowcy nazwali akcję PKP propagandową - pisze Głos
              Szczeciński.
              - Nowy rozkład musi spełniać jednocześnie oczekiwania pasażerów i możliwości
              finansowania przewozów. Stąd konieczność zebrania możliwie dużej ilości opinii o
              obecnym rozkładzie jazdy i zdobycie wiedzy o oczekiwaniach pasażerów - czytamy
              na stronach internetowych PKP SA.
              Pasażerowie mogą zgłaszać swoje propozycje zmian na stronie internetowej
              www.pkp.pl. Z dotychczasowych danych wynika, że mieszkańcy woj.
              zachodniopomorskiego chcą przede wszystkim więcej połączeń z dużymi miastami,
              np. do Warszawy, Łodzi czy Krakowa.
              Wiadomo, że o przyszłym rozkładzie jazdy decydować będą m.in. samorządy lokalne.
              Te zaś dysponują budżetem rocznym, a nie trzyletnim. Rozkład jazdy miałby zaś w
              niezmienionym stanie obowiązywać aż przez trzy lata.
              Akcję PKP "Buduj z nami rozkład jazdy" krytykują związkowcy.
              - To czysta propaganda - mówi Romuald Ansen, przewodniczący sekcji kolejarzy
              NSZZ "Solidarność" na Pomorzu Zachodnim. - Dobrze wiem, jaki wpływ na rozkład
              jazdy mają ludzie. Niejednokrotnie wspierałem akcje przywrócenia połączeń
              prowadzoną przez wójtów, burmistrzów czy społeczność lokalną. Nasze apele
              pozostawały bez echa.
              Zdaniem Romualda Ansena powodzenie akcji nie jest możliwe również ze względów
              finansowych.
              - Za kilka miesięcy znów przyjdzie nam usiąść z marszałkiem do rozmów, bo
              zabraknie pieniędzy na finansowanie pociągów - stwierdza. - A co dopiero mówić o
              finansowaniu trzyletniego rozkładu jazdy.
              • isoxazolidine beda pociagi do Drzewicy ?? 09.02.05, 11:17
                ze strony urzedu marszalkowskiego:

                ----
                - Wprowadzone zmiany są kolejnym krokiem w celu usprawnienia funkcjonowania
                spółki. Trzeba podkreślić, że dokonana korekta była możliwa dzięki dobrym
                wynikom spółki w pierwszym miesiącu jej działalności. Optymizmem napawają
                również wstępne wyniki spółki WKD, która w ubiegłym roku zanotowała 320 tys. zł
                zysku. Dodatkowo o 160 tys. zwiększyła się w ubiegłym roku liczba jej
                pasażerów. Warto zauważyć, że przyrost ten nastąpił w trzech ostatnich
                miesiącach roku, kiedy do użytku został oddany nowy pociąg. Jak więc widać
                inwestycja w kolej może przynieść realne efekty. W najbliższym czasie planujemy
                zakup 10-15 autobusów szynowych, co pozwoli znacząco usprawnić przewozy na
                liniach mniej uczęszczanych tj. Siedlce-Czeremcha, Sierpc-Nasielsk, Tłuszcz-
                Ostrołęka, Radom-Dęblin i Radom-Drzewica – powiedział Wicemarszałek Bogusław
                Kowalski.
                - Korekty w rozkładzie jazdy, wprowadzone przez spółkę „Koleje Mazowieckie-KM”
                dotyczą 82 pociągów. Kursowanie rozpocznie 12 nowych pociągów. Trasy wielu
                relacji będą wydłużone. Przywrócono również zawieszone do tej pory połączenia.
                Zmianom uległy także godziny przyjazdów i odjazdów, które zostały dostosowane
                do wymogów pasażerów – podsumowała Prezes Zarządu spółki „Koleje Mazowieckie –
                KM”, Halina Sekita.
                ----

                czyli wynika z tego ze jest szansa na powrot ruchu osobowego po torach na
                trasie radom-drzewica :)) (!!!)
                • jdk Re: beda pociagi do Drzewicy ?? 11.02.05, 21:37
                  Od kiedy te zmiany w rozkladzie??

                  Czy do Drzewicy bedzie jezdzil szynobus?

                  Jak rozumiem, miasto nie kiwnelo palcem, zeby zadzialac w kierunku przywrocenia
                  ruchu pasazerskiego na trasie Radom-Tomaszow? Brawo!... :((
Inne wątki na temat:

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka