Forum   hiroszima

hiroszima

(62 wyniki)
  • Na Hiroszimę i Nagasaki zrzucono bomby atomowe. Piloci, którzy to uczynili, byli w tym celu szkoleni przez 6 miesięcy, aby śmiercionośne bomby trafiły w ściśle określone miejsca. Na sześć miesięcy przed atomowym atakiem lotnictwa USA w tych miastach pojawiło się dwóch mistyków, którzy trzem milionom katolików głosili konieczność nawrócenia, odmawiania Różańca i pokuty jako jedynego ratunku przed czekającymi dniami nieszczęść. Nawoływali oni japońskich katolików, aby przygotowali się, żyli ...
  • odwiedził Gdańsk. z tekstu: "Hibakusha ( przekazali też prezydentowi Gdańska unikalny prezent - tysiąc papierowych żurawi wykonanych techniką origami. W Japonii żuraw jest symbolem życia i szczęścia. Papierowa kompozycja stanie się częścią ekspozycji powstającego w Gdańsku Muzeum II Wojny Światowej. Hibakusha - Japończycy, którzy przeżyli atomowy atak w Hiroszimie i Nagasaki w 1945 r. "
  • Ciekawe jak potoczyłaby sie wojna z Japonią, gdyby Amerykanie nie mieli broni atomowej? Jak myślicie?
  • W powstaniu Warszawskim zginelo wiecej ludzi niz po ataku atomowym na Hiroszime. Dlaczego oszolomstwo spod znaku Braci Mniejszych i o. Dyrektora uwaza, ze PW godne jest uczczenia jako Swieto Narodowe a Okragly Stol i bez jednej kropli krwi polskiej uzyskanie Niepodleglosci, byl Zdrada Narodowa? Ja tego nie rozumiem.
  • Witam wszystkich Zna ktos linki do powaznych stron o Hiroszimie? Jak wygladal sam atak itp? Zbliza sie rocznica i cos bym poczytal na ten temat. Moze ktos ma swoje przemyslenia... pozdrawiam
  • Bez echa przeszła na lubelskim (i nie tylko) forum kolejna rocznica zrzucenia (6 sierpnia 1945 r.)amerykańskiej bomby atomowej na Hiroszimę. Natomiast o Powstaniu Warszawskim (wiem,bliższa koszula ciału) tekstów i opinii było mrowie. Nieliczni zauważyli,że w czasie Powstania Warszawskiego zabitych zostało ok.200 tys.mieszkańców miasta (plus polegli powstańcy-ok.16 tys., plus ranni i zaginieni) podczas gdy od bomby atomowej zrzuconej na Hiroszimę pożegnało się z życiem 78 100 mieszkańcó...
  • mam maly problem: czy to tylko film, do ktorego scenariusz napisala Marguerite Duras, czy jest tez powiesc pod takim tytulem (ewentualnie pod jakimś innym tytulem)? Wlasnie skończyłem najnowszą książkę Amelie Nothomb, w ktorej bohaterowie dlugo dyskutuja o ksiazce Duras pod tym tytulem, natomiast nie bardzo moge wpasc na jej slad. Internet twierdzi, ze to tylko film. I juz mialem sie poddac ale na notce biograficznej M. Duras na ksiazce "Chory na śmierć" jest informacja, ze "Hiroszima...
  • Niejaki Paul Tibbets, dowódca samolotu B-29, który zrzucił bombę atomową na Hiroszimę 6 sierpnia 1945 roku mordując dziesiątki tysięcy japońskich cywili (dzieci, kobiet, starców, mężczyzn), zmarł w wieku lat 92.
  • Jest tu wątek w którym autor określa to co się stało w Hiroszimie mianem ludobójstwa i odpowiedzialnością obarcza armię USA. To oczywiście jest bzdura wynikająca z zoologicznej nianawiści autora do USA! Oraz jego niechęci do jakiegokolwiek wysiłku inteletualnego! Postawowe fakty: - Japonia nie miała zamiaru się poddawać. - Szacunkowy koszt inwazji na wyspy japońskie to: 1 milion zabitych amerykańskich żołnierzy, 20 milionów Japończyków (łącznie żołnierzy i cywilów), czas od 6 do 1...
  • prosze sie odp ierdolic od Ameryki - bylem w Hiroszimie i miejscowe Japonce mowia tak: dziekujemy USA za to co nam zrobili, bez nich nigdy bysmy nie osiagneli tego, co teraz mamy
  • BBN o tarczy porozmawia po urlopie prezydenta PAP - Rada Bezpieczeństwa Narodowego zbierze się w sprawie tarczy antyrakietowej nie wcześniej niż po 5 marca - powiedziała szefowa gabinetu prezydenta Elżbieta Jakubiak. W skład Rady wchodzą m.in. premier Jarosław Kaczyński, marszałkowie Sejmu Marek Jurek i Senatu Bogdan Borusewicz, wicepremier Ludwik Dorn, minister spraw zagranicznych Anna Fotyga, szef Biura Bezpieczeństwa Narodowego Władysław Stasiak. ---------------------------...
  • Ładny wiek. To potwierdza moją opinię, że wycieczek do Czarnobyla nie należy się bać. Należy za to zaopatrzyć się w dobry sprzęt fotograficzny.
  • japończycy mordowali miliony niewinnych ludzi podczas II wojny światowej
  • Filmowcy do hojnych nie należą! Wolałabym aby proporcje finansowania były inne; np. 50tys. dają filmowcy, a miasto 20tys.+ ochronę wojska i policji /żeby nieszczęścia nie było/
  • 61 lat temu Amerykanie zrzucili pierwszą bombę atomową , jej skutki i ofiary odczuwamją Japończycy licząc śmiertelne ofiary do dnia dzisiejszego . Wówczas zginęło 80 tys. a do tej pory liczba wzrosła do 153tys. .
  • Przyzwyczailiśmy się na ogół (w mocno spolszczonych już słowach) wymawiać angielską głoskę "sh" jako twarde polskie "sz" i w większości wypadków tak właśnie ją wymawiamy (np. "sheriff - szeryf"). Natomiast, w przypadkach języków obcych, zwłaszcza dość egzotycznych, posługujących się, zgoła innym od łacińskiego alfabetem, korzystanie z pisowni angielskiej moze być mylące. Jeśli się mylę, niech mnie ktoś poprawi, ale, o ile wiem, w języku japońskim w ogóle nie występuje twarda głosk...
  • dzis w tvp2 dokument o Hiroszimie czy moze ktos wie, czy to ten, do ktorego zdjecia krecili w Lubusku?

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się