28.02.08, 12:37
Witaj napisałam CI wiadomosc (pozwolilam sobie napisac) na
doizy@gazeta.pl w zwiazku z tym iż uznałam cię za speca astmowego
prosze odpowiedz mi Pozdrawiam
Obserwuj wątek
    • domiangli Re: do doizy 29.02.08, 09:09
      Witaj DOIZY

      Mam nadzieję, że nie jesteś zły/a że piszę do Ciebie. Mam synka 16-
      miesięcznego z astma wczesnodziecięcą i często zaglądam na forum
      Alergie-Astma alergiczna i po Twoich wypowiedziach doszłam do
      wniosku, że jesteś biegła w tych sprawach.

      Proszę o pocieszenie..żartuję opiszę Ci objawy i leczenie mojego
      synka.

      Mały w tej chwili jest na:

      Flixotide 50u (0,5ml) do nebulizatora)

      Berodual 10 kropli

      singular 4

      zyrtec 10 kropli

      i tak inhalacje mały miał przez ostatni miesiąc 3 razy dziennie,

      cały czas pokasływał, odkaszliwał wydzielinę jak mu zalegało jak
      pobiega to też sobie odkaszluje no i po nocy.

      W poniedziałek poszliśmy do lekarza i z racji tego ze mały nie miał
      już świstów oskrzeli lekarka zaleciła odstawić jedne inhalacje i
      mały ma mieć teraz 2 razy dziennie. No i dziś (czwartek) po nocy był
      ciężki kaszel i boje się że będzie znowu coraz gorzej dojdzie skurcz
      oskrzeli i temperatura i antybiotyk.

      Co robić? Nie chce iść do lekarza bo co ona mi powie znowu to samo
      ze inhalacje.

      Proszę poradź mi cos.

      Na pulmikorcie mały też był i tak samo było zawsze czyli non stop
      kaszel wyciszał się do pokasływania i potem jak z grubej rury i
      oskrzela z obturacją.

      Czy te leki są bardzo szkodliwe?



      pozdrawiam

      Dominika
      • dorek3 Re: do doizy 29.02.08, 09:39
        Nie do mnie wprawdzie skierowałaś swoje pytanie ale podzielę sie
        swoim doświadczeniem:
        Mam 4,5 latka z potwierdzona alergia wziewna i niepotwierdzoną astmą
        oskrzelową.
        - jeżeli po zaostrzeniu nie jestem w stanie wyciszyć całkiem kaszlu,
        nawet tego pokasływania powiedzmy w ciągu 2 tygodni to oznacza zbyt
        małą dawkę sterydu i tlący się stan zapalny
        - nie bardo rozumiem ile sterydu podajesz małemu; ja tez inhaluję
        przez nebulizator. Czy ty podajesz 0,5 ml (czyli 1/4 ampułki) tej
        nizszej dawki (0,5 mg/2 ml?)? Jeśli tak to to jest bardzo maleńka
        dawka bo przeciez przy inhalacji sporo (ok 70%) ucieka w sufit. Moze
        to jest przyczyna tego ciągłego pokasływania. Ja wprawdzie przygodę
        z wziewami zaczęłam z 3,5 latkiem ale wiem że młodszym dzieciom
        podaje się dość podobne dawki (u Bartka najniższa dawka do której
        zeszliśmy to 1 raz dziennie ampułka 0,5 mg czyli około 150 mcg)
        - flixotide jest silniejszym lekim niz pulmicort choć efekt
        działania moze byc osobniczy. My w tym roku nie jesteśmy w stanie
        wrócić do pulmicortu
        - z berodualem sa dwie szkoły . Jedni lekarze mówia podawac tylko w
        czasie napadu kaszli inni, ze cały czas dopóki nawet jest
        pokasływanie. Ja stosuje wersję pośrednią, a reraz mamy spróbować z
        dugodziałajacymi (ale te nie sa polecane u tak małych dzici jak
        Twoje)
        - jeśli jest zaostrzenie to napewno trzeba włączyć rozszerzające
        (berodual) i wrócić przynajmniej do poprzedniej dawki sterydu
        - co do szkodliwości to żadne leki nie sa obojętne a sterydy tym
        bardziej, ale przy astmie po prostu nie ma wyboru. Zdecydowanie
        wziewy będą mniej szkodliwe niz doprowadzanie do duszności,
        infekcji, antybiotykoterapii na okrągło.
        - mieliście jakąś diagnostykę: testy, wymazy, pasożyty?
        • domiangli Re: do doizy 29.02.08, 09:51
          hej Dorek wielkie dzieki za odpowiedz
          Maly dostaje 2-3 razy dziennie 1/4 ampulki 50 Flixotide (jak to
          lekarka wyliczyla ze to tyle samo co 125mg (2ml) pulmicortu) chyba
          rzeczywiscie za malo :/ bo jakos dziecko sie nie wycisza a wrecz po
          jakims czasie znowu zaczyna byc gorzej :( Myslisz ze to za malo?
          Mielismy badania na pasowzyty wyszedl ujemny ale czy to prawda to
          nie wiem bo pewnie moze byc ze wyszedl ujemny a tak na serio
          pasozyty sa.
          Nie mielismy zadnych wymazow myslisz ze warto zrobic i jakie? Jak
          przekonac o tym pediatre? Ona mowi ze to na pewno astma a nie zadne
          bakterie.
          Strasznie boje sie ze znowu bedzie temperatura i antybiotyk :(
          A podajesz w chwilach zasotrzeba synkowi jakies syropy
          przeciwzapalne? np Eurespal? Co sadzisz o bactrimie podajesz go.
          Wiesz co kaszel mnie dobija i wiecznie lapie doly :(
          Wielkie dzieki za wsparcie
          • dorek3 Re: do doizy 29.02.08, 10:39
            Bactrimu nigdy nie podaję. Moja pediatra zostawia go sobie na
            problemy z drogami moczowymi. Eurespal ostatnio stosuję ale raczej
            na zalecenia laryngologa bo katary zaostrzaja uszy. Z tym sobie
            radzi, ale przy zaostrzenia oskrzelowych nie stosuje.
            Ja zawsze robię tak samo: jak zaczyna się napadowy kaszle to
            berodual 3-4 razy po 15 kropli (częstotliwość zalezna od napadów
            kaszlu)- zwykle wycisza sie po 2 dobach i podwajam steryd. Ostatnio
            bujamy sie tak: zaostrzenie Flixotide 0,5 2 x 1 amp (2 ml) i
            później schodzę 2 x 1/2 ampułki aż do podtrzymującej 1 x 1 amp.
            Jak ostatni miał strasznie mocno i długo zaflegmione pokasływanie
            (ponad tydzień niezmienjszało się ani trochę) to dostał dodatkowo
            doustnie salbutamol i theovent na tydzień. Wszystko sie ładnie
            wyciszyło, aż do następnego kataru (czyli na 2 tygodnie).

            Z dawkami sterydu trzeba trochę samemu wyczuć. Z mojego
            doświadczenia wynika że 100 mcg to zwykle za mało chyba że jako
            potrzymująco. ale trzeba do tego dojśc doświadczalnie.

            Wymaz z gardła zrobiłabym dla świętego spokoju własnego. A może
            jszcze badanie w kierunku mykoplazmy i chlamydii. Ale tego nie
            zrobisz bezpłatnie a są dość drogie. Tak aby mieć pewność.

            Jak dobrze poszukasz w wyszukiwarce to znajdziesz mój wątek
            pt "Nienawidzę" To własnie o kaszlu, dziewczyny mnie wyciągały z
            dołka bo też co jakiś czas mam załamania
            • domiangli Re: do doizy 29.02.08, 11:09
              hej Dorka3
              Wielkie dzieki za pocieszenie, nie jestem sama to podbudowuje ale i
              tak cała drżę jak to będzie.
              Sama boje się zwiększać dawek wiadomo, ale weszłam wczoraj na tyle
              dawek jak miał ostatnio przy zaostrzeniu zalecone przez lekarza. (3
              * po 0,5ml flizo, mam nadzieje ze pomoze ale czasami trace nadzieje
              + 3,* 10 kropli berodualu)
              Rzeczywiście nalepiej będzie jak będę potrafila go sama wyczuc i
              sama regulowac ilość inhalacji.
              Siedze w pracy i caly czas mysle o małym 
              A podajesz jakies mukolityki i jakies syropki?
              Pozdrawiam serdecznie i zycze braku kaszlu!!!! Sobie i Tobie
                  • dorek3 Re: do doizy 29.02.08, 13:29
                    aktualnie jestesmy po małym zaostrzeniu w poprzedni weekend i teraz
                    sobie pokasłuje mokro. ale juz nawet katar sie skończył. Przez
                    ostatnie 3 miesiące to w zasadzie to co mu psuje frekwencje to
                    własnie takie zaostrzenia odkataralne albo pod wpływem zmiany pogody
                    Jest 100 razy lepiej niz rok temu.
                    • domiangli Re: do doizy 29.02.08, 14:18
                      super ze udalo sie wyjsc z zaostrzenia!!
                      Ja licze ze tez naucze sie lepiej obserwowac synka moze uda sie
                      wyjsc z zaostrzenia, weekend przed nami :)
    • doizy Re: do doizy 01.03.08, 22:43
      przepraszam ale nic nie dostałam na maila, nie jestem zła :)

      Dorek napisała ci o małych dawkach sterydów i z moich doświadczeń
      wiem ze wiekszość lekarzy obawia się u dzieci przepisywać więcej niz
      minimum :(, a szkoda. Szkoda że nie boją sie doprowadzać dzieciaki
      do takiego stanu że tylko podanie sterydów systemowych stawia je na
      nogi :(. Teraz to wy bardziej bierzecie dawkę podtrzymującą niż
      dawke leczącą.
      co do wydzieliny jaką odkrztusza, jest szklista czy w jakimś
      kolorze?, są jej duże ilosci czy raczej takie skąpe. A katar jest, a
      jak jest to wodnisty czy zalegający.
      Jestescie leczeni w ciemno w kierunku astmy wczesnodzięciecej czy
      mieliscie juz przeprowadzane jakieś badania, tak jak napisała dorek?
      np. badania laryngologiczne, wymazy gardła i nosa, przy takich
      problemach trzeba wykluczyć mukowiscydozę, zdjęcie RTG itd. itd

      doczytałam ze to pediatra jest na 100 prc. pewiem że to astma.
      Przepraszam ale uważam że pediatra nie jest kompetentnym lekarzem
      aby diagnozować przewlekłą chorobe bez specjalistycznych badań.
      Od tego są pulmonolodzy, alergolodzy i szpitale specjalistyczne.

      u dzieci w tym wieku trudno przeprowadzić specjalistyczne badania w
      większości jest to ocena odpowiedzi na próbę leczenia
      przeciwastmatycznego i wykluczenie innych chorób.

      Co do bactrimu nie wchodze z takimi lekami gdy nie ma nadkażenia
      eurespal też zależy, teraz wszystko robię na wyczucie.

      leki mukolityczne - nigdy nie podajemy w trakcie suchego kaszlu.
      Kaszel musi być mokry, ale tutaj też trzeba uważać za wczesnie
      wprowadzone mogą puscić z dymem naszą dotychczasową walkę.
      • domiangli Re: do doizy 02.03.08, 08:59
        hej wielkie dzieki za odpowiedz.
        U nas astme stwierdzila alegrolog-pediatra ale na podstawie powracajacych sie
        infekcji i dusznosci. niestety nie mielismy robionych zadnych badan :( oprocz
        kalu na pasozyty (wynik negatywny).

        Jesli chodzi o katar to maly go nie ma od keidy bierze singular 4 jesli pojawia
        sie cos w nosku to katarek przezoroczysty. Chyba ze dochodzi do nadkazenia to
        zmoienia sie w ciagnacy zielony. Teraz 4 tygodniw bez kataru tylko z kaszelkiem
        odksztuszanie w dzien w nocy roznie czasami suchy kaszel a czasami ciszo cale
        12h. Tejydzieliny jak maly nie ma kataru nie widac a czy jest jej duzo trudno
        powiedziec po odkaszlnieciu nie ma jej chyba duzo jak oddycha to nic nie slychac
        ale po jakims czasie charczy slysze ze mu zalega.

        Czemu piszesz ze leki mukolityczne puszczaja z dymem nasza walke? co to oznacza?
        (nasza alergolog wlasnie nie proponuje mukolitykow tylko pediatra) no i sama nie
        wiem co robic.

        Ucze sie malego obserwowac.

        A nadkazenie uwazasz stan kiedy jest juz temperatura??

        Pozdrawiam i wielkie dzieki
        • doizy Re: do doizy 02.03.08, 13:21
          u astmatyków z lekami mukolitycznymi trzeba ostrożnie
          za wcześnie wprowadzone mogą doprowadzić do nadprodukcji śluzu, do
          większego kaszlu a co za tym idzie do skurczu oskrzeli

          u nas nadkażenie to zalewanie kolorowym sluzem, temperatura
          • domiangli Re: do doizy 03.03.08, 12:16
            Witaj
            najgorzej ze nie wiem kiedy to jest za wczesnie na mukolityk
            Maoj maly nie kaszle inaczej niz mokro.
            Z soboty na niedz kaszel byl okrotny dzis juz lepiej ale po ncy
            masakra jak go ciagnie do odkaszlniecia.
            Po poludniu idziemy do pediatry (ma spacjalizacje z chorob pluc),
            ciekawe czy nam pomoze :(( i jak znowu dolek. Nienawidze kaszlu!!!
            nigdy nie udalo nam sie zejsc z kaszlu bez nadkazenia i tempaeratury
            a co za tym idzie podaniu antybiotyku ale teraz trzyammy sie juz 5
            tyg to u nas bardzo duzo ale i tak niewiele :(
            • alin9 Re: do doizy 03.03.08, 19:26
              Przekopiowane.Córka miała wtedy 16 msc.Wiem że to żadne pocieszenie ale
              delektuj się tymi trzema tygodniami spokoju.U nas Karolina choruje w odstępach
              kilkudniowych i niestety kończy się wszystko antybiotykami.Uśmiechnij
              się.pozdrawiam.
              P.S.Ja i doizy mamy różny kąt spojrzenia na te sprawy.Staram się tak nie przejmować.
                • alin9 Re: czesc alin9 04.03.08, 09:58
                  Czesc domiangli!Moja mała od trzeciego tygodnia życia brała antybiotyki.Wreszcie
                  posłali nas do alergologa.Teraz ma 28 msc i jest o niebo lepiej(już nie trzy dni
                  przerwy).Jest na wziewach z pulmicortu i berodualu.Brała singulair a w wakacje
                  miała odstawione wszystkie leki.Dopiero miesiąc temu wróciliśmy do wziewów i
                  encortonu.Moja córa nie zawsze dostaje antybiotyki bo wolę pomęczyć się trzy
                  tygodnie ze zwiększonymi wziewami i czasami się udaje.Niestety nie zawsze.No i
                  nie ma zazwyczaj gorączki.Miała dwa/trzy razy w życiu.Znosi to dobrze tylko że
                  nie rośnie.Zwiekiem(moim zdaniem) jak chory jest dobrze prowadzony jest
                  lepiej.Widzę to po starszych-sporadyczne epizody.Nie wiem jak długo się leczycie
                  ale u nas pierwszy rok był przekichany.Teraz lepiej.Już tylko z górki.Młoda od
                  września idzie do przedszkola.Katar nie robi już na nie wrażenia.Pokasływanie
                  też raczej nie.Dopiero charczenie.Uśmiechnij się:)Pozdrawiam.
                  • ekiara Re: czesc alin9 04.03.08, 12:20
                    alin9 napisała:

                    > Tu jest zbiór doświadczeń innych mam
                    > forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=20341&w=49552274&v=2&s=0

                    Alin fajnie, że dałaś ten link, można porównać co się zmieniło przez
                    te 1,5 roku.
                    Rzeczywiście im dziecko starsze tym infekcji mniej, choć u nas są
                    silniejsze zaostrzenia.

                    Antybiotyk podajemy teraz tylko przy nadkażeniach lub gdy
                    zaostrzenie zejdzie na płuca.
                    Domiangli czytając o naszych doświadczeniach pewnie zauważysz jak są
                    podobne do Twoich teraźniejszych. Jedyne pocieszenie, że z wiekiem
                    jest lepiej.
                    pozdrawiam
                    • domiangli Re: czesc alin9 04.03.08, 19:49
                      czesc dziewczyny dzieki za link poczytalam no i rzeczywiscie widze ze nie jestem
                      sama, staram sie myslec pozytywnie ale przeraza mnie niski wzrost o ktorym
                      piszecie ze grozi przy stosowaniu stosowaniu sterydow. Moj maly 16 mc i 81cm
                      musze sprawdzic czy w centylach do malo czy duzo (wazy 10900).
                      U nas tak na prawde nigdy nie obylo sie bez antybiotyku. nigdy nie udalo sie
                      zwalczyc kaszlu do zera be tego swinstwa :/
    • doizy Re: do doizy 01.03.08, 23:09
      napiszę Ci jeszcze jakie sa przyczyny kaszlu u dzieci:
      - spływania wydzieliny po tylnej ścianie gardła,
      - astma oskrzelowa,
      - refluks,
      - infekcyje (zapalenie zatok przynosowych, krztusiec, Mycoplasma,
      Chlamydia, grzybica),
      - kaszel poinfekcyjny,
      - przewlekłe zapalenie oskrzeli
      - mukowiscydoza,
      - choroby układu krążenia
      i parę innych

      wybacz ale nie napiszę Ci jakie dawki leków masz podac dziecku, nie
      dlatego ze nie chcę ale uważam ze fora to nie gabinety lekarskie.
      Nie moge brac aż takiej odpowiedzialności, na pewno z dobrego serca
      radzę konsultację ze specjalistą.
      mam nadzieję że uda wam się wyjść na prostą z dobrym lekarzem u boku.

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka