Forum Praca Praca
ZMIEŃ
    Dodaj do ulubionych

Pytanie do studentów i nie tylko

IP: *.internetdsl.tpnet.pl 16.07.06, 14:23
    Witam,
    mam takie pytanie czy po studiach "elektroniki i telekomunikacji" bedzie
    mozliwe znalezienie dobrej pracy? Pytanie to kieruję do osób które są w
    stanie udzielic mi odpowiedzi nie na zasadzie przypuszczeń lecz doświadczenia
    zawodowego.
    Pozdrawiam
    Obserwuj wątek
      • sheerer Re: Pytanie do studentów i nie tylko 16.07.06, 14:42
        czesc :-) Wydaje mi sie,ze jestem odpowiednią osobą do odpowiedzi na to
        pytanie :-)
        Powiem tak: uciekaj od elektroniki. Studiuję Informatykę, ale na wydziale
        Elektroniki i Technik Informacyjnych więc sporo moich znajomych studiuje
        właśnie elektronikę. Znakomita większość w nich żałuje, że wdepnęła w takie
        bagno - uczą się jakichś bezsensownych rzeczy, które na pewno nie przydadzą im
        sie w przyszłości.
        W Polsce prawie nie ma przemysłu elektronicznego - koncerny w większości
        projektują swoje układy w innych krajach... w Polsce są one jedynie sprzedawane
        (oczywiście mocno generalizuję, ale tak się to ogólnie przedstawia)

Natomiast Telekomunikacja jak najbardziej. Ten sektor w Polsce rozwija się
        bardzo dobrze i taki kierunek na pewno pomoże Ci w znalezieniu dobrej pracy.

Jako, że piszesz o kierunku "elektronika i telekomunikacja", to na pewno łączy
        on te 2 rzeczy :-)

Ja bym Ci polecał jednak Informatykę. Bardzo wielu ludzi po właśnie elektronice
        i telekomunikacji "podbiera" robotę informatykom, czyli w skrócie: wykonują to
        co powinno sie robić po informatyce . Problem jest w tym, że zazwyczaj wykonują
        oni prostrze(bardziej popularne=często gorzej płatne) rzeczy (np. programują
        serwisy internetowe, administrują bazami danych itp)
        W ciągu ostatnich lat studiów na informie zgłębiasz np zagadnienia związane z