Dodaj do ulubionych

arabistyka , italianistyka i archeologia

09.05.03, 08:00
Cześć!!

Chciałabym dowiedzieć się wszystkiego o arabistyce i archeologii.To znaczy
gdzie najlepiej studiować te kierunki i jakie są egzaminy.Zależałoby mi na
studiowaniu tych kierunków w Warszawie ale nie koniecznie na UW.Najchętniej
bym usłyszała opinie od osób studiujących te kierunki.

Pozdrawia agata
Obserwuj wątek
    • Gość: dolores ibarrui Re: tylko archeologia IP: *.ostroleka.cvx.ppp.tpnet.pl 10.05.03, 10:41
      Akurat tak się składa, ze studiuję archeologię na - tyle, że na UW. Z tego co
      wiem, to zasady rekrutacji od zeszłego roku sie nie zmieniły: test skaładający
      się z :
      a) historii powszechnej i Polski do 1815r. (zwróć szczególną uwage na daty
      bitew, średniowiecze, dynastie panujące w danych krajach, no i oczywiście na
      starożytnośc, która również obowiązuje)
      b) w zeszłym roku były mapy: Polski i Europy (należało zaznaczyc np. krainy
      geograficzne, państwa, miasta, jeziora, rzeki...wszystko jednymi słowy - z tego
      co pamiętam Polska była bardzo (ostzegam! BARDZO) szczegółowa)
      c)elementy wiedzy o pracach archeologicznych i wykopaliska, ze szczególnym
      uwzględnieniem polskich ekspedycji (w tej części testu znalazło się też pytanie
      o to np. gdzie znajduje się obecnie rzeźba Nike z Samotraki, gdzie są obecnie
      prowadzone wykopaliska w Gdańsku, na Mazurach, za granicą itp.)
      d) źródła historyczne(nie wiem czy w tym roku tez będą, ale nie wydaje mi się
      żeby komisja uznała je za zbedne) - za nie jest zawsze najwięcej punktów
      e)elementy(buahaha) historii sztuki czyli obrazki i pytania do nich. Czasami
      jest tak, że masz jakiś zabytek (np. koścółek) wiesz z czego jest zbudowany a
      komisja każe podac miejsce gdziesię znajduje;-)
      Z tego co słyszałąm lepiej jest studiować archeologię na UJ w Krakowie, bo tam