Dodaj do ulubionych

Linia X/K do Chełmka

02.10.02, 21:18
Z zasady nie korzystam z usług busiarzy i prywatnych firm przewozowych.
Niestosowanie się do rozkładów, rozklekotany z reguły tabor, przeładowanie to
tylko niektóre powody mojej niechęci.
Jednak robię też wyjątki. Korzystam z usług prywatnych autobusów do
Zakopanego oraz busu do Zawoi ( ten ostatni posiada solidny tabor, stosuje
się do rozkładów i jest prawie dwa razy szybciej u celu niż PKS).

Ostatnio miłą niespodziankę zrobił mi polecany przez forumowiczów z Chrzanowa
autobus X/K relacji Kraków ( parking przy Pawiej 13 ) - Chełmek. Jeszcze
niedawno ta linia początek swój brała w okolicach Nowego Kleparza i kursując
docelowo do Libiąża pierwszy przystanek miała w Trzebinii.
Obecnie linii dodano dwa kursy, przedłużono do Chełmka i zwiększono liczbę
przystanków w samym Krakowie i na trasie ( od Krzeszowic poczynając). Linię
obsługują przyzwoite Scanie 113. Linia dorobiła się frekwencji, a korzystna
cena ( do Libiąża 5,40; ulgowy 2,70) sprawia, że będzie coraz bardziej
popuparna. Życzę Małopolsce więcej takich przewoźników. Wtedy z czystym
sumieniem będą mógł zrezygnować z usług PKS, PKP itd. Niestety linii godnych
polecenia w stylu X/K jest wciąż jak na lekarstwo. A jaki Wy polecacie
prywatne linie ( wg kryteriów jakości i pojemności taboru, stosowania się do
rozkładów szybkości i ceny)?

Obserwuj wątek
    • kuba203 Re: Linia X/K do Chełmka 02.10.02, 21:44
      Nic dziwnego, że linia jest dobra, bo (mimo że to inicjatywa prywatna) jest
      firmowana przez ZKKM Chrzanów, obowiązują w niej bilety chrzanowskiej
      komunikacji miejskiej, w zasadzie to nic innego jak linia "podmiejska" ZKKM :)))
      Właśnie dziś mnie wmurowało w ziemię, gdy zobaczyłem na tej linii Scanię 113,
      czy Duhabex ma więcej takich i czy obsługuje nimi też inne linie w Chrzanowie?
      I w ogóle skąd oni je mają?
      • malopolanin Re: Linia X/K do Chełmka 02.10.02, 21:51
        kuba203 napisał:

        > Nic dziwnego, że linia jest dobra, bo (mimo że to inicjatywa prywatna) jest
        > firmowana przez ZKKM Chrzanów, obowiązują w niej bilety chrzanowskiej
        > komunikacji miejskiej, w zasadzie to nic innego jak linia "podmiejska"
        ZKKM :))

        Popieram ekspansję tej firmy, bo uważam ją za solidną ( przynajmniej w kwestii
        kursów do Krakowa).

        Pewnie działa jak kiedyś pierwszy FB do Wieliczki na zasadzie współpracy
        prywaciarza z zakładem komunikacji miejskiej.

        > )
        > Właśnie dziś mnie wmurowało w ziemię, gdy zobaczyłem na tej linii Scanię 113,
        > czy Duhabex ma więcej takich i czy obsługuje nimi też inne linie w
        Chrzanowie?
        > I w ogóle skąd oni je mają?

        Niestety nie wiem :( Popytam się znajomych, a tymczasem może więcej będzie o
        tym wiadomo na forum Chrzanów.
        • kuba203 Re: Linia X/K do Chełmka 02.10.02, 22:17
          malopolanin napisał:

          > Pewnie działa jak kiedyś pierwszy FB do Wieliczki na zasadzie współpracy
          > prywaciarza z zakładem komunikacji miejskiej.

          O ile pamiętam, FB nigdy nie współpracowało z MPK na trasie do Wieliczki, z
          prostej przyczyny, MPK wtedy tam nie jeździło :)))
          Pamiętam, że FB swego czasu obsługiwało dla MPK linie 183, 201, 221, 231, 285,
          705 i może jeszcze inne, których nie pamiętam :)))

          > Niestety nie wiem :( Popytam się znajomych, a tymczasem może więcej będzie o
          > tym wiadomo na forum Chrzanów.

          OK, to zajrzę :)))
          • malopolanin Re: Linia X/K do Chełmka 03.10.02, 07:53
            kuba203 napisał:


            > O ile pamiętam, FB nigdy nie współpracowało z MPK na trasie do Wieliczki, z
            > prostej przyczyny, MPK wtedy tam nie jeździło :)))
            > Pamiętam, że FB swego czasu obsługiwało dla MPK linie 183, 201, 221, 231,
            285,
            > 705 i może jeszcze inne, których nie pamiętam :)))

            O ile pamiętam do współpracy doszło po zawieszeniu kursowaniu autobusu D : MPK
            pozwoliło wtedy FB korzystać ze swoich przystanków. Doszło też
            najprawdopodobniej do sprzedania części taboru formie FB.
            • kuba203 Re: Linia X/K do Chełmka 03.10.02, 09:49
              malopolanin napisał:

              > O ile pamiętam do współpracy doszło po zawieszeniu kursowaniu autobusu D :
              MPK
              > pozwoliło wtedy FB korzystać ze swoich przystanków.

              W sumie możliwe, choć na tej zasadzie MPK współpracuje z wszystkim prywatnymi
              przewoźnikami, którzy jeżdżą przez/do/po Krakowie :)))

              > Doszło też
              > najprawdopodobniej do sprzedania części taboru formie FB.

              ????? A to jest dla mnie nowość... FB w tym czasie miał chyba wyłącznie Jelcze
              PR110, odkupił je od MPK? Kiedy w ogóle z krakowskich ulic zniknęły PR110?
              • malopolanin Re: Linia X/K do Chełmka 03.10.02, 19:48
                kuba203 napisał:


                >
                > ????? A to jest dla mnie nowość... FB w tym czasie miał chyba wyłącznie
                Jelcze
                > PR110, odkupił je od MPK? Kiedy w ogóle z krakowskich ulic zniknęły PR110?

                Też bym chciał to wiedzieć z pewnością i poznać daty i konkrety, bo wówczas nie
                interesowałem się autobusami D i FB.

                P.S. Jak zwykle zboczyliśmy z tematu :)
                • dark4 Re: Linia X/K do Chełmka 04.10.02, 10:14
                  Z tego co pamiętam to wtedy jeszcze nie było firmy "FB" a MPK po zawieszeniu
                  linii D sprzedało parę używanych Jelczy prywatnej firmie ale firmą tą nie było
                  FB tylko EX. Sprzedano wtedy 5 Jelczy M-11.
                  Linia EX kursowała krótko bo jak się taki Jelcz zepsuł to nie miał go kto potem
                  naprawiać.
                  Swojego czasu widziałem nawet wrak takiego M-11 firmy EX na ul. Demakowej w
                  Nowej Hucie.
                  A z tego co pamiętam to firma FB zaczynała swoją przygodę z linią "wielicką" od
                  Jelczy PR 110.
                  pozdrawiam
                  dark
                  • kuba203 Re: Linia X/K do Chełmka 04.10.02, 22:19
                    dark4 napisał:

                    > Linia EX kursowała krótko bo jak się taki Jelcz zepsuł to nie miał go kto
                    potem
                    >
                    > naprawiać.

                    Chyba rzeczywiście krótko, bo nie pamiętam takiego epizodu :)))
                    Choć w sumie mogę nie pamiętać, miałem wtedy prawdopodobnie 7 lat :)))
    • Gość: mouset Trans-Frej United Kingdom IP: *.cm-uj.krakow.pl 07.10.02, 13:38
      Święte słowa, prywatna linia do Zakopanego świętująca wiosną tego roku 10
      urodziny jest najlepszym dowodem jak skutecznie zadać cios nieudolnej
      państwowej komunikacji PKS lub MPK. Bardzo sie dziwię PKSowi że tak długo nie
      wyciągnął żadnego wniosku z rosnącej popularności Freja i Szwagra. W Trans-
      Freju można zamówic bilet przez telefon co w PKS nie mieściłoby się w głowie
      pani kasjerki nie umiejącej ani słowa w obcym języku, dzięki czemu smutni
      Japończycy pojechali do Zakopca prywatnym. Obsługa na dworcu w Zakopanem jest
      chamska, informacji nie można uzyskać żadnej, a jeżeli to ozdobioną
      słowem "chyba". Niedawno powstała linia do Szczawnicy firmy Telesfor: jeździ
      wprawdzie autosan ale za to czysty w środku, bez smrodu wódki i starych szmat
      typowego w PKS, i co najważniejsze kosztuje 10 zł!!!! o 1/3 mniej od PKS , w
      ten sposób weekend we dwoje nad Dunajcem to 40 zł a nie 60. Zauważyłem też
      ekspansję słowackich przedsiębiorstw na terenie Nowego Targu za 10 zł można
      dojechać do Popradu, Lewoczy, Dolnego Kubina i Mikulasza, nie sądzę aby jakaś
      tęga pksowska głowa wpadła w najbliższym czasie na to że może ludzie chcą
      dojechać z Krakowa na Słowację w weekend w góry lub na narty, ale za to wisi
      nad dworcem plandeka z propozycją że jak zbierze się grupa 25-30 osób to
      pojedziemy, no zgadza się jeżeli tylko zrobimy łapankę....
      • kuba203 Re: Trans-Frej United Kingdom 08.10.02, 18:25
        Gość portalu: mouset napisał(a):


        > ale za to wisi
        > nad dworcem plandeka z propozycją że jak zbierze się grupa 25-30 osób to
        > pojedziemy, no zgadza się jeżeli tylko zrobimy łapankę....

        No coś Ty, to nigdy w 30 osób na narty nie jeździcie? :)))
        • Gość: mouset Re: Trans-Frej United Kingdom IP: *.cm-uj.krakow.pl 10.10.02, 08:57
          Jeździmy ale jak komuś przyjdzie do głowy w pojedynkę to nie ma zmiłuj. Chociaż
          prawdopodobne jest że jak zrobionoby kurs w Tatry Słowackie to miałby
          idiotyczną godzinę powrotu np 12.00 W PKSinie wszystko jest możliwe np. jak
          chcesz jechać w Gorce, do Ochotnicy to owszem jest autobus 7.30, 9.30 ale
          powrotny stamtąd jest o 12.35!!!
          • kuba203 Re: Trans-Frej United Kingdom 11.10.02, 11:59
            Gość portalu: mouset napisał(a):

            > Jeździmy

            Naprawdę? Bo ja żartowałem :)))
            Widać boją się, że jak nie będzie śniegu, czy coś, to autobus będzie woził
            powietrze (w czym akurat trudno odmówić im racji)...
            • Gość: mouset Re: Trans-Frej United Kingdom IP: *.cm-uj.krakow.pl 11.10.02, 15:05
              PKS zawsze znajdzie wytłumaczenie na swój brak pomyslowosci, jak się nie
              zainwestuje najpierw w kilka kursów potem w promocję to nic nie będzie. W
              Telesforze do Szczawnicy juz widzę że rośnie frekwencja a na początku bywało że
              jechał pusty autobus. Mam nadzieje że kiedys Szwagropol i Frej wykupią i
              sprywatyzuja PKSinę, a wtedy turysta będzie mógł dojechać wszędzie na narty, na
              grzyby, w góry itp. Najlepszym dowodem nieudolności PKSiny jest fakt że nie ma
              ani jednego połączenia Krakowa ze spływem Dunajcem. Gość zza granicy jest bez
              szans chcąc jechać tam indywidualnie.
              • malopolanin Re: Trans-Frej United Kingdom 11.10.02, 17:11
                Też mam nadzieję, że prywatyzacja PKS rozwiąże sprawę. Ufam, że zostaną
                utrzymane połącznie deficytowe. Stosowną klauzulę musi zawierać ewentualna
                umowa sprzedaży przedsiębiorstwa.

                Nie sądzę, by Szwagropol czy Frej miały tyle gotówki, by wykupić PKS Kraków.
                Bardziej liczę tu na firmę zagraniczną typu Connex.

                Nawiasem mówiąc aż dziw bierze, że nikt z busiarzy nie "przejął" jeszcze trasy
                Kraków - Korbielów.
    • Gość: mouset Jechałem linią X/K do Chełmka IP: proxy / *.cm-uj.krakow.pl 16.10.02, 09:40
      Przedwczoraj wybrałem się do Chrzanowa za pomoca linii X/K. No rewelacja,
      kierowca wie gdzie jest pedał gazu, czas przejazdu od makro do Chrzanowa to 55
      minut, w środku wygodnie i cicho, w końcu to scania. Na dworcu w Chrzanowie
      stoi bardzo dużo autobusów Duhabexu, najwięcej jest scanii w dwóch odmianach,
      jest też kilka starych volvo i manów, bardzo dawno temu kilka manów chyba
      stacjonowało w Bieńczycach miały numer 166.. i jeździły głównie na 198. W kącie
      chrzanowskiego dworca zauważyłem też coś piętrowego, chyba volvo? Najnowsze
      zdobycze techniki reprezentują autosany midi. Powrót X/K był równie przyjemny,
      w dodatku po autobusie krążyła lista z petycją o więcej kursów na X/K,
      podpisałem obiema rękami. Ciarki mnie przeszły gdy w okolicach Zabierzowa
      zobaczyłem za oknem pociąg kl. 2 żółtoniebieski i pomyślałem że mogłem nim
      jechać kuląc się z zimna w oparach wonności z toalety.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka