25.11.08, 14:09
no jak przeczytałem w dzisiejszym wydaniu GW zaczyna się coś dziać w
tej sprawie. Swoje opinie i głosy można oddawać na stronie urzędu
miasta www.plock.eu/tramwaj/ Jednak nie wiem co dokładnie ma
na celu zrobić :-) jednak na pewno warto w tym miejscu zastanowić
się nad tą kwestią.
Mi pomysł tramwaju podoba się jeśli przebiegałby po pasie zieleni
Wyszogrodzkiej, Piłsudskiego, Jahowicza co pozwoliłoby ominąć
najbardziej zakorkowane ulice.
Szkoda tylko, że żadna linia nie będzie rozpoczynać się od podolszyc
PD oraz PN
Obserwuj wątek
    • konrad_wp Re: Tramwaj 25.11.08, 18:33
      Strategiczna inwestycja. Ma swoje plusy i minusy zresztą jak każda. Plusem jest
      to, że gdy powstanie udrożni komunikacyjnie miasto - znakomicie poprawi się
      komunikacja Podolszyc z Centrum, jeszcze bardziej rozrośnie się Słupno (bo
      będzie łatwiej dojechać). Minusem jest to, że gdy uda się ten tramwaj zbudować (
      w co wątpię szczerze) to prawdopodobnie Milewski zostanie wybrany na trzecią
      kadencję bo zaliczy tak spektakularny sukces. Tak czy siak uczestnictwo w tej
      ankiecie to punkt obowiązkowy dla każdego forumowicza z FPI :)


      --
      Płockie Inwestycje
      Fotogaleria Miasta Płocka
    • yolo.szwarc Re: Tramwaj 26.11.08, 10:48
      Ja jestem raczej przeciwnikiem budowy tramwaju. To jest bardzo
      kosztowna inwestycja i moim zdaniem te pieniadze nalezy pozytkowac na
      inne rozwiazania komunikacyjne, ktore moga udroznic miasto.
      Zgadzam sie z argumentem, ze tramwaj to inwestycja przyszlosciowa,
      ale nie wydaje mi sie, ze to dobry moment.
      Ostatnio widzialem ciekawe rozwiazanie w Turynie. Tam w najbardziej
      zatloczonych miejscac w pasie zieleni jest poprowadzona jezdnia,
      ktora moga jezdzic tylko pojazdy komunikacji miejskiej i w ten sposob
      omijaja korki. I wcale nie dzieje sie to na drodze wielopasmowej, a w
      srodmiesciu. Moze warto myslec w troche mniej kosztownym, a rownie
      efektywnym kierunku?
      • fifrak85 Re: Tramwaj 26.11.08, 11:44
        ustawianie inwestycji priorytetowo to raczej temat na inną dyskusję.
        Dla każdego coś innego powinno być wybudowane w pierwszej kolejności
        i najlepiej na już lub na wczoraj.
        Wg mnie tramwaj to alternatywa by jednak zamiast samochodu wybrać
        komunikację publiczną.
        Nie jest jednak dla mnie zrozumiałe czemu w pierwszej kolejności
        chcą wybudować linię na Winiary zamiast do PKN-u ??
        Dodatkowo mam obawy jeśli chodzi o ten Translohr. Podobno nie
        sprawdz się w przypadku opadów śnieżnych (a te jeszcze w naszym
        kraju występują). Coroczna wymiana opon. Jeden producent. Tworzenie
        się kolein w wybudowanej trasie zmusza do kosztownych remontów.
        Z drugiej strony, nowe niskopodłogowe tramwaje ze swoją jakością
        jazdy nie mają się czego wstydzić i na pewno nie zasługują by nie
        nazywać ich nowoczesnymi a Translohra tak
        • konrad_wp Re: Tramwaj 26.11.08, 19:25
          Jestem zwolennikiem klasycznego tramwaju a nie takiej jednoszynowej hybrydy i
          przykro mi,że w ankiecie dopuszczono się manipulacji jakoby klasyczny tramwaj
          nie mógł być nowoczesny.
          --
          Płockie Inwestycje
          Fotogaleria Miasta Płocka
    • jw-51 Re: Tramwaj 27.11.08, 18:27
      Powinieneś najpierw wziąć pod uwagę to, że żyjesz w mieście gdzie na
      rodzinę przypada 1,5 samochodu, a nie 0,7. Wiec rozwiązania muszą
      być dla tego Miasta.
      Nie mam samochodu ale chcę udrożnienia ruchu dla samochodów.
      A więc: obwodnica północna i wschód-zachód, oraz Popłacin - Góry,
      przebicie Nobertańskiej, Misjonarskiej, Gradowskiego, Polnej,
      poszrzenia Kobylińskiego między cmentarzami i ul. Czwartaków, nowej
      Granicznej od Piłsudskiego do Otolińskiej, ulicy od ronda Lajourdie
      do Dobrzykowskiej.
      Zastanów się nad tym: CZY TRAMWAJ ZA 350 MLN rozwiąże to, co wyżej
      wymeniłem.
      Koszt orientacyjnie TEN SAM!!!
      Zawsze jest tak, że trzeba wybierać. Chciałbym tramwaj na kołach
      gumowych, ale wolę w/w.
      Jak zrobimy tamto, to nasze wnuki pomyślą co dalej.
      Nie daj nabierać się na akcje przedwyborcze!!!
      • stuntman Re: Tramwaj 27.11.08, 22:29
        Niestety, tramwaj nie rozwiąże problemów komunikacyjnych Płocka,
        ponieważ założenie jego budowy jest takie, iż ludzie zaczną
        przesiadać się z prywatnych samochodów do tramwaju. Otóż nie zaczną!
        Samochód to komfort, wygoda, mobilność, szybkość działania. Zadajcie
        sobie sami pytanie - czy wy zrezygnujecie z własnego samochodu dla
        tramwaju? Sytuacja jest analogiczna do tej, gdyby prezydent
        zaproponował płocczanom (z dowolnego powodu) nowe darmowe budki
        telefoniczne w zamian za rezygnację z telefonów komórkowych. Mimo
        wszystko chętnych do takiej zamiany z pewnością byłoby niewielu. Tak
        samo jak niewielu odstawi samochód do garażu po wybudowaniu linii
        tramwajowej. Dlatego, że dzisiejsze czasy zmieniły podejście do
        sposobu przemieszczania się, tak samo jak zmieniliśmy środki
        komunikowania się. Ludzie do dobrego przyzwyczajają się bardzo
        szybko, a do rezygnacji z własnego pojazdu mogłaby ich skłonić
        jedynie utrata większości z zalet samochodu (np. niebotycznie drogie
        parkingi, podatki, ograniczenia itp.). Do takiego etapu w Płocku nie
        doszliśmy i mam nadzieję, że nie dojdziemy.
        Jeszcze raz powtórzę - tramwaj w Płocku jest jedynie próbą usuwania
        skutków, a nie przyczyn problemów komunikacyjnych w mieście. I to
        niezwykle kosztowną próbą. Zbudujmy w końcu kompletną sieć obwodnic
        wokół miasta, a problem zniknie samoistnie.
        --
        In Urbanity I Trust...
        inwestycje.e-plock.pl
        • fifrak85 Re: Tramwaj 28.11.08, 11:43
          napisałeś mobilność i szybkość działania? ale chyba nie miałeś na
          myśli godzin szczytów ? :-) a czemu mieliby nie wybrać takiej
          opcji ? jeśli ktoś jeżdzi do pracy to przez to że dostanie
          wygodniejszy środek transportu od autobusu a przy okazji można
          zaoszczędzić na benzynce, która zacznie drożeć. Dodajmy jeszcze
          aspekt galerii handlowych na podolszycach. Na Wyszogrodzkiej obawiam
          się armagedonu.
          Co do wcześniejszego argumenu jw-51, że w Płocku przypada tyle
          samochodów na mieszkańca wynika to też z tego że ludzie po prostu z
          braku jakichkolwiek alternatyw sposobu przemieszczania się jak
          również i innych czynników jak np godzin w jakich kursują autobusy,
          wybierają pyrkotki za 5000 PLN i korkują ulice.
          Oczywiście zgadzam się z tobą w pełni że takie rozwiązania
          komunikacyjne też stanowią ważną sprawę w strategii Płocka. Mam
          jednak nadzieje że urzędasy ogarną pisanie wniosków do UE i
          dostaniemy większą dopłatę i uda się coś jeszcze wybudować w Plocku
          poza tramwajem.
          • stuntman Re: Tramwaj 28.11.08, 15:35
            Tramwaj byłby OK w takiej idealnej sytuacji, kiedy pracujemy,
            mieszkamy i łatwimy swoje sprawy tuż pod przystankami tramwajowymi.
            Niestety, większość mieszkańców nie znajduje się w takiej
            komfortowej konfiguracji. Samochód daje możliwość poruszania się w
            dowolnym kierunku, w dowolnym momencie. Poza tym do tramwaju trzeba
            również dojść i poczekać na jego przyjazd co w większości niweluje
            (ewentualny) zysk czasowy jaki on daje podczas jazdy. Tramwaj musi
            zatrzymywać się na przystankach tak samo jak autobus, oczekiwać na
            zielone światło, pewnej prędkości również nie przekroczy. Osobiście
            uważam, że taki sam efekt przyniosłyby autobusy pośpieszne w
            sytuacji gdyby rozładowano w mieście korki. Do tego byłyby jeszcze
            praktyczniejsze, ponieważ swym zasięgiem mogą obejmować więcej
            kierunków i części miasta. Dlatego uważam, że jakiekolwiek plusy
            powstałe w wyniku budowy linii tramwajowej nie uzasadniają
            poniesionych gigantycznych kosztów, jak również wycięcia wszystkich
            drzew w pasie zieleni na głównej arterii miasta. Gdyby to jeszcze
            był tramwaj nadziemny to może, może...
            --
            In Urbanity I Trust...
            inwestycje.e-plock.pl
            • jederman247 Re: Tramwaj 28.11.08, 18:48
              W Płocku autobus pospieszny się nie sprawdzi owszem może na trasie
              radziwie-podolszyce-orlen-winiary(jechałby by od tyłu miasta tak aby
              omijać korki największe w mieście przez most solidarnośći i później
              od tyłu podolszyce i międzytorze, skarpa).Ale to nie rozwiąże
              zatłoczonego centrum, bo nasze miasto nie składa się z samych
              pracujących w ORlenie(ufff). Przeważnie Ci ludzie myślą innymi
              kategoriami. I nie obrażając ich i szanująć ich opinię trzeba
              patrzeć na doświadczenia innych miast. Czyli realizować to co się
              sprawdziło i z czego mieszkańcy bedą zadowoleni.
              Tak jak już kiedyś pisałem w jednej z moich opini nie można patrzeć
              na mieszkańców którzy mają samochody. Jest też duży odsetek ludzi,
              którzy nie są w posiadaniu czterech kółek. Nie można ich pozbawiać
              komfortu przemieszczania się. Właściciele meroli i maluchów nigdy
              nie zrozumieją, bo tylko potrafia posadzić cztery litery w siedzisku
              wielokolorowego pojazdu i zawieść się tam gdzie im się podoba.
              Natomiast jak wsiądą do pojazdu transportu miejskiego to zaraz tracą
              komfort podróży i obiecują sobie że nigdy już w to coś nie wsiądą.
              Tylko że nie którzy nie mają wyboru. Korzystają z tego co daje im
              miasto. Miasto jest współnotą po to by pomagać sobie wzajemnie. Nie
              ma co się powoływać na korzyści z dróg. Bo moim zdaniem można
              obydwie inwestycje rozłożyć i w ciągu kilku lat zrealizować.
              Będzie "owca cała i wilk syty". Trzeba tylko bardziej konkretnych-
              młodych(niewypalonych) ludzi którzy potrafią się niepoddać w walce z
              wieżą pełną strromych schodów(chodzi o dotacje unijne). Starzy
              ludzie to miasto trzymają w stagnacji swojego życia.
              Stuntman napiszę tylko jedno może dobrze chcesz dla siebie i innnych
              amatorów aut. ALe nie zapominaj ja też jestem Płocczaninem i chce do
              tej galeri dojechać w 15 min z centrum a nie w 40 min a uwierz mi na
              słowo że tak jest bo dosyc często korzystam z tego rodzaju
              transportu.
              Pozdrawiam
              • stuntman Re: Tramwaj 28.11.08, 23:48
                Uwierz mi, że potrafię zrozumieć obie strony, gdyż do pracy również
                dojeżdzam autobusem :)
                --
                In Urbanity I Trust...
                inwestycje.e-plock.pl
                • fifrak85 Re: Tramwaj 30.11.08, 20:27
                  pisząc ten post w niedziele 30 listopada gdy już 2 dzień jest otwarta galeria
                  Wisła jeszcze bardziej jestem za utworzeniem w Płocku linii tramwajowej :-)
                  • jw-51 Re: Tramwaj 01.12.08, 12:21
                    fifrak85 napisał:

                    > pisząc ten post w niedziele 30 listopada gdy już 2 dzień jest
                    otwarta galeria
                    > Wisła jeszcze bardziej jestem za utworzeniem w Płocku linii
                    tramwajowej :-)
                    Gdy wydamy 350 mln na tramwaj, a nie zrobimy ulic i obwodnic,
                    będziesz do Galerii jechał dłużej niż teraz.
                    Gdy wydamy 350 mln na ulice i obwodnice, tymi samymi rozwiązaniami
                    komunikacyjnymi /autobusami/ będziesz jechał do Galerii, krócej niż
                    teraz.
                    Jeżeli to może zbyt dokładnie Ciebie nie określa, przełóż to na
                    statystycznego klienta z obszaru, który korzysta i korzystać będzie
                    z Galerii /chociaż tu nie tylko o nią chodzi/
                    A więc: Nie Tramwaj tylko: ULICE i OBWODNICE.
                    Bo nie jest tak dobrze, że jedno i drugie.
                    Na te 75% dotacji do tramwaju z UE, możesz na pewno mniej liczyć niż
                    na dotacje do ulic i obwodnic.
                    • plotczak Re: Tramwaj 01.12.08, 17:17
                      Tylko, ze ja nie widzę powiązania między jedną inwestycją a drugą.
                      Nic nie stoi na przeszkodzie żeby starać się o dotacje na oba cele.
                      Druga sprawa jest taka, że obwodnice w większości i tak ma być
                      finansowana ze środków GDDiA. Patrząc przyszłościowo obie inwestycje
                      są przydatne. Tramwaj przydatny a obwodnica niezbędna. Dajcie się
                      wykazać naszemu MM. Chce zaistnieć w historii Płocka więc niech
                      próbuje. Prawdopodobnie sprawa utknie na etapie dotacji. Obym sie
                      mylił....
                    • maciek.zwany.jajem Re: Tramwaj 01.12.08, 19:18
                      jw-51 napisał:

                      > Na te 75% dotacji do tramwaju z UE, możesz na pewno mniej liczyć niż na dotacje do ulic i obwodnic.

                      A skąd Ty o tym możesz wiedzieć??? Aplikowałeś o środki unijne, czy tylko słyszałeś o tym?
                      --
                      Jajo - pogromca forumowej głupoty
                      • jw-51 Re: Tramwaj 02.12.08, 14:45
                        Wiem, że dwie sroki na raz za ogon trudno złapać.
                        Możemy próbować, ale powinniśmy wiedzieć na której nam bardziej
                        zależy.
                        Tu dyskutujemy nad tym, co rozwiąże problem komunikacji.
                        GDDKiA finansuje drogi poza granicami miasta, a więc to co
                        najważniejsze dla Płocka, to będzie finansowane z budżetu Miasta +
                        dotacje.
                        Tramwaj w Płocku, to chyba jednak, zbyt wielkie marzenie.
                        • konrad_wp Re: Tramwaj 02.12.08, 18:36
                          jw-51 napisał:

                          > Tramwaj w Płocku, to chyba jednak, zbyt wielkie marzenie.

                          Jeśli ma Grudziądz,Elbląg,Gorzów,Toruń to dlaczego nie miałby mieć i Płock?
                          Naprawdę pozbądźmy się kompleksów i swoistego lęku przed zmianami bo czytając
                          forum płockie (jakiekolwiek) ma się wrażenie że to najbardziej zguśniałe i
                          marudzące miasto w Polsce. Nic się nigdy nie podoba, zawsze jest źle, cokolwiek
                          by się nie zrobiło znajdzie się armia marudzących znawców danego tematu.



                          --
                          Płockie Inwestycje
                          Fotogaleria Miasta Płocka
                          • pijzemna Re: Tramwaj 04.12.08, 10:54
                            moim zdaniem lepszym rozwiazaniem byloby wyznaczenie na glownych ulicach miasta
                            dodatkowego pasa tylko dla autobusow. za te 300 milionow zapewne kupiloby sie
                            kilka/kilkanascie/kilkadziesiat busow. moglyby powstac jeszcze kladki dla
                            pieszych. reorganizacji wymagalby tez system kursowania autobusow - cos na wzor
                            londynskiej komunikacji. dotacje na tramwaj tez sa osiagalne jesli zrobi to sie
                            jak w Warszawie, gdzie polaczono Bemowo z Bielanami - ochrona przyrody itd.
                            itp.:) fakt, moznaby te inwestycje polaczyc. Nasuwa sie jednak pytanie - kto to
                            ma zrobic?? Brak kompetencji urzednikow w Plocku poraza. Przyklad - hala
                            sportowa i stracone "panstwowe" pieniazki. Na folwarku zwanym UMP ludzie
                            pozostaja jednak bezkarni.
                            a tak w ogole ktos moze wie- ile mniej wiecej kosztuje km metra
                            (przeliczeniowo)??:) w Austrii 40tysieczne miasto ma to i my tez mozemy chciec!
                            (mam nadzieje, ze eMeMens tego nie czyta bo i metro zacznie obiecywac:)))
                            • zjadowity Metro - to jest to ! 04.12.08, 20:07
                              eeeeeeeeee tam!
                              40-tysięczne miasto to prawdziwa metropolia.
                              Tu jest niezły "system" metra dla 1200 osobowej wioski:
                              www.funimag.com/funimag13/serfaus01.htm
                              www.subways.net/austria/serfaus.htm
                              • konrad_wp Re: Metro - to jest to ! 04.12.08, 20:31
                                tak tak, już dawno o tym czytałem:)
                                niesamowite,chociaż tutaj bym to raczej porównał do kolejki linowej tylko pod
                                ziemią:)
                                ps. mam jednak nadzieję że MM nas nie czyta bo a nuż widelec wpadnie na pomysł
                                metra w Płocku.
                                Mirosławie M. apeluję-NIE IDŹ TĄ DROGĄ!!!!!!!!

                                --
                                Płockie Inwestycje
                                Fotogaleria Miasta Płocka
                                • plockibus1 Re: Metro - to jest to ! 05.12.08, 10:51
                                  Chciałbym wszystkim tylko przypomnieć, że istniały w Płocku już dwie
                                  linie pospieszne, pierwsza w 1993r, kiedy nie było jeszcze
                                  specjalnie takich korków w mieście, a Wyszogrodzka na Podolszyce
                                  była wąską drogą. Linia była uruchomiona pod hasłem SZYBKIEGO
                                  połączenia Winiar z Podolszycami Pn. ulicami: AK – Wyszogrodzka –
                                  Piłsudskiego – Jachowicza – Kobylińskiego – Winiary, prawie
                                  identycznie jak planowanego tramwaju, z zatrzymaniem na wybranych
                                  przystankach. I jakoś to na mieszkańców nie podziałało, linie
                                  zlikwidowano. W 2002r. KM ponownie uruchamia linie pospieszną 35P z
                                  Podolszyc do Orlenu, znów pod hasłem szybkiego połączenia dla
                                  pracowników. Efekt? Po ok. roku linia zlikwidowana!
                                  Najważniejszym pytaniem dla mnie dziś jest: ile będzie chętnych
                                  jeździć tramwajem? A nie czy chcemy, wszyscy chcemy wiele, hali,
                                  obwodnicy, aquaparku i …. gwiazdki z nieba :-) Dziś w transporcie
                                  miejskim mamy sytuację, gdzie autobusy z roku na rok tracą chętnych,
                                  a po godzinach szczytu blisko połowa autobusów stoi w zajezdni. Może
                                  najpierw należałoby się zastanowić jaka jest tego przyczyna, w czym
                                  tkwi problem i jak to naprawić? Ja najpierw porwałbym się na
                                  poprawienie tego co mamy dziś, poważną modernizację systemu
                                  autobusowego: zmianę przebiegu tras, systemu biletowego, stworzenie
                                  zachęt dla pasażerów. Płock nadal tkwi w systemie stworzonym w
                                  latach 60-70-tych, który swoją świetność przezywał w latach 80-tych
                                  i od których jest tylko z roku na rok gorzej. Dziś cała
                                  sytuacja „uzdrawiana” jest np. zachętami w kierunki klienta w
                                  postaci ciągłego obcinania rozkładów i tworzenia paradoksów
                                  kursującej 19 raz na godzinę (?!), czy konieczności oczekiwania po
                                  20-30 min. w centrum na jakikolwiek autobus po czym przyjeżdżają 2-3
                                  na raz! Miasto nakazuje KM ciągłego tylko oszczędzania na wszystkim.
                                  W tramwaju też tak będzie? Dodatkowym zniechęceniem dla mieszkańców
                                  będzie konieczność ciągłego przesiadania się autobus-tramwaj,
                                  kasowania dodatkowych biletów!
                                  A można dziś stworzyć czy wydzielić dodatkowe pasy, czy przejazdy
                                  dla autobusów, dać mu pierwszeństwo przejazdu (a da się to czasami
                                  zrobić podobnie jak dla tramwaju!) itd… Wtedy gdy to nie pomoże,
                                  sytuacji nie poprawi też obwodnica….budujmy tramwaj!!


                                  --
                                  www.kmplock.ovh.org/
                                  • fifrak85 Re: Metro - to jest to ! 05.12.08, 15:30
                                    jak ludzie najeżdżą się autobusami do pracy to już mają dosyć
                                    jazdy :-)
                                    Zgadzam się w pełni z tragicznymi rozkładami autobusów gdzie jest
                                    mało autobusów co powoduje jazde w tłoku. Chociaż widzę tu myśl KM,
                                    ponieważ nie grzejąc w autobusach ciepło uzyskują przez skupienie
                                    wielu pasażerów na niewielkiej powierzchni.
                                    Oczywiście nie muszę wspominać o tym że czasami nie przyjeżdżają
                                    autobusy i wtedy dopiero dzieją się ciekawe rzeczy

                                    Ja jestem optymistą i liczę, że w tym mieście jest możliwe wykonanie
                                    kilku rzeczy na raz. Jeśli my, Płocczanie, wyborcy mielibyśmy szansę
                                    pt.: wybierz jedną inwestycję na przyszły rok to inna sprawa
    • stuntman Re: Tramwaj 14.02.09, 18:52
      Polecam zapoznanie się z projektem planowanego przebiegu przez nasze
      miasto torów tramwajowych:

      serwisowo.info/upload/Plock/Tramwaj/Plock_Tramwaj.rar
      Jeśli inwestycja zostanie zrealizowana w takiej właśnie formie, to
      możemy zapomnieć o jakiejkolwiek możliwości poszerzenia istniejących
      ulic w kilku miejscach będących obecnie wąskimi gardłami
      komunikacyjnymi. Mam na myśli głównie al. Jana Pawła II na wysokości
      banku i Auchan, al. Kobylińskiego przy cmentarzach i dalej w
      kierunku Dobrzyńskiej. Nie zanosi się też na budowę nowego
      dwupasmowego wiaduktu na Brzeźnicy w ciągu tej ostatniej ulicy. Do
      tego linia tramwajowa w kilku miejscach będzie jedynie jednotorowa
      (z mijankami), a niektóre skrzyżowania te same tory będą przecinać
      dwukrotnie.
      Obawiam się, że powstanie tramwaju może jedynie spotęgować problemy
      w transporcie indywidualnym oraz w konsekwencji stać się barierą w
      dalszym rozwoju miasta (tak jak to się dzieje obecnie z linią
      kolejową). Opozycja powinna zrobić wszystko, aby uświadomić
      społeczeństwu jakie to niesie ze sobą konsekwencje i nie dopuścić
      do realizacji tej ułomnej koncepcji.
      --
      In Urbanity I Trust...
      inwestycje.e-plock.pl
      • konrad_wp Re: Tramwaj 15.02.09, 16:41
        Wszelkie dyskusje na temat tramwaju w Płocku i tak mijają się celem bo przecież
        wiadomo że nie powstanie wcale.Bądźmy szczerzy-czy Milewski który nie potrafi
        przeprowadzić bezboleśnie do końca żadnej,niewielkiej nawet inwestycji da sobie
        radę z tak dużym przedsięwzięciem?

        On hali nie potrafi nawet postawić mimo że ma(miał) kasę z Orlenu,z Min. Sportu
        , dofinansowanie z UE. Wystarczyło tylko usiąść,zorganizować zespół kumatych
        ludzi którzy ogarną projekty,przetargi.Nic nadzwyczajnego ale mimo to pola na
        pl. Celebry dalej zarastają chwastami.

        Tramwaju w Płocku NIE BĘDZIE

        --
        Płockie Inwestycje
        Fotogaleria Miasta Płocka
        • fifrak85 Re: Tramwaj 18.02.09, 12:25
          No w tej kadencji ta inwestycja jest wątpliwa. Szkoda tylko że już przygotowane
          studium wykonywalności mogą być nieprzydatne w przyszłości.
          • czy_to_tu Re: Tramwaj 22.02.09, 17:45
            studium to chyba jest jedno, a więc "szkoda tylko że już
            przygotowane studium wykonalności może być nieprzydatne w
            przyszłości". I tak będzie dobrze.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka