Dodaj do ulubionych

GITARA pęknięta struna

IP: *.wroclaw.dialog.net.pl 20.12.04, 17:57
Mam pytanie, z gitarą mam do czynienia od niedawna, od niedawana też posiadam
gitarę akustyczną i nie znam się na tym wszystkim za bardzo. Chodzi o to, że
próbując stroić gitarę pękła mi struna:
a) czy to normalne?
b) czy mogło to spowodować takie małe pęknięcie drewna gryfu (nie w miejscu
pod tą struną dokładnie, ale bardziej z boku)? /nie jestem pewna czy to
pęknięcię to coś nowego czy było wcześniej niezauważone/

z góry dziękuję za odpowiedź i przepraszam za mój brak profesjonalizmu
Obserwuj wątek
    • Gość: TG Re: GITARA pęknięta struna IP: *.waw.pl / *.waw.pl 20.12.04, 18:08
      To normalne. Struna pęka za każdym razem, kiedy próbuje się stroić gitarę.
      Dlatego właśnie punkowi muzycy nigdy nie stroili gitar.

Strojenie gitar to w ogole podpucha, chwyt reklamowy wymyślony przez
      producentów strun. Prawdziwi muzycy, gdy sprzęt im się rozstroi, kupują sobie
      nowy. I nie ma na to rady.

Różnie radzą sobie natomiast z problemem utylizacji rozstrojonych gitar. Jimi
      zwykł je spalać, ale to nie było zbyt dobre, lakier wżerał się w oczy i
      człowiek potem widział tylko purpurową mgłę, jak po denaturacie. Kurt Cobain z
      kolei wybrał tradycyjne roztrzaskiwanie rozstrojonych gitar o scenę, efektowne,
      skuteczne, tylko trzeba uważać na drzazgi. Eric Clapton zaś wystawia zużyte
      gitary na aukcjach, a uzyskane pieniądze przepuszcza na luksusowe alkohole,
      które następnie przepija na oczach potrzebujących, chorych i sierotek. I tak to
      kręci się ten świat.

Pozdrowienia!
    • ari Re: GITARA pęknięta struna 20.12.04, 18:09
      > próbując stroić gitarę pękła mi struna:
      > a) czy to normalne?
      Nie, chyba że za mocno naciągnęłaś strunę podczas nawijania i ta po prostu nie
      wytrzymała. Ale mnie to też się zdarzało, więc pod tym względem to chyba
      normalne wink podejrzewam, że to któraś z cieńszych strun?