Dodaj do ulubionych

droga S-8 Marki - Radzymin

04.01.12, 11:47
jak zapewne wiecie w dniu 02,12,2011r została wydana kolejna decyzja środowiskowa wg wariantu III przebiegu oczekiwanej obwodnicy Marek.
Zaplanowano realizacje budowy S-8 Radzymin - Marki w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015. Załącznik do Uchwały Rady Ministrów z 25.01.2011 przewiduje realizacje zadania po roku 2013. (zadanie nr 20)
może tym razem obejdzie się bez "lipy"
Obserwuj wątek
    • karolkaka Re: droga S-8 Marki - Radzymin 04.01.12, 11:59
      Wybór wariantu III jest właśnie największą lipą!
      Pokazuje gdzie rząd i inne instytucje (GDDKiA) ma opinie mieszkańców (podobnie jak w przypadku oświetlenia dróg krajowych).
      "Nierobów i matołów banda..."
      • oszczepnikos Re: droga S-8 Marki - Radzymin 05.01.12, 11:35
        Raport oddziaływania na środowisko był o niebo lepszy od poprzedniego. Nie przypuszczam, żeby padł w GDOSiu.

        @Karolkaka
        Dlaczego uważasz, że ten wariant jest największą lipą? Chętnie posłucham argumentów w tym zakresie. Generalnie to jest inwestycja liniowa i zawsze są w takim przypadku osoby, które widzą inne rozwiązanie jako lepsze. Ktoś chce mieć zjazd zaraz koło domu, innym przeszkadzają za wysokie ekrany, ktoś inny preferuje inny przebieg drogi.

        Z naszego mareckiego punktu widzenia, każdy wariant jest dobry. Aczkolwiek przejście w sąsiedztwie osiedla Kosynierów jest problematyczne. Jedyne co teraz możemy robić to walczyć o najlepsze zabezpieczenia w tym rejonie, jak również innych narażonych na oddziaływanie tej drogi.
        • kchacinski Re: droga S-8 Marki - Radzymin 05.01.12, 12:18
          Zawsze jest tak, że komuś coś nie pasuje, ale co w sytuacji gdy mieszkańcy się dogadują i wszystkim pasuje? Wydaje się pieniądze na konsultacje żeby poznać opinie mioeszkanców. Po co? Skoro nie są one uwzględniane? Można było od razu poprowadzić trase i zaoszczędzić pieniądze i nie urządzać całej tej farsy.
          Farsą było też to, że mieszkańcy Marek, Wołomina, Kobyłki, Zielonki i Ząbek decydowali / wyrażali opinię o tym jak trasa ma przebuiegać w Radzyminie.
          Jestem za jak najszybszą budową tej trasy bo życie mnieszkańców Radzymina to gehenna. Ale jeśli z góry wiadomo było w którym wariancie chce się budować trasę to po co ten stracony na konsultacje czas i wydane na ten etap pieniądze?
          • mancerayder Re: droga S-8 Marki - Radzymin 05.01.12, 12:58
            To je chcę mieć wpływ na budowę kanalizacji w Markach - w końcu jeżdżę przez Marki i denerwują mnie rozkopane ulice. Jeśli Markowianie mogli wybierać gdzie ma iść trasa w Radzyminie, to ja chcę wybierac gdzie może isc kanalizacja w Markach. A co!
            • oszczepnikos Re: droga S-8 Marki - Radzymin 05.01.12, 15:34
              Na odcinku przebiegającym przez Marki na tym etapie nie było wariantowania. Dużo wcześniej rozważano przebieg wzdłuż drogi 631 i po zachodniej stronie Marek, te warianty padły na bardzo wczesnym etapie głównie ze względów środowiskowych (631) i ruchowych (ten po zachodniej stronie.

              Nie było przesądzone od początku jaki wariant wygra. W raporcie oddziaływania na środowisko warianty były oceniane z perspektywy wielu czynników.

              www.siskom.waw.pl/materialy/s8-marki-radzymin/2011/S8_ROOS_Raport.pdf
              Tak jak napisałem poprzednio dla Marek każdy wariant jest dobry. Moim osobistym i prywatnym zdaniem lepszy byłby wariant rozpoczynający się przed Radzyminem, zakładając inne rozwiązanie węzła Radzymin, bo to które było proponowane nie zapewniało dobrego wjazdu na S-8 mieszkańcom Radzymina. Ale to jest moje prywatne zdanie, bo nie mam kompetencji w robieniu takiej analizy.

              Konsultacje społeczne przeprowadza się w gminach gdzie ma przebiegać droga. Teoretycznie każda uwaga jest analizowana osobno. Rzućcie okiem na stornie konsultacji za jakim wariantem opowiadały się Marki. Pamiętajmy przy tym, że kwestie społeczne są tylko jednym z czynników, który jest brany pod uwagę przy wyborze.

              Chciałbym wrócić do głównego wątki.

              Dlaczego Waszym zdaniem ten wariant jest "największą lipą". Poważnie chodzi mi o argumenty dlaczego ten wariant jest zły. Jest to dla mnie ważne, jest to ważne bo za chwilę zacznie powstawać SIWZ dla przetargu i trzeba przygotować listę rzeczy, na które trzeba zwracać uwagę przy projektowaniu - np. tu trzeba dołożyć kładkę, a tam ścieżkę rowerową, bo ludzie jeżdżą...

              Naprawdę liczę na pomoc w zebraniu argumentów, co jest z tym wariantem nie tak i jak go można doszlifować...
        • karolkaka Re: droga S-8 Marki - Radzymin 05.01.12, 14:48
          @ oszczepnikos
          Jestem zagorzałym zwolennikiem obwodnicy Marek! Podpisywałem petycje, rozsyłałem wśród znajomych itp.
          A dlaczego uważam że wariant II to lipa, już odpowiedział Ci kchaciński.
          (btw - nie mieszkam w Ciemnem ani Jankowie, nie mam tam rodziny ani nieruchomości)

          Myślę że większość radzyminiaków myśli podobnie (wszak stoimy w tym samym korku!)
          - Tak dla obwodnicy Marek (w samorządowym wariancie II)!
          Warto upowszechnić tę tezę wśród mieszkańców Marek, aby nie powstał jakiś fałszywy obraz...
            • kchacinski Re: droga S-8 Marki - Radzymin 05.01.12, 15:48
              Rożnica jest taka, że wariant II przebiega dalej od zabudowań niż III. Znaczenia ma to dla mieszkańców Ciemnego i Jankowa Nw.
              To ci mieszkańcy we współpracy z urzędnikami z Radzymina wyznaczyli jego przebieg i zgłosili do GDDKiA.
              • karolkaka Re: droga S-8 Marki - Radzymin 05.01.12, 16:56
                ... więc wszyscy myśleli, że ich zdanie (poparte oficjalnym stanowiskiem gminy) ma jakieś znaczenie. Okazuje się jednak, że nie. Jeżeli "ma nie być jak za komuny", jeżeli daje się ludziom (i to z takim wyprzedzeniem!) możliwość wyrażania opinii (dla wielu to mogą być decyzje życiowe) to należy to uszanować!

                Ja chciałbym poznać argumenty GDDKiA, jeżeli poprowadzenie trasy wariantem II zamiast III:
                - nie zwiększa znacząco kosztów budowy
                - nie wydłuża czasu budowy
                - nie degraduje środowiska (bardziej)
                - przebiega dalej od zabudowań

                Zawsze przy tego typu inwestycjach będą niezadowoleni. Chodzi o to, by poszkodowanych było jak najmniej, zwłaszcza gdy jest możliwość wyboru i nie niesie to ze sobą skutków które napisałem powyżej.
    • reala2 Re: droga S-8 Marki - Radzymin 05.01.12, 15:56
      najtrudniejszy do akceptacji był wariant "rozcinający Słupno" z włączeniem nowej drogi do obwodnicy Radzymina na wysokości istniejącej kładki dla pieszych w Cegielni. dla Marek obojętny bo przebieg drogi do Nadmy jest wspólny dla wszystkich wariantów. pozostałe projekty różnią się nieznacznie przebiegiem w gminie Radzymin. osobiście za "lipę" uważałbym utrącenie z "jakiś powodów" realizację tej niezmiernie ważnej i oczekiwanej inwestycji. inaczej "lipą" jest dotychczasowe procedowanie nad projektami.
      • kolejorz_1 Re: droga S-8 Marki - Radzymin 05.01.12, 22:16
        Na razie możemy spokojnie wybierać warianty.Mamy czas.Droga napewno nie powstanie po 2013,ale najwczęśniej po 2015.Na razie jest na liście rezerwowej .Dziś jest wzmianka o tym w rzeczpospolitej;
        www.zw.com.pl/artykul/2,651951_Cel--ominac-Raszyn--Trasa-marzen-2015-.html
          • flancowany Re: droga S-8 Marki - Radzymin 06.01.12, 12:15
            una-mesa napisał:
            > Niech w końcu zaczną budować! Z Radzymina do centrum Warszawy to tylko 26 km.
            > Pamiętam czasy jak pokonywałem w/w trasę samochodem w 15 minut.


            Burmistrz też musi pamiętać te czasy skoro twierdzi że z Radzymina do Warszawy jest 15 minut. A może On nie był od tamtej pory w Warszawie?
            • kuba7773 Re: droga S-8 Marki - Radzymin 06.01.12, 13:24
              Witam ,czy ktoś ma konkretną wiedze na ten temat bardzo proszę o konkretną odpowiedż ,ponieważ są sprzeczności w tym wątku

              założyciel wątku napisał że decyzja została wydana na 3 wariant 2 grudnia 2011r ,poniżej piszecie że dopiero możemy wybierać warianty więc jak to jest ,jest ta decyzja czy jej niema
              • oszczepnikos Re: droga S-8 Marki - Radzymin 06.01.12, 14:09
                Wybrany został wariat 3, poniżej link do decyzji:

                mmm.rdos.gov.pl/doc/waw/dec/4200.15.2011.pdf
                Decyzja ma rygor natychmiastowej wykonalności, tzn można projektować bez oglądania się na odwołania. Decyzja nie jest ostateczna, stanie się po rozpatrzeniu odwołań przez GDOŚ. Ale należy zwrócić uwagę, że kolejny raz wskazany został ten wariant. Dodatkowo Raport Oddziaływania na Środowisko (podstawa do decyzji) został uzgodniony przez GDOŚ, dlatego szanse na zmianę wariantu są minimalne.

                Oczywiście Obwodnica Marek jest zadaniem rezerwowym w Programie Budowy Dróg Krajowych 2011-2015 do realizacji po 2013. ALE w tym roku ma być aktualizacja programu i zadania które mają szanse się wyrobić do końca perspektywy (faktycznie do końca 2015) mają szanse tam trafić. Napisaliśmy już w tej sprawie pismo do MT

                www.obwodnicamarek.pl/trzeba-isc-za-ciosem/
                Poza tym MT chce się skupić na Warszawskim Węźle Drogowym.

                Obwodnica Marek dostała przyspieszenia, również ze względu na przetarg na modernizację Modlińska - Powązkowska (wraz z Mostem Grota), która się będzie gotowa na koniec 2014.

                www.obwodnicamarek.pl/harmonogram-modernizacji-mostu-grota/
                Dlatego NIE MA CZASU, przejrzyjcie sobie plany wariantu w Waszych okolicach i napiszcie mi proszę, co Waszym zdaniem jest do poprawy.

                www.siskom.waw.pl/materialy/s8-marki-radzymin/2011/S8_ROOS_Rys_3b-5_2025_W3.pdf
    • radzyminiak.eu Re: droga S-8 Marki - Radzymin 08.01.12, 11:10
      Kolega Chaciński poraz kolejny robi z siebie naiwniaka myśląc, że osławione "konsultacje społeczne" są jakimś ważnym argumentem dla inżynierów planujących taką trasę. Nie są!
      To tylko takie udawanie, że głos mieszkańców jest brany pod uwagę. I bardzo dobrze!

      Dlaczego? Bo mieszkańcy nie mają najmniejszych kompetencji w projektowaniu tego rodzaju dużych przedsięwzięc drogowych. Nie mają pojęcia o ilości zmiennych jaka występuje. Dla nich liczy się jeden, prosty argument: "a ile metrów od mojej działki będzie to to przebiegać?" I jak wyjdzie, że za blisko, to taki człowiek będzie protestował, protestował, brał do pomocy stowarzyszenia w stylu FORUM radzymińskie z p. Chacińskim, dalej protestował...

      Mam nadzieję, że głos tego typu pieniaczy nie będzie brany wcale pod uwagę. Inaczej obwodnica nigdy nie powstanie. Tych ludzi nic nie przekona. Oni woleliby, żeby ta droga nigdy nie powstała, niż żeby biegła w ich okolicy. Dlatego trzeba podjąć decyzję odgórną.

      Składam przy okazji wyrazy szacunku i uznania dla oszczepnikosa, który wkłada wiele mądrego trudu w budowę obwodnicy. Stary, pamiętaj, że w Radzyminie są też normalni ludzie, którzy chcą budowy tej drogi i nie rozdzielają włosa na czworo przykuwając się do drzew w obronie jakiegoś, dawno odrzuconego wariantu budowy.
      Pytasz tych pieniaczy o ich argumenty. Oni ich nie mają. Oni twierdzą po prostu, że "jest za blisko naszych działek". I tyle.
      • kchacinski Re: droga S-8 Marki - Radzymin 08.01.12, 15:00
        Kol. Chaciński nie jest Twoim kolega to po pierwsze.

        Po drugie odnosząc się do czyichś argumentów warto najpierw sprawdzić jak organizacja z argumentami której się polemizuje się nazywa. Przekręcenie nazwy świadczy o braku kultury z Twojej strony.

        Po trzecie widać, że w konsultacjach udziału nie brałeś i o przytaczanych argumentach pojęcia nie masz.

        Po czwarte kol. Chaciński ma takie samo stanowisko w sprawie obwodnicy jak kol. Piotrowski, Dąbrowski i cała Rada Miejska bo jest to oficjalne stanowisko całej gminy Radzymin wyrażone w uchwale.

        Niemniej jednak obecna decyzja środowiskowa ma teraz rygor natychmiastowej wykonalności więc nie ma o co kruszyć kopii bo najkorzystniejszy dla gminy Radzymin wariant (a zakładam że za takim właśnie opowiedział się Burmistrza i Rada Miejska) nie będzie realizowany i trzeba skupić się na tym żeby trasę wybudować jak najszybiej.
        • kuba7773 Re: droga S-8 Marki - Radzymin 08.01.12, 15:41
          Witam ,mam dwa pytania ,który to wariant byl najkorzystniejszy wg. burmistrza i rady miejskiej

          uważam że wszystkie warianty były dobre i drugie pytanie czy macie może wiedze ,co z terenami zastrzeżonymi pod tą inwestycje we wszystkich 3 wariantach czy w pozostałych 2 wariantach na których nie będzie inwestycji tereny zastrzeżone będą odblokowane automatycznie ,czy trzeba od początku robić nowy plan zagospodarowania przestrzennego
          • oszczepnikos Re: droga S-8 Marki - Radzymin 09.01.12, 13:10
            Zgodnie z przewidywaniami pojawiły się odwołania od Decyzji Środowiskowej, główne uwagi to:

            1) Przebieg nie jest zgodny z planem zagospodarowania;
            2) Nie uwzględniono konsultacji społecznych;
            3) Raport Oddziaływania na Środowisko ma niską jakość;
            4) Brak wariantu najkorzystniejszego dla środowiska.

            www.obwodnicamarek.pl/odwolania-od-wydanej-w-dniu-2-grudnia-2011-roku-decyzji-srodowiskowej/
              • kuba7773 Re: droga S-8 Marki - Radzymin 09.01.12, 14:41
                Tak to już jest ,jak nie wiadomo o co chodzi to na pewno chodzi o pieniądze .Na takich inwestycjach ludzie bedą mocno zarobieni ,ale będzie dużo co mocno po garbie dostaną ,chodzi o spec ustawe i o grunty pod tą inwestycje .na pewno nie o hałas ,ani zielone żabki
              • hope22 Re: droga S-8 Marki - Radzymin 10.01.12, 12:00
                osiedle victoria od samego początku jest przy obwodnicy, więc jaki sens miałoby torpedowanie odcinka wcześniejszego?? mam nadzieję,że to jednak nie jest prawda
                Tym bardziej, że w końcu być może kiedyś można będzie ominąć Marki i nie stać w korku i na każdych światłach ...
                • reala2 Re: droga S-8 Marki - Radzymin 10.01.12, 13:27
                  ja też mam nadzieje, że nie chodzi o prestiż grupy tzw "społeczników" z osiedla Viktoria choć hasła typu "ostatni mecz od Mazura ręce precz" były głoszone z wielką powagą.
                  nic nie wydarzyło się na terenie KS Mazur a "tu w imieniu i za przyzwoleniem" można walić.
                  Viktorianów jest coś 505 rodzin to spora zorganizowana siła. może to już związek z osiedlem Mistrz i Małgorzata ale tego nie wiem.
                  • hope22 Re: droga S-8 Marki - Radzymin 10.01.12, 15:24
                    nie wiem czy jestem viktorianką smile ale mieszkam na tym osiedlu .. i marzy mi się, żeby wreszcie zrobili tą obwodnicę.
                    Nie słyszałam o żadnych inicjatywach społecznych na osiedlu a już napewno nie blokujących obwodnicę. To byłby szczyt głupoty .. chociaż w sumie aż tak dziwne by to nie było ..
                  • andrzej5219 Re: droga S-8 Marki - Radzymin 10.01.12, 15:27
                    Oj, jeśli to prawda,to chyba jest jakaś mocno "indywidualna" incjatywa. Na Osiedlu w tej sprawie panuje całkowita cisza, szczególnie że jak napisała hope22 jesteśmy od początku przy obwodnicy a węzeł ma być prawie 2 km od nas. Tak więc nie bardzo wiadomo KTO, W CZYIM IMIENIU ,PO CO i ZA ILE.
                  • karolkaka Re: droga S-8 Marki - Radzymin 10.01.12, 15:30
                    ??? Przecież w każdym z proponowanych wariantów trasa wpada do obwodnicy Radzymina przed Victorią, więc o czym Ty piszesz?

                    Ja tylko chciałbym wiedzieć, czym kierowali się decydenci, wybierając wariant inny od samorządowego?
                    Kasa? Czas budowy? Ochrona środowiska? Inne? (jakie?)
    • reala2 Re: droga S-8 Marki - Radzymin 10.01.12, 17:25
      inna sprawa mieszkać z dala od obwodnicy inną sprawą jest mieszkanie w bezpośredniej bliskości węzła komunikacyjnego. jaki interes reprezentuje RF i jego statutowi przedstawiciele we wsi Ciemne???? mają tam stodoły? domy, obejścia?
        • aniuta65 Re: droga S-8 Marki - Radzymin 10.01.12, 19:10
          Nie jestem tego pewna , obiło mi się o uszy ze chodzi tez o wieś Dybow Kolonia. Przy nowej obwodnicy będą oni w środku.Teraz mają obwodnice z jednej strony i szykuje im się z drugiej S-8. Juz teraz mają problemy z domami. Podobno w wielu domach pękają sciany i jest spory hałas. Maja żal ze przez obwodnice nie zrobiono im zadnej kładki aby mogli dojsc do nowego kościoła lub miasta. Tyle się dowiedziałam w kolejce do lekarza w przychodni. Ile w tym prawdy trudno powiedzieć.
          • kchacinski Re: droga S-8 Marki - Radzymin 11.01.12, 09:39
            @reala2
            Niektórzy nie mogą pojąć, że nie trzeba mieć osobistego interesu żeby za czymś optować.

            Podkreślę po raz ostatni bo nie mam czego się wstydzić. Wariant II to wariant, który został wybrany przez mieszkańców gminy w wyniku konsultacji.
            Jego niewątpliwe zalety polegają na tym, że:
            - ma najmniejszą kolizyjność z terenami zabudowanymi
            - przebiega najdalej od zabudowań
            - w największym stopniu wykorzystuje wyremontowaną niedawno za grube miliony obecną obwodnice Radzymina.

            Wariant II został przyjęty Uchwałą Rady Miejskiej w Radzyminie.

            Nie widzę obiekltywnych powodów za tym, żeby budować drogę w wariancie III jeżeli różnica środowiskowa miedzy wariantem II i III jest tak niewielka.

            Gdzie byliście w 2007 i 2008 roku jak trwały konsultacje? Wtedy nie było głosów kwestionujących drugi wariant?

            Jest to mój ostatni post w tej i innej dyskusji na tym forum napisany pod moim imieniem i nazwiskiem. Bedę się na tym forum pojawiał pod jednym lub wieloma nickami, jednak anonimowo. Odbierze to moim adwersarzom argumenty ad personam i może wreszcie dyskusja będzie toczyła się wokół problemów a nie wokół tego co reala czy radzyminiak.pl myśli na temat KChacińskiego, chociaż nie ukrywam, że schlebia mi Wasze fanatyczne zainteresowanie moją osobą, niemniej jednak moglibyście ukierunkować Waszą energię bardziej produktywnie.

            Pozdrawiam
            i żegnajcie.
            • jajestemsprite Re: droga S-8 Marki - Radzymin 11.01.12, 11:45
              Brawo -krótko,mądrze i konkretnie odpowiedził Pan wszystkim tym którzy uwielbiają jak ktoś inny podejmuje za nich decyzje,tylko po to,żeby mogli potem ponarzekać,jak to ich skrzywdzili.Popieram i szanuję Pana wypowiedzi,nie tylko w tej sprawie.
              • oszczepnikos Re: droga S-8 Marki - Radzymin 11.01.12, 12:51
                Wariant III został już wybrany. Co więcej wybrano go drugi raz z rzędu.

                Każdy wariant ma swoje wady i zalety.

                Wariant III został wybrany na podstawie oceny za i przeciw, dlatego proponuję przeczytać raport od strony 280.

                Chciałbym tylko skorygować to co napisał kchacinski na temat Wariantu II, w raporcie WII ma:

                1) najniższą ocenę jeżeli chodzi o aspekty techniczne - ocena brała pod uwagę między innymi wykorzystanie aktualnej obwodnicy;
                2) był 3 w ocenie przestrzennej - biorącej pod uwagę miedzy innymi kolizyjność i odległość od zabudowań
                3) w kategorii społecznej był oceniony na miejscu 2.

                Sumarycznie Wariant 2 został sklasyfikowany na 2 pozycji.
                Generalnie oceny wariantów I, II, IIa są zbliżone i oscylują w okolicy 83-86 punktów, wariant III ma 98. Ciągnie go w górę ocena środowiskowa i ekonomiczna.

                Chciałbym wrócić do meritum mojej prośby - przejrzyjcie wariant III i napiszcie jakie macie uwagi - co należy zmienić albo poprawić. Ten wariant został wybrany do budowy i jest mała szansa, że to się zmieni.

                Tak jak pisałem, z mojej perspektywy mieszkańca Marek, każdy wariant jest dobry. W obiektywnej ocenie wynikającej z raportu wygrał wariant III.
                • karolkaka Re: droga S-8 Marki - Radzymin 11.01.12, 15:19
                  @ oszczepnikos - dzięki, juz sobie poradziłem.

                  Z dokumentu oczywiście wynika, że wygrywa wariant III. Jednak myślę że warto zapoznać się z punktacją uzyskaną za poszczególne kryteria. Często różnice pomiędzy wariantami są tak minimalne, że dziwi mnie (jako laika), że w tym wszystkim najmniej liczy się zdanie lokalnej społeczności, mimo stwierdzeń zawartych w tym opracowaniu, m.in.:

                  - "Wariant III – Konflikt może wywołać propozycja przejścia przez wieś Ciemne. Poza
                  uciążliwością dla istniejącej, a przede wszystkim projektowanej zabudowy mieszkaniowej, trasa przecina funkcjonalnie zwarty organizm wsi. W trakcie prowadzonego postępowania w sprawie oceny oddziaływania na środowisko konflikt społeczny w Ciemnem związany z wariantem III ujawnił się z cała mocą. Zgłoszono kilkaset protestów, w tym w formie zbiorowej."

                  - "Przeprowadzone analizy środowiskowe dla proponowanych wariantów przebiegu trasy
                  S8 nie dają jednoznacznej odpowiedzi, który z wariantów jest najkorzystniejszy.

                  Można jedynie stwierdzić, że wariant III wykazuje najmniejszą kolizyjność z obszarami
                  chronionymi i powierzchnią lasu (należy jednak zaznaczyć, że nie są to duże różnice)"

                  Dzięki za ten dokument, bo chciałem poznać uzasadnienie wyboru wariantu.
                  Biorąc "wartości bezwzględne" wygrywa wariant III. Na tyle jednak nieznacznie, że zespół przygotowujący to opracowanie zostawia sobie "furtkę" pisząc we wnioskach: "Przeprowadzone analizy środowiskowe dla proponowanych wariantów przebiegu trasy S8 nie dają jednoznacznej odpowiedzi, który z wariantów jest najkorzystniejszy".

                  Tym bardziej więc rodzą się pytania, czy nie można tego tak zrealizować, aby był "wilk syty i Manchester City"?


                  Jak przyznajesz (zapewne myśli też tak większość mieszkańców Marek) dla Ciebie wybór wariantu jest mało ważny. Ważne żeby tak oczekiwana (również przez radzyminiaków!) budowa ruszyła w końcu z miejsca.
                  Gdyby w którymkolwiek puncie tego opracowania były zastrzeżenia, że wybór wariantu II (zamiast III) znacznie tą budowę opóźni, zniszczy przyrodę w dużo większym stopniu lub będzie kosztował 100 razy więcej, to nie miałbym żadnych pytań.

                  Po co mamy opiniować "jedyny słuszny wariant", skoro być może te opinie trafią do kosza, podobnie jak wcześniejsze?


                  Na koniec - rozumiem i współczuję ludziom mieszkających teraz przy trasie.
                  Dlatego tym bardziej chciałbym aby podobnych problemów uniknęli mieszkańcy Ciemnego.

                  pozdrawiam,
                  kk
                  • oszczepnikos Re: droga S-8 Marki - Radzymin 11.01.12, 21:28
                    @karolkaka

                    Przepraszam Cię ale nie mam siły dyskutować na wyborem wariantu. Na chwilę obecną dla mnie on już zapadł. I mam świadomość tego, że jest daleki od ideału.

                    Chcę się skupić na pozyskaniu finansowania oraz szczegółach projektowych.
                • acha2805 Re: droga S-8 Marki - Radzymin 11.01.12, 15:46
                  Jednego nie jestem w stanie pojąć. Panie Ostasz, jest Pan menadżerem czy projektantem obwodnicy? Jeśli uważa Pan, że ma jakiś wpływ na to gdzie co będzie to obawiam się jest Pan marzycielem.

                  Mieszkańcy Radzymina też chcą szybkiej budowy obwodnicy, ale są na tyle inteligentni by nie popierać bezsensownych inicjatyw - w tym wypadku budowania fragmentu drogi S8 w wariancie, który nie służy ani ludziom ani przyrodzie.

                  Mija się Pan z prawdą twierdząc, że wariant III został wybrany jako ten, w którym będzie budowana obwodnica. Głos w tej sprawie mają nie tylko instytucje, ale wszyscy obywatele, nawet pieniaki z Ciemnego.
                  • oszczepnikos Re: droga S-8 Marki - Radzymin 11.01.12, 16:16
                    @acha2805
                    Oczywiście, że nie jestem menadżerem ani projektantem obwodnicy.

                    Czy jestem marzycielem? Pewnie że jestem! I każdemu tego życzę.

                    Ale trzeba brać życie w swoje ręce. Nie ma co siedzieć jak mysz pod miotła i nic nie robić.

                    Udało się wydzielić Marki - Drewnica z WOWki? Udało!
                    Udało się wpisać Marki - Radzymin do PBDK? Udało!
                    Mówiliśmy o tym, że optymalnie jest budowanie obwodnicz jako ZiZ? I teraz GDDKiA chce tak robić.
                    Chcieliśmy, aby obwodnica była budowa w tej perspektywie UE? I będzie, a jeszcze rok temu słyszałem tylko o kolejnym budżecie UE co mogło dawać perspektywy zakończenia nawet koło 2018-2019.

                    Jeżeli nasze działania w tym zakresie to tylko cegiełka w murze, to i tak było warto smile

                    Co do wyboru wariantu, wiem jak skomplikowany jest to proces. I nie mam kompetencji w określaniu, który wariant jest lepszy - zostawiam to specjalistom. Oni mają określić co jest optymalne, biorąc pod uwagę aspekty i przyrodnicze i ludzkie.

                    Czy mijam się z prawdą twierdząc, że w tym wariancie będzie budowana obwodnica? Na chwile obecna wskazują na to dokumenty i intencja inwestora. Drugi raz z rzędu i z uzgodnieniem GDOŚu. Mijałbym się z prawdą mówiąc, że inny wariant jest bardziej prawdopodobny.

                    Oczywiście, że głos mają wszyscy. I każdy ma prawo bronić swego, mieszkańcy Marek, Radzymina, Ciemnego. I bardzo dobrze.

                    Uważam, że trzeba zbierać uwagi do tego wariantu, bo lada moment będzie SIWZ i będzie bardzo trudno coś zmienić.

                    pozdrawiam serdecznie!
                    • acha2805 Re: droga S-8 Marki - Radzymin 11.01.12, 18:36
                      A gdzie byłeś podczas konsultacji społecznych czy wypracowywania równie niełatwego do przełknięcia dla niektórych wariantu samorządowego?

                      To naprawdę miło, że pytasz nas o uwagi. Szkoda tylko że tak późno.
                      Gdyby nie wasze żale o opóźnienie budowy obwodnicy do protestujących idealne dla wszystkich rozwiązanie już mogłoby zostać zatwierdzone. Nie mówię tutaj o tym, że oglądalibyśmy już teraz budowę obwodnicy, bo przecież brakuje na to pieniędzy, ale przynajmniej mielibyśmy świadomość, że sprawy związane z dokumentacją zezwalającą na jej budowę są domknięte. A wystarczyło tylko poprzeć wariant II samorządowy.

                      Nie mieszkam w bezpośrednim sąsiedztwie planowanej trasy, ale rozumiem ludzi, którzy chcą ją w samorządowym, a nie w III wariancie. I nie chodzi wcale o to, że czyjś dom stoi w miejscu gdzie ma być wybudowany ponad tysiąc metrowy wiadukt, ale o to, że to zwyczajnie drogie i niepraktyczne. Poza tym tereny przy takiej obwodnicy nie są już tak atrakcyjne dla osób, które chciały uciec od szumu i hałasu.
                      Byłeś kiedyś w którejkolwiek z miejscowości przez którą miałaby być wybudowana obwodnica? Pewnie tylko palcem na mapie...
                      • kuba7773 Re: droga S-8 Marki - Radzymin 11.01.12, 20:15
                        dlaczego atakujecie oszczepnikosa ,on jedyny w tym wątku odpowiada merytorycznie na wasze durne pytania i zaczepki i do tego ma odpowiednią wiedze ,reszta to jeden wielki bełkot ,przeczytajcie od początku do końca i zobaczcie co wychodzi

                        przy takim podejściu do tematów to w Polsce nie byłoby szansy do wybudowania nawet 1 km autostrady bo zawsze się znajdzie ktoś komu nie pasuje ,i na szczęście jest spec ustawa wywłaszczeniowa i żadne konsultacje społecznie nie są potrzebne , budują drogi tam gdzie są potrzebne i nikogo nie muszą pytać o zgode , łudzicie się że że macie na to wpływ ,jakieś tam konsultacje społeczne ,czy wariant samorządowy ,koń by się uśmiał, nie ten czas ,obudzić się pora ,ta obwodnica jest potrzebna ,
                        wg. mnie wszystkie 3 warianty są dobre nie ma znaczenia który by wybrali ,ale wybrali najlepszy
                        • mancerayder Re: droga S-8 Marki - Radzymin 12.01.12, 13:51
                          To jest celowa robota.
                          Kasy nie ma więc i drogi nie będzie, ale żeby nie mówić że nie ma kasy to się zwali na mieszkańców Ciemnego i już!
                          Specustawa jest po to żeby wywłaszczać jak jest opór mieszkańców, a jak mieszkańcy chcą sprzedać ziemię pod określony wariant po co ich wywłaszczać?
                          Po co upierać się przy kontrowersyjnym wariancie i podwyższać ryzyko opóźnień przy budowie?
                          Mądry człowiek chcąc szybko zbudować drogę wybrałby wariant, w którym da się to szybko zrealizować.
                          • kuba7773 Re: droga S-8 Marki - Radzymin 12.01.12, 16:36
                            więc zobaczymy czy będą chcieli sprzedać jak dostana 4zł za m ziemi rolnej tzn.40 tys za 1 ha ,obecnie w tym rejonie chcą 100zl z m ziemi rolnej czyli 1 milion za1 ha ziemi rolnej i po to jest ta spec ustawa .jak właściciel się zgadza na sprzedaż bez protestu to może wynegocjować 5% całej wartości ,a jak nie to przelewają sume na konto sądowe i spychacze wjeżdżają ,więc tu się bez oporu raczej nie obejdzie ,jest inaczej jeżeli chodzi o działki budowlane i nieruchomości na nich położone ,dlatego wcześniej pisałem że jedni będą zarobieni a drudzy dostaną po garbie
                            • kuba7773 Re: droga S-8 Marki - Radzymin 12.01.12, 16:46
                              i jeszcze jedno między innymi i dlatego ten wariant wygrał ,bo przy pozostałych dwóch wariantach trasa musiałaby przebiegać w ścisłych granicach Radzymina i byłyby większe stawki za 1 m gruntu ,a wiadomo że na wsi jest taniej. ot co
                      • oszczepnikos Re: droga S-8 Marki - Radzymin 11.01.12, 21:16
                        Nie mieszkałem jeszcze w Markach, niestety.

                        Nie pytam Was o uwagi, nie mam to tego uprawnień.

                        Jeszcze raz o co mi chodzi:
                        Wydanie decyzji środowiskowej określa przebieg drogi i wymagania minimalne. W okresie projektowania dopracowuje się te elementy. Powiedzmy ekran ma zgodnie z decyzją 4m wysokości, uważamy że potrzeba 6 to wskazujemy ten element. Gdzie ścieżki rowerowe, chodniki, etc. Te elementy dodaje się na etapie projektowania. Jeżeli to będzie ZiZ, sporo z tych wymagań trzeba wrzucić na etapie przetargu - potem wykonawca broni się rękami i nogami przed zmianami. Oczywiście nie jest niemożliwe dodanie (jak np. kładka nad S8 na Bemowie) ale to jest oddzielne zamówienie. Dlatego to o co Was proszę to przejrzenie dokumentu i zastanowienie się, co należy dopracować. Może się okazać, że na takie uwagi będzie bardzo mało czasu.


                        Ja nie mam żalu do osób składających odwołania, nigdy w życiu - to jest ich prawo! Oni walczą o swoje. Miałem żal do urzędników, że niedopilnowali pierwszego raportu oddziaływania na środowisko i decyzji. Takie dokumenty trzeba robić porządnie!!! Wydawane są na dokumenty publiczne pieniądze i nie może być tak, że robi się po łepkach. Na całe szczęście RDOŚ i GDDKiA w Warszawie zrobiły ogromny postęp w tym zakresie. Do tego GDOŚ nie daje uzgodnienia do bubli.

                        Pieniędzy nie brakuje - już w ramach programu budowy dróg krajowych można przesunąć około 2,7 mld PLN na inne zadania i o te pieniądze toczy się walka - chętnych jest sporo. Niestety w okolicy Warszawy każdy wariant, każdej drogi wywołuje protesty i kończy się odwołaniami. Dlatego nie mnie oceniać warianty, bo zbyt dużo zmiennych trzeba brać pod uwagę.

                        Ja też rozumiem i podkreślam - mają prawo walczyć o swoje. Droga jest inwestycją liniową - wyburzeń nie da się uniknąć. Wiadukt, o którym piszesz ma ca 500mbr, różnica w długości obiektów inż. pomiędzy wariantem II i III wynosi 300m (2,48km vs 2,78km). I to też podlegało ocenie i wypadło na minus wariantu III. Ale rozpatruje się to razem z pozostałymi elementami. Dlatego to co koszt i praktyczność bądź nie danego rozwiązania ocenia się kompleksowo, a nie tylko jednym obiektem.

                        To prawda - tereny te stają się nieatrakcyjne dla osób, które nie chcą mieć takiej drogi pod nosem. Dlatego mają prawo wyrażać swoją opinię na ten temat. Tak jak napisałem powyżej jest to inwestycja liniowa i zawsze będzie budzić protesty - raport ma wybrać optymalny wariant. Mam swoje zdanie na temat wariantu, ale nie śmiem oceniać, bo nie mam takiej wiedzy ani doświadczenia.

                        Lubię mapy i zawsze zaczynam podróżowanie od jazdy palcem po mapie inaczej łatwi się zgubić. Ale jestem praktykiem i byłem nawet w Ciemnym oglądać, gdzie będzie droga. Nie udało mi się jeszcze przejść całego odcinka ale jak tylko pogoda się poprawi to pewnie i to zrobię. Co więcej moi rodzice mają działkę w strefie oddziaływania planowanej drogi S. Analizowaliśmy na wszystkie strony wpływ. Biorąc po uwagę przebieg, zabezpieczenia, inne rozwiązania typu drogi zbiorcze, etc. doszliśmy do wniosku, że jest to raczej element pozytywny niż negatywny. Moja bliska rodzina ma w Garwolinie działkę bezpośrednio przylegająca do pasa drogi.

                        Dlatego zwracam uwagę na szczegóły nawet takie jak piękne przeźroczyste ekrany na obwodnicy Garwolina, które tłuką w ramę konstrukcyjną, przy przejeździe każdego pojazdu. I dlatego chciałbym abyście przejrzeli koncepcje i zastanowili się co jest do poprawy.

                        I nie chce już dyskutować o wyborze wariantu. To jest kompetencja RDOŚu i specjalistów przygotowujących raport. Z mojego punktu widzenia sprawa na chwilę obecną jest zamknięta. Chciałbym się skupić na tym, co teraz jest ważne: finansowaniu i szczegółach związanych z projektowaniem i bardzo liczę na to, że są osoby które mi w tym pomogą.
                        • karolkaka Re: droga S-8 Marki - Radzymin 12.01.12, 11:29
                          @ kuba7773
                          Reszta to bełkot? Przykro mi, ale Ty też wiele mądrego nie napisałeś...
                          Specustawa to jedno, a życie to drugie - czytaj:
                          warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34862,10949560,Budowa_wiaduktow_stoi__Bo_na_drodze_wciaz_sa_domy.html
                          To może warto wybrać wariant, który będzie wywoływał jak najmniej protestów, które mogą opóźnić budowę?

                          A co do budowy dróg "tam gdzie są potrzebne":
                          moto.onet.pl/1655334,1,wielka-ucieczka-z-darmowej-a2,artykul.html
                          To w odpowiedzi na niektóre argumenty, że "będzie jeden węzeł więcej"

                          @ oszczepnikos
                          Mam nadzieję że nie odbierasz polemiki jako atak na swoja osobę wink
                          Wracając do tematu, czyli ew. uwag "technicznych" do wariantu III, np. wysokość ekranów dźwiękochłonnych, itp. Obawiam się, że mało kto ma odpowiednią wiedzę i doświadczenie, aby na podstawie tego opisu osądzić, czy wystarczą ekrany 6 czy 8 metrowe. I czy wystarczy zastosować dyfraktory, czyli reduktory oktagonalne wink
                          Jako laik "muszę" po prostu uznać fachowość opracowujących ten dokument (który jednak wskazuje największe narażenie na hałas w wariancie III).

                          Może ktoś inny czuje się bardziej kompetentny (mieszkańcy), tym bardziej jeżeli ten wariant rzeczywiście będzie realizowany, to kwestia chodników czy ścieżek rowerowych może być bardzo ważna.

                          pozdr,
                          kk
                          • oszczepnikos Re: droga S-8 Marki - Radzymin 13.01.12, 09:42
                            Pewnie, że nie traktuję tego jako atak na moją osobę wink Mam duży dystans do siebie i swojej wiedzy.

                            Co do ekranów, może faktycznie kiepski przykład. Bardziej chodzi mi o takie elementy jak ścieżki rowerowe, chodniki...

                            We wtorek jest spotkanie z Wojewodą w sprawie obwodnicy.

                            www.marki.net.pl/spotkanie-z-wojewoda-mazowieckim-w-sprawie-obwodnicy-35446#more-35446
                              • oszczepnikos Re: droga S-8 Marki - Radzymin 13.01.12, 11:23
                                W raporcie jest coś takiego:

                                4.1.2.3WARIANTY ALTERNATYWNE
                                Przeanalizowano możliwość poprowadzenia niwelety jezdni w wykopie w rejonach
                                zabudowy mieszkaniowej. Dotyczy to rejonu wsi Nadma i Ciemne. Rozwiązania te nazwano
                                wariantami alternatywnymi w stosunku do podstawowych, w których trasa prowadzona jest
                                na wiadukcie. Rozwiązania w wykopie byłyby ok. 14,5 mln zł droższe i trudniejsze w realizacji
                                ze względu na warunki gruntowo-wodne. Wymagają również zabezpieczeń
                                przeciwhałasowych


                                Generalnie rozwiązanie pasywne - bez przepompowni są lepsze i zwykle byłbym za wiaduktem. Dodatkowo należy pamiętać, że otwarty wykop będzie bardziej dzielił teren (trudność z przejściem) niż estakada pod która można przejść. Niestety estakada ma wpływ na krajobraz.

                                My poprzemy to rozwiązanie , które mieszkańcy tamtych okolic będą uważali za lepsze dla siebie. Ale muszą brać pod uwagę te aspekty, o których pisałem wyżej.

                                Jeżeli chodzi o zmianę wiaduktu na "wykop", to wiadukt jest w decyzji środowiskowej. Pytanie czy w odwołaniach wskazano to rozwiązanie? GDOŚ może coś takiego zmienić ale jeżeli w odwołaniach było jedynie o zmianie wariantu, a nie podnoszono kwestii "wykopu", to może być ciężko.... Muszę sprawdzić czy GDOŚ może sam z siebie dokonać takiej zmiany, bez naruszania przepisów i KPA.
                                  • karolkaka Re: droga S-8 Marki - Radzymin 18.01.12, 01:12
                                    Są duże szanse, że rząd znajdzie pieniądze na obwodnicę Marek. Trasa musiałaby powstać do końca 2015 - powiedział na spotkaniu z mieszkańcami w Radzyminie wojewoda mazowiecki Jacek Kozłowski.
                                    warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34862,10984083,Jest_szansa_na_obwodnice_Marek__Moze_powstac_do_2015.html
                                    Był ktoś z Was na tym spotkaniu?
                                    Poruszano kwestie wariantów? A ściślej - czy wybór wariantu II byłby przeszkodą w budowie trasy do 2015?
                                    • poktam Re: droga S-8 Marki - Radzymin 18.01.12, 14:23
                                      karolkaka napisała:

                                      > Są duże szanse, że rząd znajdzie pieniądze na obwodnicę Marek. Trasa musiała
                                      > by powstać do końca 2015 - powiedział na spotkaniu z mieszkańcami w Radzyminie
                                      > wojewoda mazowiecki Jacek Kozłowski.

                                      > warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34862,10984083,Jest_szansa_na_obwodnice_Marek__Moze_powstac_do_2015.html
                                      > Był ktoś z Was na tym spotkaniu?
                                      > Poruszano kwestie wariantów? A ściślej - czy wybór wariantu II byłby przeszkodą
                                      > w budowie trasy do 2015?
                                      Witam, jest decyzja środowiskowa na wariant III i ten musi być budowany na jej podstawie. Przy zmianie przebiegu od początku musiałby być proces wydawania decyzji środowiskowej, a to oznacza odłożenie tej inwestycji poza 2015r. Aby zmienić wariant obecna decyzja środowiskowa albo musiałaby być wygaszona przez organ, który ją wydał, albo uchylona w odwołaniu do tegoż organu lub przez sąd. Co jak napisałem wyżej odwleka sprawę budowy na dłuuuuugo.
                                      • oszczepnikos Re: droga S-8 Marki - Radzymin 18.01.12, 17:39
                                        @karolkaka

                                        Został wybrany wariant III i kolejne decyzje na chwile obecną będą zapadały na podstawie tego wariantu - ze względu na rygor natychmiastowej wykonalności. Czasu jest na styk. ZiZ dla A2 z Łodzi to 32 miesiące plus ca 6 miesięcy na proces przetargowy. Jeżeli nawet wystartują na koniec stycznia to koniec prac to koniec marca 2015. Ale to jest bez żadnych rezerw. Realnie z przygotowaniem przetargu i całą resztą to jesteśmy na końcu 2105. Wszelkie zmiany mogą to tylko wydłużyć..
                                        @poktam
                                        Moim zdaniem organ drugiej instancji, ze względu na fakt, że jest merytoryczny może zmienić decyzję organu pierwsze instancji. Innymi słowy GDOŚ może POTENCJALNIE zmienić przebieg na inny. Jest tylko jedno ALE. GDOŚ uzgodnił Raport Oddziaływania na Środowisko, który wskazywał wariant III. Dlatego zmiana przebiegu jest bardzo mało prawdopodobna.
                                        • karolkaka Re: droga S-8 Marki - Radzymin 18.01.12, 21:32
                                          @ oszczepnikos
                                          Kolejny raz dzięki za info (o decyzjach, które nie Ty podejmujesz wink)

                                          Oczywiście nie wycofuję się ze swojej opinii, że w tym wypadku tzw. konsultacje społeczne to niestety pic na wodę...
                                          A tak może powstać fałszywy obraz, że budowę trasy opóźniają mieszkańcy (którzy jak widać nic nie mają do gadania), a nie przedłużające się procedury (w tym niepotrzebne konsultacje) i brak kasy w budżecie.
                                          Daleki jestem od snucia teorii spiskowych, ale ciekaw jestem, czy ktoś miał w tym interes, żeby wybrać ten wariant, skoro różnice między III a II były tak niewielkie?
                                          • oszczepnikos Re: droga S-8 Marki - Radzymin 19.01.12, 00:32
                                            Służę pomocą wink

                                            1. Sprawy trzeba brać w swoje ręce, tak tworzy się społeczeństwo obywatelskie. Należy jednak pamiętać, że w wyborze wariantu kwestie społeczne są tylko jednym z elementów w ramach oceny...

                                            2. Inwestycji nie opóźniali mieszkańcy - a jakość dokumentacji i zmieniające się przepisy prawa. Kwestia odwołań, to walka o swoje racje, do której każdy ma zagwarantowane prawo. Brak kasy to łatwa wymówka, drogi trzeba budować od tych, które są najbardziej potrzebne.
                                            Obwodnica Marek właśnie do takich się zalicza.

                                            3. Nie znam się na teoriach spiskowych.

                                            4. Różnice były niewielkie ale pomiędzy wariantami I, II i IIa. Wariant III odstawał punktacyjnie. III miał 98,57 punktów, pozostałe pomiędzy 83 a 86.

                                            miłego wieczoru
                                            • mickeymic Re: droga S-8 Marki - Radzymin 19.01.12, 00:48
                                              Wydaję mi się, że reprezentujesz wyłącznie interes mieszkańców Marek, ignorując zupełnie interes mieszkańców Ciemnego, którzy zgodzili się na pominięty wariant społeczny, a odrzucili realizowany wariant III. Kompletnie nie rozumiem, czemu ma być realizowany wariant III, a nie mają być brane pod uwagę racje mieszkańców ? Tylko dlatego żeby było cokolwiek zrealizowane ? Nie ważne, ze ze szkodą dla ludzi. Ważne, że pieniadze sie na to znajda do 2015 roku ? Moim zdaniem, lepiej nie budować w ogole, niż źle. Łatwo jest przenieść ruch spod własnych okien po cudze, ale trudniej znaleźć racjonalny kompromis. Na miejscu mieszkańców bym nie odpuszczał.
                                              • oszczepnikos Re: droga S-8 Marki - Radzymin 19.01.12, 01:25
                                                Nie wybieram wariantu drogi, nie znam się na tym i jest zbyt wiele czynników, które należy brać pod uwagę. Od tego są specjaliści. O skali społecznego za i przeciw można przekonać się wchodząc tu:

                                                www.petycje.pl/4305
                                                Głos mieszkańców jest tylko jednym z elementów, które są brane pod uwagę przy ocenie wariantu. Inwestycja liniowa zawsze wzbudza protesty, bo nie można dogodzić wszystkim.

                                                Też bym nie odpuszczał na miejscu mieszkańców, takie ich prawo. Tylko, że drugi raz wybrano ten sam wariant... i uzgodnił go GDOŚ. Ciężko mi z tym polemizować.
                                          • acha2805 Re: droga S-8 Marki - Radzymin 19.01.12, 00:38
                                            Wariant III wytyczony został w bezpośrednim sąsiedztwie Tago. Tajemnicą Poliszynela jest, że właściciel zakładu w razie strat będzie mógł ubiegać się o odszkodowanie, to samo tyczy się jego wielkiej rezydencji, która świeżo wybudowana miałaby się znaleźć zaledwie 100m(?) od planowanej trasy.

                                            Inna opcja tyczy się byłej jednostki wojskowej, która znajduje się w lesie, w miejscowości Janków Nowy, z którą to Caritas czy inna instytucja związana z Kościołem miała wielkie plany. Oczywiście nikt nie wie, że Głódziowi zależało na tym, by trasa S8 była blisko ośrodka, nie pamiętam też czy nie walczył o zjazd w jego okolicy.

                                            Możliwe też, że 1600metrowy wiadukt (wraz z nasypem) przecinający w pół miejscowość Ciemne będzie sporym zastrzykiem finansowym dla wykonawcy.

                                            Wariant II został przyjęty uchwałą Rady Miejskiej w Radzyminie, o czym nie każdy jak się okazuje wie. Zapomniał o tym chyba nawet sam burmistrz, który na spotkaniu z wojewodą nawet nie próbował bronić interesów mieszkańców gminy Radzymin. Ale kto by tam respektował prawo lokalne.

                                            Możliwe też, że ilość wariantów została rozbudowana do 4 tylko po to, żeby ktoś mógł na tym zarobić - bo im więcej wariantów podlega analizie tym więcej "ekspertów" trzeba opłacić.

                                            Ocenę sytuacji pozostawiam użytkownikom forum smile

                                            • oszczepnikos Re: droga S-8 Marki - Radzymin 19.01.12, 01:48
                                              Opisz dokładnie co masz na myśli, chętnie sprawdzę jak ten element się skończy. Masz jakiś konkretny przykład podobnej sytuacji? Chętnie pogłębię wiedzę w temacie odszkodowań, bo jestem raczej zielony w tym względzie. Rozumiem, że za "zyski" z dobrego dojazdu i oszczędności na paliwie będzie musiał dopłacać?

                                              W każdym wariancie wjazd jest przez węzeł Wołomin, który ma powstać dla projektowanej drogi. Te różnice w odległości do przejechania dla II, IIa i III są minimalne, a nawet w I to jest tylko ca 1,5km. Jeżeli są takie informacje, to trzeba je wreszcie zebrać, a nie spekulować.

                                              Tylko dla uściślenia dodam, że 1600m wraz nasypami jest z węzłem Radzymin, który zabiera około połowy długości. Pewnie będzie kosztował, ale najpierw trzeba poczekać na ogłoszenie przetargu i potem go jeszcze wygrać.

                                              Niestety nie miałem jak dotrzeć na spotkanie, więc trudno mi je oceniać.

                                              Specustawa drogowa nie wymaga brania pod uwagę lokalnych planów zagospodarowania. To one mają być dostosowane.

                                              Im więcej wariantów i szczegółowych analiz na etapie planowania tym lepiej. Te elementy kosztują ułamek całej inwestycji. Co innego taki raport, który nie spełnia wymagań i trzeba go poprawiać albo zamawiać inny. To są stracone pieniądze.
                                              • acha2805 Re: droga S-8 Marki - Radzymin 21.01.12, 16:22
                                                Oszczepnikos, Radzymin to mała gmina, wbrew pozorom czasem nowi mieszkańcy są bardziej świadomi pewnych spraw smile
                                                Generalnie zawsze są jakieś środowiska, które będą mieć swój interes w planowaniu pewnych inwestycji. Myślę, że nie trzeba Cię co do tego uświadamiać.

                                                Na razie badam sprawę konsultacji społecznych w gminie Radzymin, jak już zbadam to z chęcią zaprezentuję Ci to co zebrałam w mojej pracy badawczej smile
    • reala2 Re: droga S-8 Marki - Radzymin 12.01.12, 13:43
      mieszkam 300 - 350 m od istniejącej obwodnicy (50 000- 60 000 pojazdów na dobę) i dla mnie każdy wariant z pełną a stosowną izolacją akustyczną z ekranami to błogosławieństwo. projekty zachowują pewien obszar od pasa drogowego w którym należy dokonać prewencyjnych wyburzeń. ja osobiście oczekuje na takie decyzje zgadzając się nawet na przesiedlenie. wielu mi podobnych oczekuje podobnie. każdy protest opóźniający realizację budowy S-8 po nowym śladzie to wyrafinowane znęcanie się nad już zagrożonymi mieszkańcami. odpuście te kilka stodół i pozwólcie na realizację S-8 w wariancie dowolnie przyjętym przez uprawnionych decydentów !!!!!!! moja prośba,
      nie obrażam się na osobiste wycieczki ze strony rożnych, różnistych członków SRF a założycieli Forum dyskusyjnego.
      • oszczepnikos Re: droga S-8 Marki - Radzymin 13.01.12, 09:52
        Jeżeli chodzi o potoki pojazdów to:

        Na Obwodnicy Radzymina ruch to około 21 tys. pojazdów, przed samym Radzyminem jest 31 tys. pojazdów.

        Taka droga jak obwodnica Radzymina jest policzona na max 50 tys. pojazdów. Zabezpieczenia akustyczne to jeden z podstawowych elementów i ten element, który najłatwiej "schrzanić". Dlatego też jest coś takiego jak weryfikacja po realizacyjna w okresie 12-18 miesięcy od zakończenia prac, dokonuje się pomiarów i jeżeli to konieczne robi poprawki...
    • reala2 Re: droga S-8 Marki - Radzymin 12.01.12, 14:02
      szanowny/a " mancerayder '
      to nie jest napuszczanie kogokolwiek przeciw komukolwiek tylko prośba/wołanie o dopuszczenie do realizacji inwestycji. jeżeli przyjdzie mi nadal mieszkać przy obwodnicy niech jej (obwodnicy) przebieg będzie stosownie zabezpieczony -ekrany akustyczne, wały ziemne, półtunele itp.) na dziś w wyniku protestów rozmaitych i gierek decydentów na tych protestach opartych stan realizacji jest taki jaki jest tz wracamy do protestów odnośnie wyboru wariantu. w ten sposób można zadiablić wszystko.
    • oszczepnikos Re: droga S-8 Marki - Radzymin 02.02.12, 09:22
      Kolejny kroczek do przodu:

      Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad dotrzymała (choć z małym poślizgiem) słowa. W środę ogłosiła przetarg na wykonanie koncepcji programowej obwodnicy Marek. Kolejnym krokiem powinien być przetarg na realizację inwestycji.

      www.obwodnicamarek.pl/pierwszy-przetarg-obwodnicowy-ogloszony/

      I na stronie GDDKiA:

      www.gddkia.gov.pl/pl/d/d3c0e4a7485863d725d5eb90e0ac122e
Inne wątki na temat:

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka