Dodaj do ulubionych

18 - kraina pustkowia.

04.01.04, 17:04
Przez kilka godzin dane mi było obserwować frekwencję linii 18. Wystarczą dwa
słowa, by ją skonentować: porażająco niska! A to dlatego, że: na odcinku
Żerań FSO - Park Traugutta pokrywa się z linią 16 (kursuje aż co 8 minut)
oraz od M Ratusz do M Politechnika ( ma ma rownież inny wspólny przystanek -
M Wierzbno).
Od zawsze byłem przeciwnikiem kierowania 2 po trasie 1 do Ronda Babka, co
skutkowałoby (a teraz skutkuje) zabraniem części pasażerów 1, linii o i tak
dość niskiej frekwencji.
W obecnym stanie rzeczy teraz lub ewentualnie po wybudowaniu pętli na
Budowlanej możnaby wycofać 18 z Jagiellońskiej, a skierować na Bródno
(podnosząc jednocześnie częstotliwość 16).
Obserwuj wątek
    • thomasch Re: 18 - kraina pustkowia. 04.01.04, 17:34
      zaciszanin napisał:

      > Przez kilka godzin dane mi było obserwować frekwencję linii 18. Wystarczą dwa
      > słowa, by ją skonentować: porażająco niska! A to dlatego, że: na odcinku
      > Żerań FSO - Park Traugutta pokrywa się z linią 16 (kursuje aż co 8 minut)
      > oraz od M Ratusz do M Politechnika ( ma ma rownież inny wspólny przystanek -
      > M Wierzbno).
      > Od zawsze byłem przeciwnikiem kierowania 2 po trasie 1 do Ronda Babka, co
      > skutkowałoby (a teraz skutkuje) zabraniem części pasażerów 1, linii o i tak
      > dość niskiej frekwencji.
      > W obecnym stanie rzeczy teraz lub ewentualnie po wybudowaniu pętli na
      > Budowlanej możnaby wycofać 18 z Jagiellońskiej, a skierować na Bródno
      > (podnosząc jednocześnie częstotliwość 16).

      Myślę, że nawet gdyby nie było osiemnastki na Żeraniu, "16" z obecną
      częstotliwością by wystarczyła. Z kolei łączenie Trasy Mostu Gdańskiego z
      Bródnem aż trzama liniami tramwajowymi i dwoma autobusowymi też byłoby lekką
      przesadą. Może tak - "18": Służewiec-...-pl. Bankowy-al. Solidarności-most
      Śląsko-Dąbrowski-al. Solidarności-Targowa-11. Listopada-Odrowąża-Budowlana-
      Rembielińska-Annopol, wtedy 46 zostaje w szczycie, a 32 ulega likwidacji.
      • zaciszanin Re: 18 - kraina pustkowia. 04.01.04, 17:41
        thomasch napisał:

        > zaciszanin napisał:
        >
        > > Przez kilka godzin dane mi było obserwować frekwencję linii 18. Wystarczą
        > dwa
        > > słowa, by ją skonentować: porażająco niska! A to dlatego, że: na odcinku
        > > Żerań FSO - Park Traugutta pokrywa się z linią 16 (kursuje aż co 8 minut)
        > > oraz od M Ratusz do M Politechnika ( ma ma rownież inny wspólny przystanek
        > -
        > > M Wierzbno).
        > > Od zawsze byłem przeciwnikiem kierowania 2 po trasie 1 do Ronda Babka, co
        > > skutkowałoby (a teraz skutkuje) zabraniem części pasażerów 1, linii o i ta
        > k
        > > dość niskiej frekwencji.
        > > W obecnym stanie rzeczy teraz lub ewentualnie po wybudowaniu pętli na
        > > Budowlanej możnaby wycofać 18 z Jagiellońskiej, a skierować na Bródno
        > > (podnosząc jednocześnie częstotliwość 16).
        >
        > Myślę, że nawet gdyby nie było osiemnastki na Żeraniu, "16" z obecną
        > częstotliwością by wystarczyła. Z kolei łączenie Trasy Mostu Gdańskiego z
        > Bródnem aż trzama liniami tramwajowymi i dwoma autobusowymi też byłoby lekką
        > przesadą. Może tak - "18": Służewiec-...-pl. Bankowy-al. Solidarności-most
        > Śląsko-Dąbrowski-al. Solidarności-Targowa-11. Listopada-Odrowąża-Budowlana-
        > Rembielińska-Annopol, wtedy 46 zostaje w szczycie, a 32 ulega likwidacji.

        1. Tez sądzę, że trzy linie na tak mało popularny most i do jednej stacji M to
        za dużo.
        2. 32 musi być połączone z 46 w 32!
          • sloggi Re: 18 - kraina pustkowia. 04.01.04, 18:48
            Pomijając Wasze dziwne marzenia stwierdzam, że ocenę wykorzystania linii
            rejonu Mostu Gdańskiego będzie można postawić po upływie 2 miesięcy - ludzie
            muszą się przestawić.
            Czasami mam wrażenie, że wydaje sie Wam iż wszyscy ludzie interesują się
            komunikacją z intensywnością Zaciszanina.
                  • sloggi [priv] 04.01.04, 19:29
                    Póki co na Szatkowników widziałem 126, a nie 104.
                    A tak przy okazji - Czy nadal pozostawiłbyś na Tarchominie tylko 101 i 104?
                    • thomasch Re: [priv] 04.01.04, 21:06
                      sloggi napisał:

                      > Póki co na Szatkowników widziałem 126, a nie 104.

                      A skąd miałoby docierać to 126 na Szatkowników? Z Tarchomina???
                        • thomasch Re: [priv] 05.01.04, 11:12
                          sloggi napisał:

                          > Tak.
                          > Pomysł do realizacji po wybudowaniu Strażackiej.

                          Z racji peryferyjności i tego, że większość terenów wzdłuż proj. Nowo-
                          Zabranieckiej i Nowo-Strażackiej jest niezamieszkała, byłaby z
                          pewnością "muchowozem".
                          • sloggi Re: [priv] 05.01.04, 11:42
                            thomasch napisał:

                            > sloggi napisał:
                            >
                            > > Tak.
                            > > Pomysł do realizacji po wybudowaniu Strażackiej.
                            >
                            > Z racji peryferyjności i tego, że większość terenów wzdłuż proj. Nowo-
                            > Zabranieckiej i Nowo-Strażackiej jest niezamieszkała, byłaby z
                            > pewnością "muchowozem".

                            Zapytam Cię - czy 176 jest "muchowozem".
                            • thomasch Re: [priv] 05.01.04, 11:58
                              sloggi napisał:

                              > thomasch napisał:
                              >
                              > > sloggi napisał:
                              > >
                              > > > Tak.
                              > > > Pomysł do realizacji po wybudowaniu Strażackiej.
                              > >
                              > > Z racji peryferyjności i tego, że większość terenów wzdłuż proj. Nowo-
                              > > Zabranieckiej i Nowo-Strażackiej jest niezamieszkała, byłaby z
                              > > pewnością "muchowozem".
                              >
                              > Zapytam Cię - czy 176 jest "muchowozem".

                              A czy 176 jedzie przez pole, w którym stoi jedynie spalarnia śmieci i kilka
                              ruder?
                              • sloggi Re: [priv] 05.01.04, 12:04
                                thomasch napisał:

                                > A czy 176 jedzie przez pole, w którym stoi jedynie spalarnia śmieci i kilka
                                > ruder?

                                A czym się różni odcinek ks.Ziemowita-Rembertów od odcinka Pelcowizna-PKP Płudy
                                (z enklawą na Marcelinie)?
                                • thomasch Re: [priv] 05.01.04, 12:10
                                  O ile 176 jedzie "tranzytem" przytoczony odcinek trasy, by dowieźć ludzi z
                                  Choszczówki do tramwajów i autobusów na Bródnie, o tyle linia o przebiegu ... -
                                  Zabraniecka - Strażacka - Szatkowników jadąca z Targówka, takim tranzytem by
                                  nie była, bo w jakim niby celu jechałby ktoś z Rembertowa na Targówek, mając
                                  linie do miasta na swoim terenie (143, 415, 515).
              • geograf Re: 18 - kraina pustkowia. 04.01.04, 19:54
                no jak na razie kilka razy udało mi si jechać z Bródna do Carrefoura..bynajmniej
                puste autobusy nie jeździły tam...o przystanku Malborska (numeru nie pamiętam,bo
                nie mam tego w zwyczaju:P) nie wspominając..ale ja tam rzadko bywam;-)

                jednak ad rem:
                Iwo-pamiętaj,że dopiero jutro jest pierwszy,prawdziwy, dzień rpacy po zmianach
                tras, a poza tym=jak pisze Sloggi- ludzie muszą się dowiedzieć o zmianach i
                przyzwyczaic do nich..a najwięcej ludzi dowiaduje się na przystanku;-)
          • i-see troche skomplikuje 05.01.04, 00:50

            A mi się to widzi tak:
            1 jedzie na Piaski - Hutę
            2 wraca na stara trase
            10 na Wilanowska p. Woronicza (ew. samo Woronicza)
            16 także wielki powrót na Piaski
            18 do Babki i na dól na Słuzewiec
            35 zamiast na wilanowską, na Służewiec (zakręci się troche...)
            no i oczywiscie 32+46=32
            ja bym z 23 nie kombinował, a 13(+23) mogła by się zmiescic na Kawęczyńskiej
            pod warunkiem niedługich postojów. Przy tym projekcie może mieć stanowisko na
            N.Bemowie na własność...

            domyślam się, ze to troche zagmatwane, ale wczytajcie się....
            • thomasch Re: troche skomplikuje 05.01.04, 01:13
              i-see napisał:

              >
              > A mi się to widzi tak:
              > 1 jedzie na Piaski - Hutę
              > 2 wraca na stara trase
              > 10 na Wilanowska p. Woronicza (ew. samo Woronicza)
              > 16 także wielki powrót na Piaski
              > 18 do Babki i na dól na Słuzewiec
              > 35 zamiast na wilanowską, na Służewiec (zakręci się troche...)
              > no i oczywiscie 32+46=32
              > ja bym z 23 nie kombinował, a 13(+23) mogła by się zmiescic na Kawęczyńskiej
              > pod warunkiem niedługich postojów. Przy tym projekcie może mieć stanowisko na
              > N.Bemowie na własność...
              >
              > domyślam się, ze to troche zagmatwane, ale wczytajcie się....

              Wadą takiego rozwiązania byłoby to, że 16, 17, 18 i 33 jechałyby identycznie od
              Rakowieckiej do ronda Babka. Teraz jeżdżą tak 3 linie, a jeździłyby 4. Poza tym
              doszło jeszcze na Jana Pawła 29. Z kolei na Okopowej zostałoby tylko 22, bo 27
              z obecną częstotliwością to kpnina, a nie linia.
              • i-see Re: troche skomplikuje 05.01.04, 01:22
                fakt 27 jest do likwdacji, a o 29 w koncu zapomniałem. To była raczej chwilowa
                twórczosć. A wracajac do 27, to 1+27=40 - sb/nd 8-16 bo tylko wtedy jest
                potrzebne połaczenie trzech cmentarzy. Coś na zasadzie 409...
            • i-see Re: troche skomplikuje 05.01.04, 01:37
              Jeszcze raz ale inaczej (ale kombinuje)

              1-na Banacha (zamiast 2, ale przez Okopowa)
              2-kasacja
              11-Huta-Żerań FSO
              16-stara
              29-Piaski
              35-kasacja
              pisałem bardzo skrótowo, ale nad tym już troche pomyślałem :)
              • thomasch Re: troche skomplikuje 05.01.04, 08:42
                i-see napisał:

                > Jeszcze raz ale inaczej (ale kombinuje)
                >
                > 1-na Banacha (zamiast 2, ale przez Okopowa)
                > 2-kasacja
                > 11-Huta-Żerań FSO
                > 16-stara
                > 29-Piaski
                > 35-kasacja
                > pisałem bardzo skrótowo, ale nad tym już troche pomyślałem :)

                Jeśli 29 na Piaski przez Jana Pawła razem z 16, wtedy do kasacji byłaby raczej
                19 niż 35.
                  • thomasch Re: troche skomplikuje 05.01.04, 10:34
                    i-see napisał:

                    >
                    > 19 moze też, ale zuważ, że 35 ma pokrycie z duzą częścią metra...

                    Ma, ale ja bym w pierwszej kolejności ograniczył liczbę autobusów na
                    Marszałkowskiej, zwłaszcza 127, które nie jest żadną alternatywą ani dla
                    tramwajów, ani linii przyśpieszonych, których tam jest od groma i ciut, ani tym
                    bardziej dla metra. Z kolei 19 w przypadku obecności częstej 16 na Piaskach nie
                    miała nigdy frekwencji. Znaczenie 127 spadnie jeszcze bardziej, gdyż w stronę
                    Centrum nie przejeżdża koło Gdańskiego, a na Bródno nie ma już wspólnego
                    przystanku przy Gdańskim z częstszą i szybszą "500".
                      • thomasch Re: troche skomplikuje 05.01.04, 10:58
                        No tak. I jeszcze jedna zbyteczna linia na Marszałkowskiej, tym razem z
                        cyklu "muchowóz" to oczywiście "119" - tu popieram w pełni Twoją koncepcję
                        przekształcenia tej linii.
                        • i-see Re: troche skomplikuje 05.01.04, 11:10

                          to może przy okazji ją tu wpisze, bo nie każdy musi ja znać:
                          119+310= na trasie
                          GROTY - Kocjana - Kaliskiego - Radiowa - Powstańców Śląskich - Gorczewska -
                          Leszno - al. Solidarnosci - Pl. Bankowy - Senatorska - pl. Piłsudskiego -
                          Królewska - Krakowskie Przedmiescie - Nowy Świat - Plac 3 Krzyzy - Aleje
                          Ujazdowskie - Belwederska - Chelmska - Bobrowiecka - KIERBEDZIA
                          z częstotliwoscią dzisiejszego 310
    • sloggi Re: 18 - kraina pustkowia. 23.05.04, 12:16
      Jestem w pozytywnym szoku, w piątek widziałem jadące od Ronda Starzyńskiego
      Jagiellońską sznurkiem 16 i 18 i wagony ubydwu składów były pełne. Czyżby
      jednak skrócenie 723 to był strzał w dziesiątkę?
      • thomasch Re: 18 - kraina pustkowia. 23.05.04, 15:45
        sloggi napisał:

        > Jestem w pozytywnym szoku, w piątek widziałem jadące od Ronda Starzyńskiego
        > Jagiellońską sznurkiem 16 i 18 i wagony ubydwu składów były pełne. Czyżby
        > jednak skrócenie 723 to był strzał w dziesiątkę?

        Tam, gdzie są tory tramwajowe redukcja linii autobusowych jest czymś
        oczywistym, jednak fakt, iż ZTM na to wpadł (wprawdzie jednorazowo) może budzić
        zdziwienie.
      • zaciszanin Re: 18 - kraina pustkowia. 23.05.04, 15:53
        sloggi napisał:

        > Jestem w pozytywnym szoku, w piątek widziałem jadące od Ronda Starzyńskiego
        > Jagiellońską sznurkiem 16 i 18 i wagony ubydwu składów były pełne. Czyżby
        > jednak skrócenie 723 to był strzał w dziesiątkę?

        Na każdej linii są nieoczekiwane wzrosty frekwencji, gdy w jednym czasie kończa
        pracę ludzie z zakładów pracy leżących w pobliżu Jagiellońskiej - tak też było
        na 18. Nie sadze, by była to norma, zwłaszcza, że od pewnego czasu 21 jeździ co
        15 minut.

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka