Dodaj do ulubionych

VW Tiguan 2.0

07.07.08, 23:32
Czy w VW Tiguan silniki 2.0 benzynowe (pakowane na rynek amerykanski) sa te same co w audi a4?

Czy ma ktos moze linka do opisu nowego napedu haldex montowanego w Tiguanach?

Jakby jeszcze ktos zalinkowal porownanie (moze byc z niemieckich gazet;) kilku cross-overow wliczajac rav4, crv, cx7 i tiguana to juz bylby pelen wypas. Jesli nie, to przynajmniej pojemnosc bagaznika cx7 bo nie moge nigdzie znalezc;)

Wielkie dzieki from the mountain.
Obserwuj wątek
    • mameja21 Re: VW Tiguan 2.0 08.07.08, 09:15
      hilly_billy napisała:

      > Czy w VW Tiguan silniki 2.0 benzynowe (pakowane na rynek
      amerykanski) sa te sam
      > e co w audi a4?

      A jaki ma być ?
      Tak, ten sam co w Audi, Skodach i Seatach.
      • hilly_billy Re: VW Tiguan 2.0 08.07.08, 16:36
        mameja21 napisał:

        > hilly_billy napisała:

        chyba przez pomylke zle kliknalem przy rejestracji;)

        > > Czy w VW Tiguan silniki 2.0 benzynowe (pakowane na rynek
        > amerykanski) sa te sam
        > > e co w audi a4?
        >
        > A jaki ma być ?
        > Tak, ten sam co w Audi, Skodach i Seatach.

        pytam dlatego, ze w audi oznaczany jest jako TFSI a w VW TSI.

        w sprawie testow znalazlem taki link
        www.motortrend.com/roadtests/suvs/112_0809_turbocharged_crossover_comparison/index.html
        • sniperslaststand Re: VW Tiguan 2.0 08.07.08, 17:57
          hilly_billy napisała:

          > w sprawie testow znalazlem taki link
          > www.motortrend.com/roadtests/suvs/112_0809_turbocharged_crossover_comparison/index.html

          No i to jest najbardziej rzeczowy test, jaki będziesz mogła znaleźć, ponieważ wszystko jest tam pomierzone i podane jak na tacy, w szczególności wymiary wnętrza i osiągi samochodu, tak przyspieszanie/hamowanie jak i zdolność do trzymania się w zakręcie. Nie ma jakiś enigmatycznie przyznanych nie wiadomo jaką metodologią punktów, bez podparcia ich konkretami.

          W miarę zbliżone co do ilości podanych/zmierzonych danych są testy Edmunds InsideLine, ale na razie nie porównywali Tiguana do niczego konkurencyjnego: www.edmunds.com/insideline/do/ViewModelDetail/make=Volkswagen/model=Tiguan

          Co do samego cross-overa VW, interesowałbym się nim tylko w wersjach ze skrzynią dwusprzęgłową (DSG).

          A silniki takie same, typowy przykład powszechnej unifikacji koncernowej celem cięcia kosztów, która na silnikach dopiero się zaczyna. Zresztą, nie ma żadnego powodu, aby silniki nie były takie same.


          PS. Fajny nick.
          • hilly_billy Re: VW Tiguan 2.0 08.07.08, 18:31
            sniperslaststand napisał:

            [...]

            Dzieki za linka.

            Dlaczego skrzynia DSG? Dlaczego w Audi ten sam silnik inaczej sie nazywa,
            Dlaczego..., he, he. Bede wdzieczny za odpowiedzi.

            > hilly_billy napisała:

            > No i to jest najbardziej rzeczowy test, jaki będziesz mogła znaleźć,

            Prostuje jeszcze raz. nie jestem kobieta, zle mi sie kliknelo przy rejestracji;)

            > Fajny nick.

            dzieki. chcialbym sie zrewanzowac, ale nie moge :D (chociaz ostatnio czytalem co
            nie co o Vassili Zaytsevie - tym z filmu o snajperach w Stalingradzie. Okazuje
            sie, ze to prawdziwa postac;)
            • mameja21 Re: VW Tiguan 2.0 08.07.08, 19:46
              hilly_billy napisała:

              > sniperslaststand napisał:
              >
              > [...]
              >
              > Dzieki za linka.
              >
              > Dlaczego skrzynia DSG? Dlaczego w Audi ten sam silnik inaczej sie
              nazywa,

              Czy w Tiguanie z tym silnikiem występuje skrzynia DSG ?
              Nie jestem pewien, ale wydaje mi się, że nie.
              • sniperslaststand Re: VW Tiguan 2.0 08.07.08, 21:03
                mameja21 napisał:


                > Czy w Tiguanie z tym silnikiem występuje skrzynia DSG ?
                > Nie jestem pewien, ale wydaje mi się, że nie.

                Słuszna uwaga. Faktycznie, są tylko klasyczne automaty, szkoda.

                Uzasadnieniem jest zachowanie zwiększonych możliwości uciągu Tiguana niż byłyby możliwe w przypadku DSG.

                W takim razie znika kluczowa przewaga Tiguana nad konkurencją.
            • sniperslaststand Re: VW Tiguan 2.0 08.07.08, 20:57
              hilly_billy napisała:

              > sniperslaststand napisał:
              >
              > [...]
              >
              > Dzieki za linka.

              Akurat teraz tam nic o Tiguanie (jeszcze) nie ma, ale ogolnie polecam testy EdmundsInsideLine, poniewaz maja w zwyczaju podawac wszystkie zmierzone dane na temat samochodu, w tym rowniez czas jazdy slalomu i osiagane maksymalne przyspieszenie boczne na plycie poslizgowej (moim zdaniem, te dwa, obok drogi hamowania, to najwazniejsze parametry samochodu decydujace o jego bezpieczenstwie)


              > Dlaczego skrzynia DSG?

              Materialow przyjaznie wyjasniajacych dzialanie DSG jest sporo, zapoznaj sie z nimi:
              www.autozine.org/technical_school/gearbox/tech_gear_manual.htm -> Twin-Clutch Gearbox
              www.audiworld.com/news/03/082703/dsg1-full.jpg (popatrz na rysunek ze zrozumieniem a wszystko bedzie jasne)
              en.wikipedia.org/wiki/Direct-Shift_Gearbox
              youtube.com/watch?v=Yfe56gqqIms
              youtube.com/watch?v=WVWP7TYhP0c

              W telegraficznym skrocie, DSG laczy kluczowe zalety automatycznej skrzyni (z najwazniejsza eliminacja koniecznosci ciaglego machania lewarem, w mocnych autach to szczegolnie istotne), eliminujac czesciowo jej najwieksze wady:

              - jak nadmiernie zwiekszone zuzycie paliwa (dzisiaj juz nie jest tak zle, poniewaz straty na sprzegle hydrokinetycznym automatow sa zminimalizowane, gdyz ono jest spiete na sztywno praktycznie caly czas poza momentami faktycznej zmiany biegu); auta z 6-biegowym DSG pala minimalnie wiecej niz adekwatne z manualem, chyba glownie poprzez niewielkie straty DSG na mokrym (w kapieli olejowej) wielotarczowym sprzegle; nowe 7-biegowe DSG beda juz mialy sprzeglo wielotarczowe suche

              - bardzo skomplikowana konstrukcje: automaty maja wewnatrz przekladnie planetarne, malutkie sprzegla i silowniki do zonglowania nimi; tymczasem DSG w srodku to zwykla reczna skrzynia biegow z kolami zebatymi helikalnymi (z zebami zakrzywionymi na ksztalt wycinka helisy) i synchronizatorami; jedyne, co w DSG jest tak naprawde skomplikowane to wspolosiowe, podwojne sprzeglo

              No i dochodzi oczywiscie blyskawiczna zmiana przelozen w DSG, ktora w zasadzie przepina biegi z w zasadzie zadna przerwa w transmisji pracy silnika na kola.


              Kluczowa wada DSG jest jej drogie w wymianie sprzeglo, z powodu swojej skomplikowanej budowy.

              Jest jeszcze jeden problem. Poniewaz skrzynia blyskawicznie przepina biegi, silnik nie ma kiedy zejsc z wysokich obrotow konczacych bieg N-ty na niskie obroty zaczynajace bieg N+1-szy. Tym samym sprzeglo musi wziac na siebie wytracenie energii kinetycznej i mas wirujacych silnika wynikajacej z tak naglej roznicy obrotow (silnik nie zdazy rozproszyc tego na tarciu wewnetrznym i tworzeniu pod- i nadcisnienia w kolektorach dolotywm i wylotowym).

              Poniewaz DSG ma sprzeglo wielotarczowe (w wersjach 6-biegowych zalane dobrze rozpraszajacym cieplo olejem), bez problemu moze taka energie rozproszyc, minimalizujac szarpniecia auta podczas zmiany biegu (szarpniecia bardzo zmniejszaja zywotnosc wszystkiego, w szczegolnosci ukladu napedowego i opon). Ale to zmniejszy jego zywotnosc. Nie wiem, jak to sie ma do zywotnosci zwyklego sprzegla suchego w manualu, w aucie z kierowca, ktory plynnie, bez szarpniec umie biegi zmieniac, w koncu sprzeglo DSG ma tarcz wiele, a zwykle manuale sa laczone ze sprzeglami jednotarczowymi.

              Musialbys podzwonic po serwisach, aby sie dowiedziec, ile takie serwisowanie. Na 100% bedzie to znacznie drozsze, tak w sensie czesci jak i robocizny niz dla zwyklego manuala. I pewnie trudniej bedzie znalezc zaklad (przynajmniej w Polsce, nie wiem jak w USA), ktory sie tego z marszu podejmie, bo aut ze skrzyniami DSG jest bardzo malo.



              > Dlaczego w Audi ten sam silnik inaczej sie nazywa,

              Wlasnie dlatego, abys myslal, ze to co innego podczas gdy jest to to samo. Unifikacja zapewnia ogromne koszty wytwarzania aut i jest logiczna, jednoczesnie wlasciciel Audi A3 nie chce wiedziec, ze ma w zasadzie to samo, co wlasciciel Skody Octavii.

              Tak bylo od zawsze w kazdej branzy, gdzie towary sa starannie pozycjonowane, a jednoczesnie technologicznie prawie identyczne. Wymyslili to Amerykanie (Ford->Mercury->Lincoln i Chevrolet->Buick->drzewiej Oldsmobile->Pontiac->Cadillac), pozniej zastosowali Japonczycy (Honda->Acura, Nissan->Infiniti, Toyota->Lexus), wreszcie bardzo elegancko wdrozyl VW AG (Skoda->Seat->VW->Audi->Bentley).


              > Prostuje jeszcze raz. nie jestem kobieta, zle mi sie kliknelo przy rejestracji;)

              Przyjalem do wiadomosci.


              > > Fajny nick.
              >
              > dzieki. chcialbym sie zrewanzowac, ale nie moge :D

              Nick pochodzi od nazwy natrudniejszego etapu w grze Medal of Honor Allied Assault:
              www.viol.com/mohaa/tips_sniper1.htm
              www.viol.com/mohaa/wt_sniper2.htm
              www.viol.com/mohaa/maps/map_full_sniper1.htm
              www.viol.com/mohaa/maps/map_full_sniper2.htm
              A co znaczy idiom hill billy dowiedzialem sie z Top Gear American Holiday, gdzie kupiony przez jednego z prezenterow, Richarda Hammonda stary pick-up zostal nazwany Hill-Billy-mobil.


              ---
              youtube.com/watch?v=VFQ3gGzyNG0
              www.kati-droste.de/galerie_2008.php
              • hilly_billy Re: VW Tiguan 2.0 08.07.08, 22:35
                sniperslaststand napisał:

                > > Dlaczego skrzynia DSG?

                > W telegraficznym skrocie [...]

                Po cichu liczylem wlasnie na taka odpowiedz. Jak zwykle na temat, super wyjasnione...dzieki.

                > Musialbys podzwonic po serwisach, aby sie dowiedziec, ile takie
                > serwisowanie. Na 100% bedzie to znacznie drozsze, tak w sensie
                > czesci jak i robocizny niz dla
                > zwyklego manuala. I pewnie trudniej bedzie znalezc zaklad >(przynajmniej w Polsce, nie wiem jak w USA),
                > ktory sie tego z marszu podejmie, bo aut ze skrzyniami
                > DSG jest bardzo malo.

                W Stanach jest 3 lata/36k mil darmowy serwis...zreszta, jak juz ustaliliscie, skrzyn tych w tiguanach nie montuja;)

                > Wlasnie dlatego, abys myslal, ze to co innego podczas gdy jest to
                > to samo.

                Ok, na stronie ktora zalinkowalem jest fotka silnika tiguana z napisem TSI
                www.motortrend.com/roadtests/suvs/112_0809_turbocharged_crossover_comparison/photo_10.html
                Amerykanska strona VW podaje, ze sa to silniki TFSI (po najechaniu kursorem na "tiguan" na pierwszej stronie - na dole ekranu;)
                www.vw.com/
                Nie zauwazylem wczesniej tego opisu na stronie.

                > Nick pochodzi od nazwy natrudniejszego etapu w grze Medal of Honor > Allied Assau

                podejrzewalem, ze pochodzi z jakiejs gry. W MoH gralem tylko w pierwsza czesc i niezbyt mi szlo...

                > A co znaczy idiom hill billy dowiedzialem sie z Top Gear American Holiday, gdzi
                > e kupiony przez jednego z prezenterow, Richarda Hammonda stary pick-up zostal n
                > azwany Hill-Billy-mobil.

                Hilly Billy to warjacja, ale tez uzywana. Po polsku lepiej brzmi;)
                Polecam to, oraz inne utwory kultowego duetu:
                youtube.com/watch?v=AiOvK4xwr2U
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka