Forum Praca Praca
ZMIEŃ
    Dodaj do ulubionych

Jakoś ręce mi opadły

10.08.06, 09:11
    Jestem młodą osobą,studiuję politologię,od 4 lat pałętam się po różnych
    mediach (głównie telewizyjnych),bo ubzdurałam sobie,że chcę byc
    dziennikarką.Nie będe Was zanudzac swoją historią, dośc na tym,ze po tych
    wszystkich "wędrówkach" ręce mi nieco opadły.Moje wnioski: w Polsce nie liczy
    się ani wykształcenie,ani języki (znam 3),ani żadne inne kwalifijacje, tylko
    pewne cechy charakteru, a nade wszystko spolegliwośc, uległośc, niewychylanie
    się. Ludzie inteligentni i ambitni to konkurencja, którą sie zwalcza. Firmy
    wymagają (dyspozycyjności, poświęcenia, kreatywności, etc) nie proponując
    wiele w zamian (ani odpowiedniego wynagrodzenia ani umowy o pracę,
    przynajmniej w mojej branzy). Z szefami nie da się szczerze rozmawiac nie
    narażając się na zwolnienie.Merytorycznych dyskusji się nie uprawia, w zamian
    za to oczekuje posłuszeństwa bez szemrania. Ręce mi opadły po długim czasie
    walki z tym wszystkim.Nie chcę się do czegoś takiego dostosowywac, nie chcę
    zostac szarym człowieczkiem korporacji, gnącym kark przed szefem w obawie
    przed utratą tej nedznej pensji, która nie zapewni mi utrzymania.Nie chcę
    rezygnowac (jeszcze) ze swoich ideałów. W Polsce nie widze dla siebie
    miejsca.Z rozmaitych względów, ale przede wszystkim- mentalno
    światopoglądowych.Byc może problem dotyczy tylko mnie, byc może tylko branży
    mediow. Jedno wiem- jestem zmęczona tą idiotyczną sytuacją w naszym kraju,
    gdzie "sól tej ziemi", ludzie wykształceni i na poziomie nie mogą znaleźc
    odpowiedniej pracy, z napięciem oczekują odpowiedzi na wysłaną aplikację
    (pracodawca zazwyczaj nie raczy nawet odpisac "dziękuję, rozpatrzymy
    kandydaturę" czy coś w tym guscie), a w efekcie dostają jakieś "ochłapy", z
    ktorych i tak muszą sie cieszyc.
    Obserwuj wątek