Forum Praca Praca
ZMIEŃ
    Dodaj do ulubionych

Praca a wojsko

IP: *.wro.vectranet.pl 25.09.06, 19:04
    Właśnie kończę studia i otrzymałem ciekawą propozycję pracy. Problem jest w
    tym, że już dostałem list z WKU, że nie otrzymali jeszcze zaświadczenia z
    uczelni, że studiuję w związku z tym dają mi termin dostarczenie odpowiedniego
    papierka do końca października.

Mam więc pytanie: Przykładowo podpiszę teraz umowę o pracę na okres próbny na
    3 miesiące. Co będzie z pracą gdy np. po miesiącu zostanę powołany? Czy mam do
    czego wracać? Nie ukrywam, że najbardziej martwi mnie kasa- mam zobowiązania,
    umowę najmu mieszkania, a z żołdu tego raczej nie opłacę:)

Czy ktoś był w podobnej sytuacji? Macie jakieś rady?
    Obserwuj wątek
      • Gość: aaq Re: Praca a wojsko IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 25.09.06, 20:13
        wpisz w google "forum wojsko polskie" chyba wojskopolskie.pl tam jest pełno
        takich jak ty coś znajdziesz
      • Gość: iw78 Re: Praca a wojsko IP: *.centertel.pl 25.09.06, 21:33
        Pracownik zatrudniony na umowę o pracę na okres próbny lub na czas nieokreślony
        podlega szczególnej ochronie. Oznacza to, ze jeśli zostaniesz powołany do
        pełnienia służby będąc na okresie próbnym ( lub też mając umowę na czas
        nieokreślony) to pracodawca nie może Cię zwolnić ( no chyba, że sam tego
        będziesz chciał) i co ważne, w razie upływu okresu próbnego po powołaniu Cię do
        czynnej służby wojskowej umowa taka przekształca się w umowę na czas
        nieokreślony.

Ważne jest również to, kiedy masz się stawić do jednostki. Jeśli w trakcie
        trwania umowy o pracę, to ok...umowa ulega przedłużeniu. Natomiast jeśli
        miałbyś się zgłosić do jednostki już po terminie końcowym jej trwania (mowa o
        umowie na okresie próbnym), umowa nie ulegnie przekształceniu w umowę na czas
        nieokreślony.

Umowa na czas określony bądź na zastępstwo niestety już nie podlega ochronie.