Forum Praca Praca
ZMIEŃ
    Dodaj do ulubionych

    Hewitt rekrutacja

    IP: 194.146.252.* 03.09.09, 07:56
    Witam,

    Pracuje ktos dla Hewitt??? Jakie warunki???
    Obserwuj wątek
          • Gość: anna Re: Hewitt rekrutacja IP: *.chello.pl 23.11.09, 18:46
            1) Po wysłaniu aplikacji dzwoni do Ciebie nazwijmy je umownie - Panienka Nr 1.
            Pyta się, czy może się z Tobą umówić na rozmowę telefoniczną, taką ogólną. Można
            rozmawiać od razu albo umówić sie na konkretną godzinę. Jest to rozmowa
            dotycząca Twojego doświadczenia, a na koniec bada magiczne pytanie po angielsku:
            "Can you tell me something abouta your hobby?".

            2) Jeżeli przejdziesz pomyślnie tę rozmowę, zostajesz zaproszony na testy do ich
            siedziby. Całość trwa ok. 4h.
            - test z angielskiego: trzeba napisać 2 maile na podany temat ( na każdego maila
            masz 10 minut); następnie listening: słuchasz 6 różnych rozmów telefonicznych
            (1 raz) i musisz zakreślić własciwą odpowiedź; następnie masz 20 minut na
            napisanie eseju (200-250 słow) na podany temat.
            - test z excella: to kilka tabelek, w których trzeba zsumować kolumnę,
            wyodrębnić dane firmy X, itp; oraz dużo pytań na test wyboru z teorii excella
            (po angielsku oczywiście); zatem najlepiej wykuć na pamięć angielski podręcznik
            do excella niż sie nim w praktyce posługiwać:P
            - test analityczny: to 30 zadań matematycznych na poziomie mniej więcej 5 klasy
            podstawówki. Na ich rozwiązanie jest 20 minut.
            - potem jest test na pracę w grupie: cała grupa delikwentów (8-10 osób) dostaje
            zadanie do rozwiązania. Rekruterki siędzą i słuchają, co kto mówi i notują.
            Wszystko odbywa się w języku angielskim.

            3) Jeżeli przejdzie się ten test, wówczas dzwoni Panienka Nr 2, odbywa z
            kandydatem 15 minutową rozmowę po angielsku dotyczącą doświadczenia zawodowego i
            znów pada magiczne pytanie: "Can you tell me something abouta your hobby?".

            4) Jeżeli przejdzie się tę rozmowę telefoniczną, wtedy dzwoni Panienka Nr 3 i
            zaprasza na rozmowę z HR i menadżerem. Na tę rozmowę przychodzą Panienka Nr 4 i
            Panienka Nr 5 (z wyglądu chyba jeszcze studentki, nie uwałaczając studentkom;),
            które wszystkie pytania czytają z kartki, co jakiś czas powtarzają się z tymi
            samymi pytaniami, bo mają za zadanie przesłuchiwać delikwenta przez okrągłą
            godzinę. Takie chyba wymogi mają:P Ta rozmowa jest po polsku, ale na końcu
            oczywiście pada magiczne pytanie: "Can you tell me something about your hobby?" :P

            • Gość: anna2 Re: Hewitt rekrutacja IP: *.ists.pl 23.11.09, 22:08
              Dodam jeszcze, ze podczas ostatniego spotkania - rozmowy z Panienka Manager - po
              trwajacym około miesiąca 'przeprocesowywaniu' kandydata przez kolejne, opisane
              powyzej przez kolezanke etapy, mozna uslyszec z ust Panienki Manager (nie jest
              to cytat, ale esencja wypowiedzi), ze potencjalnie nadawalbys sie do
              ambitniejszych zajec i nie rokujesz, ze przez minimum 1,5 roku bedziesz gleboko
              szczesliwy klepiac dzien w dzien ten sam rytual i nie wazac sie pomyslec o
              zmianie
                • Gość: anna Re: Hewitt rekrutacja IP: *.chello.pl 24.11.09, 10:30
                  Dokładnie, przemielają człowieka jakby Bóg wie na jakie wielkie stanowisko
                  kierownicze się aplikował, a potem adieu, bo jesteś za ambitny. No cóż, mnie to
                  nieźle rozbawiło.. podczas testów gdy do sali weszła panienka, to od razu
                  zaczęła mówić po angielsku, gdyż jest to firma międzynarodowa (taki argument).
                  Już się miałam jej spytać, czy jak w trakcie pracy ludzie wychodzą do toalety,
                  to również sikają po angielsku?:)))

              • Gość: anna Re: Hewitt rekrutacja IP: *.chello.pl 24.11.09, 10:37
                do anny2:
                W sumie nie dziwi mnie, że po Twojej interwencji, nikt nic nie wiedział - tam
                na każdym etapie kontaktuje się z kandydatem inna osoba, która po raz kolejny
                zadaje Ci TE SAME PYTANIA! W pewnym momencie można się poczuć sfrustrowanym, że
                cały czas babrasz się w tej samej kałuży i nic nie idzie do przodu... Bo jaki
                sens ma pytanie się po 3 razy o hobby i doświadczenie.

                Uważam, że kilkuetapowa rekrutacja wymaga dobrej organizacji zespołu, który tym
                się zajmuje. Niestety Hewitt musi jeszcze wiele starań włożyć w to, żeby
                Panienki Rekruterki zaczęły się ze sobą konsultować i były profesjonalistkami w
                tym, co robią, bo jeszcze długa droga przed nimi.

                • Gość: gryka Re: Hewitt rekrutacja IP: *.ntlworld.ie 24.02.10, 10:52
                  1.Prosze zauwazyc ze 'zadawanie tych samych pytan' to jest jedna z
                  podstawowych taktyk HR.
                  Chodzi o sprawdzenie spojnosci profilu, kohezji i
                  integralnosci kandydata.

                  NP:Z natury energiczna, zamaszysta osoba, ktora albo zawsze w
                  dotychczasowej pracy miala kontakt z klientem albo generalnie jest
                  osoba extrawertyczna i dynamiczna, a teraz zaaplikowala na prace w
                  stu procentach z dokumentem, musi udowodnic HRowi, ze ona klepaniem
                  faktur 8 godzin na dobe sie nie znudzi, ze nie zacznie ja dopadac
                  dolek motywacyjny juz po miesiacu a po nastepnym zacznie byc
                  Biurowym Narzekaczem wiecznie u kogos na kawie no bo teskni za
                  kontaktem z czlowiekiem, zdoluje innych albo wyfrunie gdzies
                  indziej. Doswiadczony HR wychwyci rozbieznosc profilu dosyc szybko,
                  mozliwe, ze wlasnie dzieki testowi powtarzajacych sie pytan.
                  (oczywiscie, tu uprzedzam uwagi, to dziala jesli dzial HR uzywa tej
                  techniki swiadomie a nie powtarza sie ze zwyklej nieudolnosci).


                  2. Jezeli chodzi o process rekrutacyjny z Hewitt to juz na pierwszej
                  rozmowie przez telefon udalo mi i pani przesluc...cej ustalic ze
                  moje doswiadczenie i profil przerosnie oferowane stanowisko. Nie
                  musialam przejsc przez 4 etapy zeby tego sie od nich dowiedziec.
                  TAKZE UWAZAM ZE FIRMA W PORZADKU, zaoszczedzilismy marnacje czasu
                  moja i ich.

                • Gość: alicja Re: Hewitt rekrutacja IP: *.multi-play.net.pl 15.04.10, 22:42
                  Hey

                  Sama pracowalam kiedys przy takiej rekrutacji w duzej korporacji i
                  wydaje mi sie, ze nie zauwazasz chyba kilku rzeczy:

                  1. taka rekruacja to ogromne przedsiewziecie logistyczne i bledy sie
                  zdarzaja
                  2. dzieki temu, ze rekruterzy na kolejnych etapach zadaja "te same"
                  pytania nie jestes oceniana/y przez pryzmat pierwszego wrazenia,
                  kazdy ma za zadanie ocenic Cie wedlug pewnych kryteriow i jezeli je
                  spelniasz przechodziasz dalej, a to chybba lepsze niz zostac
                  odrzuconym "od razu"
                  3. nie mam doswiadczenia z ta konkretna firma, ale nie posuwalabym
                  sie do takich komentarzy nie majac doswiadczenia przy rekrutacji w
                  tak duzej firmie a mozna w ten sposob zrobic krzywde tym ktorzy
                  czesto poprostu wykonuja swoja prace wedlug wytycznych przelozonego

                  Pozdrawiam i zycze wszystkim powodzenia w poszukiwaniu pracy!
      • Gość: kunia Re: Hewitt rekrutacja IP: 194.146.252.* 01.01.10, 13:40
        aplikowałam na Customer Service Associate

        pytania o twoja poprzednia prace, jak to wygladalo co robilas
        pytnia o studnia
        co chcesz robic za 5 lat
        twoja motywacja
        nic szczegolnego na co moglabys sie przygotowac, jak nie mialam problemow z odpowiedzeniem na pytania, poszlo mi dobrze
        mysle ze wszystko zalezy od testow i rozmowy po angielsku, jak poszlo ci dobrze to cie przyjmna jak nie to niestety

        trzymam kciuki napisz jak ci poszlo
        • Gość: kas__ia Re: Hewitt rekrutacja IP: *.220.119.249.dsl.dynamic.eranet.pl 19.02.10, 23:41
          hej!

          i jak ? odzywaja sie do was czy nie? ja to ostatnio byla na rozmowie bodajze w
          grudniu i od tego czasu cisza, ani maila, ani telefonu wiec juz odpuscilam
          sprawe ale mimo wszystko jestem ciekawa, jak wam poszlo i co w ogole sie dzieje
          w tej rekrutacji.

          ostatnio od znajomego z urzedu skarbowego slyszalam, ze tam jest nieciekawie,
          ludzie z bieglym angielskim (czyli tacy z jakimi ja bylam na rozmowie) siedza na
          sluchawkach jak w call-centre i gadaja z angolami i troche sie przerazilam, wiec
          moze dobrze ze mnie nie 'zrekrutowali' w koncu.

          odezwijcie sie jak u was to wyglada :)

          pozdrawiam, kaska.
          • Gość: stokrotka Re: Hewitt rekrutacja IP: *.chello.pl 20.02.10, 13:27

            Hej! Ja zarejestrowałam się na ich stronie w połowie grudnia, odezwali się
            początkiem stycznia, potem trochę się to ciągnęło, aż pracę zaproponowali mi
            końcem stycznia.
            Co do specyfiki pracy to jeszcze nie wiem jak będzie, ale pewnie tak jak w
            każdej korporacji. Jakby nie było, wolę rozmawiać z Angolami niż klepać faktury :)

            Pozdrawiam!
            • Gość: rozwazna Re: Hewitt rekrutacja IP: 77.236.0.* 04.03.10, 18:09
              jedna "mala" uwaga - hewitt to nie finanse a hr, takze z fakturami
              to ma sie tyle co z furmanka do bentleya.
              btw. wszyscy aplikowali a nie wiedzieli gdzie i co ta firma robi? ja
              tam przynajmniej poczytalam o firmie przed rozmowa abym sie nie
              wstydzila za siebie.
              • Gość: stokrotka Re: Hewitt rekrutacja IP: *.chello.pl 12.03.10, 06:46
                Oczywiście, że wiedziałam czy się zajmuje firma. Nie wiedziałam natomiast jak
                konkretnie będzie wglądać moja praca. Pracowałam już w customer service, ale
                specyfika pracy była zupełnie inna. Napisałam, że wolę rozmawiać z Angolami niż
                klepać faktury - bo to też wcześniej robiłam i tym się zajmuje chyba większość
                korporacji w Krakowie.
              • prawdziwy_aleq Re: Hewitt rekrutacja 12.03.10, 15:58
                Ja tez tam aplikowalem, po kilkukrotnym dobijaniu sie do HR i probach
                wyciagniecia od pań (oraz rowniez jednego Pana haha) jakichkolwiek informacji co
                do statusu rekrutacji, zrezygnowalem. A oni zamiast oddzwonic wyslali mi maila z
                info, ze proces rekrutacyjny przeszedlem ale mimo tego mają mnie w dup.ie.
                Później jedna kobieta zadzwonila po raz kolejny chcąc umówić mnie na rozmowę, po
                czym po 10 min. zadzwonila ponownie i odwolala spotkanie. Mówiła, ze odezwą się
                za miesiąc :D (to byl juz 4 msc rekrutacji :D). Za miesiac ja zadzwonilem do
                nich, Pan na sluchawce sprawdzil "status mojej aplikacji" i powiedzial, ze
                oddzwonia. Po 15 min. dostałem maila z info, ze proces rekr. przeszedlem ale
                maja mnie w dup.ie. :D Poczulem się jak w czeskim filmie.

                Firma nie warta czasu. Siedziba fajna, ale totalny brak szacunku dla czlowieka i
                jego czasu. Ściągają ludzi ponad 200 km na rozmowy, które i tak nic nie dają.
                • Gość: donna Re: Hewitt rekrutacja IP: 194.146.252.* 09.04.10, 21:47
                  rekrutacja trwa baaaardzo dluuugo
                  testy z matmy i exela to chyba 2 etap, ja na matmie sie nie znam za duzo, exel mi tez nie poszedl, wogole na nic nie liczylam, a oni mnie po testach na rozmowe zaprosili! rozmowa trwala 1h i byla o niczym (np co mnie motywuje do pracy? co bede robic za 5lat?)
                  oczywiscie mnie NIE przyjeli
                  pytanie za 100 punktow : Skoro testow nie zdalam po co zawracaja dupe i zapraszaja na 2 etap skoro nie speniam juz czesci wymagan i wiadomo ze osoba ktora nie zna np exela nie moze tam pracowa
                  • Gość: gościu Re: Hewitt rekrutacja IP: *.152.133.44.dsl.dynamic.eranet.pl 10.04.10, 21:27
                    Skoro jednak bylas na rozmowie to znaczy ze zdalas testy! Nie zapraszaliby przeciez
                    kogos na ostatni etap rekrutacji, jesli nie przeszedl pierwszego...
                    Ale widzę, że znów coś się rusza, bo skoro akurat teraz temat jest odświeżony, to
                    znaczy że rozpoczyna się kolejna fala "interview".

                    Z tego co widzę to większość ludzi odbiera ten ostatni etap rekrutacji jako
                    "poklepanie po plecach". Nie wiem czy to potrzebne.

                    Dla mnie w tej chwili, po tym co tutaj sie czyta, jedynym motywatorem bylyby
                    pieniadze. Gdybym wiedział, że na podstawowym stanowisku zarobiłbym 3000 netto to
                    bym się starał, a tak to uważam, że szkoda czasu.
                    • Gość: milutka Re: Hewitt rekrutacja IP: *.ghnet.pl 10.04.10, 21:46
                      hej ja też jestem pewna na 100% że nie zdałam testów a mimo to mnie zaprosili na
                      rozmowę. Z matematyki prawie nic nie zrobiłam bo ostatnio miałam z matematyką
                      coś wspólnego 6 lat temu (liceum), a z Excela też mało bo nie miałam czasu
                      przerobić kursu na płytce. Teraz juz dobrze umiem Excel - testy z Excela to
                      głupota. Przeciez tego idzie się "nauczyć" w 5 minut, no chyba że ktoś jest
                      totalnie tepy.
                      Teraz jakbym miała ten test zrobić to bym zrobiła dobrze z Excela jak nie
                      wszystko. Po prostu wcześniej uzywałam Excela tylko sporadycznie.

                      Pytanie: czemu zawracają d... i zapraszają na rozmowę?
                      Pytanie nr 2: czemu ciągle trwa rekrutacja na proste stanowiska?
                      aplikowało tylu kandydatów i dalej nie mogą znaleźć kogoś z fluent English i
                      good communicative skills???
                      oczywiście jest mi przykro że nie dostałam tam
                      pracy i mam nadzieję że dostanę bo firma wygląda ok. Jestem na bezrobociu.
                        • Gość: byłem tam Re: Hewitt rekrutacja IP: *.152.128.41.dsl.dynamic.eranet.pl 11.04.10, 12:27
                          Daj sobie spokój. Test z matmy i Excela jest na poziomie szkoły
                          podstawowej i małpa jest w stanie sobie z nim poradzić. AC jest
                          żenujące, wykład młodego pana z hr jest śmieszny, a jego angielski na
                          poziomie liceum. Generalnie nie jest to AC bo prawdziwy AC wygląda
                          zupełnie inaczej.

                          Hewitt = marnotrawienie czasu i pieniędzy.

                          A jeśli chodzi o zarobki to ogromna tajemnica, ja gdybym miał rozmowę
                          na to podstawowe stanowisko to bym nie schodził poniżej 2500 net.
                          Zresztą strasznie sie dziwie, jak czytam, ze ludzie pojechali tam
                          zaproszeni na "interview" i rozmawiali o pierdołach,o ktorych mozna
                          rownie dobrze porozmawiac przez telefon.

                          Ale mysle bardzo podobnie do osoby, ktora pisala wczesniej. przeciez
                          osob z angielskim i good communicative skills jest pelno posrod
                          studentow czy absolwentow krakowskich uczelni
                            • Gość: donna Re: Hewitt rekrutacja IP: 194.146.252.* 15.04.10, 14:41
                              to znowu ja:)

                              to ze testow nie zdalam to jest na 100%!!! z matmy bylo 30 pytan ja zrobilam 15, polowe strzelalam bo albo nie wiedzialam do konca albo bylo duzo obliczen
                              exala nie umialam, tymbardziej ze ten byl po angielsku wiec sie roznil
                              wogole po wyjsciu poczulam sie jak totalny matol...bo wiem ze testy byly banalne ale jak sie matmy przez tyle lat nie mialo..wiem ze w liceum bym to wszystko zrobila ale nie teraz

                              wiec po co mnie zapraszali?? ja uwazam ze po to zeby panie w
                              rekrutacji mialy co robic bo innych powodow nie ma

                              co do pracy tam, to moja kolezanka kolezanki tam zostala przyjeta, zarabia 3300brutto, tez matmy nie umiala, ale pracowala kiedys trochee w UK wiec pewnie patrzyli na doswiadczenie

                              doswiadczenie jest wazne, ale jak mam go zdobyc jak wszedzie wymagaja!?

                              tez jestem bezrobotna...szukam i szukam, w krk naprawde ciezko znalesc prace po studiach (ja na 5 roku jeszcze jestem ale lic mam), no chyba ze sie chce 1000zl zarabiac
        • Gość: magda Re: Hewitt rekrutacja IP: *.cable.smsnet.pl 29.11.10, 15:30
          HEJ Czy ktos zdawal testy w Hewitt? Chcialabym o jakies przyklady testow analitycznych (czy jest duzo liczenia na kalkulatorze, czy bardziej analitczne?) oraz jakie sa zadania z Excela. Naprawde bede Wam wdzieczna za jakiekolwiek porady:)
          pozdrawiam wszystkich szukajacych pracy!!
          • Gość: magda Re: Hewitt rekrutacja IP: *.cable.smsnet.pl 15.12.10, 18:49
            Hej! zdalam testy w Hewitt i teraz mam ostatnie spotkanie z Managerem & osoba z dzialu rekrutacji. Czy jest tu ktos, kto bral udzial w AC 09.12.2010 temu i rowniez przeszedl do ostatniego etapu? Jesli ktos byl na rozmowie w Hewitt lub tam pracuje, prosze o wskazowki. Jakie pytania najczesciej padaja, jakie jest wynagrodzenie poczatkowe (poniewaz chce powiedziec 3600 brutto) oraz jaki firma oferuje pakiet swiadczen, tzn. czy jest prywatna opieka, ubezpiecznie, Karta sportowa, do kina etc. ???
            Z gory serdecznie dziekuje!
            • Gość: jula Re: Hewitt rekrutacja IP: *.home.aster.pl 16.12.10, 00:31
              zastanawia mnie dlaczego odpowiadaja tylko osoby ktore sie nie dostaly do firmy... czyzby frustracja? a moze proba wytlumaczenia swojej slabosci - wszyscy sa be a ja jestem super? ja bylam na ac i rozmowach. nie dostalam sie :(((( ale nie mam nikomu za zle. wszystko bylo profesjonalnie i sympatycznie.

              pozdr bezrobotnych!


              • Gość: magda Re: Hewitt rekrutacja IP: *.cable.smsnet.pl 16.12.10, 20:02
                hej Jula!
                Czy mozesz mi powiedziec jak przebiegala ostatnia rozmowa kwalifikacyjna? Jakie mniej wiecej pytania zadawala Ci kadra zasobow ludzkich i menadzer? Czy sadzisz po rozmowie, ze jezyk angielski ma decydujace znaczenie, czy raczej patrza na cos innego w ostatecznym rozrachunku.
                Ja wlasnie sie przygotowuje na rozmowe ze wszystkiego co moge, wartosci firmy, misja, moje doswiadczenie, studia etc. Czy jest cos co mozesz podac , jako wskazowke? Bylam ostatnio na dwoch innych rozmowach z wielkiemi firmami, ktore przeszlam pozytywnie, jednak to ta praca najbardziej mnie interesuje, wiec zrobie, co moge.
                Czy podczas rozmowy, pada pytanie o pieniadze? Ja chce powiedziec, ze interesuje mnie 3600 brutto na pozycje Customer Service Consultant, co o tym sadzisz?
                Z gory dzieki za wszelkie uwagi!! Pozdrawiam:)

    Nie pamiętasz hasła

    lub ?

     

    Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

    Nakarm Pajacyka