Dodaj do ulubionych

Brak PIT'a od pracodawcy

25.04.03, 16:22
Nie dostałam PIT'a od jednego z pracodawców. Jego firma już nie istnieje i
nie mam żadnej możliwości kontaktu. Nie mam pojęcia, czy pracodawca
odprowadził za mnie podatek i należne składki.

Jak w takiej sytuacji rozliczyć podatek?

- przyjąć, że zaliczka na podatek w wysokości 19% została odprowadzona;
- przyjąć, że zostały odprowadzone składki na ZUS i zdrowotne;
- rozliczyć się tak, jakby podatek nie był odprowadzony i to bez odliczania
kosztów w/w składek? (zapłacę wówczas podatek od dochodów, których nie
otrzymałam, bo pensji od pracodawcy także nie dostałam)

Czy może istnieje możliwość uzyskania informacji na temat tego, czy podatek
był zapłacony, czy nie w Urzędzie Skarbowym?

Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi!
Obserwuj wątek
    • karinab-k Re: Brak PIT'a od pracodawcy 25.04.03, 22:31
      Jesli pracodawca nie wyplacil wynagrodzenia albo wyplacil je po
      zakonczeniu roku (nie pozostawil wynagrodzenia do Twojej dyspozycji w
      trakcie roku podatkowego) nie wykazujesz dochodu w rozliczeniu rocznym.
      • margonik Re: Brak PIT'a od pracodawcy 28.04.03, 09:39
        To by było miłe, aczkolwiek ... nie zgłosiłam sprawy do sądu pracy i nie
        rozpoczęłam żadnego postępowania w tej sprawie. Jedyny dowód na to, że
        wynagrodzenia nie dostałam, to brak dowodu na to, że je dostałam (brak
        jakiegokolwiek podpisu, czy przelewu na konto). Czy faktycznie mogę tę umowę o
        pracę potraktować jako nie istniejącą?

        Gosia
        • margonik Re: Brak PIT'a od pracodawcy 28.04.03, 09:47
          Poza tym, wiem, w przypadku nie otrzymania PIT-11 zgłasza się sprawę do US w
          formie oświadczenia. Czy w takiej sytuacji, jeśli nie policzę tego
          wynagrodzenia jako dochodu, także powinnam napisać oświadczenie?

          Gosia
          • radoslaw.gumulka Re: Brak PIT'a od pracodawcy 30.04.03, 01:52
            margonik napisała:

            > Poza tym, wiem, w przypadku nie otrzymania PIT-11 zgłasza się sprawę do US w
            > formie oświadczenia. Czy w takiej sytuacji, jeśli nie policzę tego
            > wynagrodzenia jako dochodu, także powinnam napisać oświadczenie?
            >
            > Gosia

            Obowiązuje u nas zasada samoopodatkowania - to Pani wie (ma wiedzieć) jakie
            przychody (i koszty) poniosła. PIT pełni rolę w tym zakresie pomocniczą; ma
            znaczenie dowodowe.
            W deklaracji uwzględnia się przychody a nie kwoty "obiecane" w umowie o pracę.
            Oświadczenia nie składa się.

            Radosław Gumułka

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka