Dodaj do ulubionych

porada dla amatora

29.06.05, 13:18
witam, w tym roku zostalam szczesliwa posiadaczka malutkiego ogrodu (ok 75
m2). ogrod jest strasznie zapuszczony wiec tego lata/jesieni planuje go tylko
przygotowac na przyszly sezon, ale mysle juz o tym co bym w nim chciala
zrobic. poniewaz w temacie ogrodow jestem absolutnie zielona mam kilka pytan
na ktore mam nadzieje znajde tutaj odpowiedz
1. planuje zostawic tylko piekny berberys i swierk, a reszte (czyli pokrzywy
i skrzyp) wywalic. jakiego srodka uzyc tak by zniszczyc tylko chwasty a nie
zaszkodzic moim pierwszym dwom roslinkom?
2. ziemia jest czarna, miekka i wilgotna, duzo dzdzownic, nie wysycha nawet w
najwieksze upaly (chyba kiedys byly tu bagna). jedna strona ogrodu ma slonce
przez caly dzien, w drugiej caly dzien jest cien. jakie dobrac rosliny?
3. co bedzie sie ladnie komponowac ze swierkiem i berberysem? dodam ze rosna
w pelnym sloncu

i moje najwieksze utrapienie - ogrod jest otoczony ok dwumetrowym plotem z
betonowych plyt, ktore wymagaja pomalowania. jaki dobrac kolor, ktory ladnie
sie bedzie komponowal z ogrodowa zielenia, kwiatami, i nie doprowadzi
czlowieka do szalenstwa w takiej ilosci?:)

serdecznie dziekuje za wszystkie wskazowki
boe
Obserwuj wątek
    • userid Re: porada dla amatora 29.06.05, 13:35

boe_ napisała:
      ...
      > 1... jakiego srodka uzyc tak by zniszczyc tylko chwasty..?
      własne ręce uzbrojone w motykę :), chwasty trzeba wyrwać z korzeniami, o środku
      pomyślisz jeżeli posiejesz trawę i za rok zaczną ci odrastać.
      > 2,3... jakie dobrac rosliny?
      wybieraj te które ci się podobają, ziemię masz dobrą, warunki nasłonecznienia
      jakie kto chce, każda znajdzie swoje miejsce.

>... jaki dobrac kolor, ktory ladnie sie bedzie komponowal z ogrodowa
      zielenia..?
      kolor ogrodzenia to rzecz gustu, ja bym pomalował na brąz, na mat, a potem i
      tak puscił po nim pnącza (np. winobluszcz trójklapowy, rdest, chmiel...)