Dodaj do ulubionych

Zielona fala

11.04.03, 11:12
Dla tramwajów oczywiście:
Ciągi Al. Niepodległości - Chałubińskiego - JP II - Popiełuszki, Puławska -
Marszałkowska - Andersa - Mickiewicza - Słowackiego, Al. Krakowska -
Grójecka - Al. Jerozolimskie - Waszyngtona i inne można dostosować. Tylko
trzeba poprzesuwać wysepki przystanków za lub przed skrzyżowanie, np.
Tramwaj ruszający spod Dw. Centralnego, przystanek rondo ONZ powinien mieć
przed rondem, Hala Mirowska bz, Kino Femina za skrzyżowaniem, Nowolipki bz
(ew. za skrzyżowaniem), Anielewicza bz, Stawki za skrzyżowaniem. Wówczas od
DW. Centralnego przy dotychczasowych cyklach świateł tramwaj przejechałby do
ronda Babka praktycznie bez zbędnego stania na światłach. Jak zmienić inne
ciągi tramwajowe do potrzeb zielonej fali?
Obserwuj wątek
    • pawciod Re: Zielona fala 11.04.03, 17:23
      Czy ja słusznie rozumuję?
      Przestawiamy przystanki tak, aby pomiędzy kolejnymi światłami były dwa lub
      zero przystanków, co pozwoliłoby na wytracenie przynajmniej jednego czerwonego
      światła?
      • tarantula01 Re: Zielona fala 12.04.03, 17:24
        Przejedż się tramem spod Centralnego:
        Tramwaj rusza i łapie czerwone przed rondem ONZ, zielone tramwaj rusza i staje
        na przystanku za rondem. Rusza i nie ma szans załapania się na zielone przy
        skrzyżowaniu z Grzybowską. Zielone - tramwaj rusza i wjeżdża na przystanek Hala
        Mirowska akurat, gdy zapala się zielone, gdy wszyscy już wsiądą to jest
        czerwone i tram stoi. Zielone, tram rusza - przystanek Kino Femina znów to
        samo. Podobnie jest dalej - tam jednak tramwajowi jak ma zielone drogę
        zajeżdżają samochody. A teraz poustawiaj przystanki wg mojej koncepcji.
    • nauma Re: Zielona fala 12.04.03, 21:34
      Dorzucam do tego "falowanie" na trasie RZYMOWSKIEGO - DW. CENTRALNY
      1) światła przy GMokotów - zawsze czerwone, a przy zielonym często zablokowane
      przez stojące na torach samochody
      2) Domaniewska - z reguły dojeżdża przy zmianie z czerwonego na zielone i
      często się nie łapie
      3) Konstruktorska - z rehuły czerowne (chyba że pojedzie b. szybko)
      4) Woronicza - tych świateł w ogóle nie kumam, tramwaje i samochody mają własne
      światła niezależne od siebie
      5) Wołoska - tylko 33 wyrabia się na przejechanie, a każdy tramwaj i tak trafia
      na czerwone tam, gdzie przewala się na drugą stronę jezdnia
      6) Dąbrowskiego / Madalińskiego - nigdy nie łapie się na oba zielone
      7) Rakowiecka-Kościół - loteria, często tramwaje skręcają na czerwonym, bo są
      idiotycznie ustawione światła dla pieszych
      8) Metro Pole Mokotowskie - idiotycznie ustawione światła do skrętu, tramwaje
      zablokowane przez b. długie zielone dla pieszych
      9) Batorego - jak nikt nie wsiądzie na przystanku wcześniej, tramwaj wyrabia
      się na zielone
      10) GUS / Nowowiejska - patrz punkt 6)
      11) Koszykowa - tramwaj żeby się załapać na zielone b. często rusza na
      pomarańczowym (był nawet kiedyś wątek na ten temat).
      Jeżdżę też b. często 10 na Jelonki i zaliczam prawie wszystkie światła na
      czerwono.
      Wniosek: Warszawa jest wyjątkiem na skalę światową, stosującą od lat sprawdzony
      system CZERWONEJ FALI.
      • matmi Re: Zielona fala 13.04.03, 04:42
        A nie "łatwiej" byłoby gdyby w każdym tramwaju była możliwość zmiany świateł
        przez motorniczego? Podjeżdza tramwaj na przystanek i motorniczy
        wciska "guziczek", po pewnym czasie, zapala się światło zielone.
        • pawciod Re: Zielona fala 13.04.03, 10:50
          Generalnie światła są poukładane pod samochody, co można zrozumieć.
          Należałoby tylko pozmieniać układ przystanków:
          1. Rusza ze świateł jest na fali zielonej.
          2. Na tej fali przejeżdża przez kolejne światła.
          3. Za światłami przystanek - wpadnięcie w falę czerwoną.
          4. Podjazd pod światła na czerwonym, przystanek, wejście na falę zieloną
          1. ...
          2. ...
          3. ...
          4. ...
          Zaoszczędzamy przynajmniej co drugie czerwone, jeżeli nie lepiej.
          • tarantula01 Re: Zielona fala 14.04.03, 10:54
            pawciod napisał:

            > Generalnie światła są poukładane pod samochody, co można zrozumieć.
            > Należałoby tylko pozmieniać układ przystanków:
            > 1. Rusza ze świateł jest na fali zielonej.
            > 2. Na tej fali przejeżdża przez kolejne światła.
            > 3. Za światłami przystanek - wpadnięcie w falę czerwoną.
            > 4. Podjazd pod światła na czerwonym, przystanek, wejście na falę zieloną
            > 1. ...
            > 2. ...
            > 3. ...
            > 4. ...
            > Zaoszczędzamy przynajmniej co drugie czerwone, jeżeli nie lepiej.


            i trochę wcześniej:
            "Czy ja słusznie rozumuję?
            Przestawiamy przystanki tak, aby pomiędzy kolejnymi światłami były dwa lub
            zero przystanków, co pozwoliłoby na wytracenie przynajmniej jednego czerwonego
            światła?"

            Czyżbyś się przekonał?


            Nie na darmo napisałem tutaj o ciągu Al. JP II. Wkrótce planowany jest remont
            zachodniej nitki tej arterii. Tramwaje Warszawskie mogłyby wykorzystać okazję.
        • roody102 Re: Zielona fala 15.04.03, 20:50
          Metoda z guziczkiem ma jedna wade: co jak w poprzek jedzie drugi? Moga sobie
          tak chlopaki do wieczora guziczkowac ;-)))

          Roody
          ___________

          "Oddychasz warszawskim powietrzem
          To zupelnie tak jak ja"
          Partia.
          • matmi Re: Zielona fala 15.04.03, 21:52
            roody102 napisał:

            > Metoda z guziczkiem ma jedna wade: co jak w poprzek jedzie drugi? Moga sobie
            > tak chlopaki do wieczora guziczkowac ;-)))
            >
            > Roody
            Wtedy kto pierwszy ten lepszy :)))
            Czasmi trzeba bedzie poczekać :(
    • pawciod Re: Zielona fala 15.04.03, 17:00
      Wygląda rozsądnie. Zwłaszcza, że na ogół dwa postoje przystankowe trwają
      krócej niż cały cykl świateł, więc i nawet jakaś rezerwa by pozostała.
      To trzeba poanalizować, gdzie i jak. Najgorzej będzie w Al. Jerozolimskich, bo
      tam pod rondem są przejścia podziemne i wyjść z nich nie przesuniesz.
    • tarantula01 Zielona fala - ul. Targowa 21.05.03, 10:04
      Przystanki tramwajowe Kijowska na ulicy Targowej powinny być od północnej
      strony skrzyżowania z ul. Kijowską. Wprawdzie 13 miałaby dwa przystanki o tej
      nazwie, ale pozostałe trawmaje łapałyby się wtedy na zielone przy
      skrzyżowaniach z Zamoyskiego i Zieleniecką.
      --
      -------------------------------------
      "Kto pod kim dołki kopie ten ma łopatę"
      • matmi Re: Zielona fala - ul. Targowa 21.05.03, 10:40
        tam przydał by się dodatkowy tor dla skręcających w kijowską.
        • tarantula01 Re: Zielona fala - ul. Targowa 22.05.03, 08:54
          Po co, przecież to tylko dwa tramwaje i to w dodatku po jednym z każdej strony
          (wyjątkiem są wyjazdy/zjazdy z/do zajezdni)
          • matmi Re: Zielona fala - ul. Targowa 22.05.03, 09:38
            Właśnie te tramwaje blokują przejaz. Np. 25 jadąc od centrum stoki przy al.
            zielenieckiej (może byc blokowana przez 8 lub 12), potem światła na targowej i
            kijowska na której blokuje ją 7. Ten cały odcinek przejerzdza dzługo
            • iwo_ Re: Zielona fala - ul. Targowa 22.05.03, 13:05
              Ale nie można na każym skrzyżowaniu budować dodatkowych torów, bo byłby to
              absurd, a oprócz tego nie ma miejsca.
              • tarantula01 Re: Zielona fala - ul. Targowa 22.05.03, 14:58
                iwo_ napisał:

                > Ale nie można na każym skrzyżowaniu budować dodatkowych torów, bo byłby to
                > absurd, a oprócz tego nie ma miejsca.

                Miejsce to jest. Ale koszty torowiska wg propozycji matmiego są za wysokie w
                stosunku do korzysci:
                Ile razy w ciagu dnia trafia się kombinacja tramwajów we wspomnianym rejonie i
                w kolejności podanej przez matmiego (12, za nią 8, a potem 7 i 25)?
                • iwo_ Re: Zielona fala - ul. Targowa 22.05.03, 16:35
                  Właśnie. Na Targowej w ogóle nie ma sensu robić zielonej fali, bo za dużo jest
                  skrzyżowań z rozjazdami.
    • sloggi Re: Zielona fala 20.06.03, 17:04
      Brakuje mi przystanku tramwajowego w kier. Centralnego przy Grzybowskiej -
      pomiędzy Elektoralna, a ONZ jest hektar drogi.
      • iwo_ Re: Zielona fala 21.06.03, 17:45
        Ale nie daleko jest przystanek "Hala Mirowska" dla 148.
        • pawciod Re: Zielona fala 04.07.03, 11:46
          poza tym tam przy Grzybowskiej nie ma miejsca na wysepki. bo chyba nie chcesz
          zrobić wariantu znanego z Mostu Śląsko-Dąbrowskiego przy wylocie z tunelu??? :)

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka