Dodaj do ulubionych

Bazy danych - Excel

IP: *.gizycko.mm.pl 18.06.06, 21:30
Witam serdecznie:)
Mam pytanko i moze ktos jest w stanie mi pomuc. Chodzi o bazy danych. Od razu
powiem ze nie mam Accessa. Potrzebuje zrobic bazy danych z danymi adresowymi
klientow, i pewnymi dodatkowymi informacjami. wiem , ze mozna samemu zwykla
tabele w excelu zrobic. ale chodzi mi o cos wiecej. Czy mozna zrobic za
pomoca innego programu, niz access, tabel, tak aby ze soba wspolpracowały.
dane klientow chciałabym automatycznie wpprowadzać w innych tabelach, itp.
Czy ktoos jest w stanie pomoc mi to rozwiązać?
z gory dziekuje za pomoc.
Obserwuj wątek
    • break39 Re: Bazy danych - Excel 18.06.06, 21:44
      Trudny problem bo nie wiadomo dokładnie co chcesz osiągnąć.
      Jest OpenOffice 2.0, który ma progam do baz danych (nie umywa się do OfficaMS).
      Poza tym, jak sama wspomniałaś, w arkuszu kalkulacyjnym można wiele zrobić.
      Najlepiej w Excelu jeśli potrzebujesz działać pomiędzy różnymi plikami. Jeśli
      chcesz mieć wszystko w jednym pliku to od biedy można też zrobić w darmowym
      openoffisie.
      Jeśli jednak chcesz stworzyć plik, który współpracowałby z Accesem to jest to
      sprawa karkołomna i raczej trzeba zastosować metodę prób i błędów.
      • Gość: kasia Re: Bazy danych - Excel IP: *.gizycko.mm.pl 18.06.06, 21:49
        chodzi o to ze chcem stwozyc bazę danych kontrachentow firmy. wielokrotnie bedą
        mi pozniej ich dane potrzebne. Nie chciałabym za kardzym razem od nowa
        wszystkie te dane wpisywać. Tak sie zastanawialam jak moznaby to było
        rozwiązać. Wiem ze w MA Accessie to jest do zrobienia- ale niestety szef
        zaopatrzył sie w okrojona wersje MS Office
        • darek12345 Re: Bazy danych - Excel 18.06.06, 22:12
          Gość portalu: kasia napisał(a):

          > chodzi o to ze chcem stwozyc bazę danych kontrachentow firmy. wielokrotnie
          bedą
          >
          > mi pozniej ich dane potrzebne. Nie chciałabym za kardzym razem od nowa
          > wszystkie te dane wpisywać. Tak sie zastanawialam jak moznaby to było
          > rozwiązać. Wiem ze w MA Accessie to jest do zrobienia- ale niestety szef
          > zaopatrzył sie w okrojona wersje MS Office


          Powinna pomóc funkcja Excela WYSZUKAJ.PIONOWO
        • break39 Re: Bazy danych - Excel 18.06.06, 22:02
          Wystarczy word.
          Jest tam opcja korespondecja seryjna.
          Tworzysz źródło danych i możesz go wykorzystywać w każdym nowo utworzonym
          pliku. Źródło danych zapisuje się jako odrębny plik.
          Do nowo utworzonego dokumentu możesz wstawić pola z korespondencji seryjnej w
          dowolnym miejscu.
            • break39 Re: Bazy danych - Excel 18.06.06, 22:46
              Jeżeli potrzebujesz pisać również w tym programie to chyba trzeba stworzyć
              listę kontrahentów w arkuszu kalkulacyjnym.
              Wówczas w odpowiednim miejscu arkusza gdzie chciałabyś wstawić potrzebne dane
              kontrahenta wskazujesz adres komórki gdzie takie dane są zapisane.
              Pewnie nie o to ci chodzi, bo wtedy trzeba wprowadzać dane nowego kontrahenta i
              w źródle danych w wordzie i te same dane do arkusza w excelu, żeby móc je
              wykorzystać w różnych dokumentach.

              Nie mniej sprawdź czy jest opcja korespondencji seryjnej w excelu i czy można
              wykorzystać plik stworzony w wordzie.
              U siebie mam Offica2007 beta i narazie ciężko mi się w nim połapać co gdzie
              jest, więc nie mogę sprawdzić tych opcji w tej chwili.
              • break39 Re: Bazy danych - Excel 18.06.06, 22:58
                Już sobie coś przypomniałem.

                Utwórz listę kontrahentów w excelu.
                W wordzie przy wskazywaniu źródła danych wskaż typ pliku arkusz kalkulacyjny a
                następnie wskaż plik z kontrahentami. Jeśli zapyta cię o zakres komórek to
                wskaż cały arkusz.

                Teraz tylko poćwiczyć ze wstawianiem pól korespondencji seryjnej i problem z
                głowy. Może się okazać że trzeba będzie nadać tytyłu poszczególnym kolumnom i w
                inny sposób rozmieścić dane w arkuszu kalkulacyjnym, żeby było bardziej
                poręcznie.

                Jeżeli powyższy sposób zadziała to możesz wpisywać dane tylko w jedno miejsce

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka