Dodaj do ulubionych

Potęga polskich portów

08.12.22, 18:56
www.wnp.pl/logistyka/niemcy-mysla-o-przejeciach-w-polskich-portach-pomoc-maja-im-chinczycy,653746.html
Portu nie przejma ale moze mozna ich dopuscic do terminalu kontenerowego w Swinkowie?

Byłyby znaczace korzysci.

Nie budowaliby nam konkurencji gdzie indziej

Zbudowaliby terminal

Zyski z VAT i ceł i tak zostałyby w Polsce.

Niemcy byłby uzaleznione od transportu przez Polske.
Obserwuj wątek
    • ignorant11 Re: Potęga polskich portów 08.12.22, 18:58
      I dalej moglibysmy zarzadac wykopania ruskiej rury z podejscia do Swinkowa.

      Potem moze dalsze inwestycje w.... Danii czyli pogłebienie ciesnin do... 20m?
    • maxikasek Re: Potęga polskich portów 10.12.22, 01:41
      Przecież to samo jakby dać ruskim firmom. Dopiero co zablokowano przejęcie przez CHińczyków terminalu w Gdynii.

      "Niemcy byłby uzaleznione od transportu przez Polske."
      Scholz już sprzedał udziały w terminalu w Hamburgu- szuka nowego pana.
      • ignorant11 Re: Potęga polskich portów 13.12.22, 22:31
        maxikasek napisał:

        > Przecież to samo jakby dać ruskim firmom. Dopiero co zablokowano przejęcie prze
        > z CHińczyków terminalu w Gdynii.

        ????
        Hachinson jest przecież w Gdyni
        >
        > "Niemcy byłby uzaleznione od transportu przez Polske."
        > Scholz już sprzedał udziały w terminalu w Hamburgu- szuka nowego pana.

        Niech to bedzie polski pan:)))
        biznesalert.pl/pkn-orlen-fuzja-pgnig-rafineria-schwedt-rozmowa-daniel-obajtek/
        i jeszcze wiecej tutaj
        linki

        biznesalert.pl/anna-moskwa-mkis-konferencja-rafineria-schwedt/
        • maxikasek Re: Potęga polskich portów 13.12.22, 23:55
          "????
          Hachinson jest przecież w Gdyni"
          Zablokowali im przejęcie BCT

          • ignorant11 Re: Potęga polskich portów 14.12.22, 00:16
            maxikasek napisał:

            > "????
            > Hachinson jest przecież w Gdyni"
            > Zablokowali im przejęcie BCT
            >

            Wciaz myli mi sie GCT z BCT. A kto w końcu przejał BCT?
            • maxikasek Re: Potęga polskich portów 14.12.22, 22:55
              "Wciaz myli mi sie GCT z BCT. A kto w końcu przejał BCT?"
              Dotychczasowy dzierżawca.
              • ignorant11 Re: Potęga polskich portów 15.12.22, 14:43
                maxikasek napisał:

                > "Wciaz myli mi sie GCT z BCT. A kto w końcu przejał BCT?"
                > Dotychczasowy dzierżawca.

                Czyli Filipińczycy. Zatem OK

                Były tez watpliwosci, co do Chińczyków w GCT, ale poki ci chyba jest z nimi pozytywnie, bo nie słyszałem o jakis jajach. Poza tym jesli maja byc w Hamburgu to juz lepiej niech beda w Polsce
                • maxikasek Re: Potęga polskich portów 15.12.22, 20:19
                  "Poza tym jesli maja byc w Hamburgu to juz lepiej niech beda w Polsce"
                  Czyli skoro ruscy są w Schwedt to niech będa i w Orlenie ;-)
                  • ignorant11 Re: Potęga polskich portów 15.12.22, 21:14
                    maxikasek napisał:

                    > "Poza tym jesli maja byc w Hamburgu to juz lepiej niech beda w Polsce"
                    > Czyli skoro ruscy są w Schwedt to niech będa i w Orlenie ;-)

                    Skoro Swiecie n Odra nie ma ropy to niech bedzie polskie, bo po co ma sie marnowac:)))
                • maxikasek Re: Potęga polskich portów 18.12.22, 22:53
                  Przypadkiem ;-) artykuł w temacie
                  www.o2.pl/informacje/gdynkong-sie-nie-powtorzy-nato-pilnuje-polskiego-portu-6845154052737664a
                  • ignorant11 Re: Potęga polskich portów 19.12.22, 00:42
                    maxikasek napisał:

                    > Przypadkiem ;-) artykuł w temacie
                    > www.o2.pl/informacje/gdynkong-sie-nie-powtorzy-nato-pilnuje-polskiego-portu-6845154052737664a

                    A jednak mamy potwierdzenie, że Niemcy równiez cos kombinowali ale skoro sami sa ciency, to wzieli sobie Chinoli.

                    Rzut oka na mape portu wystarczy aby sie przekonac, że maja BCT pod ciagłą obserwacja.

                    Cos mi te Chinole kojarza sie z Krzyzakami ale z drugiej strony beneficjentem jest Skarb Państwa ( vat i cła), wiec nie da sie rozwijac handlu z CRL bez ichnich operatorów.
      • ignorant11 Re: Potęga polskich portów 13.12.22, 22:32
        maxikasek napisał:

        > Przecież to samo jakby dać ruskim firmom.


        No jasne! Nie wiadomo, co gorsze dzicz moskiewska czy dzicz germańska?
        Dopiero co zablokowano przejęcie prze
        > z CHińczyków terminalu w Gdynii.
        >
        > "Niemcy byłby uzaleznione od transportu przez Polske."
        > Scholz już sprzedał udziały w terminalu w Hamburgu- szuka nowego pana.
    • ignorant11 Re: Potęga polskich portów 15.12.22, 14:48
      Zobaczcie jakie gnoje!
      biznesalert.pl/rafineria-schwedt-niemcy-partia-cdu-bezpieczenstwo-ropa/

      Ale szlaban na rope moze ich zmiekczy...
    • ignorant11 Re: Potęga polskich portów 15.12.22, 15:51
      Nieco o technicznych mozliwosciach i perspektywach PERNu i Naftoportu
      energetyka24.com/ropa/wiadomosci/mkis-inwestycje-pern-sa-zalezne-min-od-zainteresowania-niemieckich-rafinerii-kontraktami-dlugoterminowymi
    • ignorant11 Re: Potęga polskich portów 17.12.22, 13:39
      Wciaz niemiecki film:(((((
      biznesalert.pl/raport-znaki-zapytania-wokol-rafinerii-schwedt/
    • ignorant11 Re: Potęga polskich portów 19.12.22, 00:48
      Nadal nie ma ustaleń... Chyba czekaja na sankcje unijne, bo jednak umowy obowiazuja
      www.wnp.pl/wiadomosci/654883.html?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=wnp
    • ignorant11 Re: Potęga polskich portów 19.12.22, 01:36
      jednak rozmowy trwaja, a Orlen milczy jak zaklety i dobrze:
      www.dw.com/pl/niemcy-polska-obieca%C5%82a-dostawy-ropy-do-rafinerii-w-schwedt/a-64123749
      • ignorant11 Re: Potęga polskich portów 19.12.22, 01:37
        ignorant11 napisał:

        > jednak rozmowy trwaja, a Orlen milczy jak zaklety i dobrze:
        > www.dw.com/pl/niemcy-polska-obieca%C5%82a-dostawy-ropy-do-rafinerii-w-schwedt/a-64123749

        Ale to, że "Polska obiecała" to wymysł dziennikarzy, a umowy nie ma...
    • ignorant11 Re: Potęga polskich portów 19.12.22, 01:45
      Jednak jest POROZUMIENIE
      polskieradio24.pl/42/3167/artykul/3086213,niemiecka-rafineria-schwedt-liczy-na-polskie-wsparcie-pkn-orlen-moze-stac-sie-jej-udzialowcem

      Chyba z ujawnianiem szczegółow czekaja na unijne sankcje i zakończenie sporów z Rosnieftem.

      Słusznie Orlen wyczekuje i twardy grunt.
    • ignorant11 Re: Potęga polskich portów 19.12.22, 18:12
      Jednak cos sie szukuje z Orlenem, bo juz tylko wróbelki ćwierkaja ale sam pan Mateusz powiedział dzisiaj, że rozmawiał z niejakim Szolcem z Berlina...
      • maxikasek Re: Potęga polskich portów 20.12.22, 21:28
        "ale sam pan Mateusz powiedział dzisiaj, że rozmawiał z niejakim Szolcem z Berlina..."
        Akurat to nic nie znaczy ;-) Jeden Pinokio rozmawiał z drugim ;-)
      • maxikasek Re: Potęga polskich portów 20.12.22, 21:51
        "Po wejściu w życie embargo na rosyjską ropę od pierwszego stycznia niemiecka rafineria PCK w Schwedt będzie zaopatrywana w 50 procentach przez ropę przeładowywaną w porcie w Rostock. Kolejne 20 procent będzie to ropa dostarczana przez Naftoport w Gdańsku. – Do tego dołączą także dostawy z Kazachstanu – zapewnia federalny pełnomocnik ds. rafinerii Michael Kellner."
        biznesalert.pl/kazachstan-niemcy-europa-rafineria-schwedt-energetyka/
        Kazachska ropa będzie dostarczana ropociągiem Przyjaźń chyba.
        • ignorant11 Re: Potęga polskich portów 02.01.23, 13:39
          maxikasek napisał:

          > "Po wejściu w życie embargo na rosyjską ropę od pierwszego stycznia niemiecka r
          > afineria PCK w Schwedt będzie zaopatrywana w 50 procentach przez ropę przeładow
          > ywaną w porcie w Rostock. Kolejne 20 procent będzie to ropa dostarczana przez N
          > aftoport w Gdańsku. – Do tego dołączą także dostawy z Kazachstanu – zapewnia fe
          > deralny pełnomocnik ds. rafinerii Michael Kellner."
          > biznesalert.pl/kazachstan-niemcy-europa-rafineria-schwedt-energetyka/
          > Kazachska ropa będzie dostarczana ropociągiem Przyjaźń chyba.



          Tak ale ja sekunduje przejeciu rafinerii przez Orlen. To chyba strategiczny deal dla dalszej expansji w de.
          Docelowo ja bym przejał obie nrdowskie rafinerie ale i rure oraz terminal w Rostoscku:)))
    • ignorant11 Re: Potęga polskich portów 19.12.22, 18:57
      BCT ma umowę na nastepne 30 lat...
      www.portalmorski.pl/wiadomosci/porty-logistyka/52567-bct-przez-kolejne-30-lat-bedzie-przeladowywal-kontenery-w-gdynskim-porcie
    • ignorant11 Re: Potęga polskich portów 20.12.22, 20:41
      Dokładnie jak sie domyslałem, czekaja na unijne sankcje
      biznesalert.pl/pkn-orlen-ropa-rosja-sankcje-ropociag-przyjazn-polnocna-nitka-polska-niemcy-2022/
    • ignorant11 Re: Potęga polskich portów 02.01.23, 13:37
      To mi sie nie podoba chyba?
      biznesalert.pl/rafineria-schwedt-kazachstan-ropa-derusyfikacja-rosnieft-polska/

      Bo zarobić maja Polacy np na rozwój naftoportu.

      I trzeba przejąc te rafinerie, bo chyba deal strategiczny dla dalszej expansji w de...

      Nie wiem czy mozemy sie NATO nie zgodzic bez derusyfikacji?
    • ignorant11 Re: Potęga polskich portów 04.01.23, 20:46
      biznesalert.pl/francuzi-porzucaja-rope-z-rosji-i-beda-sprowadzac-saudyjska-przez-polske/

      Swietna wiadomość. Leuna bedzie zalezna w całości od NAftoportu.

      Tu chyba nie ma mowy o wejsciu Orlenu, choc kiedys były przed laty takie propozycje, szkoda, ze wtedy Orlen nie skorzystał.
      • maxikasek Re: Potęga polskich portów 04.01.23, 21:05
        "Swietna wiadomość. Leuna bedzie zalezna w całości od NAftoportu."
        TU żadna nowość. To oglosili już pół roku temu. I zaczęli ściagac po 700 tys. miesięcznie via Gdańsk. Teraz będzie to 1 mln miesięcznie. Jeśli całośc będzie szła z GDańska, ale Leuna zaopatruje się tez przez ROstock.
        A do Schwedt w styczniu ruszą transporty kazachskiej ropy (bialoruś i ROsja udzieliły już zgody Kazachom).
        • ignorant11 Re: Potęga polskich portów 04.01.23, 23:37
          maxikasek napisał:

          > "Swietna wiadomość. Leuna bedzie zalezna w całości od NAftoportu."
          > TU żadna nowość. To oglosili już pół roku temu. I zaczęli ściagac po 700 tys. m
          > iesięcznie via Gdańsk. Teraz będzie to 1 mln miesięcznie. Jeśli całośc będzie s
          > zła z GDańska, ale Leuna zaopatruje się tez przez ROstock.
          > A do Schwedt w styczniu ruszą transporty kazachskiej ropy (bialoruś i ROsja udz
          > ieliły już zgody Kazachom).

          No zobaczymy co bedzie dalej. Tu wszystko jest bardzo niestabilne. A ta kazachska to dla sciema z rosyjska.
    • ignorant11 Re: Potęga polskich portów 10.01.23, 09:42
      no i nadal niemiecki film:((( Niby Naftoport ale nic o derusyfikacji i wejsciu Orlenu....
      • ignorant11 Re: Potęga polskich portów 10.01.23, 09:43
        ignorant11 napisał:

        > no i nadal niemiecki film:((( Niby Naftoport ale nic o derusyfikacji i wejsciu
        > Orlenu....
        >
        zapomniałem linka
        biznesalert.pl/rafineria-schwedt-derusyfikacja-orlen-polska-niemcy-energetyka-ropa/
    • ignorant11 Re: Potęga polskich portów 10.01.23, 10:24
      Zaczynam miec watpliwosci czy deal z ta rafineria byłby az taki super. Sam Obajtek mowi o zmierzchu petropaliw i przestawiuaniu biznesu na petrochemie. ale chyba rafinerie tez w niej uczestnicza? Zreszta dla tych paliw nie ma alternatywy i szaleństwo antyweglowe w końcu sie załamie.
    • ignorant11 Re: Potęga polskich portów 10.01.23, 14:33
      jEDNAK DROGA PRZEZ frfr dla kazachskiej ropy jest ablokowana:))))
      biznesalert.pl/tajemniczy-remont-blokuje-ropociag-przyjazn-akurat-wtedy-gdy-mial-posluzyc-do-dostaw-spoza-rosji/
    • ignorant11 Re: Potęga polskich portów 11.01.23, 08:05
      Jednak kapitał ma narodowosc. W tym dealu chodzi o to, kto bedzie brał vat i cłó i gdzie beda rozwijane terminale. Jak widać Francuzi z Totalu sa bardziej chetni na wspołprace z Polska. A dzicz germańska jednak nadal wyczekuje na dzicz moskiewska.
      biznesalert.pl/niemcy-rafineria-dostawy-ropa-polska-energetyka/
      • maxikasek Re: Potęga polskich portów 11.01.23, 23:33
        "Jak widać Francuzi z Totalu sa bardziej chetni na wspołprace z Polska. A dzicz germańska jednak nadal wyczekuje na dzicz moskiewska."
        O czym ty piszesz? W Leunie nie było ROsjan, więc strona polska nie blokowała.
        Ale spokojnie- Francuzi też liczą na port w ROstocku i drugą nitkę rurociągu ;_)
        • maxikasek Re: Potęga polskich portów 11.01.23, 23:39
          A wracając do naszych portów. Niestety przeładunki w DCT z powodu wojny i utraty ładunków do/i z Rosji i Ukrainy będą niższe niż w zeszłym roku.
          www.wnp.pl/logistyka/do-gdanska-przyplywa-mniej-ladunkow-wojna-zmienila-wszystko,662753.html

          W listopadzie przeładunki konteneróww polskich portach spadły o ponad 12% r/r
          • ignorant11 Re: Potęga polskich portów 11.01.23, 23:56
            maxikasek napisał:

            > A wracając do naszych portów. Niestety przeładunki w DCT z powodu wojny i utrat
            > y ładunków do/i z Rosji i Ukrainy będą niższe niż w zeszłym roku.
            > www.wnp.pl/logistyka/do-gdanska-przyplywa-mniej-ladunkow-wojna-zmienila-wszystko,662753.html
            >
            > W listopadzie przeładunki konteneróww polskich portach spadły o ponad 12% r/r



            To co ja mam zrobić? Zakończyc wojne spuscic niuka na kreml?

            Zaczekajmy na wyniki, Gdańsk miał przekroczyc 60 Mt nie wiem jak inne..
        • ignorant11 Re: Potęga polskich portów 11.01.23, 23:54
          maxikasek napisał:

          > "Jak widać Francuzi z Totalu sa bardziej chetni na wspołprace z Polska. A dzicz
          > germańska jednak nadal wyczekuje na dzicz moskiewska."
          > O czym ty piszesz? W Leunie nie było ROsjan, więc strona polska nie blokowała.
          > Ale spokojnie- Francuzi też liczą na port w ROstocku i drugą nitkę rurociągu ;_
          > )

          Nie wiem jaki maja interes w Rostocku? Dla nich to raczej obojetne, byle miec zaopatrzenie.

          A zanim zrobia te rure, bo gebelsy same nie wiedza czy chca druga nitke czy wyremontowac stara.
          • maxikasek Re: Potęga polskich portów 13.01.23, 15:21
            "Nie wiem jaki maja interes w Rostocku? Dla nich to raczej obojetne, byle miec zaopatrzenie."
            Dywersyfikacja- jakby znowu ktoś chciał ich uczyć jeśc widelcem ;-)

            "A zanim zrobia te rure, bo gebelsy same nie wiedza czy chca druga nitke czy wyremontowac stara."
            Zrobią nową i wyremontują starą- to możesz być pewien. I to pewnie szybciej niż nam by zajęło.


            "Zaczekajmy na wyniki, Gdańsk miał przekroczyc 60 Mt nie wiem jak inne.."
            Owszem- dzięki Morawieckiemu i to że przespał braki węgla. ROzpaczliwe zakupy podniosły przeładunki. DO tego ropa. To efekt kryzysu, a nie rozwoju gospodarczego Polski.

            "Brawo! Nie ma jeszcze wyników z gdyni ale wszystko wskazuje, że MZG zbliza sie do potencjału Hamburga, co cieszy niezmiernie..."
            Tak- rekordowe 68 mln ton, a Hamburg w zeszłym roku 129 mln ton....


            "rzeba zaczekac do końca stycznia. Imponuje wstrzemięźliwosc Orlenu. i polskich władz przy sraczce niemieckiej..."
            A to gdzieś wycztał? Raczej niemoc Orlenu, bo co mogą jeśli druga strona nie jest zainteresowana. MAją więszy smród z Arabami. DLatego Ziobro ciąga kontrolerów NIK po prokuraturze.
            • ignorant11 Re: Potęga polskich portów 13.01.23, 15:30
              maxikasek napisał:

              > "Nie wiem jaki maja interes w Rostocku? Dla nich to raczej obojetne, byle miec
              > zaopatrzenie."
              > Dywersyfikacja- jakby znowu ktoś chciał ich uczyć jeśc widelcem ;-)

              Ale od Swiecia i tak jedna rura ale dywersyfikacja techniczna nawet gdybym miał oba porty, zreszta i terminal i rure mozna kupic:)))

              >
              > "A zanim zrobia te rure, bo gebelsy same nie wiedza czy chca druga nitke czy wy
              > remontowac stara."
              > Zrobią nową i wyremontują starą- to możesz być pewien. I to pewnie szybciej niż
              > nam by zajęło.

              A tego wcale nie jestem pewien:)))
              >
              >
              > "Zaczekajmy na wyniki, Gdańsk miał przekroczyc 60 Mt nie wiem jak inne.."
              > Owszem- dzięki Morawieckiemu i to że przespał braki węgla. ROzpaczliwe zakupy p
              > odniosły przeładunki. DO tego ropa. To efekt kryzysu, a nie rozwoju gospodarcze
              > go Polski.

              Bandydtyzmu pruxeli, co kazała zamykac polskie kopalnie.

              >
              > "Brawo! Nie ma jeszcze wyników z gdyni ale wszystko wskazuje, że MZG zbliza sie
              > do potencjału Hamburga, co cieszy niezmiernie..."
              > Tak- rekordowe 68 mln ton, a Hamburg w zeszłym roku 129 mln ton....

              Pisałem o MZG Gdynia moze zakończyc w okolicach 30Mt razem zbliza do Hamburga
              >
              >
              > "rzeba zaczekac do końca stycznia. Imponuje wstrzemięźliwosc Orlenu. i polskich
              > władz przy sraczce niemieckiej..."
              > A to gdzieś wycztał? Raczej niemoc Orlenu, bo co mogą jeśli druga strona nie je
              > st zainteresowana. MAją więszy smród z Arabami. DLatego Ziobro ciąga kontroleró
              > w NIK po prokuraturze.

              Raczej moc i siła Orlenu a NIK? jego prezio ma zarzuty.

              Gdanski układ chwyta sie brzytwy,

              A od kacapów lepsi Arabowie skoro włąsnych złoz nie ma.
              • maxikasek Re: Potęga polskich portów 16.01.23, 19:51
                "Ale od Swiecia i tak jedna rura ale dywersyfikacja techniczna nawet gdybym miał oba porty, zreszta i terminal i rure mozna kupic:)))"
                I wystarczy, byle przepustowośc była. Zresztą taka ciekawostka- Niemcy 1 stycznia zakończyli import ropy z Rosji. Polska 16 stycznia po zakończonym remoncie ropociągu Przyjaźń wznowiła ;-)

                "Bandydtyzmu pruxeli, co kazała zamykac polskie kopalnie."
                ALe PiS sam zamykał i to wybiegając przed UE. DLatego m.in. zirytował się w TV Republika Naimski, kiedy STankiewicz go o to zapytała i to był ostatni program Stankiewicz ;-)
                Nasz węgiel zawsze był droższy. I dlatego tego nie produkowaliśmy węgla opałowego.

                "Pisałem o MZG Gdynia moze zakończyc w okolicach 30Mt razem zbliza do Hamburga"
                JUż ci kiedyś pisałem- dolicz jeszcze Świnoujście i Kaliningrad ;-) DOlicz dwie Gdynie to wtedy zbliży się do Hamburga.

                "Raczej moc i siła Orlenu a NIK? jego prezio ma zarzuty."
                Prezio Orlenu też, nawet wspólpracy ze zroganizowanąj grupą przestępczą, zanim Ziobro wyciszył jego sprawę.

                "A od kacapów lepsi Arabowie skoro włąsnych złoz nie ma."
                Problem w tym, że Saudom bliżej do Putina niż Zachodu.
                • ignorant11 Re: Potęga polskich portów 16.01.23, 20:29
                  maxikasek napisał:

                  > "Ale od Swiecia i tak jedna rura ale dywersyfikacja techniczna nawet gdybym mia
                  > ł oba porty, zreszta i terminal i rure mozna kupic:)))"
                  > I wystarczy, byle przepustowośc była. Zresztą taka ciekawostka- Niemcy 1 styczn
                  > ia zakończyli import ropy z Rosji. Polska 16 stycznia po zakończonym remoncie r
                  > opociągu Przyjaźń wznowiła ;-)

                  Nie wiem czy zakończyli, oni tez kontrakt na 2023 podobnie jak Orlen a sankcji nadal nie ma i kto zapłaci Orlenowi za zerwany kontrakt? Bo kacapy mieliby wygrana w kazdym sadzie.
                  Równiez ja bym musiał orzec kare na rzecz Moskali.

                  >
                  > "Bandydtyzmu pruxeli, co kazała zamykac polskie kopalnie."
                  > ALe PiS sam zamykał i to wybiegając przed UE. DLatego m.in. zirytował się w TV
                  > Republika Naimski, kiedy STankiewicz go o to zapytała i to był ostatni program
                  > Stankiewicz ;-)
                  > Nasz węgiel zawsze był droższy. I dlatego tego nie produkowaliśmy węgla opałowe
                  > go.

                  ?????????????/

                  >
                  > "Pisałem o MZG Gdynia moze zakończyc w okolicach 30Mt razem zbliza do Hamburga"
                  > JUż ci kiedyś pisałem- dolicz jeszcze Świnoujście i Kaliningrad ;-) DOlicz dwie
                  > Gdynie to wtedy zbliży się do Hamburga.

                  Gdynia jest jedna i jedyna a Królewiec kiedys bedzie nasz jako satelita i czesc MZG. W sumie oba porty MZG maja za 2022 w porywach 100Mt wiec jest porównywalne z hamburgiem, jeszcze nie ma przekroczenia i NATO potrzeba nieco pracy ale juz blisko.

                  >
                  > "Raczej moc i siła Orlenu a NIK? jego prezio ma zarzuty."
                  > Prezio Orlenu też, nawet wspólpracy ze zroganizowanąj grupą przestępczą, zanim
                  > Ziobro wyciszył jego sprawę.

                  Sam jest grupa przestepcza:)))

                  >
                  > "A od kacapów lepsi Arabowie skoro włąsnych złoz nie ma."
                  > Problem w tym, że Saudom bliżej do Putina niż Zachodu.

                  Tobie samemu jest blizej, a łaczy czy raczej dzieli, ze sa exporterami ropy, bo to konkurencja.
                  • maxikasek Re: Potęga polskich portów 16.01.23, 20:54
                    "Nie wiem czy zakończyli, oni tez kontrakt na 2023 podobnie jak Orlen a sankcji nadal nie ma i kto zapłaci Orlenowi za zerwany kontrakt? Bo kacapy mieliby wygrana w kazdym sadzie.
                    Równiez ja bym musiał orzec kare na rzecz Moskali."
                    Przestali. KOntrakt skończył się 31 grudnia.
                    Oczywiście że my mamy kontrakt na 3 mln ton w 2023 i dlatego ciągniemy. KOntrakt w ROsnieftem był dwuletni i wygasa w styczniu, zaś z Transnieftem w 2024.
                    Niemniej, kto najbardziej krzyczał że Niemcy są uzależnione od ROsji a okazało się, że szybciej pozbyli się uzależnienia niż my.

                    "Gdynia jest jedna i jedyna a Królewiec kiedys bedzie nasz jako satelita i czesc MZG. W sumie oba porty MZG maja za 2022 w porywach 100Mt wiec jest porównywalne z hamburgiem, jeszcze nie ma przekroczenia i NATO potrzeba nieco pracy ale juz blisko."
                    Jeśłi 100 Mt to jest porównywalne ze 130 Mt to ja nie wiem co miałeś z matematyki ;-)

                    "Tobie samemu jest blizej, a łaczy czy raczej dzieli, ze sa exporterami ropy, bo to konkurencja."
                    I dlatego wspierają ROsję w jej eksporcie ropy?
                    • ignorant11 Re: Potęga polskich portów 17.01.23, 00:15
                      maxikasek napisał:


                      > Oczywiście że my mamy kontrakt na 3 mln ton w 2023 i dlatego ciągniemy. KOntrak
                      > t w ROsnieftem był dwuletni i wygasa w styczniu, zaś z Transnieftem w 2024.
                      > Niemniej, kto najbardziej krzyczał że Niemcy są uzależnione od ROsji a okazało
                      > się, że szybciej pozbyli się uzależnienia niż my.

                      Sam potwierdzasz, ze Orlen ma obowiazujacy kontrakt.

                      >
                      > "Gdynia jest jedna i jedyna a Królewiec kiedys bedzie nasz jako satelita i czes
                      > c MZG. W sumie oba porty MZG maja za 2022 w porywach 100Mt wiec jest porównywal
                      > ne z hamburgiem, jeszcze nie ma przekroczenia i NATO potrzeba nieco pracy ale j
                      > uz blisko."
                      > Jeśłi 100 Mt to jest porównywalne ze 130 Mt to ja nie wiem co miałeś z matematy
                      > ki ;-)

                      Ja bym sie zastanowił jak bardzo wagraowałes skoro nie wiesz, ze sa dosc bliskie liczby.
                      >
                      > "Tobie samemu jest blizej, a łaczy czy raczej dzieli, ze sa exporterami ropy, b
                      > o to konkurencja."
                      > I dlatego wspierają ROsję w jej eksporcie ropy?
                      Jak wspierają? Jesli wspierają? Akurat w ich interesie jest wspierac konkurencje:)))
                      • maxikasek Re: Potęga polskich portów 17.01.23, 20:08
                        "Sam potwierdzasz, ze Orlen ma obowiazujacy kontrakt."
                        TAk, tylko premierowi nikt o tym nie powiedział ;-)
                        "Premier Mateusz Morawiecki zapowiedział, że do kwietnia Polska zakończy import rosyjskiego węgla, a do końca roku kupno ropy i gazu z Rosji. "
                        A NAimski szedł dalej:
                        "Piotr Naimski w #PR24: tego rodzaju gwałtowna zmiana będzie musiała kosztować. Orlen i Lotos będą musiały zmienić dostawców ropy naftowej dla rafinerii. To będzie się wiązało z odejściem od niektórych kontraktów, co nie ukrywajmy, będzie kosztowało"

                        "Ja bym sie zastanowił jak bardzo wagraowałes skoro nie wiesz, ze sa dosc bliskie liczby."
                        30% różnicy to wg ciebie bliskie liczby. Całe szczęscie że nie jesteś inżynierem ;-)

                        "Jak wspierają? Jesli wspierają? Akurat w ich interesie jest wspierac konkurencje:)))"
                        Widocznie są innego zdania. Razem zwalczają konkurencję w postaci USA.
                        www.rmf24.pl/raporty/raport-wojna-z-rosja/news-nyt-putin-zaciesnia-wspolprace-z-arabia-saudyjska,nId,6285841#crp_state=1
                        • ignorant11 Re: Potęga polskich portów 17.01.23, 22:12
                          maxikasek napisał:

                          > "Sam potwierdzasz, ze Orlen ma obowiazujacy kontrakt."
                          > TAk, tylko premierowi nikt o tym nie powiedział ;-)
                          > "Premier Mateusz Morawiecki zapowiedział, że do kwietnia Polska zakończy import
                          > rosyjskiego węgla, a do końca roku kupno ropy i gazu z Rosji. "
                          > A NAimski szedł dalej:
                          > "Piotr Naimski w #PR24: tego rodzaju gwałtowna zmiana będzie musiała kosztować.
                          > Orlen i Lotos będą musiały zmienić dostawców ropy naftowej dla rafinerii. To b
                          > ędzie się wiązało z odejściem od niektórych kontraktów, co nie ukrywajmy, będzi
                          > e kosztowało"


                          Nie wiem co PT Autor miał na mysli...
                          >
                          > "Ja bym sie zastanowił jak bardzo wagraowałes skoro nie wiesz, ze sa dosc blisk
                          > ie liczby."
                          > 30% różnicy to wg ciebie bliskie liczby. Całe szczęscie że nie jesteś inżyniere
                          > m ;-)

                          Akurat jestem i dlatego to wiem:)))
                          >
                          > "Jak wspierają? Jesli wspierają? Akurat w ich interesie jest wspierac konkurenc
                          > je:)))"
                          > Widocznie są innego zdania. Razem zwalczają konkurencję w postaci USA.
                          > www.rmf24.pl/raporty/raport-wojna-z-rosja/news-nyt-putin-zaciesnia-wspolprace-z-arabia-saudyjska,nId,6285841#crp_state=1


                          tia to bardzo wiarogodne źródło
                          • maxikasek Re: Potęga polskich portów 18.01.23, 21:24
                            "Akurat jestem i dlatego to wiem:)))"
                            WIęc lepiej nie chwal się.

                            "tia to bardzo wiarogodne źródło"

                            Niestety linków do Prawdy nie mam - z tym do niegracza ;-)

                            "Tia porzucili i ciagna nadal..."

                            Artykuł jest niejasny. JAkóbik pisze że porzucili na słowną deklarację Scholza i jednocześnie że nie porzucili ;-). Szkoda że nie podaje danych ze stacji przesyłowych.
                • ignorant11 Re: Potęga polskich portów 18.01.23, 09:33
                  maxikasek napisał:

                  > "Ale od Swiecia i tak jedna rura ale dywersyfikacja techniczna nawet gdybym mia
                  > ł oba porty, zreszta i terminal i rure mozna kupic:)))"
                  > I wystarczy, byle przepustowośc była. Zresztą taka ciekawostka- Niemcy 1 styczn
                  > ia zakończyli import ropy z Rosji. Polska 16 stycznia po zakończonym remoncie r
                  > opociągu Przyjaźń wznowiła ;-)


                  Tia porzucili i ciagna nadal...
                  biznesalert.pl/polska-niemcy-ropa-rosja-ropociag-przyjazn-schwedt-derusyfikacja-2023-sankcje-polnocna-nitka/
                  Sława!
                  Forum Słowiańskie
                  gg 1728585
    • ignorant11 Re: Potęga polskich portów 13.01.23, 12:06










      Jak widać wszyscy walcza o przeładunki, nie tylko Polacy Litwini, Estowie, Niemcy...
      www.portalmorski.pl/wiadomosci/porty-logistyka/52669-wloski-minister-infrastruktury-oddamy-do-dyspozycji-ukrainy-porty-w-triescie-i-weronie
      www.portalmorski.pl/wiadomosci/porty-logistyka/52669-wloski-minister-infrastruktury-oddamy-do-dyspozycji-ukrainy-porty-w-triescie-i-weronie
      Oczywiscie Ukraina jest rozgległym państwem i dla róznych regionów rózne porty beda najlepsze
      , np dla Wołynia, Lwowa zapewne polskie porty dla innych Triest Rjeka... Dla jeszcze innych ukraińskie czarnomorskie.

      Taka dywersyfikacja jest dobra nie tylko w razie W ale i czasie P sa mozliwe perturbacje nie mówiacjuż o skracaniu lańcuchów logistycznych dla czasu i ekonomii.
    • ignorant11 Re: Potęga polskich portów 13.01.23, 12:30
      REKORD W Gdańsku!
      www.wnp.pl/logistyka/rekord-w-porcie-w-gdansku-takiego-wyniku-jeszcze-nie-bylo,665237.html

      Brawo! Nie ma jeszcze wyników z gdyni ale wszystko wskazuje, że MZG zbliza sie do potencjału Hamburga, co cieszy niezmiernie...
    • ignorant11 Re: Potęga polskich portów 13.01.23, 12:48
      biznesalert.pl/rafineria-schwedt-derusyfikacja-rosnieft-pkn-orlen-sankcje-produkty-naftowe-rosja-podaz-ukraina/

      Jak widać nadal wszystko jest w grze a równanie ma az kilka niewiadomych.... Trzeba zaczekac do końca stycznia. Imponuje wstrzemięźliwosc Orlenu. i polskich władz przy sraczce niemieckiej...
    • ignorant11 Re: Potęga polskich portów 19.01.23, 12:43
      Orlen umacnia sie w Niemczech:
      biznesalert.pl/orlen-nowe-stacje-paliwa-niemcy-energetyka/

      Oznacza to, ze traktuje dzicz germańska bardzo powaznie.

      A tym czasem wokól Szwedt, które nie chce byc Swieciem paliwo najdrozsze w całej Germanii
      biznesalert.pl/paliwo-ropa-niemcy-rafineria-schwedt-energetyka/

      Co wytwarza naturalna, bo rynkowa presje na przejecie przez orlen i dostawy via Gedania.
      • maxikasek Re: Potęga polskich portów 19.01.23, 20:03
        "A tym czasem wokól Szwedt, które nie chce byc Swieciem paliwo najdrozsze w całej Germanii"
        To samo paliwo ze Schwedt na stacjach Orlen w Szczecinie jest tańsze ;-)

        "www.portalmorski.pl/wiadomosci/porty-logistyka/52707-map-o-porcie-w-elblagu-latwiej-znalezc-finansowanie-dla-portu-panstwowego-niz-samorzadowego"
        To stary news. Rząd od otwarcia przekopu próbuje przejąć port za darmo. Bo te 100mln ma pójśc głównie na pogłębienie- które jest w gestii państwa i tak.

        "To ifrastruktura krytyczna o strategicznym znaczeniue dla państwa."
        Nie ma znaczenia strategicznego , tylko lokalne.

        "Udziału samorzadowe jak najbardziej ale tutaj mniejszosciowe ze wzgledu na potencjał finasowy samorzadu oraz inwestycje skarbu państwa siegajace juz 2Gzł."
        Czyli jak rząd wybuduje drogę obok mojego domu- to powinien przejąc mój dom? ;-)
        • ignorant11 Re: Potęga polskich portów 23.01.23, 22:13
          maxikasek napisał:

          > "A tym czasem wokól Szwedt, które nie chce byc Swieciem paliwo najdrozsze w cał
          > ej Germanii"
          > To samo paliwo ze Schwedt na stacjach Orlen w Szczecinie jest tańsze ;-)
          >
          > "www.portalmorski.pl/wiadomosci/porty-logistyka/52707-map-o-porcie-w-elblagu-la
          > twiej-znalezc-finansowanie-dla-portu-panstwowego-niz-samorzadowego"
          > To stary news. Rząd od otwarcia przekopu próbuje przejąć port za darmo. Bo te 1
          > 00mln ma pójśc głównie na pogłębienie- które jest w gestii państwa i tak.

          Znowu mylisz pojecia. Bo pogłębienie jest finansowane przez rzad a tu jest mowa o rozbudowie portu.
          >
          > "To ifrastruktura krytyczna o strategicznym znaczeniue dla państwa."
          > Nie ma znaczenia strategicznego , tylko lokalne.

          Kazda inrastruktura transportowa ma znaczenie strategiczne. Owszem poziom Elblaga to najwyzej operacyjny jesli trzymac sie ścisłosci...
          >
          > "Udziału samorzadowe jak najbardziej ale tutaj mniejszosciowe ze wzgledu na pot
          > encjał finasowy samorzadu oraz inwestycje skarbu państwa siegajace juz 2Gzł."
          > Czyli jak rząd wybuduje drogę obok mojego domu- to powinien przejąc mój dom? ;-
          > )

          Jak zwykle mylisz pojecia. No chyba, ze masz dom... publiczny:)))
          • maxikasek Re: Potęga polskich portów 23.01.23, 22:54
            "Znowu mylisz pojecia. Bo pogłębienie jest finansowane przez rzad a tu jest mowa o rozbudowie portu."
            No własnie nie. Pogłębienie kończy się 900 m od portu (pierwotnie kończyło się 3 tys. m przed portem, ale rzutem na tasmę aneksowano umowę, ale ten odcinek nie jest obudowany larsenami). Za te 100mln rząd chce pogłebić wody w porcie i zbudowac obrotnicę- czyli to co i tak musi. Wcześniej to było wycenione na 80 mln zł, byc może teraz cena skoczyła.

            Żeby cię pocieszyć, wg ministerstwa porty polskie w 2022 przeładowały 133,2 mln t (w tym Gdańsk 68,2 mln t). GUS to pewnie obetnie trochę, ale i tak duży skok.
            www.wnp.pl/logistyka/przeladunki-w-polskich-portach-najwyzsze-w-historii,669133.html?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=wnp
            • ignorant11 Re: Potęga polskich portów 23.01.23, 23:31
              maxikasek napisał:

              > "Znowu mylisz pojecia. Bo pogłębienie jest finansowane przez rzad a tu jest mow
              > a o rozbudowie portu."
              > No własnie nie. Pogłębienie kończy się 900 m od portu (pierwotnie kończyło się
              > 3 tys. m przed portem, ale rzutem na tasmę aneksowano umowę, ale ten odcinek ni
              > e jest obudowany larsenami). Za te 100mln rząd chce pogłebić wody w porcie i zb
              > udowac obrotnicę- czyli to co i tak musi. Wcześniej to było wycenione na 80 mln
              > zł, byc może teraz cena skoczyła.

              Obnrotnice sa częściami portów a nie szlaku do portów
              >
              > Żeby cię pocieszyć, wg ministerstwa porty polskie w 2022 przeładowały 133,2 mln
              > t (w tym Gdańsk 68,2 mln t). GUS to pewnie obetnie trochę, ale i tak duży skok
              > .
              > www.wnp.pl/logistyka/przeladunki-w-polskich-portach-najwyzsze-w-historii,669133.html?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=wnp


              Swietna wiadomość. Czyli jak szacowałem MZG prawie 100Mt i Odra ładnie.

              te przełądunki w 2023 beda rosły, bo dochodzi ropa dla niemieckich ( moze wkrótce polskich) rafinerii, co da kolejny impuls rozwojowy Plus rozbudowa via Carpatii i Elblag odciazy czyli ziekszy efektywnosc.

              Mowia, że zrealizowano 10Gzł inwestycji czyli sporo z tych 25G, wiec trzeba bedzie zwiekszac inwestycje, które i tak maja zawrotne tempo.
              • maxikasek Re: Potęga polskich portów 24.01.23, 21:51
                "Obnrotnice sa częściami portów a nie szlaku do portów"
                I tak i nie. DO portów należa nabrzeża- woda należy do UM lub WÓd Polskich.
                "Art. 2c. 1. Budowa, modernizacja i utrzymanie infrastruktury zapewniającej dostęp do portów i przystani morskich są finansowane ze środków budżetu państwa, w wysokości określonej w ustawie budżetowej, oraz mogą być finansowane lub dofinansowane z innych źródeł, w szczególności z budżetu jednostki samorządu terytorialnego."
                "5) infrastrukturze zapewniającej dostęp do portów lub przystani morskich – rozumie się przez to prowadzące do portu lub przystani morskiej oraz położone w granicach portu lub przystani morskiej tory wodne, wraz ze związanymi z ich funkcjonowaniem obiektami, urządzeniami i instalacjami;"
                Ustawa o portach

                "Mowił o tym chyba dyrektor UM w któryms z filmików, które tu wklejałem ale nie chce mi sie szukac."
                Czyli bzdury z psychiatryka ;-)

                "vMowili, że nie albo nie tylko dla barek...
                A wg Ciebie barki nie przewoza ładunków?"
                Nie, tylko że będzie to terminal dla barek. Bo prześwity mogą być za małe.
                • ignorant11 Re: Potęga polskich portów 24.01.23, 23:20
                  maxikasek napisał:

                  > "Obnrotnice sa częściami portów a nie szlaku do portów"
                  > I tak i nie. DO portów należa nabrzeża- woda należy do UM lub WÓd Polskich.
                  > "Art. 2c. 1. Budowa, modernizacja i utrzymanie infrastruktury zapewniającej dos
                  > tęp do portów i przystani morskich są finansowane ze środków budżetu państwa, w
                  > wysokości określonej w ustawie budżetowej, oraz mogą być finansowane lub dofin
                  > ansowane z innych źródeł, w szczególności z budżetu jednostki samorządu terytor
                  > ialnego."
                  > "5) infrastrukturze zapewniającej dostęp do portów lub przystani morskich
                  > ] – rozumie się przez to prowadzące do portu lub przystani morskiej oraz poł
                  > ożone w granicach portu lub przystani morskiej tory wodne, wraz ze związanymi z
                  > ich funkcjonowaniem obiektami, urządzeniami i instalacjami;
                  "
                  > Ustawa o portach

                  No niech bedzie.

                  >
                  > "Mowił o tym chyba dyrektor UM w któryms z filmików, które tu wklejałem ale nie
                  > chce mi sie szukac."
                  > Czyli bzdury z psychiatryka ;-)

                  Nie bo wanna jest wybetonowana na 6.5m a chyba zawsze moznaskuc i pogłebic albo dobudowac nowa sluze jak na kanale kilońskim to sie robi ale nie widzisz tego w swoim zakładzie zamknietym:)))

                  >
                  > "vMowili, że nie albo nie tylko dla barek...
                  > A wg Ciebie barki nie przewoza ładunków?"
                  > Nie, tylko że będzie to terminal dla barek. Bo prześwity mogą być za małe.

                  Skad to wiesz?

                  nie wiem dla jakich statków, co ma tam przyjeżdzac i ktoredy. Od Górek nie ma mostów wystarczy pogłebic.
                  • maxikasek Re: Potęga polskich portów 25.01.23, 19:59
                    "Nie bo wanna jest wybetonowana na 6.5m a chyba zawsze moznaskuc i pogłebic albo dobudowac nowa sluze jak na kanale kilońskim to sie robi ale nie widzisz tego w swoim zakładzie zamknietym:)))"
                    JAchty mogą przepływać na bieżaco- nie ma potrzeby wywalania dla nich kolejnych 2 mld zł ;-)

                    "Skad to wiesz?

                    nie wiem dla jakich statków, co ma tam przyjeżdzac i ktoredy. Od Górek nie ma mostów wystarczy pogłebic."
                    Dlatego pisałem pierwotnie że od Górek, bo z "miasta" mosty blokują. Ty pisałeś, że płycizna.
                    A pogłębienie z 1,5 do 6,5 m kosztowne.

                    "Zaczzna wchodzić wieksze statki a głownym przełomem bedzie port zewnetrzny"
                    I to ma sens ekonomiczny, a nie rynna dla żeglarzy ;-)

                    • ignorant11 Re: Potęga polskich portów 25.01.23, 20:08
                      maxikasek napisał:

                      > "Nie bo wanna jest wybetonowana na 6.5m a chyba zawsze moznaskuc i pogłebic alb
                      > o dobudowac nowa sluze jak na kanale kilońskim to sie robi ale nie widzisz tego
                      > w swoim zakładzie zamknietym:)))"
                      > JAchty mogą przepływać na bieżaco- nie ma potrzeby wywalania dla nich kolejnych
                      > 2 mld zł ;-)

                      ;))) Ale rzadko który jacht ma 6m, np Pogora 3,8 o ile pamietam.
                      >
                      > "Skad to wiesz?
                      >
                      > nie wiem dla jakich statków, co ma tam przyjeżdzac i ktoredy. Od Górek nie ma m
                      > ostów wystarczy pogłebic."
                      > Dlatego pisałem pierwotnie że od Górek, bo z "miasta" mosty blokują. Ty pisałeś
                      > , że płycizna.
                      > A pogłębienie z 1,5 do 6,5 m kosztowne.

                      ???? Byłą mowa o ca 5,8, wiec 6m, no niech bedzie 6,5 ale to krótki odcinek a potrzeby moga wieksze i ten odcinek moze wychodzic na dalsze potrzeby
                      >
                      > "Zaczzna wchodzić wieksze statki a głownym przełomem bedzie port zewnetrzny"
                      > I to ma sens ekonomiczny, a nie rynna dla żeglarzy ;-)
                      >

                      Rynna nie tylko dla zeglarzy, zreszta słowo żeglarz jest utożsamiane z zawodowymi marynarzami nie tylko w jezyku polskim.

                      Zreszta i dla zeglarzy, bo ruszaja inwestycje w małych portach i nie tylko zagłowki beda do nich zawijały ale białą flota i flota towarowa.

                      Nieruchmosci ciagle w góre czyli juz wzrosła wartosc Zalewu i w sumie pewnie wielokrotnie wiecej niz te 2Gzł
    • ignorant11 Re: Potęga polskich portów 19.01.23, 14:12
      www.portalmorski.pl/wiadomosci/porty-logistyka/52707-map-o-porcie-w-elblagu-latwiej-znalezc-finansowanie-dla-portu-panstwowego-niz-samorzadowego

      Jak najbardziej, skoro głównym beneficjentem portów jest skarb państwa

      To ifrastruktura krytyczna o strategicznym znaczeniue dla państwa.

      Powinna byc pod ochrona państwowa.

      Udziału samorzadowe jak najbardziej ale tutaj mniejszosciowe ze wzgledu na potencjał finasowy samorzadu oraz inwestycje skarbu państwa siegajace juz 2Gzł.
    • ignorant11 Re: Potęga polskich portów 20.01.23, 15:54
      www.portalmorski.pl/wiadomosci/porty-logistyka/52720-orlen-inwestuje-w-aktywa-logistyczne-i-produkcyjne-w-gdansku

      No i prosze nastepny terminal w Gdańsku na 2Mt:)))

      I ktoś mowił, że statkami ponizej gm zanurzenia nie da sie przewieźc 2Mt....
      • ignorant11 Re: Potęga polskich portów 20.01.23, 16:05
        ignorant11 napisał:

        > www.portalmorski.pl/wiadomosci/porty-logistyka/52720-orlen-inwestuje-w-aktywa-logistyczne-i-produkcyjne-w-gdansku
        >
        > No i prosze nastepny terminal w Gdańsku na 2Mt:)))
        >
        > I ktoś mowił, że statkami ponizej gm zanurzenia nie da sie przewieźc 2Mt....
        >
        >
        >Ciekawe jak beda wjezdzac czy od Gdańska (most) czy od Górek ale tam raczej porzadne pogłebianie.
      • maxikasek Re: Potęga polskich portów 20.01.23, 17:47
        "I ktoś mowił, że statkami ponizej gm zanurzenia nie da sie przewieźc 2Mt...."
        DOmyślam się do czego pijesz- ale czytaj dokładnie. te "nawet do 2 milionów ton" to docelowo przy dwóch stanowiskach. Jednostka 130x17,5 x 5,8m jest o połowę większa niż 100x20x4,5 (a własciwie 4m).
        2mln ton oznacza jakies 210 jednostek rocznie, czyli nieco ponad 3 dni na każdą jednostkę.
        W Elblągu roiłeś o 3 mln a nawet o 5 mln ;-)

        ">Ciekawe jak beda wjezdzac czy od Gdańska (most) czy od Górek ale tam raczej porzadne pogłebianie."
        Obydwa mosty nie są chyba zwodzone, a z przejściem pod Czerwonym mają problem i jachty. RAczej od Górek i wyciągany rufą. NA obrotnicę ciasno trochę.
        • ignorant11 Re: Potęga polskich portów 23.01.23, 09:06
          maxikasek napisał:

          > "I ktoś mowił, że statkami ponizej gm zanurzenia nie da sie przewieźc 2Mt...."
          > DOmyślam się do czego pijesz- ale czytaj dokładnie. te "nawet do 2 milionów to
          > n" to docelowo przy dwóch stanowiskach. Jednostka 130x17,5 x 5,8m jest o połowę
          > większa niż 100x20x4,5 (a własciwie 4m).
          > 2mln ton oznacza jakies 210 jednostek rocznie, czyli nieco ponad 3 dni na każdą
          > jednostkę.
          > W Elblągu roiłeś o 3 mln a nawet o 5 mln ;-)

          Miałem i mam racje:))) TY wymysliłes 4m(????) wannna sluzy ma 6.5m tor 5m ale pogłebic o 2 nawet3m nie jest zadnym problemem

          Juz sie mowi o zbudowaniu drugiej śluzy głebszej ale na razie jest inna robota...

          >
          > ">Ciekawe jak beda wjezdzac czy od Gdańska (most) czy od Górek ale tam racz
          > ej porzadne pogłebianie."
          > Obydwa mosty nie są chyba zwodzone, a z przejściem pod Czerwonym mają problem i
          > jachty. RAczej od Górek i wyciągany rufą. NA obrotnicę ciasno trochę.


          Ale od Górek jest strasznie płytko do mostu jechalem Carterem 1,5m i ostro rzeźbiłem aby przejechac.
          • maxikasek Re: Potęga polskich portów 23.01.23, 20:09
            "Miałem i mam racje:))) TY wymysliłes 4m(????) wannna sluzy ma 6.5m tor 5m ale pogłebic o 2 nawet3m nie jest zadnym problemem"
            Nie ja , tylko UM w Gdyni. Zanim politycy usunęli rezerwę bagrowniczą.
            Zbudowanie tunelu pod Zalewem dla statków- to tez żaden problem. ;-)

            "Juz sie mowi o zbudowaniu drugiej śluzy głebszej ale na razie jest inna robota..."
            W którym psychiatryku?

            "Ale od Górek jest strasznie płytko do mostu jechalem Carterem 1,5m i ostro rzeźbiłem aby przejechac."
            Czyli to będzie terminal dla barek.


            • ignorant11 Re: Potęga polskich portów 23.01.23, 23:34
              maxikasek napisał:

              > "Miałem i mam racje:))) TY wymysliłes 4m(????) wannna sluzy ma 6.5m tor 5m ale
              > pogłebic o 2 nawet3m nie jest zadnym problemem"
              > Nie ja , tylko UM w Gdyni. Zanim politycy usunęli rezerwę bagrowniczą.
              > Zbudowanie tunelu pod Zalewem dla statków- to tez żaden problem. ;-)
              >
              > "Juz sie mowi o zbudowaniu drugiej śluzy głebszej ale na razie jest inna robota
              > ..."
              > W którym psychiatryku?
              W tym z którego Cie wypisali.

              Mowił o tym chyba dyrektor UM w któryms z filmików, które tu wklejałem ale nie chce mi sie szukac.
              >
              > "Ale od Górek jest strasznie płytko do mostu jechalem Carterem 1,5m i ostro rze
              > źbiłem aby przejechac."
              > Czyli to będzie terminal dla barek.
              >

              Mowili, że nie albo nie tylko dla barek...
              A wg Ciebie barki nie przewoza ładunków?
              >
    • ignorant11 Re: Potęga polskich portów 23.01.23, 09:02
      biznesalert.pl/rafineria-schwedt-derusyfikacja-niemcy-polska-shell-rozmowy/

      Niby cos nowego z Shelem ale była wczesniej mowa o sprzedazy udziałow Shela Orlenowi, wtedy jakby dobrze poszlo to Orlen przejałby 100% Swiecia.
      • ignorant11 Re: Potęga polskich portów 25.01.23, 20:12
        I jeżeli mały porcik przy rafinerii za 0,5G ma przeładowywac 2Mt, to tymbardziej Elblag i kolejne now terminale dadza kolejne kilka Mt. A 1Mt= 400Mzł czystych zysków dla samego skarbu państwa.

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka