Dodaj do ulubionych

F-35 wybrał wolność

19.09.23, 05:23
W amerykańskich mediach stoi, że DoD poinformował że przed katapultowaniem się przez pilota, samolot miał kłopoty z transponderem, który nie działał prawidłowo. Pilot nie mógł sam jednak wyłączyć transponderów, bo nad terytorium USA jest do surowo zabronione przez FAA. Ale oczywiście to samolot zbudowany w technologii stealth, nic więc dziwnego że jest niezwykle trudny do wykrycia dla działających na falach wysokiej częstotliwości radarów wojskowych. Nieco lepiej dla działających na falach długich radarów wczesnego wykrywania oraz radarów cywilnych, ale wciąż to bardzo słabe i niewiarygodne wykrywanie

F-35 są jednak normalnie wyposażone w soczewki Luneburga, jak na zdjęciu niżej, których zadaniem jest wytwarzanie dużego sztucznego odbicia radarowego, ale ponoć wiele należących do piechoty morskiej F-35B, lat bez nich. Notabene, po ruskiej napaści na Ukrainę, soczewki te zostały pościągane z F-35 latających nad Polską - - jak donosiła prasa.

Krótko mówiąc, F-35B który zaginał nad Stanami, zaczął spełniać swoje stealth zadanie. Nie wiadomo jednak, dlaczego pilot miał swój samolot na autopilocie i dlaczego transponder nie działał prawidłowo. Wiadomo tylko, że USMC może wyprodukować nowy samolot, a pilot katapultował się tak jak został wyszkolony i jego rodzina może się cieszyć że żyje.
Obserwuj wątek
    • bmc3i Re: F-35 wybrał wolność 20.09.23, 19:16
      Znalezli go w wiejskim terenie Poludniowwj Karoliny. F35b sa uziemione w Stanach i za granicą
      • bmc3i Re: F-35 wybrał wolność 22.09.23, 06:35
        bmc3i napisał:

        > Znalezli go w wiejskim terenie Poludniowwj Karoliny. F35b sa uziemione w Stanac
        > h i za granicą

        Tymczasem pilot wylądował na spadochronie na czyimś podwórku, i poprosił o telefon po czym dzwonił na telefon alarmowy 911, aby przysłano karetkę. Dobry wojak, odważny. Nie bał się że go właściciel zastrzeli.
    • jorl11 Re: F-35 wybrał wolność 28.09.23, 10:09
      bmc3i napisał:


      > Ale oczywiście to samolot zbudowany w technolo
      > gii stealth, nic więc dziwnego że jest niezwykle trudny do wykrycia dla działaj
      > ących na falach wysokiej częstotliwości radarów wojskowych. Nieco lepiej dla dz
      > iałających na falach długich radarów wczesnego wykrywania oraz radarów cywilnyc
      > h, ale wciąż to bardzo słabe i niewiarygodne wykrywanie


      Drogi bmc mozesz uscislic?
      1. jak dlugie sa te fale radarow o ktorych mowisz? W metrach np? OK, mozesz podac jako czestotliwosc, przelicze na metry jak bede potrzebowal
      2. Na czym polega to slabe i niewiarygodne wykrywanie ,zakladam tymi radarami o falach dlugich z Pkt. 1?
      • bmc3i Re: F-35 wybrał wolność 30.09.23, 15:39
        Na tym polega, że wiesz że coś gdzieś moze być, ale nie wiesz dokladnie gdzie, ani dokąd leci, i raz widzisz a raz nie.
        • jorl11 Re: F-35 wybrał wolność 01.10.23, 21:39
          bmc3i napisał:

          > Na tym polega, że wiesz że coś gdzieś moze być, ale nie wiesz dokladnie gdzie,
          > ani dokąd leci,


          Acha. To wezmy radar ktory ma (mial) byc w MEADS. UHF czetsotliowsci podobno 300MHz do 1 GHz czyli 3,3m do 1 m dlugosci fali elektromagnetycznej.

          de.wikipedia.org/wiki/Medium_Extended_Air_Defense_System#Surveillance_Radar_(SR)

          I wezma F35 w jego pelnej stealth krasie czyli bez zadnych soczewek jakis tam. I ten F35 leci akurat w odleglosci 100km od radaru i powiedzmy na wysokosci 5km. Bez liczenia mysle ze 5km jest powyzej rdarowego horyzontu. I wtedy mam pytanie jak obsluga tego radaru bedzie widziala tego F35. Z jaka dokladnoscia

          1. W odlegosci. Np. +-10km? +-1km? +-100m? +-10m?+-1m?

          2. Horyzontalnie znowu to samo Np. +-10km? +-1km? +-100m? +-10m?+-1m?

          3 Vertikalnie Np. +-1km? +-100m? +-10m?+-1m?

          No jak drogi bmc?
          • bmc3i Re: F-35 wybrał wolność 01.10.23, 22:21
            Nie będzie widziała. Dla pracujących na falach wysokich częstotliwości radarów naprowadzania, F-35 czołowo nie jest widoczny z odległości większej niż 20 mil. Ale zadaniem MEADS nie jest zwalczać F-35, więc to nie MEADS ma problem, a dlatego ze nie mogą ich zobaczyć z dużej odległości, z wyjątkiem szczególnych sytuacji, nad USA mają prawny obowiązek dźwigania soczewek Luneburga, aby było je widać.
            • jorl11 Re: F-35 wybrał wolność 01.10.23, 22:36
              bmc3i napisał:

              > Nie będzie widziała.

              Bijesz piane. Juz poprzednio byla mowa, to Ty napisales

              bmc3i napisał:


              > Ale oczywiście to samolot zbudowany w technolo
              > gii stealth, nic więc dziwnego że jest niezwykle trudny do wykrycia dla działaj
              > ących na falach wysokiej częstotliwości radarów wojskowych. Nieco lepiej dla dz
              > iałających na falach długich radarów wczesnego wykrywania oraz radarów cywilnyc
              > h, ale wciąż to bardzo słabe i niewiarygodne wykrywanie

              O radarach na tzw fale dlugie. Pytalem co u Ciebie znaczy fale dlugie, nie odpowiedziales. Wiec podalem przyklad wlasnie radaru MEADS o zmiennej czestotliowsci 300MHz do 1GHz. I co? Twierdzisz ze ten radar nie bedzie tego F35 z mojego przykladu 100km i na wysokosci 5km widzial? Czy niedokladnie gdzie jest? Wiec zaraz pytanie jak niedokladnie. W liczbach. Podalem dla ulatwienie liczby.
              • bmc3i Re: F-35 wybrał wolność 01.10.23, 23:46
                jorl11 napisał:


                > O radarach na tzw fale dlugie. Pytalem co u Ciebie znaczy fale dlugie, nie odpo
                > wiedziales. Wiec podalem przyklad wlasnie radaru MEADS o zmiennej czestotliowsc
                > i 300MHz do 1GHz. I co? Twierdzisz ze ten radar nie bedzie tego F35 z mojego pr
                > zykladu 100km i na wysokosci 5km widzial? Czy niedokladnie gdzie jest? Wiec zar
                > az pytanie jak niedokladnie. W liczbach. Podalem dla ulatwienie liczby.

                Czytać po polsku ze zrozumieniem tez nie umiesz. Napisałem wyraźnie raz o falach długich, raz o falach wysokich częstotliwości. Umowne granice fal niskich częstotliwości i fal wysokich częstotliwości, są bardzo precyzyjnie określone.
                • jorl11 Re: F-35 wybrał wolność 02.10.23, 23:26
                  bmc3i napisał:


                  > Czytać po polsku ze zrozumieniem tez nie umiesz. Napisałem wyraźnie raz o falac
                  > h długich, raz o falach wysokich częstotliwości. Umowne granice fal niskich czę
                  > stotliwości i fal wysokich częstotliwości, są bardzo precyzyjnie określone.

                  Dobre, nie umiem. To po prostu powiedz czy MEADSa radar 300MHz do 1GHz czyli 3,3m do 1m dlugosci fal zalicza sie do

                  bmc3i napisał:


                  > Ale oczywiście to samolot zbudowany w technolo
                  > gii stealth, nic więc dziwnego że jest niezwykle trudny do wykrycia dla działaj
                  > ących na falach wysokiej częstotliwości radarów wojskowych. Nieco lepiej dla dz
                  > iałających na falach długich radarów wczesnego wykrywania

                  jak wyzej Twoich radarow fal dlugich?

                  Nie daj mi umrzec glupim drogi bmc, wyjasnij tylko to.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nie pamiętasz hasła lub ?

Nakarm Pajacyka