mama-ola 12.02.25, 14:09 Życie zaczyna się po 50-tce - jak to będzie po łacinie? Translator podaje "Vita incipit a L" - czy to poprawnie? Odpowiedz Link Zgłoś Obserwuj wątek Podgląd Opublikuj
majaa Re: do znających język łaciński 12.02.25, 14:26 Na 100% pewna nie jestem, ale ja bym powiedziała 'vita incipit post L' Odpowiedz Link Zgłoś
oldrena1 Re: do znających język łaciński 12.02.25, 14:37 Nie znam się, więc się wypowiem (łacinę miałam dawno). Ja bym napisała Vita incipit post quinquaginta. Nie używałabym liczby L Odpowiedz Link Zgłoś
iwoniaw Re: do znających język łaciński 12.02.25, 15:16 Ja bym napisała Quinqagesimo anno victo vitam vere incipis albo Quinqaginta annorum vitam vere incipis Odpowiedz Link Zgłoś
cottonrose Re: do znających język łaciński 12.02.25, 15:33 Ja bym to zrozumiala, ze zycie sie zaczyna 5o lat... Odpowiedz Link Zgłoś
iwoniaw Re: do znających język łaciński 12.02.25, 15:39 cottonrose napisała: > Ja bym to zrozumiala, ze zycie sie zaczyna 5o lat... Nie wiem o co ci chodzi - w obu wersjach orzeczenie jesr w drugiej osobie liczby pojedynczej i chyba latwo ogarnąć, do czego się odnosi ktora częśc zdania? "(Homo) quinqagesima annorum" to dość proste sformulowanie z podręcznika dla poczatkujących i raczej oczywiste, ze poprawne tlumaczenie to "(Ty) w wieku 50 lat zaczynasz zycie naprawdę". Gdzie tu problem? Odpowiedz Link Zgłoś
mama-ola Re: do znających język łaciński 12.02.25, 15:56 > Nie używałabym liczby L Kubek chciałam komuś zrobić i akurat to L dałoby się ładnie graficznie opracować Odpowiedz Link Zgłoś
cottonrose Re: do znających język łaciński 12.02.25, 15:32 Jak pamietam ze skladni lacinskiej to powinno byc : Post quinquaginta annos tuos vitam vere incipis Odpowiedz Link Zgłoś
riki_i Re: do znających język łaciński 12.02.25, 15:37 mama-ola napisała: > Życie zaczyna się po 50-tce - jak to będzie po łacinie? Translator podaje "Vita > incipit a L" - czy to poprawnie? Incipit vita quinquaginta. Odpowiedz Link Zgłoś