Dodaj do ulubionych

Nie jesteśmy dziećmi. Bunt pełnoletnich uczniów

IP: *.dynamic.chello.pl 08.09.11, 08:25
"Kiedy młody człowiek może uznać, że ma wolną wolę? Dopiero, gdy się wyprowadzi z domu?"
jak się "młody człowieku" zaczniesz sam utrzymywać, to możesz robić co ci się żywnie podoba, a dopóki żyjesz na garnuszku u rodziców i oni dają ci pieniądze na ciuchy i serwują obiadki, to jesteś od nich uzależniony.
łatwo jest powiedzieć "jestem dorosły", ale czy uczniowie "są dojrzali"?! wątpie.
Obserwuj wątek
    • terrtt Nie jesteśmy dziećmi. Bunt pełnoletnich uczniów 08.09.11, 08:31
      W moim IV LO nie pamiętam, jak rozwiązywało się takie sprawy (a skończyłem je 4 lata temu), bo jakoś nie było mi potrzebne to do szczęścia. Co innego uczniowie techników, którzy kończą szkołę mając lat 20, dla nich brak możliwości usprawiedliwiania się samemu to istotnie może być tragedia.
      • skubi6 Może usprawiedliwienie od teściowej? 08.09.11, 10:05
        A jak pełnoletni uczeń się ożenił i mieszka na garnuszku teściowej, to dostanie usprawiedliwienie od teściowej?
        • Gość: Ahk4iePaiv8u wszystko sie zgadza IP: *.net.autocom.pl 08.09.11, 11:08
          wszystko się zgadza, jeżeli przyjąć, że 18-letnia pełnoletność to jest
          fikcja służąca naciągnięciu naiwnych do udziału w wyborach.
          Naiwnych, którzy po prostu jeszcze nie wiedzą jaki to jest cyrk.
          Im młodsi - tym więcej "praw obywatelskich" a szczególnie tych,
          które się przydają w naciąganiu tych ludzi na coś, na co starszych
          już jest naciągnąć znacznie trudniej, ale niekoniecznie tych praw,
          które rzeczywiście stanowią o uznaniu obywatela za zdolnego do decydowania
          za siebie..
          • Gość: agent Re: wszystko sie zgadza IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 08.09.11, 12:40