Gość: Wrocławianin IP: *.alstom.pl 14.08.02, 07:05 Kopia dla Papieża ? Brak wyczucia P.S A czy ktoś pozwolił na wywóz dzieł sztuki z Polski. Bo może Papież zostać nieświadomie przemytnikiem Odpowiedz Link Zgłoś Obserwuj wątek Podgląd Opublikuj
jottka Re: Dary dla Jana Pawła II 14.08.02, 11:15 prezent jak prezent - dobra kopia nie jest zła, a trudno w tej kwestii coś wymyślić, oryginalnym rembrandtem to chyba władze wojewódzkie nie dysponują? :) ale zaintrygował mnie ten drugi prezent, wspominany biały kruk antykwaryczny. nie znam się na tym, ale skoro to takie cenne i rzadkie, to może lepiej było w kraju zostawić, a nie bibliotekę vaticanum wzbogacać? przecież papież i tak nie będzie czytał hozjusza do poduszki.. a w ogóle to najbardziej podobają mi się prezenty praktyczne - te opisywane słoiki przetworów, ornaty czy inne przedmioty, które można od razu przekazać z pożytkiem potrzebującym. pewnie, że każdy by chciał, żeby to własnie jego prezent papież na stoliku ustawił, ale z podarunku typu 'wojewoda funduje 100 obiadów dla bezdomnych przez najbliższy miesiąc' też by się chyba ucieszył, nie? Odpowiedz Link Zgłoś
joseph.007 Re: Dary dla Jana Pawła II 14.08.02, 11:26 Bez obaw, takich prezentów papież zwykle nie bierze ze sobą tylko zostawia w kraju, który go obdarował, z reguły w jakiejś parafii albo lokalnej kurii biskupiej. Odpowiedz Link Zgłoś
gph Re: Dary dla Jana Pawła II 14.08.02, 11:32 ja tam w ogóle jestem sceptyczny jeżeli chodzi o wręczanie darów przez urzędników państwowych... jeżeli już mają taką potrzebę to niech dają jako osoby prywatne i za swoje pieniądze. inaczej zostaje pewnien niesmak. Odpowiedz Link Zgłoś
jottka Re: Dary dla Jana Pawła II 14.08.02, 11:36 no nie, ale oni przecież - mam nadzieję? - nie wręczają rembrandtów jako prezentu od siebie i rodziny, tylko w imieniu małopolan. tyle że myślę, że sensowniej by było dać coś, co bardziej stylem do okazji nawiązuje - tj. wspomóc wdowy, sieroty bądź ubogich :)) Odpowiedz Link Zgłoś