Dodaj do ulubionych

Dary dla Jana Pawła II

IP: *.alstom.pl 14.08.02, 07:05
Kopia dla Papieża ? Brak wyczucia
P.S
A czy ktoś pozwolił na wywóz dzieł sztuki z Polski.
Bo może Papież zostać nieświadomie przemytnikiem
Obserwuj wątek
    • jottka Re: Dary dla Jana Pawła II 14.08.02, 11:15
      prezent jak prezent - dobra kopia nie jest zła, a trudno w tej kwestii coś
      wymyślić, oryginalnym rembrandtem to chyba władze wojewódzkie nie dysponują? :)

ale zaintrygował mnie ten drugi prezent, wspominany biały kruk antykwaryczny.
      nie znam się na tym, ale skoro to takie cenne i rzadkie, to może lepiej było w
      kraju zostawić, a nie bibliotekę vaticanum wzbogacać? przecież papież i tak nie
      będzie czytał hozjusza do poduszki..

a w ogóle to najbardziej podobają mi się prezenty praktyczne - te opisywane
      słoiki przetworów, ornaty czy inne przedmioty, które można od razu przekazać z
      pożytkiem potrzebującym. pewnie, że każdy by chciał, żeby to własnie jego
      prezent papież na stoliku ustawił, ale z podarunku typu 'wojewoda funduje 100
      obiadów dla bezdomnych przez najbliższy miesiąc' też by się chyba ucieszył, nie?

• joseph.007 Re: Dary dla Jana Pawła II 14.08.02, 11:26
        Bez obaw, takich prezentów papież zwykle nie bierze ze sobą tylko zostawia w
        kraju, który go obdarował, z reguły w jakiejś parafii albo lokalnej kurii
        biskupiej.
    • gph Re: Dary dla Jana Pawła II 14.08.02, 11:32
      ja tam w ogóle jestem sceptyczny jeżeli chodzi o wręczanie darów przez
      urzędników państwowych... jeżeli już mają taką potrzebę to niech dają jako
      osoby prywatne i za swoje pieniądze. inaczej zostaje pewnien niesmak.
      • jottka Re: Dary dla Jana Pawła II 14.08.02, 11:36
        no nie, ale oni przecież - mam nadzieję? - nie wręczają rembrandtów jako
        prezentu od siebie i rodziny, tylko w imieniu małopolan.

tyle że myślę, że sensowniej by było dać coś, co bardziej stylem do okazji