Dodaj do ulubionych

Projekt budowlany

13.06.10, 21:48
Witam,

Mam wielką prośbę o pomoc i informacje. Jestem zupełnym laikiem, więc
wybaczcie i poprawcie mnie jeśli mylę jakieś pojęcia lub-z Waszego punktu
widzenia-zadaję pytania najbanalniejsze z banalnych :-)))
Rzecz dotyczy projektu domu jednorodzinnego przygotowywanego na indywidulane
zlecenie,.Chodzi mi o zawartość projektu budowlanego. Oczywiście przeczytałam
stosowne rozporządzenie w sprawie zakresu i formy takiego projektu, są jednak
rzeczy dla mnie niejasne. Głównie chodzi mi układ konstrukcyjny obiektu
budowlanego. Przynajmniej na początek :-)
1. Czy to, co jest w rozporządzeniu czyli "zastosowane schematy konstrukcyjne
(statyczne), założenia przyjęte do obliczeń konstrukcji, w tym dotyczące
obciążeń," itd to tylko wymóg tylko ogólnego opisu konstrukcji budynku czy
szczegółowe plany dla ekip budowlanych? Jak to jest? Czy takie szczegółowe
plany, nie wiem konstrukcyjne czy wykonawcze są "złotym standardem" i robi się
się "z automatu"? Bo wydaje mi się, ze to konieczne, bo nigdy do końca
człowiek nie może być pewnym na jaką ekipę budowlaną trafi.
Czy inaczej-jeśli podpisuję z biurem projektowym umowę o przygotowanie
projektu architektoniczno-budowlanego mogę oczekiwać i takich szczegółowych
planów konstrukcyjnych (przez które rozumiem takie szczegółowe instrukcje
obsługi dla budowlańców jak nie wiem np. w danych przypadku ma być wykonany
dach, albo stropy i pewnie jeszcze 100 innych rzeczy). Czy też trzeba z biurem
robić osobne ustalenia w tej materii? Zakładam, ze nie będzie żadnych
nietypowych rozwiązań w projekcie.
2.Czy projekt architektoniczno - budowlany jest dokładnie tym samym, co budowlany?
3.Czy w takim projekcie powinny być też dokładne projekty instalacji, czy to
już sprawa na później, np nie wiem dla uprawnionego inż. elektryka?
Z góry bardzo dziękuję z odpowiedzi bo mam co najmniej lekki mętlik w głowie
po próbie zrozumienia tematu, a chcę mieć jakieś mniej lub bardziej, chętnie