Dodaj do ulubionych

Znow EKO drajw

23.05.15, 16:03
W JAKIMS AUTO-MOTO-SPORCIR WYCZYTALEM, CO WZBUDZILO ME WATPLIWOSCI, ZE OSZCZEDNIE JEST GDY:

1. PRZYSPIESZAMY POD GORKE, A NIE Z GORKI
2. NA PRZEMIAN PRZYSPIESZAMY I ZWALNIAMY
3. TU NIE WIEM CZY ZROZUMIALEM... NAJ[PIERW PISALI, ZE OSTRO PRZYSPIESZAC DO ZADANEJ PREDKOSCI, POTEM CHYBA, ZE OSTRO, ALE NA WYSOKIM BIEGU, NISKICH OBROTACH...

ZGLUPIALEM...
Obserwuj wątek
    • rysiekk111 Re: Znow EKO drajw 23.05.15, 20:04
      bimota napisał:

      > W JAKIMS AUTO-MOTO-SPORCIR WYCZYTALEM, CO WZBUDZILO ME WATPLIWOSCI, ZE OSZCZEDN
      > IE JEST GDY:
      >
      > 1. PRZYSPIESZAMY POD GORKE, A NIE Z GORKI
      Bez znajomości całego przebiegu trasy nie sposób ocenić. Na pewno przyspieszanie , czy choćby tylko utrzymywanie prędkości podczas jazdy pod górkę powoduje wzrost sił, czyli inne straty niż paliwo

      > 2. NA PRZEMIAN PRZYSPIESZAMY I ZWALNIAMY
      > 3. TU NIE WIEM CZY ZROZUMIALEM... NAJ[PIERW PISALI, ZE OSTRO PRZYSPIESZAC DO ZA
      > DANEJ PREDKOSCI, POTEM CHYBA, ZE OSTRO, ALE NA WYSOKIM BIEGU, NISKICH OBROTACH.

      To wynikle z tego że sa za duże motóry w blachosmrodach i we zwiazku z tem podczas jazdy z predkoscią ustaloną następuje spadek sprawności. Impulsowe dostarczanie energji może to poprawić.

      > ZGLUPIALEM...
      Nie Ty, lecz wszyscy, którzy doprowadzili do takiej sytułacyji że "nowoczesna" motoryzancja to wciąz głownie nieefektywność, marnotrastwo i szkodnictwo
    • nazimno Re: Znow EKO drajw 23.05.15, 21:06
      Bimota - olej te rady starej Majewskiej.

      Wsiadaj w gablote i turlaj sie normalnie
      i bez nadmiernych wysilkow myslowych.
      Patrz na otoczenie i oznakowanie.
      Bedzie Ci lepiej na tym swiecie.
      I zrob cos z capslockiem.

    • fredoo Re: Znow EKO drajw 27.05.15, 12:10
      Oszczędzamy wtedy gdy silnik pracuje na niskich obrotach ponieważ przy wysokich obrotach więcej mocy traci sie na pokonanie oporów własnych. Druga sprawa to sprawność silnik ma zwykle największą gdy pracuje w pobliżu max momentu. To właściwie wszystko. Widomo że zla zbieżność lub zbyt małe ciśnienie w ogumieniu zniweczą wielokrotnie wszystkie wysiłki eco.
      • rysiekk111 wysokie obroty nie wykluczają sprawności 27.05.15, 22:02
        fredoo napisał:

        > Oszczędzamy wtedy gdy silnik pracuje na niskich obrotach
        Nie zawsze co pokazuje ten wykres

        > ponieważ przy wysokich obrotach więcej mocy traci sie na pokonanie oporów własnych
        to tylko jeden z czynników i nie zawsze decydujący
        Niestety objęcie tego rozumem przekracza zdolności n.p. tych co wprowadzają "ekojazdę" do programów nauki...a właściwie nałki jazdy
Inne wątki na temat:

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka