04.02.03, 17:37
mam nadzieję, że pomimo tego znacznego oziębienia jakie ma tu miejsce
zaglądacie tu jeszcze, ponieważ potrzebna mi pomoc. Dwa dni temu znalazłam
rannego Gawrona, jakis człowiek(?) postrzelił go śrutem. Ptak nie bedzie już
nigdy latał, zgruchotało mu staw i kość, tak orzekł specjalista. Jest jednak
nadzieja, że pomimo kalectwa będzie żył ponieważ jest młody. Niestety niczego
nie wiem o tych ptakach, za wyjatkiem książeczki Wolaka pt. Kruk, będę
wdzięczna za wszelkie uwagi. Aha, i trzeba zbudować mu dużą wolierę, w tym
także jestem laikiem. Jak zwykle pozdrowienia dla TWA. P.
Obserwuj wątek
    • ptasik Re: Gawron 04.02.03, 21:08
      Witaj Paciula

Co do twojego gawrona, to zważywszy na rodzinę, z której się wywodzi musi to być ptak inteligentny, a co za tym idzie, powinien się oswoić i przyzwyczaić do warunków jakie masz w domu, pod warunkiem, że rzeczywiście masz warunki w domu do trzymania go tam, a po domu nie biega pies i kot, albo oba naraz :-)))
      Co do woliery to jest tu jeden taki ogólnie szanowany Jegomość, który na pewno bardzo profesjonalnie i perfekcyjnie podpowie Ci jak i co zrobić.

Co do jedzenia to gawrony są wszystkożerne, aczkolwiekpodobnie jak w przypadku innych ptaków nalezy unikać przyprawionego jedzenia ludzkiego. Będzie pałaszował zarówno chleb, jak i owoce, jak i przerózne nasionka (wiem to tak właśnie robią moje niemalże udomowione sroki) , ale największym raryte\asem będzie dla niego od białko zwierzęce. Czy kawałki słoniny, czy jakiegoś gorszego gatunkowo mięsa, czy po prostu jakieś podroby. Wiem to na pewno, bo sroki, przed którymi zabezpieczam słoninę wyczyniają przerózne sztuczki, żeby mnie przechytrzyć i coraz częściej im się to udaje.
      Kiedyś , przy jakiejś okazji gdzieś wyczytałam, a kto wie może i tu właśnie, że krukowate bardzo lubią gotowane jajka, biały ser itp. itd.