polly_jane1
03.07.05, 22:55
Zobaczcie niezwykły raport o tym, jaki stosunek do zwierząt hodowlanych mają
producenci i sprzedawcy wyrobów mięsnych:
www.raport.empatia.pl
W galerii prezentujemy ponad 100 zebranych przykładów reklam, opakowań,
znaków towarowych i stron internetowych. Znajdziecie tam świnkę, która leżąc
na półmisku śmieje się z tego że zaraz zostanie pokrojona, inna marzy o tym,
żeby się reinkarnować pod postacią szynki, jeszcze inna tańczy kankana na
stronie ubojni. Zwierzęta zachwalają rożne części własnego ciała, gestem i
uśmiechem zachęcając do tego, żeby zjadać reklamowane produkty. Niektóre, jak
w pewnym filmie reklamowym, mówią to wprost - ludzkim głosem. Można przyjrzeć
się też poczuciu humoru, jakie prezentują właściciele ubojni oferując swoim
klientom rozrywkę polegającą na układaniu puzzla ze szczęśliwej świnki. Inni
wyprodukowali wręcz całe serie gier i gadżetów ze szczęśliwymi zwierzętami
hodowlanymi.
I może czasem wydać się to komuś śmieszne, gdyby nie jeden zasadniczy fakt, a
raczej 470 milionów faktów, gdyż tyle zwierząt ginie w polskich rzeźniach
każdego roku - żadne z nich ginąć nie chce, ale za to czują strach i ból,
przerażenie i rozpacz. W coraz bardziej rozpowszechnionych hodowlach
przemysłowych zwierzęta te cierpią całe życie, już od momentu narodzin.
Zajrzyjcie oprócz "galerii" również do pozostałych działów - szczególnie
działu "realia" oraz "teksty/opinie".