Dodaj do ulubionych

Chińskie embargo na Rosję

01.06.22, 14:20
Chińczycy zamknęli swoja przestrzeń powietrzną dla większości rosyjskich samolotów, "ponieważ są ukradzione".


www.msn.com/en-us/news/world/china-bans-most-russian-planes-from-airspace-because-they-re-stolen/ar-AAXV2NT?ocid=msedgntp&cvid=fbc9b9818b9740a7be5c6e8f491ec01a
Obserwuj wątek
    • stary_chinczyk Re: Chińskie embargo na Rosję 01.06.22, 17:05
      Tylko że to nie jest embargo. Chińczycy po prostu trzymają się obowiązujących przepisów. Linie lotnicze nie są w stanie aktualizować dokumentacji samolotu, więc go nie wpuszczą.
      Przy okazji pokazują, że wcale nie muszą stosować żadnych ulg dla Rosji, ta i tak jest już uzależniona od nich.
      • odyn06 Re: Chińskie embargo na Rosję 01.06.22, 17:26
        Chińczycy po prostu egzekwują przepisy IATA w zakresie bezpieczeństwa żeglugi powietrznej.
        Każdy, kto ma dostęp do Flightradar24 widzi, że nad Rosją i do krajów z Putinem „zaprzyjaźnionych”latają w najlepsze samoloty amerykańskiej i zachodnioeuropejskiej produkcji tj Boenigów i Airbusów.
        Kto je serwisuje? Skąd części? Kto prowadzi procedury kontrolne w imieniu producenta?
        Czy to prawda, że producent silników lotniczych ma możliwości zdalnego wyłączenia swojego produktu?
        Na ziemi oczywiście.
        🤪
        • bmc3i Re: Chińskie embargo na Rosję 01.06.22, 17:39
          odyn06 napisał:

          > Chińczycy po prostu egzekwują przepisy IATA w zakresie bezpieczeństwa żeglugi
          > powietrznej.
          > Każdy, kto ma dostęp do Flightradar24 widzi, że nad Rosją i do krajów z Putine
          > m „zaprzyjaźnionych”latają w najlepsze samoloty amerykańskiej i zachodnioeurope
          > jskiej produkcji tj Boenigów i Airbusów.
          > Kto je serwisuje? Skąd części? Kto prowadzi procedury kontrolne w imieniu produ
          > centa?
          > Czy to prawda, że producent silników lotniczych ma możliwości zdalnego wyłączen
          > ia swojego produktu?
          > Na ziemi oczywiście.
          > 🤪


          Marek boa twierdzil kiedys ze podczas zimnej wojny Amerykanie mogli wylaczyc silnik F16 podczas lotu, gdyby amerykanski pilot chcial nim zwiać do ZSRR. Wiec co tam linie lotnicze na ziemi... :-)
          • stary_chinczyk Re: Chińskie embargo na Rosję 01.06.22, 18:30
            > Marek boa twierdzil kiedys ze podczas zimnej wojny Amerykanie mogli wylaczyc si
            > lnik F16 podczas lotu, gdyby amerykanski pilot chcial nim zwiać do ZSRR. Wiec c
            > o tam linie lotnicze na ziemi... :-)

            Wiedział co mówi, Jemu to Amerykanie nawet zdalnie mózg wyłączyli, więc nie mógł uciec do najszczęśliwszego kraju na Ziemi, tylko musiał się mączyć w jakiejś strasznej WB.
            • ignorant11 Re: Chińskie embargo na Rosję 04.07.22, 10:15
              stary_chinczyk napisał:

              > > Marek boa twierdzil kiedys ze podczas zimnej wojny Amerykanie mogli wylac
              > zyc si
              > > lnik F16 podczas lotu, gdyby amerykanski pilot chcial nim zwiać do ZSRR.
              > Wiec c
              > > o tam linie lotnicze na ziemi... :-)
              >
              > Wiedział co mówi, Jemu to Amerykanie nawet zdalnie mózg wyłączyli, więc nie móg
              > ł uciec do najszczęśliwszego kraju na Ziemi, tylko musiał się mączyć w jakiejś
              > strasznej WB.

              gdyby tak było to wyłaczaliby Iranowi czy w 2002 zamiast zestrzeliwac samoloty samobójcze.
              Wyłaczyliby i teraz i wszystkie samoloty zrabowane przez dzicz moskiewska byłyby uziemione.
      • bmc3i Re: Chińskie embargo na Rosję 01.06.22, 17:39
        stary_chinczyk napisał:

        > Tylko że to nie jest embargo. Chińczycy po prostu trzymają się obowiązujących p
        > rzepisów. Linie lotnicze nie są w stanie aktualizować dokumentacji samolotu, wi
        > ęc go nie wpuszczą.
        > Przy okazji pokazują, że wcale nie muszą stosować żadnych ulg dla Rosji, ta i t
        > ak jest już uzależniona od nich.

        Ale jest ban.
          • bmc3i Re: Chińskie embargo na Rosję 01.06.22, 22:57
            stary_chinczyk napisał:

            > > Ale jest ban.
            >
            > To nie jest nawet ban. To tak jakbyś chciał np wysłać z USA samochód do Polski.
            > Nie mając aktu własności nie dasz rady. Mimo że nie ma żadnego embarga ani ban
            > u. Zwykłe przepisy.

            Nie ma takiego problemu z Indiami jednak, czy inną Arabią Saudyjską. Mimo ze tak samo samoloty niby bez papierów.
            • stary_chinczyk Re: Chińskie embargo na Rosję 02.06.22, 18:18
              bmc3i napisał:

              > stary_chinczyk napisał:
              >
              > > > Ale jest ban.
              > >
              > > To nie jest nawet ban. To tak jakbyś chciał np wysłać z USA samochód do P
              > olski.
              > > Nie mając aktu własności nie dasz rady. Mimo że nie ma żadnego embarga a
              > ni ban
              > > u. Zwykłe przepisy.
              >
              > Nie ma takiego problemu z Indiami jednak, czy inną Arabią Saudyjską. Mimo ze ta
              > k samo samoloty niby bez papierów.

              Bo nie robili jeszcze uaktualnienia dokumentacji. To robi się okresowo. Przyjdzie kreska na Matysek i tam. Te samoloty będą mogły latać tylko w granicach FR i na Białoruś....
              • bmc3i Re: Chińskie embargo na Rosję 03.06.22, 01:32
                stary_chinczyk napisał:

                > bmc3i napisał:
                >

                > > Nie ma takiego problemu z Indiami jednak, czy inną Arabią Saudyjską. Mimo
                > ze ta
                > > k samo samoloty niby bez papierów.
                >
                > Bo nie robili jeszcze uaktualnienia dokumentacji. To robi się okresowo. Przyjdz
                > ie kreska na Matysek i tam. Te samoloty będą mogły latać tylko w granicach FR i
                > na Białoruś....


                Być może masz rację, o ile uaktualnienia dokumentacji rzeczywiście robi się okresowo, a nie w czasie rzeczywistym. Jesli bowiem zgodnie z nowym putinowskim prawem samolot został przerejestrowany z rejestru bermudzkiego na rejestr rosyjski bez certyfikatu de-rejestracji, to taka rejestracja jest nielegalna w świetle prawa międzynarodowego. Czy wobec tego jeśli samolot zamiast na oznaczeniu bermudzkiego rejestru z prefiksem VQ-B, próbuje wlecieć do jakiegoś państwa na rosyjskim prefiksie RA, to nie zostanie to natychmiast wychwycone przez kontrolę lotów danego państwa? Nie wiem, pytam. Tymczasem 171 na 180 samolotów Aerofłotu, to maszyny Airbusa i Boeinga.
      • bmc3i Re: Chińskie embargo na Rosję 02.06.22, 01:11
        kstmrv napisał:

        > Abstrahując już od kwestii embarga, pytanie kiedy glebnie pierwszy samolot serw
        > isowany tymi częściami z kanibalizacji. Jeszcze w tym roku?
        >


        Może to trochę potrwać, bo aby się rozbijać, samoloty musza najpierw latać.
          • bmc3i Re: Chińskie embargo na Rosję 02.06.22, 14:14
            odyn06 napisał:

            > Matrek
            > Włącz Flightradar24 i zobacz ile Boenigów i Airbasów lata nad Rosją.


            Nawet bez włączania jak przypomnę sobie te mapy z okresu przedwojennego, to Rosja była wielką białą plamą, w porównaniu do zagęszczenia lotów nad Europą i Ameryką. A i to znaczna część tych widocznych lotów nad Rosją, było lotami tranzytowymi z Europy na Daleki Wschód. NIżej stan na ta chwilę. Ja wiem czy to jest tak dużo?

            • odyn06 Re: Chińskie embargo na Rosję 02.06.22, 16:11
              Nie ważne ile ich lata w dany moment.
              Ważne jest to, że ona latają z naruszeniem reżymów bezpieczeństwa.
              Co zrobi Airbus, jak w jakimś prowincjonalnym awiaporcie w Rosji rozwali się 319 lub 321?
              Poprosi o dokumentację? Wyśle komisję producenta? Wypłaci odszkodowania rodzinom ofiar?
              • bmc3i Re: Chińskie embargo na Rosję 02.06.22, 21:29
                odyn06 napisał:

                > Nie ważne ile ich lata w dany moment.
                > Ważne jest to, że ona latają z naruszeniem reżymów bezpieczeństwa.
                > Co zrobi Airbus, jak w jakimś prowincjonalnym awiaporcie w Rosji rozwali się 31
                > 9 lub 321?
                > Poprosi o dokumentację? Wyśle komisję producenta? Wypłaci odszkodowania rodzino
                > m ofiar?


                Pewno nie, bo lot byl niecertfikowany. Iles lat temu mialem mied!ylądowanie w Paryzu. Samolot do Warszawy byl opozniony o kilka godzin, bo w drodze z Warszawy ptak uderzyl w przednią owiewkę dziobu. Stal tuz przy rękawie i przez szybę w gejcie bylo widac lekkie wgniecenie owiewki. Bardzo niewielkie, ale kobiety z obslugi gejtu mowily ze nie mogą nikogo wpuscic na poklad, bo musza czekać na zgodę od Airbusa, czy samolot w takim stanie moze lecieć.
                • ignorant11 Re: Chińskie embargo na Rosję 04.07.22, 10:19
                  No włąsnie a gdyby latali niecertyfikowani? Przeciez Iran latał niecertyfikowanymi. To, kto im zabroni? i w jaki sposób? Czy CRL na podstawie braku certyfikacji moze je zabanowac? Czy przepisy IATA co mowia na ten temat?
          • bmc3i Re: Chińskie embargo na Rosję 03.06.22, 01:23
            profes79 napisał:

            > Latają. Tylko nad Rosją i ew. innymi państwami które mają dudzie przepisy bezpi
            > eczeństwa.
            >


            Mimo wszystko spotterzy zauważyli już że ponad 50% floty Aerofłotu (stan na połowę marca) jest zaparkowana.
      • kstmrv Re: Chińskie embargo na Rosję 04.07.22, 00:05
        Rosja już teraz musi kanibalizować maszyny dla swojej floty Airbusów i Boeingów. Certyfikowane przeglądy i części objęte są zachodnim embargiem. Niedługo w kraju przestanie istnieć cywilny ruch lotniczy.
        www.onet.pl/informacje/onetwiadomosci/rosja-za-chwile-nie-bedzie-miala-lotnictwa-cywilnego/pcpqyjt,79cfc278

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka