Dodaj do ulubionych

owsianka od podstaw

24.09.21, 07:29
Nie dla mnie, bo nigdy nie pałałam do niej miłością i chyba już nie zapałam.

Jakie płatki? Błyskawiczne, normalne?
Gotowane/zalewane wrzątkiem/zalewane-namaczane?
Mleko czy woda?
Suszone owoce na początku, czy do przygotowanej przed jedzeniem?

Dodatki zainteresowany sobie dobierze.
Myślę orzechach laskowych, śliwkach suszonych, jabłkach suszonych, o miodzie, owocach świeżych sezonowych (maliny np). Ewentualnie mam fajne wiśnie takie pól dżem, pół kompot (nie do końca wyciśniete z soku z sokownika, po robieniu soku) i czarne jagody.

Podzielcie się sposobami, proszę.
Obserwuj wątek
    • mashcaron Re: owsianka od podstaw 24.09.21, 07:38
      Ja płatki normalne ( grube) zalewam wodą, jak trochę namokną dodaję szczyptę soli i zagotowuję. Na talerzu dodaję łyżkę jogurtu naturalnego i dodatki wg aktualnego widzi mi się.
    • extereso Re: owsianka od podstaw 24.09.21, 07:58
      Ja zagotowuję mleko sojowe, wrzucam kilka łyżek płatków błyskawicznych, gotuję 5 minut, wykladam na talerz, sypię np garść borówek, trochę rodzynek, wychodzę na kilka minut, np ubrać się, wracam- jem.
    • ursula.iguaran Re: owsianka od podstaw 24.09.21, 08:14
      U nas są 3 sposoby.
      1. Wrzucasz dwie łyżki płatków, polewasz syropem klonowym lub miodem, mieszasz, dodajesz jogurt naturalny i owoce (ja najbardziej lubię borówki lub maliny).
      2. Wrzucasz dwie łyżki płatków do wody, gotujesz 10 minut, wodę odlewasz, dodajesz jogurt narturalny i poduszonego banana, plus owoce jakie lubisz (pasuje mango, maliny, borówki, ale też rodzynki czy żurawina suszona)
      3. Wersja de lux - 2 łyżki płatków, łyżka chia, miód, łyżeczka kakao, zalewasz mlekiem kokosowym i gotujesz 10 minut, potem zostawiasz ciepłe aż chia napęcznieje. Można dodać orzechy rodzynki, owoce raczej tu nie pasują.

      Ja najbardziej lubię wersję 1, dzieci 2 lub 3. W wersji 2 do gotowanych płatków można dodać jogurt owocowy.
    • lady.madrugada Re: owsianka od podstaw 24.09.21, 08:17
      Owsianka pieczona, smakuje jak deser. U mnie trzy łyżki płatków owsianych górskich, zalewam 200 ml mleka kokosowego/sojowego/migdałowego, dorzucam orzechy laskowe i później albo banan w plasterkach + jabłko starte + cynamon, albo mango + maliny. Piekę pół godziny w 180 st.
    • mebloscianka_dziadka_franka Re: owsianka od podstaw 24.09.21, 08:54
      Ja robię na wodzie, górskie. Najpierw namaczam z 15-20 min, czasem krócej, czasem dłużej, potem gotuje 2-3 min, pod koniec wrzucam pokrojonego w plasterki banana, żeby się podgotował tak z pół minuty. Potem na talerzu dodaje orzechy/słonecznik/migdały i ewentualnie jakiś drugi owoc pokrojony w kawałki i posypuję kakao. Lubię też dodać odrobinę miodu.
    • miqotka Re: owsianka od podstaw 24.09.21, 08:59
      Ja robię najszybszym sposobem: zalewam płatki mlekiem owsianym ( może być zwykłe) od razu w misce, w której jem i wstawiam na 2 minuty do mikrofalówki. Tylko trzeba patrzeć, żeby nie wykipiało. Zdarzyło mi się parę razy uncertain W razie potrzeby przemieszać i znowu na 30 sekund, ewentualnie dodać mleka.
      Nie słodzę niczym. Dodaję nasiona, banan i/lub maliny. Nie lubię z suszonymi owocami.
      Wersja chyba jeszcze szybsza: zewam wrzątkiem z czajnika prosto do miski i dodaję jogurt. Ale smak jest wtedy kwaskowaty.
      Jem owsiankę na śniadanie już chyba z 15lat wink
      Pieczona: 40g owsianki, 60g jogurtu i 60ml mleka, plus masło orzechowe jest również super.
    • siwa-faryzeuszka Re: owsianka od podstaw 24.09.21, 09:01
      Górskie, gotuje 0.5 litra wody z 5 lyzkami płatkow i szczyptą soli. Do miski wrzucam 3 pokrojone suszone śliwki, żurawinę, pestki dyni, płaską łyżkę chia, łyżkę masła orzechowego, czasrm banana, czasem jablko. Zalewam ugotowaną owsianką, mieszam, zjadam.

      Ma być kalorycznie i odżywczo, bo to mój najważnieszy posiłek dnia.
    • aga_sama Re: owsianka od podstaw 24.09.21, 09:03
      płatki zalewane wrzątkiem na noc. rano lekko podgrzane (niekoniecznie), do tego banan (najlepiej taki brązowy skarmelizowany na maśle, surowy też super), inne owoce wedle uznania (truskawki, maliny, borówki - mogą być mrożone), brzoskwinie, morele na surowo, czasem surowe tarte jabłko. Można dać jogurt naturalny, można miód.
      Inna opcja - prażone renety, z cynamonem i imbirem.
      Albo bardzo słodkie karmelizowane gruszki...
    • memphis90 Re: owsianka od podstaw 24.09.21, 09:03
      Dwie opcje : słoik - na surowe górskie daję mrożone owoce, na to jogurt z odrobiną miodu. Płatki nasiąkają sobie przez 2-3h do czasu drugiego śniadania
      Opcja domowa - klasycznie gotowane na mleku.

      Wersji z szarymi rozciapanymi płatkami zalanymi samą wodą nie akceptuję.
    • leosia-wspaniala Re: owsianka od podstaw 24.09.21, 09:05
      Zwykłe płatki + mleko. Do tego banan, w sezonie truskawki/borówki/nektarynki. Czasem trochę masła orzechowego, albo mała kostka gorzkiej czekolady, czasem 2-3 suszone śliwki. Czasem suszone śliwki, normalnie po ugotowaniu.
    • panna.z.wilka Re: owsianka od podstaw 24.09.21, 09:12
      Górskie płatki zalewam mlekiem i wstawiam do mikrofali na 2 minuty. Wyjmuję, dokładam łyżeczkę masła orzechowego i do tego wkrajam jakieś owoce - najczęściej banan, jabłko albo mrożone wiśnie czy maliny.
    • szare_kolory Re: owsianka od podstaw 24.09.21, 09:34
      Ja robię tak: płatki wrzucam do jogurtu naturalnego i zostawiam na noc. Rano dodaję resztę, czyli świeże owoce: może być kiwi, maliny, borówki (dużo, dużo borówek smile ), starte jabłko, brzoskwinie - słowem co kto lubi. Jak ktoś lubi to można dosłodzić sobie miodem. Można podkręcić cynamonem. Purella foods ma też fajne miksy płatków: bez cukru, są tam jakieś łupiny ziaren kawy, jakieś wiórki kokosowe, czasem dobre kakao. Generalnie: może to być zdrowy, bardzo treściwy posiłek o ile nie napakuje się w niego gotowych granoli i innych płatków oblepionych cukrem.
        • szare_kolory Re: owsianka od podstaw 24.09.21, 09:40
          A przypomniało mi się jeszcze jedno: wariacja owsiankowa z piekarnika. Czyli w zasadzie crumble tyle, że kruszonka z owsianki. Czyli owoce do miseczki do zapiekania, posypać cynamonem, jak ktoś lubi dosłodzić to najlepiej miodem. A na to kruszonka: płatki owsiane, mąka razowa, mogą być też otręby, To wszystko zlepione masłem, osłodzić miodem lub syropem z daktyli. Wysypać na owoce, zapiekać jakieś 15-20 min (tak, żeby owoce się zagotowały). Mał-maz-ja.
          • szare_kolory Re: owsianka od podstaw 24.09.21, 09:47
            Wyjdzie na to, że gadam sama ze sobą, ale wszystkie te wersje nadają się albo na weekend - czyli do zrobienia rano albo na tydzień, czyli do przygotowania wieczorem a rano tylko wyciągnąć z lodówki. Owoce do jogurtu można wsypać wieczorem i tylko już przykryć miseczkę a rano po prostu zjeść. Tak samo tę zapiekaną wersję, rano można do niej tylko dodać jogurt i jest pycha.
              • kora.bez.loginu Re: owsianka od podstaw 24.09.21, 13:12
                Gdy dziecko zostaje w domu, to ja szykuję przed wyjściem: wrzucam do podgrzewanego mleka kilka łyżek płatków górskich. Zmniejszam moc, czasem dolewam mleka, wrzucam żurawinę, rodzynki, łyżkę masła. Gdy zgęstnieje, wyłączam płytę, czasem dorzucę owoce. Miodem ewentualnie dosłodzi sama, gdy wstanie.
              • magata.d Re: owsianka od podstaw 30.09.21, 21:20
                kochamruskieileniwe napisała:

                > nie no... ja czytam... i notuje w głowie, które pomysły podsunąc dziecku. Chyba
                > najlepsze te zalewane (wychodzę do pracy wcześniej, moge mu zalać) i ewentualn
                > ie podgrzane w mikrofali...
                No właśnie to jest najlepszy pomysł. Przed wyjściem zalewasz dziecku w miseczce płatki wrzątkiem (lub goracym mlekiem)i przykrywasz. Potem dziecko dorzuca sobie tylko co chce, dodaje jogurt (do wersji bez mleka).
    • novembre Re: owsianka od podstaw 24.09.21, 09:58
      2 łyżki płatków, kilka śliwek suszonych albo rodzynek owsianych zalewam wrzątkiem aż przykryje. Odstawiam na kilka minut, aż wchłonie wodę. Zalewam jogurtem, dodaję banany, cynamon. I już. Nawet nie wiedziałam, że to się gotuje, a mleka nie jadam i tak, więc tym bardziej.
    • swinka-morska Re: owsianka od podstaw 24.09.21, 10:02
      Płatki całe (nie siekiene, żadne górskie). Im większe i grubsze tym lepiej (z punktu widzenia IG).
      Odmierzasz pół szklanki na porcję, wrzucasz do garnuszka, zalewasz wrzątkiem tyle żeby przykryło płatki, stawiasz na kilka minut na kuchence z minimalną mocą. Trzeba rzucać okiem czy płatki wchłonęły wodę, czy nie trzeba jej trochę dolać i mieszać. Wody ma być tyle żeby się wchłonęła, płatki nie mogą pływać. Zaczekać, aż płatki zrobią się trochę "oślizgłe" i gotowe.
      Dodać jabłko starte na tarce (u mnie jabłka objętościowo tyle samo co płatków) plus cynamon.
      Drugi wariant: polać zmiksowanymi truskawkami plus trochę maślanki albo kefiru.
    • conena Re: owsianka od podstaw 24.09.21, 10:18
      nie lubię brei, więc u mnie tylko wersja: płatki górskie zalane wrzątkiem, jak trochę zmiękną to dodaję jabłko, cynamon, banana, masło orzechowe, płatki migdałowe. jak jest sezon to zamiast jabłka daję truskawki.
      jak mam czas to robię gruszkę na patelni, trochę cukru, cynamon i do owsianki hop, a na to płatki migdałów.
      nie lubię owsianki z malinami, mogę zjeść tonę malin, uwielbiam maliny, ale w owsiance robią się kwaśne psiury.
      lubię też otręby owsiane, zalewam jogurtem kokosowym z lidla, odstawiam na nieco dłużej i dodaję borówki - super to jest.
    • jkl13 Re: owsianka od podstaw 24.09.21, 10:30
      Płatki normalne (górskie) zalewam mlekiem,gotuje 5 min, dodaje czubatą łyżkę cynamonu (kocham cynamon), zdejmuję z kuchenki. Surowe jabłko obieram, kroje w kostkę, dodaje do owsianki, zjadam.
      Druga wersja - na zimno. Płatki normalne (górskie) dodaje wieczorem do jogurtu naturalnego, dodaje mrożoną borówkę, mieszam, wstawiam na noc do lodówki. Rano zabieram do pracy i zjadam ze smakiem smile
      Polecam obie wersje.
    • runny.babbit Re: owsianka od podstaw 24.09.21, 10:39
      Im prościej tym lepiej, więc zalewam płatki gorącą wodą, czekam trochę aż się wchłonie, jeśli trzeba to nadmiar odlewam. Potem zalewam mlekiem albo jogurtem. Owsianka jest dla mnie jak kanapka- można do niej dodać co się tylko chce. Moja córka, wczesna podstawówka, robi sobie taką owsiankę sama, co najwyżej nie zalewa płatków bardzo gorącą wodą, tylko taką w temperaturze pokojowej. Dodaje mleko i cynamon, ja z kolei lubię sobie dokroić jakieś owoce, orzechy, chia.
    • furiatka_wariatka Re: owsianka od podstaw 24.09.21, 11:26
      Chyba najprostsza opcja, bez gotowania, to przed snem zalać sobie płatki wodą, mlekiem, może być roślinne, i po prostu zostawić na noc. Można tam dorzucić migdały czy daktyla, też się pomoczą. I rano gotowe. Jeśli ktoś chce na ciepło, to może sobie ogrzać. Albo inna opcja, rano tuz po wstaniu, zalać wrzącą wodą z czajnika, i się szykować do wyjścia, a w tym czasie płatki stygną i się namaczają.
    • wapaha Re: owsianka od podstaw 24.09.21, 11:34
      Ja robię takie :
      - wersja bez jogurtu : do zalanych wrzątkiem płatkow górskich dodaje po ostygnięciu maslo orzechowe i dorzucam co mam (borówki, maliny, banan, orzechy etc)
      -wersja z jogurtem lub smoothie lub jogurtem vege :suche płatki, słonecznik, amarantus, miód i ew.owoc który mam, ew.chia lub siemię
      To są owsianki na gęsto, w zasadzie moje codzienne śniadanie
      -młodemu robię na "rzadko ale klejąco" - do gorącego mleka daje płatki błyskawiczne, cukier, gotuję do powstania glutka

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka