Dodaj do ulubionych

Syndrom oszusta

24.10.21, 01:04
Macie? Umiecie sobie z tym radzić?
Ostatnio osiągnęłam w swojej niszowej dziedzinie coś, co można nazwać sukcesem. Po czym dowiedziałam się, że jest już osoba, która robi podobne rzeczy co ja. Do tego ma super reklamę, media społecznościowe i kontakty na rynku. Za mną stoi solidna wiedza i wiele lat doświadczenia, plus dobry kontrakt na projekt, którego jeszcze na rynku nie ma. Doświadczam jednak poczucia, że chyba jednak nie znam się na swojej dziedzinie i że kiedy mój projekt sie ukaże, wszyscy się o tym dowiedzą. Koszmar jakiś sad
Obserwuj wątek
    • annaboleyn Re: Syndrom oszusta 24.10.21, 01:12
      Mamy i umiemy, ale to krucha stabilizacja. I nieustannie wymaga umacniania. Na szczęście wypraktykowałam, że mój impostor zwykle zupełnie nie wpływa na to, jak są postrzegane moje kompetencje.
      Innymi słowy: nie przejmuj się, oni nie wiedzą, że się z tym męczymy wink
      Rada może kompletnie do niczego: zapisuj momenty, kiedy poszło super i bylaś z siebie zadowolona i dlaczego. Plus momenty, kiedy odbierasz wyrazy uznania za doskonała robotę. Stosuję jako okłady na impostora i prawie zawsze działa.
      • paola.brunetti Re: Syndrom oszusta 24.10.21, 10:51
        Dzięki, spróbuję zastosować Twoje rady. Mam chyba jakiś gorszy okres, bo z reguły mam to pod kontrolą, a teraz czuję się wyprowadzona z równowagi. Chyba przez ten skończony projekt, martwię się jak zostanie odebrany.
        • annaboleyn Re: Syndrom oszusta 24.10.21, 11:31
          paola.brunetti napisała:

> Dzięki, spróbuję zastosować Twoje rady. Mam chyba jakiś gorszy okres, bo z regu
          > ły mam to pod kontrolą, a teraz czuję się wyprowadzona z równowagi. Chyba przez
          > ten skończony projekt, martwię się jak zostanie odebrany.

No pewnie, że tak. I masz prawo. To znaczy na pewno będzie ok, ale skoro nie musisz już kierować energii na wykonanie projektu, to musisz o nim mysleć w inny sposób, więc się martwisz. Znam.