Dodaj do ulubionych

dysplazja???????

IP: *.* 21.06.02, 20:36
Cześć, moja córcia ma 4,5 miesiąca, ostatnio miała robione usg stawów biodrowych, które wykazało "brak jąder kostnienia" -lekarka stwierdziła ,że w tym wieku powinno to już byc (wybaczcie "bełkot", ale nie znam się na tym). Lekarka zaproponowała poduszkę usztywniającą, ponieważ Hanka jest silna i chce siadać. Trochę mnie to przeraziło, bo dzidziuś jest bardzo energiczny i nie wiem jakby to przeżył. Jeśli się na tym znacie, albo macie takie doświadczenia odezwijcie się , proszę. Ewa
Obserwuj wątek
    • Gość: Ania_M. Re: dysplazja??????? IP: *.* 22.06.02, 16:11
      Moja córeczka z powodu dysplazji stawów biodrowych nosiła rozwórkę (szynę Koszli) przez prawie 4 miesiące. Kiedy miała 5.5 miesiąca kontrolne USG wykazało prawidłowo ukształtowane stawy oraz słabe uwapnienie główek kości udowych (brak jąder kostnienia). Ortopeda zaleciła, by przy najbliższej okazji poinformować o tym fakcie pediatrę, który powinien zwiększyć dawkowanie witaminy D3. Nic nie wspominała o żadnej poduszce usztywniającej, choć Marysia już rwie się do siadania. Zaleciła tylko nieprzyspieszanie pionizacji ciała. Poleciła ponownie zgłosić się na USG za dwa miesiące (czyli pod koniec lipca).Ania M. - mama Marysi (6,5 miesiąca)
    • Gość: pumba Re: dysplazja??????? IP: *.* 22.06.02, 20:50
      Moj synek ma 5 mcy i tez ostatnio robilam mu USG stawow biodrowych. U nas sa widoczne jadra kostnienia ale z tego co mowil lekarz nie mialo to wiele wspolnego z dysplazja. Poprostu swiadczylo o tym, ze synek sie dobrze rozwija. Chmmm, a czy ta lekarka miala wczesniej jakies watpliwosci? Czemu zrobilas to USG? Bo 5 miesiac to pozno na pierwsze USG. Ja zrobilam, bo Krzys ma asymetryczne faldy i jedna nozke slabiej odwodzil. No i wogle ma asymetrie i chodzimy na rehabilitacje. Ale to juz inna sprawa....Pozdrawiam anus
      • Gość: Ania28 Re: Do Pumby IP: *.* 29.06.02, 21:51