Dodaj do ulubionych

mozecie mi polecic cos z muzyki klasycznej?

IP: *.broker.com.pl 08.10.05, 16:05
jakies konkretne utwory, symfonie etc. oraz muzykow. z gory dziekuje.
Obserwuj wątek
    • kolega.maynard Re: mozecie mi polecic cos z muzyki klasycznej? 08.10.05, 16:44
      wiesz co... ja tez jestem laikiem w tej dziedzinie, ale tez bardzo chetnie bym to zmienil. Tylko, ze zadawanie pytania: "mozecie mi polecic cos z muzyki klasycznej?" nie ma wiekszego sensu. Ktos moze Ci polecic mase rzeczy, ktore Ci sie nie spodobaja i sie zrazisz. Sa chyba rozne rodzaje muzyki klasycznej ? (znak zapytania stawiam, bo sie nie znam)
    • good_morning Re: mozecie mi polecic cos z muzyki klasycznej? 08.10.05, 17:20
      dla tych, ktorym sposoba sie brzmienie skrzypiec lub gitary:

N.Paganini,J.Haydn,H.Wieniawski

J. Rodrigo,I.Albeniz,F.Sor

(kolejnosc nieprzypadkowa wink)
      • Gość: scribs Re: mozecie mi polecic cos z muzyki klasycznej? IP: *.internetdsl.tpnet.pl 08.10.05, 19:10
        good_morning napisała:

> dla tych, ktorym sposoba sie brzmienie skrzypiec

no i ja jeszcze dodam tutaj Vivaldi'ego,
        i jego, każdemu dobrze znane "Pory roku"
        ale też koncerty. Tyle, że tutaj nie jestem w stanie podać konkretnbych tytułów.

J.S. Bach
        słynna i znana "Toccata i Fuga, d-moll"
        Kocerty Brandenburgskie

Mozart
        warto posłuchać symfonie, słynny też "Requiem"
        opery np. "Czarodziejski flet" z przepiękną i moja ulubioną arią królowej nocy

Beethoven
        można najbardziej znane Symfonie nr 5 i 9, ale warto wszystkie
        warto też koncerty, np. Koncert 5 dla fortepiana

C. Debussy
        nokturny: "Morze", "Syreny", "Chmury", "Święto" słynny "Popołudnie fauna"

Ravel
        ja znam tylko
        "Pawana umierajacej infancie", no i "Bolero"

Carl Orff
        "Carmina Burana"

Warto też opery:

Rossini, np. "Sewilski cyrulik"
        Verdi, np. "Aida"
        Puccini, ostatni wielki kompozytor opery, "Tosca"