Forum   fasolka

fasolka

(189 wyników)
  • Nie tylko ludzie i zwierzęta ewoluują, warzywa również. Będąc młodą posenerką pomagałam mamie w kuchni i min. obierałam fasolkę szparagową i doskonale pamiętam to twardawe łyko, które się z niej zdzierało. To był koniec XX wieku. A teraz? Gdzie jest łyko? Przynajmniej od kilku lat nie spotkałam łyka w fasolce, czasami w pojedynczych sztukach, ale co to jest jedna fasolka z łykiem na pół kilo? Co się stało z łykiem? Ewolucja? Czy GMO? Było łyko i go nie ma...
  • szukam sprawdzonego przepisu na fasolkę po bretońsku ale interesuje mnie wersja bez mięsa.
  • chciałam sobie ułatwić życie, na dni w których pracujemy po 12h, tak by przyjść do domu, odkręcić słoik i mieć obiad. więc nagotowałam fasolki po bretońsku, wlałam do słoików (6 litrowych) i zapasteryzowałam dumna i blada, a było to ponad tydzień temu. dziś odkręcam słoik - a tu zonk. prawie wszystko skwaśniało, dwie zakrętki praktycznie niedokręcone, fermentacja w pełni, choć po wystudzeniu dokładnie wszystko sprawdzałam. słoiki stały w garażu, temperatura ok 17-18 stopni. jeden słoik był ...
  • Zwykle gotujemy kapustę z grochem. W tym roku mam dużo białej fasoli. Ugotuje się ta fasola z kapustą, tak jak groch? Jakie dodać przyprawy? Czy ktoś gotował kiedyś kapustę z fasolką? Aha. Lepsza będzie kapusta słodka, kiszona, czy mieszana, do fasolki?
  • maz przytargal w ilosci hurtowej moze jakas dobra zupa, albo co innego? najlepiej niezbyt czasochlonne :) z gory dziekuje
  • macie pomysł na jakiś sos do makaronu?ja mało biegła w tym temacie,a mam już dość tych schabików i kurczaków ;))
  • Kupiłam taka, ale nie wiem ile ją gotować aby była dobra, 30 minut?
  • Dostałem sporą ilość fasolki szparagowej żółtej, chcę ją jakoś zakonserwować w słoikach na zimę. Szukałem w internecie przepisu ale nic mi nie przypadło do gustu. Jeśli ktoś ma, wypróbował jakiś przepis proszę by się nim pochwalił. Z góry dziękuję za pomoc.
  • jaki mozna zrobic dobry i bardzooo tani obiad z fasoli szparawogej tylko nie chodzi mi o tylko ugotowanie fasoli i jej zjedzenie bo to mi sie przejadlo, ewentualmnie mam ser żółty, mleko, jajka i czosnek da sie cos z tego fajnego zrobic?
  • Witam, narobilam słoikow z żółta fasolką szparagową i teraz nie wiem, co z niej wyprodukować. Może maja państwo dobre pomysły? Asia
  • Do tej pory robilismy krem z brokulow (wywar miesny z drobiu lub kostki rosolowej plus ugotowany zmiksowany brokul). Myslicie, ze dobra bedzie taka zupa-krem z fasolki szparagowej zielonej?
  • mam fasolkę szparagową,dostałam od koleżanki i chcę włożyć do słoików jak robicie?
  • Mam taką fasolke i mam pytanie-jak ją gotowac,żeby nie straciła koloru.Gdzieś przeczytałam,że dodaje sie do gotowania ocet ,ale to nie pomaga.Pomóżcie- fasolka już więdnie.
  • Naszła mnie ochota na zrobienie dzisiaj fasolki po brytońsku. Wiem, że fasole trzeba namoczyć przez kilka godzin - na to mi nie starczy czasu, ale może można ją zastąpić jakąś inną, np. z puszki? Co o tym sądzicie? I jak wtedy robić tą fasolkę, bo chyba jej sie za bardzo nie gotuje, bo taka puszkowa sie "rozbabra" - jak myślicie?
  • fasolka szparagowa = marchew i coś tam jeszcze, pasteryzowana w słojach. Robiłam w zeszłym roku, ale zgubiłam przepis. Może ktoś ma?
  • bardzo prosze o pomoc, poszukuje w sklepach stacjonarnych lub internetowych fasolek ceramicznych służacych do obciążania krychego ciasta (np. tarty). Wiecie moze gdzie można coś takiego kupić? Zależy mi na sklepach polskich, nie chciałabym płącić za przesyłkę z UK. A wygląda toto tak: www.amazon.co.uk/Kitchen-Craft-Ceramic-Baking-Beans/dp/B0001IWZ2W
  • od dziecka zle mi sie kojarzyla fasolka wogole ;-) ale ostatnio podano mi w restauracji fasolke szparagowa (cieniutka ,żółta) i bylacalkiem smaczna widze na straganach 2 odmiany-zielona i żółta czym one sie roznia i jak je nalatwiej przyrządzić ???? dodam ,ze probuje sie odchudzic i przedpisy light bylyby najlepsze;-))
  • Ostatnio zrobiłam kilka słoików fasolki. Niestety widzę, że jest źle zrobiona - woda zmętniała i zmieniła kolor. Oczywiście te są do wyrzucenia. Proszę napiszcie jak ją przygotować, żeby nie zmarnowały mi się następne zbiory. Jednak nie może być to zamrażarka - mam malutką oraz nie mam dużego garnka, żeby pasteryzować słoiki w wodzie i muszę to robić w piekarniku. Ile razy mam gotować przed włożeniem do słoików? Ile razy grzać w piekarniku? Czy ktoś zmagał się już z podobnym probl...
  • kupowalam fasolke szparagową i zapytalam sprzedawczynie czy ta fasolka nie jest łykowata. pani sprzedawczyni nic nie mówiąc wzięła jeden strączek i przełamała, pokazując mi środek.... kompletnie nie wiedzialam czego mam sie tam dopatrzec. fasolke kupilam, łykowata nie była :) no ale przyszlosciow chcialabym sobie sama tak przełamac strączek i zbadac taką fasolke. poprosze o wskazówki!

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się