Forum   vat

vat

(9 wyników)
  • Potrzebuję waszej pomocy. Jesem nauczycielem francuskiego, zakładam własną działalność, lekcje indywidualne plus praca w szkołach językowych. Do tej pory żyłam w przekonaniu, że usługi edukacyjne są zwolnione z vat, ale jeszcze przed złożeniem dokumentów chciałam się skonsultować z księgową czy wszystko jest ok. Księgowa powiedziała mi wstępnie, że usługi edukacyjne są objęte vatem! Czy wy płacicie vat? Jeśli nie to czy to jest kwestia zwolnienie usług edukacyjnech z vat...
  • jak to jest, jak sie przekroczy magiczna sume 50 tys PLN, nie ma sie dzialalnosci, a wspolpraca z biurem tlumaczen to umowa o dzielo/umowa zlecenie? dodam,ze dzialalnosci zakladac nie chce, na etat przechodzi tez nie pasuje mi umowa o dzielo i juz jak tylko teraz rozwiazac kwestie VATu? czy ktos z Was byl/jest w podobnej sytuacji? albo ma dobrego ksiegowego, ktory sie na tym zna? z gory dziekuje za pomoc pozdrawiam ania
  • czy dokument wystawiony w Niemczech po polsku jako Rachunek (system komp nie przewidzial dwoch slow specjalnie dla PL wiec nie moze byc dodatkowo Faktury VAT) moze byc w Pl zaksiegowany tak jak faktura (oczywiscie jezeli zawiera vat)? oczywiscie chodzi o tlumaczenie Rechnung, ale w zautomatyzowanym systemie gdzie mozna podac tylko jedno slowo... pozdr
  • słuchajcie jak to jest - podobno od sumy wpisowego na konferencję trzeba jeszcze odliczyć podatek i dopiero organizatorzy mogą korzystać z kwoty netto czyli jak opłata jest skalkulowana na 300 zł (samofinansująca się konferencja) to musimy pobrać od każdego uczestnika 385 zł (-22% od 385=ok 84) zeby wyjść na zero?
  • jestem totalnie zakrecona! niedawno otworzylam dzial. gosp. czy wystawiam rachunki czy faktury? ksiegowa mowi ze rachunki (nie podpisywalam ze chce byc vatowcem, wybralam rozliczenie na zasadach ogolnych), a kumpela po fachu (juz od 2 lat nie prowadzi wlasnej dzialalnosci) mowi ze na tlumaczenia musi byc faktura vat.jak to jest, oswieccie mnie prosze.
  • Przepraszam że tutaj daję małe ogłoszenie, ale szukamy tłumaczy języka francuskiego. Zainteresowanych prosiłbym o wypełnienie formularza na stronie: www.abeltis.pl/praca.html Dziękuję.
  • słuchajcie, pytanie do doświadczonych prowadzącyh działanośc gosp. zakładam działanośc gosp. dotychczas robiłam tłumaczenia na umowy o dzieło dla biur, czy zostac płatniekiem vatu czy lepiej nie? co się lepiej opłaca z waszego doswaidczenia?

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się