Dodaj do ulubionych

czy może byc ryż?

24.10.06, 11:00
zalewam Eukanubę wodą zeby była bardziej miękka i mieszam z gotowanym ryżem,
West wcina jak dziki ale czy dobrze robie?
Obserwuj wątek
        • wrexham Re: czy może byc ryż? 24.10.06, 21:08
          eukanuba to dobra (podobno) karma i nie potrzebuje uzupelnien w postaci ryzu -
          to mialam na mysli, pytajac po jaka cholere dorzucac jeszcze ryz? chyba, ze pies
          sprawia wrazenie glodnego to moze wtedy jako wypelniacz? ale z drugiej strony
          weterynarze odradzaja mieszanie suchego z domowym bo podobno zle dziala na uklad
          trawienny taka mieszanka; ja gdybym mogla karmilabym moja suke wylacznie domowym
          jedzeniem i wtedy ryzyk bylby na tapecie na pewno, bo kaszy moj pies nie toleruje;
    • oliszka Re: czy może byc ryż? 25.10.06, 08:44
      mój pies bardzo schudł - a karmiłam go tylko suchą karmą... tak ryż ma być
      wypełniaczem i nie ukrywam dzięki niemu chcę odrobinę "utuczyć" moją psinę
      może zastąpić ryż makaronem dla psów?
      pozdrawiam
      ps z tą cholerą to trochę za ostro według moich odczuć
      • blue.berry Re: czy może byc ryż? 25.10.06, 10:54
        schudniecie psa moze miec pare przyczyn, niestety czescia z nich sa choroby.
        warto byloby je najpierw wykluczyc. (chyba ze pies schodl wlasnie po jakiejsc
        chorobie)
        byc moze pies akurat ekanube srednio przyswaja (nie kazda karma pasuje kazdemu
        psu). warto wtedy karme wymienic na inna. np hills albo acana. jesli pies
        bardzo duzo biega i jest aktywny to dobrac karme dla psow pracujacych i
        trenujacych. mozna tez zwiekszyc dzienna dawke.
        dodawanie ryzu do suchej karmy jest dla mnie pomylka. tuczenie psa ryzem,
        makaronem czy kasza naprawde niczemu nie sluzy.
        mozesz zmienic sposob zywienia i podawac posilki naprzemiennie - raz sucha
        karma raz gotowane. wtedy proponuje gotowac ryz+cielecina+drob+warzywa. duzy
        zastrzyk białka powinien po dwoch, trzech tygodniach przyniesc rezultaty.

        pozdrawiam
      • wrexham Re: czy może byc ryż? 25.10.06, 11:28
        ach, ja sama jestem cholera, wiec czasem mi sie wymsknie :), moze dajesz psu za
        malo? ja bym zwiekszyla dawke po prostu; moze twoj pies duzo sie rusza i
        potrzebuje wiecej; moj pies nie chcial jesc eukanuby - teraz daje mu royal canin
        mini adult - je i wyglada akurat; ale jednak nie mieszalabym suchego z ryzem -
        to dla mnie jakies nieporozumienie; ryz jest potrzebny kiedy gotuje sie samemu,
        a gotowych karm nie trzeba niczym uzupelniac (ja dodaje czasami dla smaku troche
        kociego pasztetu, albo troszke saszetki kociej - to dodaje troche zapachu i tyle)
    • oliszka Re: czy może byc ryż? 25.10.06, 10:54
      west highlands white terrier
      i jest chudy- nie chce z niego zrobić beczułki oczywiście, ale jak zebra
      wystają to nie jest dobrze :-( a widze ze na samej suchej karmie po prostu
      cienko wyglada....
      • blue.berry Re: czy może byc ryż? 25.10.06, 10:58
        przyjelo sie ze normalnie odzywiany pies w formie powiniem miec widoczne zebra
        w ruchu oraz bez problemu wyczuwalne pod palcami podczas przesuwania reka po
        boku psa.
        tak jak napisalam wyzej - proponuje zmienc karme na inna (swoja droga moj pies
        nie lubil eukanuby i tez na niej schudl bardzo) albo zaczac psa karmic
        gotowanym. to maly piesek wiec mozna sie zdecydowac na gotowane posilki. trzeba
        tylko pamietac ze gotowane warto suplementowac. wazne tez zeby kupowac rozne
        mieso czyli zarono wolowine, cielecine drob podoroby. ja stosuje podzial na 3
        tz tyle samo miesa, warzy i ryzu w jednej porcji.
      • cezar8 Re: czy może byc ryż? 25.10.06, 16:28
        Ja zalewalam sucha karme, na poczatku, kiedy byl szczeniakiem. Ryz podaje sie
        wtedy, kiedy pies ma biegunke. Ponoc wstzymuje ja. Jesli chcesz zmienic karme,
        musisz przez okolo 2 tygodni podawac Eukanube i dodawac troche nowej karmy. Co
        kilka dni zwiekszaj ilosc nowej. Inaczej pies zle zareaguje na zmiane i
        przeczysci go porzadnie.
        Najlepszym testem, ktora karme pies bedzie jadl z apetytem jest:
        kilka karm poloz na ziemi i czekaj, ktora zacznie jesc. Moj w ten sposob
        odrzucil na poczatku Hills'a. Zajadal sie za to karma od weta ( drozsza )
        Po Royal Caninie niestety mial smierdzace kupy lub czyscilo go. Teraz "wcina"
        Eukanube. W "" poniewaz je wtedy, kiedy jest naprawde glodny i widzi,ze nie
        moze liczyc na cos innego lub z tartym serem zoltym. Od czasu do czasu podaje
        mu kurczaka lub inne surowe mieso.
        • scots śmoierdzące kupy? cezar 8 - masz wielki problem!!! 25.10.06, 21:50
          a jakie ma tobić kupy? chcecie, żeby wasze psy robiły twarde i bezzapachowe kupy
          - karmicie je dlatego suchymi okropieństwami nie zważając na to, że nie jest to
          najlepsze rozwiązanie dla psa! Oczywiście wierząc w reklamy i w opinie koncernów
          które mają z tego niezły zysk - zapominacie , że nawet domowe jedzenie które
          jest ospowiednio zróżnicowane zapewni psu dobra kondycję!
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka