10.09.20, 14:53
Luci Air - ciekawy samochod, nieciekawa cena i jak go ladowac...
Obserwuj wątek
    • engine8 Re: Lucid Air 10.09.20, 18:28
      Takich firm jest tu kilka..
      blog.consumerguide.com/electric-car-companies/
      a na swieci to juz zatrzesienie
      evtrader.com/c/electric-car-manufacturers/
      Podejrzewam ze to wiekszasci z nich nie wyjdzie...
      Wikszosc liczy ze zostan kupieni zanim zaczna produkcje..

      Auta sa przede wszytkim za duze.
      Tesla tak zaczynalal bo tsk bylo trzeba aby zrobic rynek...
      Obecnie rynek jest i jest Tesla S dla bogatych i tych co chca duze auto oraz sa gotowi za nie zaplacic duza kase.
      A rynek nie potrzebuje duzych krazownikow ale sredniej wielkosci zwinne jak Tesla 3 i Y... Czy Jaguar i-
      Pace.. jako ze w 99% poruszaja sie nimi ludzi w obrebie ladowania a wiec lokalnie.
      Teraz nalezy zaczac robic auto dla mas... Lepsze i tansze niz Tesla..
      Co obserwuje wsrod znajmoych to to ze Tesla jest super ale tylko w czasie gwarancji bo po to juz masakra kosztow.. dlatego ze Tesla nie ma sieci serwisow i napraw i czesci tanich a wiec cokolwiek sie zepsuje to kosztuje mase $$..... Kolega ma Tesle z 2013 za ktra zaplacic ponad $100k. Teraz wymaga "drobnych napraw" - rachunek $13k a nikt nie che zaplacic za nie wiecej niz $20k...
      Te co sa w dobrym stanie i a lisingu - Tesla remntuje i sprzedaje znow i te trzymaj cene ale jak ktos "zajezdzil" to EV jest jak stary smartfon... najnowsze oprogramowanie niekoniecznie bedzie mozna zainstalowac.

      Na razie zadne nie jest oplaclane finansowo i trudno na dluga mete bedzie im konkurowac z Tesla i tradycyjnymi zakladami ktore maja ogromna infrastrukture...

      Co one eferuje czego Tesla nie oferuje... A Tesle nie jest latwo pobic - bo czym?
      A
      #MeToo bedzie trudne
      • engine8 Re: Lucid Air 10.09.20, 18:40
        No bo oferowanie ponad 100KM to tak jak oferowanie komu i po co? Sa rozsadne granice gdzie moc sie przydaje ale niestety moc i wszystko inne kosztuje. Znajdzie sie 50 co kupi - moze 500 ale na tym biznesu samochodowego sie nie zrobi.
        Tesla jes dobrym przykladem jak trudny to jest biznes... Tesla tradfil na dobry czas kiedy kasy bylo wiecje niz mozna bylo strawic a teraz juz tak nie jest..
        Trzeba sie liczyc z tym ze kiedy wszyscy wodza jak EV sie wpychaja to najprostrzym sposoeb aby ten trend zwolnic jest obnizyc koszty paliwa cieklego... Widac to na naszym rynku jak sprzedza EV jest zwiazna z cen paliwa na stacjach...
        A jak auta elektryczne zaczna byc oplacalne to duze i tradyzyjne firmy wskocza na rynek i go zjedza. A na razie im sienie oplaca ale ostrza noze.

        No i kupisz takigo Lucida i za rok mozesz zostac z nim sam na sam. I kto wie jak i za ile Tesla bedzie udostepniac swoja siec szybkiego ladowania ?
        • bwv1080 Re: Lucid Air 10.09.20, 19:07
          engine8 napisał(a):

          > A jak auta elektryczne zaczna byc oplacalne to duze i tradyzyjne firmy wskocza
          > na rynek i go zjedza. A na razie im sienie oplaca ale ostrza noze.

          To by miało ręce i nogi, gdyby duże i tradycyjne firmy na rynku samochodów elektrycznych były nieobecne.

          Ale one są na tym rynku obecne, niektóre nawet z kilkoma modelami na raz.

          A to by w kontekście powyższej logiki znaczyło, że obecne na rynku samochody elektryczne dużych i tradycyjnych form są jako takie dziadowskie i gorsze od Tesli celowo, coby ich za dużo nie sprzedać, a nie z braku kompetencji u dużych i tradycyjnych firm?

          Interesująca teoria.
          • engine8 Re: Lucid Air 10.09.20, 19:26
            Firmy duze i tradycyjne oferuja Ev z glwnie 2 powodow
            - musza obnizyc srednie zyzycie paliwa a wiec EV jest dobrym ofsetem do tych co pala duzo
            - musza buc w miare na biezaco z technologia EV poniewaz wiedza ze wczesniej czy pozniej w ta strone pojda i nie chca zostac z reka w nocniku. A wiec musz bc gotowi na produkcje albo na kupinie kogos... Wyglada na to ze nie inwestuja za duzo w ta technolgie poniewaz to za nich zrobia te male ktore beda musialy sie sprzedac i taniej bedzie kupic technologie juz sprawdzone.
            A te auta jakie oferuja to nie celowo dzidowskie ale tkie ktore nie kosztuja zbyt duzo aby produkowac.
            Wiekoszsc uzywa jak najwiecej czesci z instniejacych i tylko niewile robi cos unikalnego.
            Np BMW robi i3 ktorego jako posiadacz BMW od 25 lat sie wstydze i nigdy bym nie kupil.
            Zdecydowanie wybralbym z Audi czy MB czy Jaguara ich wersje ktora wyglada jak normale auto niz takie nijakie kwadratowe cuda na waskich kolkach.

            A kiedy startupy poracuja na dlugach - te nie moga sobue na razie na to pozwolic i robia jedynie tyle ile musza aby byc obecnym i na biezaco ale aby za duzo w ten interes nie pakowac bo na nim zarobkow jeszcze nie ma. Mozna powiedziec ze czekaja (siedza obok) w blokach startowych.

            Tesle treaz trudno pobic w bezpsredniej konkurencji poniewaz ich model sa nieoplacalne a rynke tak w miare nasycony na obecne warunki.
            Rynek sie zmieni kiedy EV bedzie naprawde i znacznie tanszy do kupiienia i jak sie okaze ze siec ladowania potrafi to wytrzymac bo teraz zasieg przestaje byc problemem zakladajc ze masz gdzie i jest miesjce bez kolejki na ladowanie - a to drugie juz nie takie zawsze oczywiste,,,
            • bwv1080 Re: Lucid Air 10.09.20, 20:27
              engine8 napisał(a):

              > A te auta jakie oferuja to nie celowo dzidowskie ale tkie ktore nie kosztuja z
              > byt duzo aby produkowac.

              I dlatego BMW zrobiło szczególnie drogi w produkcji i3 oraz jeszcze droższy i8. Coś z rzeczywistością się teoria nie zgadza.

              > Wiekoszsc uzywa jak najwiecej czesci z instniejacych i tylko niewile robi cos u
              > nikalnego.

              Aha. I dlatego VW wprowadziło wielomiliardowym kosztem zbudowaną od podstaw płytę podłogową MEB, na której są robione ID.3 i ID.4 oraz Skoda Eniac. I dlatego Porsche zrobił od podstaw Taycana. Teoria nie zgadza się z rzeczywistością.

              > Tesle treaz trudno pobic w bezpsredniej konkurencji poniewaz ich model sa nieop
              > lacalne

              Trumpizm. Od blisko roku Tesla zarabia średnio na jednym samochodzie ok. 3000 dolarów.
              • engine8 Re: Lucid Air 10.09.20, 20:55
                Oczywiscie ze nie mozna liczyc iz wyciagnie sie r4 i wsadzi motor.... al eile innych rzeczy bedzi etakkie same? W Tesli wszystko jest inne.
                BMW robi to w celach reklamowych i testwania nowych nadwozi... BMW rowniez inwestuje w wodor i wymienilo sie z Toyota - za EV dali im i nawet produkuja cala Supre
                .A wiec jak na razie to sie szukaja.
                Jedynie VW wyglada ze sie powaznie przygotowuje...
                Problem w tym ze Tesla narzucila specyfikacje i kazde auto bedzie od niej porwnywane.

                Tesla by przezyc, splacic dlugo oraz sie rozwijac musi zarabic wiecej $3k na kazdym aucie.

                No i Tesla pierwsze auta oglosil i pokazala w 2006 a Rodstera dostarczyla klientom w 2010 roku a Tesla S masowo dostarcza sie od 2012.. A wiec dopiero po 11 latch powaznej produkcji zaczynaja zarabiac i to tez jeszcze nie wiadomo czy to stanie sie normalnosci czy tez ciagle to wtskoki stymulowane aby pokazac profit w krytycznych momentach.
      • marekggg Re: Lucid Air 10.09.20, 19:37
        w jednym z linkow jest podany jako "producent" Elektromobility Poland, al. Jerozolimskie 81, 02-001 Warszawa, Poland.
        Electric Car Manufacturer

        Poland is entering the era of the electromobility revolution, and the expected change in the automotive market might rapidly progress. The transformation of the automotive market is inevitable. At present, a market challenge for standards, solutions and the division of emerging market is taking place. It is important that Polish companies and Polish economy should benefit from this unique opportunity that is offered by electric motorization.

        mozna do nich napisac i zadzwonic. szkoda ze nie podali numer faksu.

        • engine8 Re: Lucid Air 10.09.20, 19:48
          No wiedzialem ze na samej gorze jest Polska i gdzies tam w glebi chyba jeszcze tez.
          A nie ma tam malymi literkami napisane ze to co napisane to prywatne opinie autorow? :))
          Rzecz w tym ze za 10 lat 95% tych firm nie bedzie.. a ktore zostana?
          Jedynie te ktore beda w stanie wyprodukowac i sprzedawac mase z naj najmniejsza marza..
          W odroznieniu od aut tradycyjnich EV zaczyna byc postrzegane jak smartphone... poniewaz glowne "know how" bedzie wlasnie w oprogramowaniu...


          No chocby tak jakby sie zastaniwic...
          Jakby w Stanach albo nawet w Niemczech oferowano podobne auto w podobnej cenie "Made in China" i "Made in Poland"?
          Ktore myslisz byloby bardziej popularne?

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka