Dodaj do ulubionych

Próba autostradowa superba 272 KM

03.04.21, 20:59
Petrolhead testuje tym razem plebejską skodę.
Facet generalnie jeździ szybkimi wozidłami typu merc amg, audi s6 itp.
I jakoś nie narzeka na ten nieprecyzyjny układ kierowniczy w skodzie ... ani na plasticzki ... dziwny jakiś.

Obserwuj wątek
      • klemens1 Re: Próba autostradowa superba 272 KM 04.04.21, 09:14
        schweppes1 napisał:

        > Przecież mówił, że właściciel wymienił w nim zawieszenie z oryginalnego patolog
        > icznego na Bilstein B12. Słuchaj uchem, a nie brzuchem.

        A czy ja pisałem coś o zawieszeniu? Pisałem o układzie kierowniczym.
        Naucz się rozumieć, co czytasz.
        • schweppes1 Re: Próba autostradowa superba 272 KM 04.04.21, 11:46
          klemens1 napisał:

          > schweppes1 napisał:
          >
          > > Przecież mówił, że właściciel wymienił w nim zawieszenie z oryginalnego p
          > atolog
          > > icznego na Bilstein B12. Słuchaj uchem, a nie brzuchem.
          >
          > A czy ja pisałem coś o zawieszeniu? Pisałem o układzie kierowniczym.
          > Naucz się rozumieć, co czytasz.

          Cały układ jezdny w Superbie jest budżetową patologią, ale zawieszenie można łatwo odskodzić (odkurzyć).
    • gzesiolek Re: Próba autostradowa superba 272 KM 04.04.21, 09:05
      Ta "plebejska" Skoda tak doposażona katalogowo kosztuje ponad 200k PLN... A i tak trzeba poprawiać nieco fabrykę...
      Ok z wyprzedaży rocznika plus rabat z negocjacji pewnie można zejść poniżej 180k PLN i wtedy gra jest warta świeczki...
      Klemens, moja rada jest taka: kup sobie, ciesz się autem... Zrezygnuj z misji wykazania, że nic lepszego nie ma...
        • jeepwdyzlu Re: Próba autostradowa superba 272 KM 04.04.21, 10:01
          Chciałem zobaczyć po prostu waszą reakcję w starciu ideologia vs rzeczywistość.
          ---
          I jaka jestcrzeczywistość?
          270 konny superb to jakie auto?
          Dobre? Tak, nikt tego nie neguje. Szybkie? Na pewno. Duże? O tak, to światowa czołówka.

          Ale reszta? Potrafisz ocenić układ jezdny i kierowniczy? Sądząc po twoich wpisach dotyczących BMW - twierdzę, że nie.

          Więc co chcesz udowodnić?
          Że mozna wyprodukować 300 konne auto? Można.
          Że będzie swietnie jeździć? Nie, stinger rozczarowuje.
          Superbem w tej wersji nie jechałrm.ale stawiam dolary przeciw orzechom, że każde audi jeździ lepiej. Nie mówiąc o mocniejszych mercedesach czy alfach.
          Ty klemens nie tylko nie znasz się na samochodach, ale nawet nie potrafisz prowadzić kłótni tu na forum, tak, żeby u czytelników wywołać usmiech rozbawienia...
          Idź wcinaj żur i ciesz się zmartwychwstaniem Jezusa...
          • klemens1 Re: Próba autostradowa superba 272 KM 04.04.21, 20:38
            jeepwdyzlu napisał:

            > Chciałem zobaczyć po prostu waszą reakcję w starciu ideologia vs rzeczywistość.
            > ---
            > I jaka jestcrzeczywistość?

            Już pisałem. Naucz się czytać a nie dopytujesz w kółko o to samo.
            Facet przejechał się ponad 250 i jakoś na układ kierowniczy nie narzekał.
            A ode mnie się odpierdol - piszę o konkretnym przypadku pojazdu i na tym się skup.
          • klemens1 Re: Próba autostradowa superba 272 KM 04.04.21, 20:42
            gzesiolek napisał:

            > Ale większość z nas nim choć jechała... Więc jedyną osobą kierująca się ideolog
            > ią jesteś tutaj właśnie Ty...

            I tej większości nie odpowiada układ kierowniczy? A testującemu youtuberowi odpowiada?
            • gzesiolek Re: Próba autostradowa superba 272 KM 04.04.21, 20:56
              Ja akurat pisałem o prowadzeniu i pewności prowadzenia, trzymania się drogi. I nie pisałem, że mi nie odpowiada tylko że były auta lepsze, a nawet znacznie lepsze pod tym względem... Co poniekąd zostało potwierdzone zmianą zawieszenia w tym wypadku. A Ty sam nie jechałeś i odrzucasz głosy osób które jechały i mają jakiekolwiek ale... A starasz się wybierać głosy gdzie tych ale nie ma... To jest właśnie dobieranie głosów pod ideologię... No ale Tobie nikt nie będzie mówił jak jest, Ty wiesz lepiej nawet jak sam nie sprawdziłeś...
        • schweppes1 Re: Próba autostradowa superba 272 KM 04.04.21, 11:53
          klemens1 napisał:

          > Zrezygnuj z misji wykazania, że mam jakąkolwiek misję wykazywania.
          > Chciałem zobaczyć po prostu waszą reakcję w starciu ideologia vs rzeczywistość.

          Rzeczywistość jest taka, że fabryczne zawieszenie w Superbie nie nadaje się do szybkiej jazdy nawet w rzekomo usportowionej wersji i to jest wymowne, jak są traktowani klienci Skody po uprzednim praniu mózgu marketingiem "tanio i dobrze", nawet gdy zapłacą dużo.
          • marekggg Re: Próba autostradowa superba 272 KM 04.04.21, 12:37
            pierdoly piszesz czlowieku. o ile sa samochody ktore naprawde nie nadaja sie do szybkiej jazdy, to owczsnie kazdy samochod ktory ma fabryczna maks cos tam, nadaje sie do takiej jazdy. ale - uwaga - w warunkach idealnych - prosta, bez wiatru itp.
            moja oktavia 1,8 bez turba miala max 209 chyba w papierach, pojechalem jakos 211, ale to juz sie bujalo. i starczylo. no dobra, ale to mialem 30 lat i bylo to jakos w okolicach 1998 roku.
            samochod kupilem ot tak w salonie, za gotowke.

            wiec nie pieprz glupot.
            • jeepwdyzlu Re: Próba autostradowa superba 272 KM 04.04.21, 12:59
              moja oktavia 1,8 bez turba miala max 209 chyba w papierach, pojechalem jakos 211, ale to juz sie bujalo. i starczylo. no dobra, ale to mialem 30 lat i bylo to jakos w okolicach 1998 roku.
              samochod kupilem ot tak w salonie, za gotowke.

              wiec nie pieprz glupot.
              ---
              Nie pieprzy.
              Co innego jechać 200 cywilną octawią, co innego bmw M, 911tką czy szybkim mercedesem. Nie chodzi o maksymalną. Chodzi o zawieszenie, układ kierowniczy i hamulce. W efekcie o bezpieczeństwo...
              • marekggg Re: Próba autostradowa superba 272 KM 04.04.21, 13:07
                w porzadku - a czym byla ta octawia "usportowiona"? jakby to byla RS - not to OK, ale to byla tylko TSI z napedem haldex na 4 kola. o RS mozna teoretycznie opowiedziec cos o usportowieniu.
                wersja "sportline" to ma chyba jakies inne plastyki. nic innego.
                tylko o to mi chodzi.
                • jeepwdyzlu Re: Próba autostradowa superba 272 KM 04.04.21, 14:19
                  mozna teoretycznie opowiedziec cos o usportowieniu.
                  wersja "sportline" to ma chyba jakies inne plastyki. nic innego.
                  tylko o to mi chodzi.
                  ----
                  :-)
                  Jak byłem nastolatkiem, sąsiad marynsrz miał forda oriona. 1,1 motor 60 koni albo i 55
                  Nakleił sobie napis GTI
                  I wmawiał maluczkim, w tym mnie - że gti to auta które wyciągają (pamiętacie to słowo?) 200 km/h
                  Orionem :-)
          • klemens1 Re: Próba autostradowa superba 272 KM 04.04.21, 20:40
            schweppes1 napisał:

            > klemens1 napisał:
            >
            > > Zrezygnuj z misji wykazania, że mam jakąkolwiek misję wykazywania.
            > > Chciałem zobaczyć po prostu waszą reakcję w starciu ideologia vs rzeczywi
            > stość.
            >
            > Rzeczywistość jest taka, że fabryczne zawieszenie w Superbie nie nadaje się do
            > szybkiej jazdy nawet w rzekomo usportowionej wersji

            W mojej nieusportowionej 210 można jechać. Zawieszenie się nadaje - i choćbyś się zesrał, to niestety ale taka jest rzeczywistość.
            Poza tym pisałem wyraźnie od początku o układzie kierowniczym, bo amortyzatory były wymienione. Jakoś kierowca nie narzekał, że źle mu się jedzie przy 270 i że reakcje układu są nieprawidłowe.
            • trypel Re: Próba autostradowa superba 272 KM 04.04.21, 21:18
              Im większy rozstaw osi tym stabilniejsza jazda przy większych prędkościach
              Dlatego nawet nitro z przedpotopowym zawieszeniem i sztywnym mostem prowadził się pewnie po autostradzie az do ogranicznika przy 180
              Ale to nie oznacza ze mial dobre zawieszenie i lubił zakrety.
              Taki prosty przykład- jest taki skuter który ma regulowany (pokrętłem) rozstaw osi i pochylenie kąta główki ramy. Można sobie na nim testować łatwo i tanio jak różnie zachowuje się w różnych ustawieniach. Wiekszy rozstaw osi i wiekszy kąt to stabilna jazda na wprost (autostrady), ale utrudnione wchodzenie w zakrety. Położenie przeciwne to utrudniona jazda na wprost. Nawet dosc nerwowe zachowanie i potrzeba mocnego trzymania kierowcy ale w zamian duzo lepsze i szybsze pokonywanie zakrętów.
              Superb jest stworzony to jazdy na wprost. A po upgrajdzie zawieszenia i hamulców jest autem to bicia rekordów na autostradzie. Ale na kretej drodze w górach zostałby prawdopodobnie zdobiony na szaro przez 140 konna mx5
              • klemens1 Re: Próba autostradowa superba 272 KM 05.04.21, 11:15
                trypel napisał:

                > Superb jest stworzony to jazdy na wprost. A po upgrajdzie zawieszenia i hamulcó
                > w jest autem to bicia rekordów na autostradzie. Ale na kretej drodze w górach z
                > ostałby prawdopodobnie zdobiony na szaro przez 140 konna mx5

                Ale o ile akurat nie jeździsz po krętych drogach w górach, to jednak superb jest lepszy.
                Że nie jest mistrzem zakrętów, to ja wiem. Tylko gdzie te zakręty (oprócz rzeczonych gór)?
                Poza tym pisałem o układzie kierowniczym, który podobno w superbie jest nieprecyzyjny - a tu facet zapierdala ok. 270 i jakoś nie narzeka.

                • trypel Re: Próba autostradowa superba 272 KM 05.04.21, 12:04
                  Zdecydowanie na prostej superb będzie lepszy
                  Facet zapierdala po prostej. Kirfys tez jakimś wynajętym CLK rozpędziłem się w Niemczech do ok 250. I układ kierowniczy jak to w starym mercedesie byl cholernie gumowaty.
                  Jakby gosc mial kilka szybkich lukow to może byłoby inaczej, zresztą amorków nie zmienia się tylko po to żeby było twardziej tylko po to żeby się lepiej trzymało drogi
                  Np wczoraj podjeżdżałem na górę sw Anny na A4, z reguły jak nie ma ruchu to nie chce mi się wyłączać tempomatu a miałem ustawiony na 153 km na godz. I na wysokoprofilowych zimówkach w tiguanie juz czułem że auto nie jedzie w przy zmianie łuku prawo lewo tak jak powinno. Na letnich nie mam tego przy 180.
                  Ale ja to czuje. Ty nie musisz.
                  • klemens1 Re: Próba autostradowa superba 272 KM 06.04.21, 11:37
                    trypel napisał:

                    > Jakby gosc mial kilka szybkich lukow

                    Wiem, co by było "jakby".
                    Problem w tym, że ile razy w życiu potrzebujesz na łukach jechać odpowiednio szybciej?

                    > 153 km na godz. I na wysokoprofilowych zimówkach w tiguanie juz czułem że auto nie jedzie w przy zmianie
                    > łuku prawo lewo tak jak powinno. Na letnich nie mam tego przy 180.
                    > Ale ja to czuje. Ty nie musisz.

                    Nie muszę, ale mogę. Tylko po kiego mi te 180 na kilku łukach, skoro jest to kosztem komfortu przy kilkugodzinnej jeździe?
                    Rozumiesz proporcje?
                    Na niskim profilu zyskujesz te kilka sekund w ciągu godzin jazdy, ale przez te godziny nie masz komfortu.
                    • trypel Re: Próba autostradowa superba 272 KM 06.04.21, 11:56
                      Bo jazda 200 po prostej to żadna frajda
                      Za to jazda 80 po winklach to radocha
                      Stąd właśnie niektórzy wola auta które lepiej się prowadza nawet kosztem komfortu
                      Albo inni placa za auta których zawieszenie jest na tyle regulowane ze mogą mieć komfort na dziurach i super trakcje przy 250.
                      A inni jeżdżą Loganem mpv bo jest duży w środku i tez jedzie 140 na godz. A kosztuje sporo mniej. Co kto lubi
                      • klemens1 Re: Próba autostradowa superba 272 KM 06.04.21, 12:30
                        trypel napisał:

                        > Bo jazda 200 po prostej to żadna frajda
                        > Za to jazda 80 po winklach to radocha

                        To jakoś smutni ludzie dookoła, bo jestem w ok. 1% najszybszych, nawet na winklach.
                        Inaczej rzecz ujmując - jakoś nie spotykam na drodze takich, którym lepsze od mojego zawieszenie byłoby potrzebne.
                            • trypel Re: Próba autostradowa superba 272 KM 06.04.21, 15:17
                              No to dlaczego superb a nie logan? Argument hak wyżej.
                              Ogólnie posiadanie lepszego zawieszenia nie zmusza cie do jego wykorzystywania na każdym zakrecie ale umożliwia. No i oczywiście pokonywanie tychże zakrętów jest zupełnie inne. Ale dla ciebie z tego co pamiętam nie ma różnicy w zakrecie między fwd a rwd.
                              Przy okazji- kiedys jezdzac astra 1.4 16v byłem zdecydowanie najszybszy na drodze. Wyprzedzal mnie może 1 promil użytkowników. Czy to znaczy ze wszystko powyżej astry jest niepotrzebne bo nikt z tego nie korzystal? Czy to mowi o tym ze ja jezdzilem jak idiota?
                              • klemens1 Re: Próba autostradowa superba 272 KM 06.04.21, 15:29
                                trypel napisał:

                                > No to dlaczego superb a nie logan? Argument hak wyżej.

                                Gorsze przyspieszenie chociażby. A z przyspieszenia jednak korzystam często.

                                > Ogólnie posiadanie lepszego zawieszenia nie zmusza cie do jego wykorzystywania
                                > na każdym zakrecie ale umożliwia. No i oczywiście pokonywanie tychże zakrętów j
                                > est zupełnie inne.

                                Ale nie na tyle inne, żebym nie wyrobił się w zakręcie z zadowalającą prędkością.

                                > Przy okazji- kiedys jezdzac astra 1.4 16v byłem zdecydowanie najszybszy na drod
                                > ze. Wyprzedzal mnie może 1 promil użytkowników. Czy to znaczy ze wszystko powyż
                                > ej astry jest niepotrzebne bo nikt z tego nie korzystal? Czy to mowi o tym ze j
                                > a jezdzilem jak idiota?

                                A co mnie to obchodzi? Temat jest o tym, że ze zjebanym zawieszeniem i układem kierowniczym superba da się zapierdalać.


                                  • klemens1 Re: Próba autostradowa superba 272 KM 06.04.21, 16:28
                                    jeepwdyzlu napisał:

                                    > Temat jest o tym, że ze zjebanym zawieszeniem i układem kierowniczym superba da
                                    > się zapierdalać.
                                    > ----
                                    > Ja pierdolę ten kozojebca sam się orze i nawet tego nie widzi....
                                    > 😀😀😀
                                    >

                                    Tetryk, jak tam letnie? Sprawdzają się na rozgrzanym asfalcie?
                                    Pokazujesz wszystkim, jakie masz fajne alusy i że cię stać?
                                      • klemens1 Re: Próba autostradowa superba 272 KM 06.04.21, 17:20
                                        jeepwdyzlu napisał:

                                        > Tetryk, jak tam letnie? Sprawdzają się na rozgrzanym asfalcie?
                                        > Pokazujesz wszystkim, jakie masz fajne alusy i że cię stać?
                                        > --
                                        > Zimowe też mam ładne.
                                        > Smutny zazdrośniku.
                                        > Twoje żucie musi być zajebiście udane...
                                        > To widać...
                                        >

                                        Ale ty musisz mieć fajnie, że masz tyle kasy i kupujesz sobie takie ładne rzeczy.
                                        Jak jak ci, kurwa, zazdroszczę ...

                                        I do tego jeszcze jesteś taki mądry. Na podstawie mojego pytania, co by dała półgodzinna jazda 200 km/h w kontekście zimówek rozszyfrowałeś mnie, że nigdy tyle nie jechałem.

                                  • klemens1 Re: Próba autostradowa superba 272 KM 06.04.21, 16:25
                                    trypel napisał:

                                    > Oczywiscie ze się da
                                    > Tak jak Loganem
                                    > Panda
                                    > Dodgem nitro
                                    > Albo np vw busem.
                                    > Wszystkim można zapierdalać na miarę jego możliwości i umiejętności kierowcy
                                    >

                                    Ale pewnie przy 400 trzeba by układ kierowniczy poprawić?
                                            • trypel Re: Próba autostradowa superba 272 KM 06.04.21, 17:24
                                              Naprawdę?
                                              Pokazujesz lenistwo czy ograniczenie?

                                              Podczas testu Superba spotkałem się na trasie z Mikołajem, który w tym samym czasie testował 252-konne (również czterocylindrowe) BMW 33oi x-Drive. Przez kilka godzin pojeździliśmy obydwoma autami, zamieniając się raz jednym raz drugim. Skoda, co ciekawe, na każdym biegu objeżdżała BMW w sprincie oraz podczas prób elastyczności, ale gdy wjechaliśmy na krętą drogę to Bawarczyk pokazał kto tu rządzi. Skoda na zakrętach sprawia wrażenie ociężałego auta. Zdecydowanie czuć w niej podsterowność i to mimo napędu 4×4 i i elektronicznej blokady mechanizmu różnicowego XDS+. Za kierownicą BMW można sobie pozwolić na o wiele większą swobodę w dohamowywaniu przez kolejnym łukiem. To pokazuje do czego Superb został stworzony. Mimo olbrzymiej mocy, to wielozadaniowy pochłaniacz autostrad. BMW powstało by produkować przyjemność w zupełnie innych warunkach.
                                              • klemens1 Re: Próba autostradowa superba 272 KM 06.04.21, 18:14
                                                trypel napisał:

                                                > Naprawdę?
                                                > Pokazujesz lenistwo czy ograniczenie?

                                                Żebyś się lepiej poczuł, niech będzie że ograniczenie.

                                                I cóżeś udowodnił? Że bmw szybciej na krętej drodze jedzie, ale poza tym dostaje non-stop kontrolny wpierdol od skody?
                                                A ileż jest tych krętych dróg?

                                                • trypel Re: Próba autostradowa superba 272 KM 06.04.21, 19:32
                                                  Na pewno wiecej kretych drog niż takich gdzie można jechać 280
                                                  Ja nawet jadac do rodziców 70 km i mając do wyboru autostrade i 50 min albo normalna drogę i 1 h10 1 h20 zgadnij co wybieram.
                                                  Miszcz prostej woli superba
                                                  Ten kto lubi zakretasy wezmie bmw
                                                  I nie ma co dorabiać ideologii
                                                  • klemens1 Re: Próba autostradowa superba 272 KM 06.04.21, 20:50
                                                    trypel napisał:

                                                    > Na pewno wiecej kretych drog niż takich gdzie można jechać 280

                                                    A takich gdzie można przyspieszać lepiej niż to bmw? Bo tu jest sedno, nie w samej prędkości.
                                                    O prędkości pisałem w kontekście faktu, że testujący superba kierowca nie narzekał na układ kierowniczy.

                                                    > Miszcz prostej woli superba

                                                    A na czym polega "miszczostwo" zakrętów?

                                                  • trypel Re: Próba autostradowa superba 272 KM 06.04.21, 21:16
                                                    Na tym ze rozumie się na czym to polega : Skoda na zakrętach sprawia wrażenie ociężałego auta. Zdecydowanie czuć w niej podsterowność i to mimo napędu 4×4 i i elektronicznej blokady mechanizmu różnicowego XDS+. Za kierownicą BMW można sobie pozwolić na o wiele większą swobodę w dohamowywaniu przez kolejnym łukiem. To pokazuje do czego Superb został stworzony. Mimo olbrzymiej mocy, to wielozadaniowy pochłaniacz autostrad. BMW powstało by produkować przyjemność w zupełnie innych warunkach.
                                                  • klemens1 Re: Próba autostradowa superba 272 KM 06.04.21, 21:52
                                                    trypel napisał:

                                                    > To pokazuje do czego Superb został stworzony. Mimo olbrzymiej mocy, to wielozad
                                                    > aniowy pochłaniacz autostrad. BMW powstało by produkować przyjemność w zupełnie
                                                    > innych warunkach.

                                                    Tylko że tych warunków praktycznie nie ma.
                                                    Poza tym - co to za mistrzostwo wchodzić szybciej w zakręt, jeżeli pojazd jest do tego przystosowany?

                                                  • hukers Re: Próba autostradowa superba 272 KM 06.04.21, 21:55
                                                    klemens1 napisał:

                                                    > trypel napisał:
                                                    >
                                                    > > To pokazuje do czego Superb został stworzony. Mimo olbrzymiej mocy, to wi
                                                    > elozad
                                                    > > aniowy pochłaniacz autostrad. BMW powstało by produkować przyjemność w zu
                                                    > pełnie
                                                    > > innych warunkach.
                                                    >
                                                    > Tylko że tych warunków praktycznie nie ma.

                                                    Podobnie jak warunków do jazdy 250 km/h
                                                  • klemens1 Re: Próba autostradowa superba 272 KM 07.04.21, 08:46
                                                    hukers napisał:

                                                    > klemens1 napisał:
                                                    >
                                                    > > trypel napisał:
                                                    > >
                                                    > > > To pokazuje do czego Superb został stworzony. Mimo olbrzymiej mocy,
                                                    > to wi
                                                    > > elozad
                                                    > > > aniowy pochłaniacz autostrad. BMW powstało by produkować przyjemnoś
                                                    > ć w zu
                                                    > > pełnie
                                                    > > > innych warunkach.
                                                    > >
                                                    > > Tylko że tych warunków praktycznie nie ma.
                                                    >
                                                    > Podobnie jak warunków do jazdy 250 km/h

                                                    A do przyspieszania są warunki?
                                                  • trypel Re: Próba autostradowa superba 272 KM 07.04.21, 09:03
                                                    Do takiego typu 5 s do 100? Nie ma.
                                                    Pare razy znalazłem na tyle pusta i spokojna okolicę żeby sprawdzić czy faktycznie legacy zejdzie ponizej 6 s. Przekonałem się i juz.
                                                    Na codzień wartości typu poniżej 10s sa całkowicie wystarczające. Oczywiście dla mnie. Bo ja wole szybkie wchodzenie w zakrety
                                                  • klemens1 Re: Próba autostradowa superba 272 KM 07.04.21, 09:38
                                                    trypel napisał:

                                                    > Do takiego typu 5 s do 100? Nie ma.

                                                    Nie chodzi o to, żeby od 0 do 100 przyspieszyć, tylko o to, żeby w ogóle maksymalnie przyspieszyć.
                                                    Czasami od 50 do 80, czasami od 90 do 130 a czasami od 140 do 200.
                                                    Czyli takich warunków nie ma?

                                                  • hukers Re: Próba autostradowa superba 272 KM 07.04.21, 09:50
                                                    klemens1 napisał:

                                                    > trypel napisał:
                                                    >
                                                    > > Do takiego typu 5 s do 100? Nie ma.
                                                    >
                                                    > Nie chodzi o to, żeby od 0 do 100 przyspieszyć, tylko o to, żeby w ogóle maksym
                                                    > alnie przyspieszyć.
                                                    > Czasami od 50 do 80, czasami od 90 do 130 a czasami od 140 do 200.
                                                    > Czyli takich warunków nie ma?
                                                    >
                                                    Ale Ty nie nadawaj światu swojego formatu Klimek. Jeden sobie lubi szybciej wejść w zakręt, drugi wyprzedza wszystkich na prostej, bo mu się spieszy. Każdemu wg potrzeb.
                                                  • klemens1 Re: Próba autostradowa superba 272 KM 07.04.21, 10:21
                                                    hukers napisał:

                                                    > > Nie chodzi o to, żeby od 0 do 100 przyspieszyć, tylko o to, żeby w ogóle maksym
                                                    > > alnie przyspieszyć.
                                                    > > Czasami od 50 do 80, czasami od 90 do 130 a czasami od 140 do 200.
                                                    > > Czyli takich warunków nie ma?
                                                    > >
                                                    > Ale Ty nie nadawaj światu swojego formatu Klimek. Jeden sobie lubi szybciej wej
                                                    > ść w zakręt, drugi wyprzedza wszystkich na prostej, bo mu się spieszy. Każdemu
                                                    > wg potrzeb.

                                                    Nie nadaję formatu. Zadałem pytanie o warunki.
                                                  • trypel Re: Próba autostradowa superba 272 KM 07.04.21, 10:25
                                                    Takie warunki bywają. Ale z ręką na sercu może z 5 x wcisnąłem w Legacy gaz do dechy. Po co?
                                                    To bawi raz. Moze dwa. Potem staje się nudne i przewidywalne. Dużo fajniej jest jechać po krętej drodze. I wykorzystywać przyczepność w 100%
                                                  • klemens1 Re: Próba autostradowa superba 272 KM 07.04.21, 10:36
                                                    trypel napisał:

                                                    > Takie warunki bywają. Ale z ręką na sercu może z 5 x wcisnąłem w Legacy gaz do
                                                    > dechy. Po co?

                                                    Żeby wyprzedzić bezpiecznie? Żeby wcisnąć się bezkonfilktowo w sznur samochodów na lewym pasie, gdy przed tobą jedzie TIR?

                                                    > Dużo fajniej jest jechać po krętej drodze. I wykorzystywać przyczepność w 100%

                                                    Tylko, kurwa, gdzie te kręte drogi?
                                                    Pomijam już durnotę "wykorzystywania przyczepności w 100%", bo jak się pomylisz o ułamek procenta nie w tę stronę co trzeba, to będziesz wykorzystywał strefy zgniotu. Pół biedy, jeżeli tylko swoje i ew. drzewa.
                                                  • trypel Re: Próba autostradowa superba 272 KM 07.04.21, 11:26
                                                    klemens1 napisał:

                                                    > trypel napisał:
                                                    >
                                                    > > Takie warunki bywają. Ale z ręką na sercu może z 5 x wcisnąłem w Legacy g
                                                    > az do
                                                    > > dechy. Po co?
                                                    >
                                                    > Żeby wyprzedzić bezpiecznie? Żeby wcisnąć się bezkonfilktowo w sznur samochodów
                                                    > na lewym pasie, gdy przed tobą jedzie TIR?

                                                    A jak wykorzystasz juz te 100% a się pomylisz i zabraknie ci jednego% to walisz w tego tira? Czy wykorzystujesz strefy zgniotu w rowie?

                                                    Wydawalo mi się ze mówimy o czymś co ma 280 KM. I wtedy wyprzedzanie wygląda nieco inaczej.
                                                    I raczej rzadko wykorzystuje się je wszystkie

                                                    >
                                                    > > Dużo fajniej jest jechać po krętej drodze. I wykorzystywać przyczepność
                                                    > w 100%
                                                    >
                                                    > Tylko, kurwa, gdzie te kręte drogi?
                                                    > Pomijam już durnotę "wykorzystywania przyczepności w 100%", bo jak się pomylisz
                                                    > o ułamek procenta nie w tę stronę co trzeba, to będziesz wykorzystywał strefy
                                                    > zgniotu. Pół biedy, jeżeli tylko swoje i ew. drzewa.

                                                    Naogladales się zbyt dużo amerykańskich filmów albo za dużo jeździsz skodami.
                                                    Zerwanie przyczepności w aucie z dobrym zawieszeniem nie wygląda tak spektakularnie jak na filmie. Nie ma fikolkow. Kręcenia bączków itd
                                                    Auto daje sygnal i zaczyna odpuszczać. Inaczej w rwd, inaczej w fwd a inaczej w awd. W każdym razie jest to proces bardzo przewidywalny. Na pewno bardziej niż jazds 250.
                                                  • vogon.jeltz Re: Próba autostradowa superba 272 KM 07.04.21, 11:35
                                                    > Wydawalo mi się ze mówimy o czymś co ma 280 KM. I wtedy wyprzedzanie
                                                    > wygląda nieco inaczej.

                                                    Generalnie na drogach z dużą ilością zakrętów (jak np. wszystko na południe od Ząbkowic Śląskich - jakby kto pytał gdzie takie występują) wyprzedzanie wygląda z grubsza tak samo. Ważna jest widoczność, a nie dwie sekundy mniej do 120.
                                                  • gzesiolek Re: Próba autostradowa superba 272 KM 07.04.21, 11:44
                                                    Akurat tam przynajmniej na 3 cyfrówkach się baaardzo rzadko wyprzedza... No i akurat tam niezależnie kiedy i czy w ogóle skorzystam, wolę mieć auto 280KM AWD, niż <140KM FWD...
                                                    No i uwielbiam tamte drogi, zwłaszcza jak jest pusto... Niezależnie czy człowiek chce jechać powoli i podziwiać, czy chce jechać szybciej i bawić się trzymaniem się w swoim pasie... To zawsze frajda...
                                                  • vogon.jeltz Re: Próba autostradowa superba 272 KM 07.04.21, 12:13
                                                    > No ba, dlatego wyprzedzanie jest tam na drogach 3xx w większości miejsc
                                                    > niemożliwe... nawet z 500KM pod maską...

                                                    Właśnie o to chodzi. Bo tu, widzę, lecą argumenty klimka, że dobre prowadzenie w zakrętach jest niepotrzebne, bo z niego i tak nie skorzystasz, za to z przyspieszenia bardzo często. Otóż w wymienionych okolicach (a jest przecież podobnych w Polsce niemało, a w innych krajach jeszcze więcej) to właśnie z przyspieszenia nie skorzystasz, za to prowadzenie w zakrętach bardzo się przydaje.
                                                  • klemens1 Re: Próba autostradowa superba 272 KM 07.04.21, 11:37
                                                    trypel napisał:

                                                    > > Żeby wyprzedzić bezpiecznie? Żeby wcisnąć się bezkonfilktowo w sznur samochodów
                                                    > > na lewym pasie, gdy przed tobą jedzie TIR?
                                                    >
                                                    > A jak wykorzystasz juz te 100% a się pomylisz i zabraknie ci jednego% to walisz
                                                    > w tego tira? Czy wykorzystujesz strefy zgniotu w rowie?

                                                    Właśnie po to wykorzystuję 100%, żeby mieć zapas. Więc nie ma się jak pomylić.

                                                    > Naogladales się zbyt dużo amerykańskich filmów albo za dużo jeździsz skodami.
                                                    > Zerwanie przyczepności w aucie z dobrym zawieszeniem nie wygląda tak spektakula
                                                    > rnie jak na filmie. Nie ma fikolkow. Kręcenia bączków itd
                                                    > Auto daje sygnal i zaczyna odpuszczać. Inaczej w rwd, inaczej w fwd a inaczej w
                                                    > awd. W każdym razie jest to proces bardzo przewidywalny. Na pewno bardziej niż
                                                    > jazds 250.

                                                    Jak spróbowałem zerwać przyczepność w audi 4x4 na rondzie, to żadnych sygnałów nie czułem. Ale pewnie za dużo skodami jeżdżę.
                                                  • trypel Re: Próba autostradowa superba 272 KM 07.04.21, 11:41
                                                    A ja wole wykorzystywać 75% żeby w razie potrzeby miec jeszcze zapas. Chociaż w ciągu ostatnich lat raczej to sie nie zdarzyło
                                                    Ale oczywiście citroenem c3 wyprzedzalem z noga w podłodze

                                                    I co było na tym rondzie jak przyczepność zerwałeś?
                                                    Bo akurat na rondach jak jest pusto swietnie sie sprawdza graniczne warunki
                                                  • klemens1 Re: Próba autostradowa superba 272 KM 07.04.21, 11:52
                                                    trypel napisał:

                                                    > A ja wole wykorzystywać 75% żeby w razie potrzeby miec jeszcze zapas.

                                                    Używając 75% zamiast 100% tracisz zapas odległości do tego z naprzeciwka. Nawet jeżeli masz zapas mocy.

                                                    > I co było na tym rondzie jak przyczepność zerwałeś?

                                                    Wpadłem w poślizg. Nic więcej - do krawężnika nie dojechałem, ale kontrolę nad autem straciłem.
                                                  • trypel Re: Próba autostradowa superba 272 KM 07.04.21, 11:59
                                                    Ale ja juz nie wyprzedzam jeśli jest jakiekolwiek ryzyko. Tak robiłem jak byłem młody i glupi. Teraz wiem ze bezpiecznie to zrobię wykorzystując powiedzmy 200 km. I dodatkowe 80 nic mi nie pomogą.

                                                    Jeśli coś takiego sie zdarzyło przy niskiej prędkości na rondzie to widoczny znak ze warto poćwiczyć.
                                                    Bo nawet jak na 1/10 s straciłeś kontrole to za chwile ja odzyskałeś. Albo powinieneś odzyskać.

                                                    Oczywiwcie tez pytanie czy to audi z haldexem czy z torsenem
                                                  • klemens1 Re: Próba autostradowa superba 272 KM 07.04.21, 12:11
                                                    trypel napisał:

                                                    > Ale ja juz nie wyprzedzam jeśli jest jakiekolwiek ryzyko. Tak robiłem jak byłem
                                                    > młody i glupi. Teraz wiem ze bezpiecznie to zrobię wykorzystując powiedzmy 200
                                                    > km. I dodatkowe 80 nic mi nie pomogą.

                                                    Pomogą, bo mając 200 będzie jednak ryzyko, a mając 280 już go nie będzie.
                                                    Tu i tu wyprzedzisz, ale z 280 jednak bezpieczniej.
                                                    Ew. tak samo bezpiecznie, ale z 200 musisz wtedy zrezygnować z wyprzedzania.

                                                    > Jeśli coś takiego sie zdarzyło przy niskiej prędkości na rondzie to widoczny zn
                                                    > ak ze warto poćwiczyć.
                                                    > Bo nawet jak na 1/10 s straciłeś kontrole to za chwile ja odzyskałeś. Albo powi
                                                    > nieneś odzyskać.

                                                    No odzyskałem - puściłem gaz i po problemie. Prędkość niby niska, ale rondo małe i mokro było.
                                                    Tak, superbem bym stracił przyczepność jeszcze wcześniej. Tylko że to był test - normalnie nie potrzebuję takich parametrów na rondzie.

                                                    > Oczywiwcie tez pytanie czy to audi z haldexem czy z torsenem

                                                    Audi A4 z 2011 roku - "stałe 4x4" - to "stałe" mówi się potocznie, nie wiem, co to w praktyce znaczy.

                                                  • vogon.jeltz Re: Próba autostradowa superba 272 KM 07.04.21, 12:16
                                                    > Pomogą, bo mając 200 będzie jednak ryzyko, a mając 280 już go nie będzie.

                                                    Jeśli wyprzedzając z 200 końmi pod maską generujesz ryzyko, to znaczy nawet nie tyle, że nie powinieneś wyprzedzać, co że w ogóle nie powinieneś zostać dopuszczony do kierowania samochodami po drogach publicznych.
                                                  • gzesiolek Re: Próba autostradowa superba 272 KM 07.04.21, 12:20
                                                    Nie potrafię sobie wyobrazić sytuacji gdzie mając 280KM będę wyprzedzał, a mając 200KM zrezygnuje... jadąc 100km/h różnica między jednym a drugim manewrem to może 20-30m... Nie mam laserowego dalmierza w oku by ocenić czy mi tych metrów wystarczy... Więc nie zaryzukuje niepotrzebnie...
                                                  • trypel Re: Próba autostradowa superba 272 KM 07.04.21, 12:31
                                                    O to to
                                                    Dokladnie tak podchodzę.
                                                    Miejsca i widoczności mam mieć tyle ze i 150 koni starczy. Bo po co stresować innych na drodze.
                                                    Wyprzedzanie na 100% mocy mając jej tyle co superb z testu nie wiem jak określić ale na pewno nie jest to odpowiedzialne zachowanie na drodze
                                                  • vogon.jeltz Re: Próba autostradowa superba 272 KM 07.04.21, 11:29
                                                    > To bawi raz. Moze dwa.

                                                    Bo wszystko zależy jeszcze od samochodu. Np. w hybrydzie bawi mnie jazda "o kropelce", odzyskiwanie jak największej ilości energii, maksymalne wykorzystanie jazdy na samym elektryku i schodzenie ze średnim spalaniem poniżej 4 litrów. Nie dlatego, że nie stać mnie na paliwo, tylko żeby pokazać, że się da. A już w innych samochodach bawi mnie zupełnie co innego.
                                                  • gzesiolek Re: Próba autostradowa superba 272 KM 07.04.21, 11:37
                                                    Nie tylko od samochodu, ale i nastroju...
                                                    Ba w Maździe raz zrobiłem z trasy ok. 200km mniej niż 6,5l/100km, bo akurat były takie warunki i poszedłem na rekord... A to 1,5T, 2500cm3 wolnossącego silnika i AT...
                                                    A jak miałem inny nastrój to na tej samej trasie zrobiłem spalanie prawie 10l/100km i zaoszczędziłem 15minut...

                                                    I w obu przypadkach byłem zadowolony z jazdy...
                                                  • trypel Re: Próba autostradowa superba 272 KM 07.04.21, 11:45
                                                    Wlasnie
                                                    W kabriolecie bawi np wiatr we włosach (jak sa)
                                                    A subaru wxiaz bawi mnie pokonywanie zakrętów 90 stopni bez zwalniania z 50-60.
                                                    A na vespie bawi mnie wszystko
                                                    Ale żeby bawiła ilość miejsca na nogi w drugim rzędzie?
                                                  • gzesiolek Re: Próba autostradowa superba 272 KM 07.04.21, 10:56
                                                    Ale wiesz, że właśnie zaprzeczasz swoim wcześniejszym twierdzeniom...
                                                    Że maks niepotrzebny, że lepsza niezła moc przy niższych obrotach, że Twój Superb to rakieta co zostawia w tyle 99,9% innych aut...
                                                    A przecież Twój ślimak przy kickdownie ma moment na kołach taki jak w tym Superb 272KM AWD przy połowie otwarcia przepustnicy, nie mówiąc o trakcji i przyczepności...

                                                    Spierasz się dla sportu i tyle...

                                                    Weź sobie jednego dnia przejedź się szybką trasą Giulią 280KM Q4 i Superb 272KM AWD... Zobacz sam o czym piszesz...
                                                    Wtedy wróć i opisz wrażenia, co wg Ciebie jest lepsze w Superb a co w Giulii...

                                                    Nie na zasadzie... "Mylicie się!", ale "moim zdaniem..."
                                                    Wtedy chętnie poczytam jakie są odczucia, a nie dywagacje teoretyczne na poziomie dzieciaków z historyjkami z gum "Turbo", które auto jest lepsze... Bo właśnie na taki poziom coraz bardziej schodzisz...
                                                  • klemens1 Re: Próba autostradowa superba 272 KM 07.04.21, 11:07
                                                    gzesiolek napisał:

                                                    > Ale wiesz, że właśnie zaprzeczasz swoim wcześniejszym twierdzeniom...
                                                    > Że maks niepotrzebny, że lepsza niezła moc przy niższych obrotach, że Twój Supe
                                                    > rb to rakieta co zostawia w tyle 99,9% innych aut...

                                                    Wysoki moment z dołu jest WYGODNY, gdy trzeba lepszego przyspieszenia. I tak - przydaje się to także na autostradzie, gdzie bez wycia trzeba często przyspieszyć 130-150.
                                                    A gdy potrzeba max. osiągów, wtedy są i obroty przy max. mocy.
                                                    Więc gdzie tu widzisz sprzeczność?

                                                    > A przecież Twój ślimak przy kickdownie ma moment na kołach taki jak w tym Super
                                                    > b 272KM AWD przy połowie otwarcia przepustnicy, nie mówiąc o trakcji i przyczep
                                                    > ności...

                                                    No i?

                                                    > Weź sobie jednego dnia przejedź się szybką trasą Giulią 280KM Q4 i Superb 272KM
                                                    > AWD... Zobacz sam o czym piszesz...
                                                    > Wtedy wróć i opisz wrażenia, co wg Ciebie jest lepsze w Superb a co w Giulii...

                                                    Wątpię, czy będę miał okazję. Na razie giulię widuję na parkingu obok - sprawia wrażenie wielkiej ciasnoty, ale może to tylko właśnie wrażenie.
                                                    A ponieważ nie jeżdżę osobiście, więc opieram się na opinii ludzi, którzy te auta testują i wnioski udostępniają. Jeszcze tego nie zauważyłeś? Oczywiście, że nie - i pewnie nie zauważysz. Dlatego pisałem ci wcześniej, że i tak nie zrozumiesz, o czym mowa.
                                                  • gzesiolek Re: Próba autostradowa superba 272 KM 07.04.21, 11:19
                                                    Sam Ci pisałem, że opierasz się na opinii ludzi, którzy jechali i się akurat w większości z Tobą zgadzają (mimo, że sam nie jechałeś)... Z opiniami ludzi którzy jeździli/testowali, ale się z Tobią nie zgadzają zupełnie się nie liczysz...
                                                    I tak masz rację nie rozumiem tego iścia w zaparte...

                                                    Więc zamiast teoretyzować i wybierać opinie które Ci pasują, weź umów się na jazdę próbną, to nic nie kosztuje, a w 1h poznasz więcej, niż przez wiele godzin przeglądania testów i kłócenia się wg papierowych parametrów...

                                                    Tak Giulia jest ciaśniejsza od Superb...Do bagażnika Ci się nie zmieści, aż tyle, a i na tylnej kanapie koszykarze będą mieli ciasno na kolana... I to jest główna przewaga Superba nad większością innych aut... Brawo Ty!
                                                  • klemens1 Re: Próba autostradowa superba 272 KM 07.04.21, 11:42
                                                    gzesiolek napisał:

                                                    > Sam Ci pisałem, że opierasz się na opinii ludzi, którzy jechali i się akurat w
                                                    > większości z Tobą zgadzają (mimo, że sam nie jechałeś)... Z opiniami ludzi któr
                                                    > zy jeździli/testowali, ale się z Tobią nie zgadzają zupełnie się nie liczysz...
                                                    > I tak masz rację nie rozumiem tego iścia w zaparte...

                                                    Ale kto idzie w zaparte? Mam sprzeczne opinie i dlaczego to akurat te po jednej stronie mają być słuszne a nie te po drugiej?
                                                    Gdyby jeszcze to był naród bez kompleksu ubóstwa, to byłoby OK - a tu wiadomo, że jak znaczek zobaczą, to już czują że układ kierowniczy do dupy zanim wsiądą.

                                                    > Tak Giulia jest ciaśniejsza od Superb...Do bagażnika Ci się nie zmieści, aż tyl
                                                    > e, a i na tylnej kanapie koszykarze będą mieli ciasno na kolana... I to jest gł
                                                    > ówna przewaga Superba nad większością innych aut... Brawo Ty!

                                                    A poza tym na tym 1% krętych dróg pojedzie sekundę szybciej.

                                                    BTW.
                                                    W XC60 siedziałem z tyłu i myślałem, że sobie stawy powykręcam - tak było ciasno. A jakiś niesamowicie wysoki nie jestem.
                                                    I nie - nie będę cebularzył z jazdą próbną tylko po to, by zobaczyć, jak to jest i z zerowym zamiarem kupna.
                                                    Jeździłem audi, bmw i dawno temu mercedesem (mercedes najlepszy), więc jakiś obraz mam.

                                                  • gzesiolek Re: Próba autostradowa superba 272 KM 07.04.21, 12:02
                                                    Właśnie nie masz spolaryzowanych sprzecznych opinii... może poza opinią schweppesa i swoją (niczym nie popartą poza teorią, przypuszczeniem i projekcją)... Masz za to pelny przekrój opinii od ludzi, którzy bardziej wyrażają co dla nich było bardziej ok a co mniej... Wg nich możesz wyrobić sobie jakieś pojęcie, ale najlepiej jak sobie sam potwierdzisz jazdą. Ale Ty nie jesteś zainteresowany wyrobieniem sobie własnej opinii tylko negowaniem czyjejś... I tego do końca nie rozumiem... Po co...

                                                    Nie uważam poznania dokładnego aut, które biorę pod uwagę w przyszłości za cebularzenie. Po to są auta demo, żeby sprawdzić i wyrobić sobie zdanie, a nie kupować wg marketingowego bełkotu, testów lub pseudo-testów, czy stereotypów na temat marek... To Tobie ma pasować docelowe auto... I to, że Tobie pasuje wcale nie oznacza, że inni się mylą gdy im nie pasuje...
                                                  • klemens1 Re: Próba autostradowa superba 272 KM 07.04.21, 12:14
                                                    gzesiolek napisał:

                                                    > Ale Ty nie jesteś zainteresowany wy
                                                    > robieniem sobie własnej opinii tylko negowaniem czyjejś...

                                                    Do ciebie autentycznie nie dociera.
                                                    Są RÓŻNE opinie - nie da się przyjąć wszystkich. Dodatkowo, widząc kompleksy co poniektórych, łatwo dojść do wniosku że ich opinie są stronnicze.
                                                    Kolejna kwestia - jeździłem innymi markami, w tym premium.
                                                    I tak wiem, że to do ciebie nie dotrze.

                                                    > Nie uważam poznania dokładnego aut, które biorę pod uwagę w przyszłości za cebu
                                                    > larzenie. Po to są auta demo, żeby sprawdzić i wyrobić sobie zdanie, a nie kupo
                                                    > wać wg marketingowego bełkotu, testów lub pseudo-testów, czy stereotypów na tem
                                                    > at marek... To Tobie ma pasować docelowe auto... I to, że Tobie pasuje wcale
                                                    > nie oznacza, że inni się mylą gdy im nie pasuje...

                                                    Nie kupię alfy po tym, co odpierdalała w kwestii jakości. Fanem jakiejś wielkiej bezawaryjności nie jestem, ale powinna oba być na jakimś akceptowalnym poziomie.
                                                    Poza tym bagażnik musi być.
                                                  • hukers Re: Próba autostradowa superba 272 KM 07.04.21, 12:16
                                                    klemens1 napisał:

                                                    > W XC60 siedziałem z tyłu i myślałem, że sobie stawy powykręcam - tak było ciasn
                                                    > o. A jakiś niesamowicie wysoki nie jestem.

                                                    Wiesz co powiedział mój kolega (właściciel Superba), jak pierwszy raz wsiadł do mojego A5. "Ja pierdolę, jak tu ciasno". Poważnie. Teraz sobie kupił A4 allroada, bo w czasie pandemii jego firma ma swoje 5 minut.
                                                  • jeepwdyzlu Re: Próba autostradowa superba 272 KM 07.04.21, 12:22
                                                    Gdyby jeszcze to był naród bez kompleksu ubóstwa, to byłoby OK - a tu wiadomo, że jak znaczek zobaczą, to już czują że układ kierowniczy do dupy zanim wsiądą.
                                                    ----
                                                    I kto tu ma kompleksy?
                                                    :-)
                                                    Przypomnę, ze co najmniej dwie marki niepremium robią świetne układy kierownicze - ford i honda.
                                                    Golf tez jest całkiem niezły. Duuuużo lepszy od octawi.
                                                    Skida zawsze ma cos zjebane lub zubożone. To nie teoja wina klemens tylko koncernu który nie może kanibalizować swoich produktów.
                                                    Możesz sobie wmawiać co chcesz, przytaczać teściki i filmiki - skoda zawsze jest słabsza i gorsza niż VW. A do audi w ogóle nie można porównywać.
                                                    Zabrnąłeś w tych dyskusjach o wyższości superba na pozycje nawet nie tyle zabawne, co żałosne...
                                                  • vogon.jeltz Re: Próba autostradowa superba 272 KM 07.04.21, 12:26
                                                    > Golf tez jest całkiem niezły. Duuuużo lepszy od octawi.

                                                    No ale właśnie - jak to jest? Przecież Octavia to są w zdecydowanej większości bebechy Golfa. Specjalnie dla niej robią inny układ kierowniczy o pogorszonych właściwościach? Nie wiem, pytam.
                                                  • gzesiolek Re: Próba autostradowa superba 272 KM 07.04.21, 12:55
                                                    NIe wiem jak Golf vs Octiavia, ale Passat vs Superb jest nieco twardszy i ma bardziej bezpośredni układ kierowniczy, a Arteon jest pomiędzy jeśli chodzi o twardość, ale ma wg mnie najlepszy układ kierowniczy z tej trójki... Tzn. czerpie najlepsze cechy z obydwóch... takie były moje wrażenia...
                                                  • vogon.jeltz Re: Próba autostradowa superba 272 KM 07.04.21, 13:08
                                                    > Passat vs Superb jest nieco twardszy i ma bardziej bezpośredni układ kierowniczy

                                                    No ale zakładam, że są to układy kierownicze poskładane z tych samych klocków. To w czym tkwi różnica? Programują jakoś inaczej wspomaganie, żeby było bardziej "gumowe"?
                                                  • gzesiolek Re: Próba autostradowa superba 272 KM 07.04.21, 13:21
                                                    No właśnie patrząc na różnice podczas jazdy testowej nie zakładałbym się, że mają dokładnie tak samo zbudowane układy kierownicze... Bo Passat moze i jest lżejszy, mniejszy i bardziej zwarty, ale nie tłumaczy to tej różnicy...
                                                  • jeepwdyzlu Re: Próba autostradowa superba 272 KM 07.04.21, 13:43
                                                    No ale zakładam, że są to układy kierownicze poskładane z tych samych klocków. To w czym tkwi różnica?
                                                    ----
                                                    Oprogramowanie regulatora układu wspomagania...
                                                    Twardość poszczególnych elementów od amortyzatorów przez elementy gumowe w mocowaniu wahaczy..po kolumny McPhersona
                                                    W końcu przełożenie przekładni kierowniczej, które rózni sie w funkcji nie tylk modeli ale nawet silników i podmodeli np. w Mercedesie GLE Coupé ma przełożenie 17,4:1, a w „zwykłym” GLE – 18,9:1
                                                  • vogon.jeltz Re: Próba autostradowa superba 272 KM 07.04.21, 13:50
                                                    > Twardość poszczególnych elementów od amortyzatorów przez elementy
                                                    > gumowe w mocowaniu wahaczy..po kolumny McPhersona

                                                    Amortyzatory do Golfa i do Octavii pasują te same. Przynajmniej zamienniki na rynku. Sugerujesz, że fabrycznie montują coś o innej charakterystyce w każdym z modeli? Bo jak nie, to zostaje chyba tylko to oprogramowanie wspomagania.

                                                    > np. w Mercedesie GLE Coupé

                                                    W premiumach takich rzeczy należy się spodziewać. W końcu skądś bierze się ich 2x wyższa cena - nie chodzi tu przecież tylko o snobizm i lepsze plasticzki. Ale mówimy o popularnych wozidłach dla przeciętnego Schmidta.
                                                  • hukers Re: Próba autostradowa superba 272 KM 07.04.21, 12:27
                                                    jeepwdyzlu napisał:


                                                    > Skida zawsze ma cos zjebane lub zubożone. To nie teoja wina klemens tylko konce
                                                    > rnu który nie może kanibalizować swoich produktów.
                                                    > Możesz sobie wmawiać co chcesz, przytaczać teściki i filmiki - skoda zawsze jes
                                                    > t słabsza i gorsza niż VW. A do audi w ogóle nie można porównywać.

                                                    Myślę, że to jest trafne podsumowanie całej dyskusji i na tym temat można zamknąć.
                                                  • klemens1 Re: Próba autostradowa superba 272 KM 07.04.21, 12:28
                                                    jeepwdyzlu napisał:

                                                    > Możesz sobie wmawiać co chcesz, przytaczać teściki i filmiki - skoda zawsze jes
                                                    > t słabsza i gorsza niż VW. A do audi w ogóle nie można porównywać.

                                                    Jeździłem golfem wypożyczonym 1.5 roku temu - żadnej przewagi nad skodą nie widziałem. Najmniejszej.
                                                    To A4 przynajmniej faktycznie się drogi trzymało, ale nie wiem czy to zaleta marki, czy niższego profilu i 4x4. W środku wygląda gorzej od superba.

                                                    > Zabrnąłeś w tych dyskusjach o wyższości superba na pozycje nawet nie tyle zabawne, co żałosne...

                                                    Jakoś musisz się dowartościowywać.
                                                  • schweppes1 Re: Próba autostradowa superba 272 KM 07.04.21, 13:00
                                                    jeepwdyzlu napisał:


                                                    > Golf tez jest całkiem niezły. Duuuużo lepszy od octawi.
                                                    > Skida zawsze ma cos zjebane lub zubożone. To nie teoja wina klemens tylko konce
                                                    > rnu który nie może kanibalizować swoich produktów.
                                                    > Możesz sobie wmawiać co chcesz, przytaczać teściki i filmiki - skoda zawsze jes
                                                    > t słabsza i gorsza niż VW. A do audi w ogóle nie można porównywać.
                                                    > Zabrnąłeś w tych dyskusjach o wyższości superba na pozycje nawet nie tyle zabaw
                                                    > ne, co żałosne...

                                                    Pełna zgoda. Skoda ma w delikatny, aczkolwiek wyraźny sposób pogorszoną masę detali w stosunku do VW. Kiedyś nazywałem to wypatroszeniem kury, dziś bardziej rozrzedzeniem rozciągniętej wcześniej fury, żeby nie była droższa od oryginału. Musieli czymś zapłacić za rozdmuchaną blachę. Skoda ma po prostu mniejszą gęstość :)
                                                  • schweppes1 Re: Próba autostradowa superba 272 KM 07.04.21, 13:28
                                                    vogon.jeltz napisał:

                                                    > > dziś bardziej rozrzedzeniem rozciągniętej wcześniej fury,
                                                    >
                                                    > Fizycznie rzecz ujmując, jeśli coś powiększysz przy zachowaniu tej samej masy,
                                                    > to w naturalny sposób będzie miało mniejszą gęstość. Nic nie trzeba już rozrzed
                                                    > zać.

                                                    Ale wtedy jest drożej, bo więcej blachy. A jeśli zrobili cieńszą, to i tak musieli dodatkowo rozrzedzić bebechy, żeby było taniej. No chyba, że już nie jest taniej, bo simpliklewer marketing pozwolił nadmuchać cenę, to trochę mniej rozrzedzą (albo nadal więcej, dla zysku). To taka drobiowa wersja problemu komiwojażera w teorii grafów, znana jako "problem simpliklewera".
                                                  • vogon.jeltz Re: Próba autostradowa superba 272 KM 07.04.21, 13:43
                                                    > To taka drobiowa wersja problemu komiwojażera w teorii grafów, znana
                                                    > jako "problem simpliklewera".

                                                    Etam. Problem komiwojażera to problem NP-zupełny, najtrudniejsza klasa problemów optymalizacyjnych. Z kolei znalezienie najlepszego stosunku ceny do gęstości to proste zadanie optymalizacyjne, z którym radzi sobie nawer marketing simpliklewerów.
                                                  • schweppes1 Re: Próba autostradowa superba 272 KM 07.04.21, 13:54
                                                    vogon.jeltz napisał:

                                                    > > To taka drobiowa wersja problemu komiwojażera w teorii grafów, znana
                                                    > > jako "problem simpliklewera".
                                                    >
                                                    > Etam. Problem komiwojażera to problem NP-zupełny, najtrudniejsza klasa problemó
                                                    > w optymalizacyjnych. Z kolei znalezienie najlepszego stosunku ceny do gęstości
                                                    > to proste zadanie optymalizacyjne, z którym radzi sobie nawer marketing simplik
                                                    > lewerów.

                                                    Fakt, złe porównanie. Do dylematu więźnia też tego nie ma co porównywać, bo w "pułapce simpliklewera", na koniec dnia jednak jest win-win.
                                                  • schweppes1 Re: Próba autostradowa superba 272 KM 07.04.21, 13:31
                                                    klemens1 napisał:

                                                    > schweppes1 napisał:
                                                    >
                                                    > > Skoda ma po prostu mniejszą gęstość :)
                                                    >
                                                    > I bardzo dobrze - im mniejsza gęstość, tym lepiej.

                                                    Gorzej, jak robi się z niej pudło rezonansowe jak w Superbie, który wraz z Mazdą 6 (ale ta przynajmniej dobrze się prowadzi) jest najgłośniejszym przy prędkościach autostradowych samochodem w segmencie.
                                                  • klemens1 Re: Próba autostradowa superba 272 KM 07.04.21, 14:08
                                                    schweppes1 napisał:

                                                    > klemens1 napisał:
                                                    >
                                                    > > schweppes1 napisał:
                                                    > >
                                                    > > > Skoda ma po prostu mniejszą gęstość :)
                                                    > >
                                                    > > I bardzo dobrze - im mniejsza gęstość, tym lepiej.
                                                    >
                                                    > Gorzej, jak robi się z niej pudło rezonansowe jak w Superbie, który wraz z Mazd
                                                    > ą 6 (ale ta przynajmniej dobrze się prowadzi) jest najgłośniejszym przy prędkoś
                                                    > ciach autostradowych samochodem w segmencie.

                                                    Sam sobie zweryfikuj:
                                                    decybele

                                                  • trypel Re: Próba autostradowa superba 272 KM 07.04.21, 06:46
                                                    Ciężko daltoniście wytłumaczyć roznice między zielonym a czerwonym. Ale sie starałem.
                                                    W każdym jak kiedyś pojawi się skoda tak dobrze zachowujaca się w zakretach to z przyjemnością się nią przejade. Na razie takowej brak.
                                      • vogon.jeltz Re: Próba autostradowa superba 272 KM 07.04.21, 11:19
                                        > Nieraz widzę wysokiego busa zapierdzielającego 160 autostrada

                                        Weź, kurna, takie busy mnie przerażają. Jadę sobie spokojnie autostradą z przepisową prędkością 130, a tu naraz bierze mnie z lewej taki furgon zapieprzający dobre 30-40 km/h szybciej. A to ma z 2,5 metra wysokości. I resory piórowe z tyłu. Za każdym razem mam stracha, że się na najbliższym zakręcie przewróci.
                            • gzesiolek Re: Próba autostradowa superba 272 KM 06.04.21, 17:59
                              Tak, nie pojmuję po ch... znowu temat Superba który jest fajnym autem, o niektórych cechach lepszych, niektórych gorszych i ok...
                              Rozumiem jeszcze jakbyś chciał opisać swoje wrażenia, ale nie Ty nie wiem po co wyciągasz wyjęte z kontekstu filmiki, gdzie debil zapieprza autem po mokrej drodze (tam odrobina pecha, czy ktoś nie patrzący w lusterka i mielibyśmy piękną katastrofę), żeby się kłócić, bo ktoś miał jakieś ale do prowadzenia, a ktoś do układu kierowniczego...
                              Napisz po ch... ciągniesz temat? Może wtedy choć trochę pojęcia uzyskam...
                        • jeepwdyzlu Re: Próba autostradowa superba 272 KM 06.04.21, 13:06
                          Bo jazda 200 po prostej to żadna frajda
                          Za to jazda 80 po winklach to radocha

                          Na to klemens:

                          To jakoś smutni ludzie dookoła, bo jestem w ok. 1% najszybszych, nawet na winklach.
                          Inaczej rzecz ujmując - jakoś nie spotykam na drodze takich, którym lepsze od mojego zawieszenie byłoby potrzebne.
                          ---
                          Auto. Skoda superb.

                          :-))))) :-))
                  • jeepwdyzlu Re: Próba autostradowa superba 272 KM 05.04.21, 12:24
                    Akurat precyzja, bezpośredniość i zbytnią czułość układu kierowniczego w jeździe autostradami bywa czymś co może przeszkadzać a nie pomagać... Zwłaszcza dla osób nie przyzwyczajonych do tego...
                    ----
                    I dlatego np DB Sklasse będzie jechać 3 razy bezpieczniej a mierowca bedzie sie czuł pewniej i bardziej komfortowo.
                    Wbree temu co oisze pizfa klemens superb jest autem o prostym zawieszeniu i nieprecyzyjnymnukładzie kierowniczym. Eklasa i wyzej mają o wiele bardziej wyrafinowane konstrukcje, i mimo pewnej gumowatości - przyznaję to autut na autostradzie- są o wiele przyjemniejsze przy szybkim prowadzeniu.
                    Problrm pizdy klemensa polega na tym, ze 9n malo czym jeździł. Nawet bmw zna ze starych modeli. Nigdy nie jechał autrm naprawde przystosowanym do.szybkiej jazdy.
                    Przytacza tez jakiegoś jutuberka, dzis każdy moze byc jutubowym ekspertem - ta opinia nic nie znaczy.
                    Superb pogromca szos.
                    Nozesz kurwa pojebało Was?
                    Oba moje auta sa o 3 klasy lrpsze.niz ta skoda ale nir mam złudzeń - sa setki aut lepszych. Trzymajmy sie faktów. Superb to budżetowy samochód klasy średniej, na podzespołach passata. Kazde A6 jeździ lepiej...
                    • gzesiolek Re: Próba autostradowa superba 272 KM 05.04.21, 12:59
                      A z tymi 3x lepszymi bym nie przesadzał... Tzn. ok V90 w wersji za 2x więcej katalogowo będzie lepszy... I może wg czyiś kryteriów nawet 3x... Ale jak weźmiesz maks Superb za 200k PLN i prawie golasa V90 za podobną cenę to wynik porównania może być różny... Ba stawiam, że dla 7 na 10 osób wg ich kryteriów lepsza będzie Skoda...
                      Tak jak wkurza mnie p...nie Klemensa "znajdź lepsze auto za mniejszą cenę, ale i tu kilka kryteriów niczym w przetargu na radiowóz..." tak poniekąd ma rację, że często gęsto ludzie przepłacają za prestiż kupując markę premium w wersji prawie golasa, choć ich po prostu na tą markę nie stać... Co innego jak masz kasę i kupujesz rzeczywiście auto w solidnej wersji z pełnym wyposażeniem... Ale tutaj jest warunek, że tą kasę masz, wtedy nigdy nie popatrzysz na Skodę, chyba że to będzie Twoja misja by pokazać jak ten Superb jest super...
            • schweppes1 Re: Próba autostradowa superba 272 KM 05.04.21, 21:08
              klemens1 napisał:

              > W mojej nieusportowionej 210 można jechać. Zawieszenie się nadaje - i choćbyś s
              > ię zesrał, to niestety ale taka jest rzeczywistość.
              > Poza tym pisałem wyraźnie od początku o układzie kierowniczym, bo amortyzatory
              > były wymienione. Jakoś kierowca nie narzekał, że źle mu się jedzie przy 270 i ż
              > e reakcje układu są nieprawidłowe.

              Ja nie uważam, że tylko układ kierowniczy w Superbie jest zjebany, tylko całość układu jezdnego, czyli układ kierowniczy z zawieszeniem i choćbyś się zesrał, to jedno i drugie ma wpływ na jakość trakcji i dobre amortyzatory doprecyzowują układ kierowniczy, dając mu mniej powodów do myszkowania nadmiernymi skokami docisku kół do jezdni, a że polepszyć patologicznego układu kierowniczego w Superbie nie ma za bardzo jak, a wymiana amorków to banał, więc zrobiono co można bez jakiejś rzeźby.
              • klemens1 Re: Próba autostradowa superba 272 KM 06.04.21, 11:41
                schweppes1 napisał:

                > choćbyś się zesrał, to jedno i drugie ma wpływ na jakość trakcji

                Pytanie j.w. - ile razy w życiu potrzebuję tej "lepszej trakcji", skoro i bez niej mogę jechać z przysłowiowym palcem w dupie 200 km/h, a na 3-pasmówce mogę skakać z pasa na pas? Lepiej będzie przy twardszym zawieszeniu? Tak - ale po chuj mi ta lepszość, skoro obecne wystarcza? A przynajmniej plomby nie wypadają na gorszej drodze.