annii26 Re: Nauczycielki dorabiają w supermarketach 29.01.06, 02:10 A ja jestem nauczycielką, piąty rok. Marzyłąm o tym chyba od poczatku szkoły podstawowej. Niestety, wybierając kierunke studiów, kierowałąm sięideałami, a nie myślałąm o tym, ile będę później zarabiać ani o tym, że dzisiejsza szkołą różni się znacznie od tej, którą sama koncyzłam. Studiowałąm na studiach dziennych przez pięć lat swoją wymarzoną polonistykę, prawie każdego roku dostawałąm stypendium naukowe i słowo daję, że przykłądałam się do swoich zadań. Czytanie setek lektur zajmowało mi więcej czasu niż pochłanianie kolejnych paragrafów znajomym studentom prawa. Po studiach wyjechałąm na rok do Niemiec. JUżpracując, skończyłąm kolejne studia. Do pracy podeszałm z wielkim zapałem, ale już w pierwszych miesiacach dostawałąm po głowie. Nie rozumiem do dziś, dlaczego wielu od pierwszego dnia mojego pobytu w szkole, obarcza mnie odpowiedzialnością za stan polskiej oświaty, posądza o nieróbstwo, o to, że jestem niedokształcona. - Bo przecież liczne ataki nie trafiaja w próżnie, tylko między innymi do mnie. Trzęsę się ze złości, kiedy czytam wiele z różnych najdziwniejszych wypowiedzi osób, które o pracy w szkole nie mają zielonego pojęcia. Nie wiedza, ile energii pochłania przeprowadzenie każdej kolejnej godziny zajęć. Nieraz żartuję, ze po kilku takich godiznach czuję się, jak wycisnięta do samiutkiego końca tubka. Poza prowadzeniem lekcji, przygotowywaniem sie do nich i sprawdzaniem testów, kartkówek, a przede wszytskim wypracowań, poświecam mnóstwo godzin, o czym pisało już wielu przede mną, na prace dodatkowe- udział w różnego rodzaju radach pedagpgicznych, szkoleniach, spotkaniach z klasą oraz z rodzicami ucnziów, przygotowaniami szkolnych uroczystości itd. itp. Mimo wsyztsko lubię swją pracę. Wielu moich uczniów okazuje mi swją sympatię. cz ęsto odwiedzają ci, którzy już skońcyzli szkołę. Spotykam się także nierzadko z wyrazami sympatii ze strony rodziców moich uczniów. Ale kiedy cyztam kolejne