Forum Praca Praca
ZMIEŃ
    Dodaj do ulubionych

Nauczycielki dorabiają w supermarketach

• annii26 Re: Nauczycielki dorabiają w supermarketach 29.01.06, 02:10
        A ja jestem nauczycielką, piąty rok. Marzyłąm o tym chyba od poczatku szkoły
        podstawowej. Niestety, wybierając kierunke studiów, kierowałąm sięideałami, a
        nie myślałąm o tym, ile będę później zarabiać ani o tym, że dzisiejsza szkołą
        różni się znacznie od tej, którą sama koncyzłam.
        Studiowałąm na studiach dziennych przez pięć lat swoją wymarzoną polonistykę,
        prawie każdego roku dostawałąm stypendium naukowe i słowo daję, że przykłądałam
        się do swoich zadań. Czytanie setek lektur zajmowało mi więcej czasu niż
        pochłanianie kolejnych paragrafów znajomym studentom prawa. Po studiach
        wyjechałąm na rok do Niemiec. JUżpracując, skończyłąm kolejne studia.

Do pracy podeszałm z wielkim zapałem, ale już w pierwszych miesiacach dostawałąm
        po głowie. Nie rozumiem do dziś, dlaczego wielu od pierwszego dnia mojego pobytu
        w szkole, obarcza mnie odpowiedzialnością za stan polskiej oświaty, posądza o
        nieróbstwo, o to, że jestem niedokształcona. - Bo przecież liczne ataki nie
        trafiaja w próżnie, tylko między innymi do mnie.

Trzęsę się ze złości, kiedy czytam wiele z różnych najdziwniejszych wypowiedzi
        osób, które o pracy w szkole nie mają zielonego pojęcia. Nie wiedza, ile energii
        pochłania przeprowadzenie każdej kolejnej godziny zajęć. Nieraz żartuję, ze po
        kilku takich godiznach czuję się, jak wycisnięta do samiutkiego końca tubka.

Poza prowadzeniem lekcji, przygotowywaniem sie do nich i sprawdzaniem testów,
        kartkówek, a przede wszytskim wypracowań, poświecam mnóstwo godzin, o czym
        pisało już wielu przede mną, na prace dodatkowe- udział w różnego rodzaju radach
        pedagpgicznych, szkoleniach, spotkaniach z klasą oraz z rodzicami ucnziów,